quote:Fortuyn tot nu toe. Wel 'n paar bijna-doden zoals Janmaat en zijn vrouw destijds een Kedichem. Een poging tot moord op de gehele top van een democratisch gekozen politieke partij.
Op vrijdag 3 oktober 2003 00:12 schreef janszzen het volgende:[..]
Linkse moordbrigades???
Vertel even hoeveel slachtoffers zijn er gevallen door 'linkse moordbrigades' in nederland?
quote:bri·ga·de (de ~ (v.), ~n/~s)
Op vrijdag 3 oktober 2003 00:13 schreef Likud_NL het volgende:[..]
Fortuyn tot nu toe.
groep (de ~, ~en)
1 aantal min of meer bijeenhorende personen, zaken of dieren => categorie, cohort, klasse, rubriek
V.
[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 03-10-2003 00:15]
quote:Die zijn bedreigd vanwege de moord op Fortuyn (incident). Fortuyn, Hirsi Ali, Oplaat en Wilders worden/werden bedreigd vanwege hun politieke opvattingen.
Op vrijdag 3 oktober 2003 00:12 schreef Verbal het volgende:[..]
Waarom noem je Melkert, Rosenmöller, Kok et al dan niet in je rijtje?
Daar vind ik een grooet verschil in zitten...
[Dit bericht is gewijzigd door Tikorev op 03-10-2003 00:16]
quote:leuk, een moordbrigade bestaat uit meer dan 1 persoon. Volgens mij is Van der G juist een verschrikkelijk op zichzelf gerichte man die niet in staat is om fatsoenlijk samen te werken. Dan vormt het wat lastig een brigade. Maar de moord op Pim F. kwam niet door links maar door een gestoorde eenling die toevallig iets met het milieu deed.
Fortuyn tot nu toe. Wel 'n paar bijna-doden zoals Janmaat en zijn vrouw destijds een Kedichem. Een poging tot moord op de gehele top van een democratisch gekozen politieke partij.
quote:Fortuyn? Dat was ene Volkert. Een man alleen dus.
Fortuyn tot nu toe. Wel 'n paar bijna-doden zoals Janmaat en zijn vrouw destijds een Kedichem. Een poging tot moord op de gehele top van een democratisch gekozen politieke partij.
quote:Extreem-links was wel degelijk verantwoordelijk voor de brand in Kedichem. Dat je de boel zo bagatalliseert cq goedkeurt spreekt boekdelen.
Op vrijdag 3 oktober 2003 00:16 schreef janszzen het volgende:[..]
Fortuyn? Dat was ene Volkert. Een man alleen dus.
Janmaat had last van een brandje, maar werd niet vermoord. Brandje werd gesticht door een groep debiele randgroepjongeren, geen moordbrigade. Wat overigens anarchisten waren dus die waren links noch rechts.
Volkert maakte wel deel uit van 'n netwerk. Onlangs stond er zelfs nog een organisatie op die hem openlijk steunde, dus of het wel zo'n einzelganger was...
quote:Bedreigen is bedreigen.
Op vrijdag 3 oktober 2003 00:15 schreef Tikorev het volgende:[..]
Die zijn bedreigd vanwege de moord op Fortuyn (incident). Fortuyn, Hirsi Ali, Oplaat en Wilders worden/werden bedreigd vanwege hun politieke opvattingen.
Daar vind ik een grooet verschil in zitten...
Het één is niet minder erg omdat de aanleiding een incident zou zijn (lees: omdat dit keer de dreigementen van rechts komen).
V.
quote:Omdat iemand hem steunt maakt ie deel uit van een netwerk?
Op vrijdag 3 oktober 2003 00:18 schreef Likud_NL het volgende:[..]
Extreem-links was wel degelijk verantwoordelijk voor de brand in Kedichem. Dat je de boel zo bagatalliseert cq goedkeurt spreekt boekdelen.
Volkert maakte wel deel uit van 'n netwerk. Onlangs stond er zelfs nog een organisatie op die hem openlijk steunde, dus of het wel zo'n einzelganger was...
quote:Incidenteel bedreigen (vanwege mede-verantwoordelijk zijn aan een moord) is niet gelijk aan structueel bedreigen (vanwege politieke opvattingen).
Op vrijdag 3 oktober 2003 00:18 schreef Verbal het volgende:[..]
Bedreigen is bedreigen.
quote:Let met name op de aard en de stijl van de bedreiging die is ge-uit.
Wilders laat zich 'niet de mond snoeren'DEN HAAG - ?Het lijkt wel een bananenrepubliek hier, waarin je niet meer kunt zeggen wat je vindt.'' Het Venlose VVD-Kamerlid Geert Wilders kan nog niet veel zeggen over de bedreiging met de dood die hem drie dagen geleden overkwam. ?Ik ben wel vaker bedreigd, maar dit was de eerste keer waarin mij de dood werd aangezegd'', aldus de parlementariër. Wilders heeft aangifte gedaan bij de politie.
Drie dagen geleden werd hij over de bedreiging getipt. Direct na het Kamerdebat over terrorisme en islam trof hij op zijn computer twee e-mailtjes aan. Ene Farid had in de chatbox van de website Maghreb-online.nl geschreven: ,,Wilders moet echt met de dood bestraft worden voor zijn fascistische uitspraken over islam, moslims en de Palestijnse zaak.''Misschien had de VVD'er nog kunnen leven met die tekst alleen. Het is tenslotte niet de eerste poging om hem te intimideren. Maar de bedreiging kreeg een extra lading door de plaatsing van een foto van hem op deze veel door Marokkanen bezochte website.
Aanleiding voor Farids uitlating was de wens van Wilders om moskeeën te kunnen laten sluiten als de besturen strafbare feiten plegen. ,,Ze kunnen wel zeggen dat dat rechts is, maar het voorstel is wel gesteund door GroenLinks en de LPF. Ik kan het makkelijk nog rechtser bedenken.'' Overigens liet verantwoordelijk minister Donner van Justitie in antwoord op Wilders' voorstel de wet zodanig te wijzigen dat de rechter moskeeën kan sluiten, weten daar nog niet aan toe te zijn.
Farid reageerde gisteren op de website aldus: ,,Nou, hier is die boosaardige Farid. Mijn uitspraak: 'Wat mij betreft mogen ze de man met de dood bestraffen.' Oftewel, de fascistische debiel van een Wilders ziet ze vliegen. Die vent is direct verantwoordelijk voor het dagelijkse bloedvergieten in het Midden-Oosten, dankzij zijn vierkante steun aan de fascistische zionistische bezetters. Voor deze misdaad en zijn dagelijkse leugens over moslims en islam mag deze rechts-extremist wat mij betreft direct doodvallen!''
Goed punt lijkt me. Het komt over als aandachttrekkerij. Als je je echt bedreigd voelt, tref je maatregelen met politie en beveiligingen. Als je het aan de grote klok hangt, gebruik je de bedreiging voor eigen politiek gewin.
quote:...en andere bekende Nederlanders...
Op vrijdag 3 oktober 2003 09:45 schreef Herostratos het volgende:Dat beloofd nog wat met die toestroom aan debaterende politici...
Ik heb geen voorbeelden bij de hand, maar ik heb volgens mij ook wel eens iets onaangenaams geroepen over Helga van Leur en andere types...
Ik bel mijn advocaat maar vast.
V.
quote:Ik ben met je eens dat niet elke bedreiging als doodsbedreiging hoeft te worden opgevat. We moeten echter niet toe naar een koers van:
Op donderdag 2 oktober 2003 14:51 schreef SCH het volgende:
Nu maar wachten tot Wouter Bos, Femke Halsema of Ad Melkert aangifte doen over Fok. Gelukkig hebben linkse politici iets meer incasseringsvermogen.Weer een poging van Wilders om Marokkanen in een kwaad daglicht te stellen. Die man wil helemaal niet dat het beter gaat in Nederland, wat denkt hij hier nou mee te bereiken behalve veel polarisatie. Voor een politicus vind ik het een ongelooflijk knulle en egocentrische actie. Vooral goed voor zijn eigen dikke pik. "Mijn naam stond al 3 weken niet op teletekst, doe iets":{
Die opmerkingen op internet zijn geen doodsbedreigingen in die zin van het woord. Weer een term, na terrorisme, die sterk aan inflatie onderhevig is. Laat die mensen toch schelden, een politicus hoort een dikke huid te hebben.
quote:Bron : FP
Bedreiger VVD'er Wilders opgepaktIn Den Haag is een 29-jarige Schiedammer van Marokkaanse komaf opgepakt voor het met de dood bedreigen van VVD-Kamerlid Geert Wilders. De Schiedammer, systeembeheerder van beroep, werd op zijn werk in de Haagse binnenstad opgepakt.
De Schiedammer post op verschillende Marokkaanse internetfora, waaronder de webpagina Maghrebonline.nl. Op die site schreef hij, opererend onder de naam 'Farid', dat de VVD'er ''echt met de dood moet worden gestraft voor zijn fascistische uitspraken over islam, moslims en de Palestijnse zaak''.
Inmiddels is de man met een proces-verbaal op zak weer naar huis gestuurd. Op het forum van de website Maghrebonline beklaagt hij zich, nu onder de naam 'iQra', over de ''stijlloze en vernederende'' arrestatie. Ook gaat hij opnieuw te keer tegen Wilders. Volgens 'iQra' heeft hij de officier van justitie verteld dat zijn gewraakte zinsnede niet als dreigement bedoeld was maar als ''ventilatie van mijn haatgevoelens jegens deze persoon vanwege zijn extreem fascistische daden en uitspraken die onder meer in het Midden-Oosten dagelijks mensenlevens kosten''.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |