abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13602873
Lijkt me goed plan

beter een wat lager minimumloon dan helemaal geen baan

en het is goed voor onze concurrentiepositie

[b]Iedereen is gelijk[/b][br]Maar sommige zijn iets gelijker dan anderen
pi_13603176
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 17:32 schreef Lithion het volgende:

[..]

De kosten van levensonderhoud zullen automatisch navenant dalen indien het minimumloon afgeschaft wordt.

En dat geloof je zelf? En waar moet die kostendaling dan in zitten denk je?
pi_13603196
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 17:49 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Het is heel eenvoudig: Als je iets wilt dat je niet hebt, zal je ervoor moeten werken. That's life.

Op naar de sloppenwijken zeker. Het is maar goed dat alleen die VVD-ers zo gestoord zijn dat ze met dit soort plannen komen.
  donderdag 2 oktober 2003 @ 18:16:03 #29
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_13603220
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 18:15 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Op naar de sloppenwijken zeker. Het is maar goed dat alleen die VVD-ers zo gestoord zijn dat ze met dit soort plannen komen.

Veeg het schuim eens van je mond.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_13603235
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 17:33 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik dat niet doe

Ga eerst maar eens serieus op je zelf wonen. Kijken of je het dan nog kan. En dan wel zonder de hulp van papa en mamma. Laat staan als er kindjes aan te pas komen.
  donderdag 2 oktober 2003 @ 18:21:01 #31
46673 fuct
I'm a beautiful place
pi_13603330
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 17:32 schreef Lithion het volgende:

[..]

De kosten van levensonderhoud zullen automatisch navenant dalen indien het minimumloon afgeschaft wordt.

Natuurlijk...hoe kom je daar nou bij?
Whatever happens, happens.
pi_13603390
ik vind 't een kutplan. Dit stelt werkgevers alleen in staat om mensen tegen woekerprijzen aan 't werk te krijgen.

Als de werkeloosheid nog meer zal toenemen krijg je straks gewoon te horen dat ze je ontslaan en voor dat geld 2 mensen laten komen werken die minder dan 't minimumloon verdienen. Ik zie hier echt helemaal niks in

Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
  donderdag 2 oktober 2003 @ 18:23:53 #33
46673 fuct
I'm a beautiful place
pi_13603394
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 18:02 schreef Marijnissen het volgende:
Lijkt me goed plan

Dat de mensen die voor dat kleine beetje geld hard moeten werken bijna geen luxe zullen kennen zal jou een rotzorg zijn zeker. Nee, de concurrentiepositie is veel belangrijker dan dat degenen die ervoor werken een leven hebben.
pi_13603413
weer zo'n typisch VVD voorstel. Uit pure frustratie dat hun Medicijnknaak mislukt is, komen ze maar met een nieuw absurd voorstel. Gelukkig dat men bij de CDA wel nog fatsoenlijk kan nadenken
  donderdag 2 oktober 2003 @ 18:26:27 #35
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_13603448
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 18:21 schreef fuct het volgende:

[..]

Natuurlijk...hoe kom je daar nou bij?

de kosten voor arbeid dalen door het grotere aanbod onderin de markt
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  donderdag 2 oktober 2003 @ 18:27:04 #36
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_13603463
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 18:16 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Ga eerst maar eens serieus op je zelf wonen. Kijken of je het dan nog kan. En dan wel zonder de hulp van papa en mamma. Laat staan als er kindjes aan te pas komen.

We hebben het hoer niet over mij.
  donderdag 2 oktober 2003 @ 18:31:02 #37
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_13603553
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 18:23 schreef Vision het volgende:
ik vind 't een kutplan. Dit stelt werkgevers alleen in staat om mensen tegen woekerprijzen aan 't werk te krijgen.
Dat gebeurt natuurlijk niet. Om dezelfde reden dat een zaak geen broodje kaas voor e200,- kan verkopen.
quote:
Als de werkeloosheid nog meer zal toenemen
Die zal dan juist afnemen. Mensen zijn werkeloos omdat er een minimumloon is. Niet omdat het werk op zou zijn, dat zou belachelijk zijn, uiteraard.
quote:
krijg je straks gewoon te horen dat ze je ontslaan en voor dat geld 2 mensen laten komen werken die minder dan 't minimumloon verdienen. Ik zie hier echt helemaal niks in
Als je zo slecht werkt dat je werk door twee mensen die voor minimumloon werken kan worden overgenomen (en je meer dan 2x minimumloon loon verdient uiteraard) dan is hier toch niets mis mee.
  donderdag 2 oktober 2003 @ 18:38:08 #38
56951 Najra
---------------
pi_13603703
Ik denk dat de mensen die wel willen werken, ook voor het minimumloon en veel moeite hebben om een betere baan te vinden (bijv. door een handicap) hierna ook zeggen van bekijk het maar. Die gaan leven van een uitkering en bijvoorbeeld zwart bijklussen.

Mij hebben ze er totaal niet mee. Ik verdien aardig en kan er ook niet door achteruitgaan. Maar zoals het natuurlijk met alles. Allen de mensen die wat meer afhankelijk zijn van de overheid hebben ze er mee.

This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
  donderdag 2 oktober 2003 @ 18:42:54 #39
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_13603805
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 18:38 schreef Najra het volgende:
Ik denk dat de mensen die wel willen werken, ook voor het minimumloon en veel moeite hebben om een betere baan te vinden (bijv. door een handicap) hierna ook zeggen van bekijk het maar. Die gaan leven van een uitkering en bijvoorbeeld zwart bijklussen.

Mij hebben ze er totaal niet mee. Ik verdien aardig en kan er ook niet door achteruitgaan. Maar zoals het natuurlijk met alles. Allen de mensen die wat meer afhankelijk zijn van de overheid hebben ze er mee.

Bruto waarschijnlijk niet nee. Als er meer mensen werken dan kan er minder belasting geheven worden.
pi_13603815
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 18:27 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Je had het wel over jou want je beweert dat jij makkelijk van 500 euro rond kan komen.
  donderdag 2 oktober 2003 @ 18:44:10 #41
46673 fuct
I'm a beautiful place
pi_13603838
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 18:26 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

de kosten voor arbeid dalen door het grotere aanbod onderin de markt

Wartaal, eerst wordt er wat anders gezegd namelijk dat door lagere arbeidskosten de prijzen zullen dalen en nu is het andersom?
  donderdag 2 oktober 2003 @ 18:45:18 #42
56951 Najra
---------------
pi_13603867
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 18:27 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Een freudiaanse verspreking
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
  donderdag 2 oktober 2003 @ 18:48:20 #43
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_13603928
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 18:44 schreef fuct het volgende:

[..]

Wartaal, eerst wordt er wat anders gezegd namelijk dat door lagere arbeidskosten de prijzen zullen dalen en nu is het andersom?

Kunnen de kosten voor prijzen en arbeid dan niet tegelijk (relatief) dalen
  donderdag 2 oktober 2003 @ 18:52:42 #44
46673 fuct
I'm a beautiful place
pi_13604003
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 18:48 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Kunnen de kosten voor prijzen en arbeid dan niet tegelijk (relatief) dalen

Wakker worden je hebt een zachtmerrie. Of beter gezegd je gelooft in een utopie.
Maar als alles daalt wat heeft het dan voor zin? Dan heb je relatief gezien dezelfde bestedingsruimte.
  donderdag 2 oktober 2003 @ 18:57:39 #45
22010 evil_cupido
Oes Kirchroa!!!
pi_13604093
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 17:27 schreef Kaalhei het volgende:
Verlagen? Afschaffen dat hele minimumloon. Twee partijen bepalen zelf welke prijs er voor de dienst van een hiervan betaald moet worden. Buitengewoon asociaal om mensen die minder productief zijn dan nodig is om het minimumloon te verdienen in principe te verbieden om te werken.
Vur koome oes Kirchoa!!!
En hoe voelt u zich nu?
pi_13604139
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 18:44 schreef fuct het volgende:

[..]

Wat hij zegt is dat door het grotere aanbod van arbeid onder in de markt de uurlonen wat zullen dalen. Doordat de werkgever minder kwijt is aan uurlonen kan hij dit doorbereken in zijn prijzen (deze dalen dus).
Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_13604332
quote:
Lijkt me goed plan

Dit is een goede statement. Dat het in stand houden van een minimumloon (welke hoogte dan ook) zorgt er per economischie definitie voor dat er meer werklozen zijn. Zo beredeneert de VVD, denk ik.

Maar toch wil ik het ietsje nuanceren. Ik denk namelijk dat het probleem het niet in ligt dat er te weinig banen zijn, maar ik denk dat het probleem is dat er te weinig mensen wíllen werken. En juist door het minimumloon te verlagen, wordt de drempel tussen bijstand / werken kleiner. En daarmee ook de motivatie om te werken.

Ook valt tegen de bovengenoemde economische definitie iets in te brengen. Het kan best zo zijn dat de vrijgekomen loonruimte door verlaging van de minimumlonen door de bedrijven gebruikt wordt voor iets anders dan banen creeeren. Het kan bijvoorbeeld gebruikt worden als winst of als reserve. Daarom zitten er meer haken en ogen aan die plan van de VVD dan het zal opleveren.

Natuurlijk wil ik ook graag nog opbouwende kritiek leveren. Ik denk dat het verstandiger is om het loonmatigen vast te houden, en verder als overheid verder zo terughoudend mogelijk zijn, wat economische politiek betreft. Dezelfde economie die wij nu hebben deed het immers tijdens internationale hoogconjuncturele tijden prima.
Wel denk ik dat het verstandig is om veel te investeren in het onderwijs en andere langere termijn projecten (OV e.d.), daarmee zijn we allen in de toekomst ook gebaat!

Tijd voor een eerlijke en sociale politiek, maar dan op een haalbare en transparante manier! [url]http://www.realistischepartij.nl[/url]
  donderdag 2 oktober 2003 @ 19:32:05 #48
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_13605019
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 17:16 schreef Sidekick het volgende:
De werkgelegenheid aan de onderkant is imho al voldoende aanwezig.
Voor het te kleine aantal werklozen dat wil werken.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_13605039
Wat ik niet begrijp is dat de VVD-er niet ziet dat de minimumloon verlagen ook zijn leven zal beinvloeden.

Alleenstaande moeder met 1 kind werkt voltijd in de fabriek. Maar omdat ze dan minder minimumloon krijgt en niet meer rond kan komen van haar geld, moet ze extra gaan werken. Bovendien verwaarloosd ze zo haar kind die de criminaliteit in gaat.
Haar kind steelt weer van een VVD-er. Die denkt aan meer gevangenissen om zich te beschermen tegen al die criminelen.
Crimineel komt uit de gevangenis, krijgt een minimumloonbaantje dat niet genoeg verdient, gaat weer de verkeerde kant op en welja..
..je krijgt AMERIKA: Grootste misdaadcijfer, veel sociaal slechte buurten, mensen met 2/3 banen om hun gezin te onderhouden.

Mensen komen niet uit deze situatie, want ze kunnen niet bijstuderen ofzo, aangezien ze zoveel moeten werken.

Nou is het nu nog niet zover maar het kan wel die kant op gaan als we niet uitkijken.

donderdag 2 oktober 2003 @ 19:33:36 #50
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_13605052
quote:
Lijkt me goed plan

Lagere lonen leidt dankzij concurrentie tot lagere prijzen en dus tot herstel van de koopkracht (terwijl dankzij die lagere lonen meer mensen werk hebben)
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')