abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13509240
Vorige deel: "Dierenactivisme behandelen als terrorisme"
quote:
'Behandel dierenactivisten hetzelfde als terroristen'

DEN HAAG Dierenactivisten die aanslagen plegen op bedrijven, moeten net zo hard worden aangepakt als terroristische bewegingen als Al-Qaeda.
VVD-Kamerleden Wilders en Oplaat vinden dat activisten zoals de groep die onlangs in Putten een nertsenfokkerij bestormde, gelijk moeten worden gesteld met iemand die een terreurdaad pleegt. Ook de LPF wil dat er op deze manier sneller ingegrepen kan worden bij dit soort actiegroepen.
Volgens het huidige wetsvoorstel van minister Donner (Justitie) moet er sprake zijn van het ontwrichten van het gehele of gedeeltelijke land, voordat actiegroepen onder het wetsvoorstel terroristische misdrijven vallen.
In de praktijk kunnen dierenactivisten maar moeilijk worden aangepakt, omdat zij zich vaak richten op een enkele nertsfokkerij en dus niet een landelijke actie beramen.
Oplaat en Wilders willen daarom dat het aanvallen van een aantal boerderijen voortaan wordt gezien als een aanslag op een hele of gedeeltelijke bevolkingsgroep. Een aanval op een nertsfokkerij, is een aanval op een bevolkingsgroep en dus een terroristische aanval, aldus de liberalen.

Als het dierenbevrijdingsfront als terroristische organisatie beschouwd wordt, dan kunnen activisten rekenen op fors zwaardere straffen. De straf moet dan met 50 procent omhoog, menen de VVD´ers. Ook krijgt justitie dan meer bevoegdheden en middelen voor het opsporen van dit soort groeperingen.
LPF-Kamerlid Eerdmans gelooft dat juist met infiltreren, observeren en afluisteren dit soort praktijken sneller ongedaan gemaakt kunnen worden. De straffen van actievoerders mogen ook best zwaarder, aldus Eerdmans.
De PvdA is het eens met de VVD dat het om terreur gaat, maar vindt het te ver gaan het gelijk te stellen aan een terroristische aanslag, zoals de aanvallen van 11 september op Amerika. Het lijkt alsof het openbaar ministerie een te lage prioriteit schenkt aan het aanpakken van dierenactivisme, aldus PvdA-Kamerlid Wolfssen. Hij wil dat deze groeperingen steviger worden aangepakt.

Bron: De Telegraaf 26-09-03

Dit soort milieuterrorisme dient inderdaad bijzonder zwaar aangepakt te worden. Elk soort gedrag dat de democratische rechtsorde ondermijnt, dient met wortel en tak te worden uitgeroeid.

Ook typjes als SCH die dit soort terrorisme eigenlijk goedkeuren, zouden flink aangepakt moeten worden.

quote:
Op zondag 28 september 2003 22:03 schreef SCH het volgende:

Niemand dwingt hem toch om nertsen te fokken? Hij neemt bewust het risico.

je weet wat de gevaren zijn als je aan dit soort ongein begint.

quote:
Op zondag 28 september 2003 22:06 schreef SCH het volgende:

Hij kan ook stoppen met zijn bedrijf.

Zij zijn begonnen, dus laat ze er gewoon mee kappen dan kunnen ze weer lekker slapen toch

We moeten dus volgens SCH maar toegeven aan terrorisme.
Tot die tijd is het onze eigen schuld dat we aangevallen worden door terrorisme.

Wat een zwakzinnige redenatie. .

pi_13509274
quote:
Op zondag 28 september 2003 22:36 schreef DennisMoore het volgende:
Wat een zwakzinnige redenatie. .
Dat zijn we wel meer gewend van SCH...
pi_13509315
Jij hebt nou eenmaal een hele andere kijk op het leven en omgaan met dieren. Jij vindt dat mensen vrijwel alles met dieren mogen doen, voor hun vermaak en vertier. Ik heb daar een ethisch ander oordeel over.

Ik heb vernielingen en bedreigingen van beide kanten nooit goedgekeurd, ik wijs er alleen op dat je had kunnen weten wat de risico's van het vak zijn als je je in die akelige bedrijfstak begeeft. Huilen achteraf doet dan een beetje hypocriet aan.

pi_13509466
quote:
Op zondag 28 september 2003 22:38 schreef SCH het volgende:

Jij hebt nou eenmaal een hele andere kijk op het leven en omgaan met dieren. Jij vindt dat mensen vrijwel alles met dieren mogen doen, voor hun vermaak en vertier. Ik heb daar een ethisch ander oordeel over.

Irrelevant. Wanneer je het ergens niet mee eens bent, dan moet je volgens de regels van deze samenleving protesteren.
quote:
Ik heb vernielingen en bedreigingen van beide kanten nooit goedgekeurd, ik wijs er alleen op dat je had kunnen weten wat de risico's van het vak zijn als je je in die akelige bedrijfstak begeeft. Huilen achteraf doet dan een beetje hypocriet aan.
Mensen die al jáááren een nertsenhouderij hebben, keurig legaal, allemaal vergunningen, allemaal investeringen om het bedrijf moderner te maken. En dan ineens staan er 's nachts 120 gemaskerde idioten op je erf die de boel aan gort slaan.

En dan zeg jij: "Eigen schuld."

Wat een debiele redenatie. Maar die zijn we inderdaad wel van jou gewend.

Het zou jou zelf eens moeten gebeuren. Kijken hoe je dan piept. SCH wordt op gegeven moment in elkaar geslagen, of z'n woning/auto worden in de fik gestoken door wat homohaters.
"Tja, had je als homo maar niet in Utrecht moeten gaan wonen. Dan weet je dat dat kan gebeuren."

zondag 28 september 2003 @ 22:46:23 #5
19325 bosgorilla
Deze strook niet meezenden
pi_13509535
quote:
Op zondag 28 september 2003 22:43 schreef DennisMoore het volgende:
Het zou jou zelf eens moeten gebeuren. Kijken hoe je dan piept. SCH wordt op gegeven moment in elkaar geslagen, of z'n woning/auto worden in de fik gestoken door wat homohaters.
"Tja, had je als homo maar niet in Utrecht moeten gaan wonen. Dan weet je dat dat kan gebeuren."
Juist! Da's een prima vergelijking! Volg gewoon de democratische wegen
Deze ruimte niet beschrijven
pi_13509670
Je had vandaag naar het Vroege Vogels festival moeten gaan joh.

Had je al die duizenden mensen die daar waren, en die tegen bont en de nertsenfok zijn en in grote lijnen mijn standpunt delen, kunnen vertellen dat je ze heel zwaar wilt straffen.

Ik ken deze discussie nu wel. Je kan me van alles naar het hoofd slingeren doen alsof ik de democratie niet eerbiedig en zelf een halve crimineel ben. Ik vind het allemaal prima, ik weet zelf het beste waar ik voor sta en blijkbaar past dat niet in de sjablonen die jij hanteert. Die opmerking over homo's is echt wel de limit: de vergelijking tussen een aangeboren geaardheid en een bewuste keuze voor een beroep dat veel implicaties met zich meebrengt is echt van de werkelijkheid los. Maar het zij je vergeven.

We verschillen zo fundamenteel van visie op het leven en omgaan met leven en dood en met de schepping, er zit zoveel ruimte tussen dat een gesprek blijkbaar onmogelijk is. Ik heb gewoon een principieel andere visie op de verhouding tussen mensen en dieren en de natuur, daar ligt een wereld van verschil.

pi_13509769
quote:
Op zondag 28 september 2003 22:50 schreef SCH het volgende:

Je kan me van alles naar het hoofd slingeren doen alsof ik de democratie niet eerbiedig en zelf een halve crimineel ben. Ik vind het allemaal prima, ik weet zelf het beste waar ik voor sta en blijkbaar past dat niet in de sjablonen die jij hanteert.

Inderdaad. Wanneer jij methoden loopt te verdedigen die volstrekt ondemocratisch zijn, wanneer jij een stel gewelddadige criminelen/terroristen loopt te verdedigen, dan ben je niet veel beter dan dat. En daar helpt geen geouwehoer over 'sjablonen' aan.
Nee, je valt hier lelijk door de mand. .
  zondag 28 september 2003 @ 22:55:28 #8
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_13509782
quote:
Op zondag 28 september 2003 22:43 schreef DennisMoore het volgende:
Mensen die al jáááren een nertsenhouderij hebben, keurig legaal, allemaal vergunningen, allemaal investeringen om het bedrijf moderner te maken. En dan ineens staan er 's nachts 120 gemaskerde idioten op je erf die de boel aan gort slaan.
Je kan aantonen dat alle 200 nertsenhouders legaal werken volgens de goede regelgeving? Denk je dat alle boeren in NL alles op orde hebben?

Iig keur ik het niet echt goed wat sommige activisten doen, maar om nou alle nertsenhouders op te hemelen vind ik niet zo goed. Praat eens over de slechte kant van deze industrie. Gebruik google eens en zoek naar campagnes van deze industrie of wat dan ook.
Het gaat daar alleen maar om geld en niet anders dan geld.

Daarnaast moet je ook die activisten begrijpen die al jaren lang (20 jaar) eerst geweldloos gedemonstreerd hebben tegen deze industrie en bijna alle nederlanders tegen zijn, terwijl de regering deze industrie maar goed praat en niet verbied. Als actievoerder raak je nou eenmaal dan gefrustreerd. Het enige dat de regering heeft gedaan is een aantal regels. Een paar centimeter grote hokken oid. Nou daar heeft het beest wat aan.
Daarnaast luistert overheid niet naar de biologen en de experts.

Had de overheid geluisterd en echte welzijnsverbeteringen toegepast dan had je iig meer begrip gehad van de andere kant, zodat ze misschien geweldloos waren gebleven en meer democratisch te werk zouden gegaan zijn.

En ik geloof dat de actievoerder die man in Putten dus echt niet mishandeld hebben. Waarom? Nou omdat deze actievoerder altijd trots zijn op hun dingen die ze doen. Op sites zetten ze altijd neer van 'we hebben die levens bevrijd' blablabla, dus dat ze altijd alles vertellen. Dus waarom zullen ze dan niet trots zijn op dat ze dan een nertsenhouder mishandeld hebben?
Dus ik geloof dat die nertsenhouder dan niet de waarheid zegt.

pi_13509818
quote:
Op zondag 28 september 2003 22:54 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Inderdaad. Wanneer jij methoden loopt te verdedigen die volstrekt ondemocratisch zijn, wanneer jij een stel gewelddadige criminelen/terroristen loopt te verdedigen, dan ben je niet veel beter dan dat. En daar helpt geen geouwehoer over 'sjablonen' aan.
Nee, je valt hier lelijk door de mand. .

Dat zul je moeten quoten want ik doe dat nergens. Je liegt ook weer eens.
  zondag 28 september 2003 @ 22:58:53 #10
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13509873
De democratie vergt van ons onderhoud. Ben je het eens met deze criminelen*, dan ben je anti-democratisch geörienteerd.

*: Zeker, terroristen is een te groot woord!

kernˇgeˇleerˇde (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_13510029
quote:
Op zondag 28 september 2003 22:56 schreef SCH het volgende:

Dat zul je moeten quoten want ik doe dat nergens. Je liegt ook weer eens.

Ik geef hierboven een aantal quotes, en zie ook je beweringen uit het vorige topic.

Je zit (subtiel) een stel anti-democratische (anarchistisch!) gewelddadige criminelen te verdedigen.
Dat is nu wel duidelijk. Ook al ga je 't nu effe snel ontkennen.

SCH valt weer 's door de mand.

pi_13510217
Kamerleden willen aanpak dierenactivisme:
quote:
UTRECHT - 28/09/03 Kamerleden en nertsfokkers worden de laatste tijd steeds vaker bedreigd door dierenactivisten, die onder andere zeggen hen te zullen doden als de dieren niet worden vrijgelaten. Een aantal Kamerleden wil spoedoverleg om deze activisten harder aan te pakken. Dat bleek zondag uit het televisieprogramma Netwerk.

In de afgelopen twintig jaar hebben aanslagen, inbraken en bedreigingen naar schatting zestig miljoen euro gekost. Reden voor onder andere Tweede Kamerlid Annie Schrijer (CDA) om een hardere aanpak te eisen. Twee weken geleden werd een nertsenfokker in Putten op zijn bedrijf aangevallen door ongeveer 120 dierenactivisten uit binnen- en buitenland. Op dat moment waren zijn vijf kinderen ook thuis.

De Kamerleden en nertsenfokkers verbazen zich over het feit dat er nog geen activisten zijn opgepakt. Volgens De Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD), die zich sinds kort bezighoudt met deze zaken, is dit echter niet eenvoudig. "Ze werken vaak in kleine groepjes en gaan zeer professioneel te werk", zei AIVD-directeur Van Hulst.

bron

Als de overheid nu niet paal en perk stelt aan deze terreur gaat het de kant van Engeland op waar zelfs kinderen van pelsdierhouders worden lastig gevallen op het schoolplein.

pi_13510229
Prima idee. Laten we dan ook mensen uit de bio-industrie als terroristen gaan behandelen.
Wittgenstein
  zondag 28 september 2003 @ 23:10:55 #14
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13510261
quote:
Op zondag 28 september 2003 23:09 schreef schatje het volgende:
Kamerleden willen aanpak dierenactivisme:
[..]

bron

Als de overheid nu niet paal en perk stelt aan deze terreur gaat het de kant van Engeland op waar zelfs kinderen van pelsdierhouders worden lastig gevallen op het schoolplein.

Zeker, eco-terrorisme wordt een beetje goed gepraat, omdat het toch voor 'n goed doel is, of zoiets.

off-topic

, wat ben je 'rechts', zeg.

1 kernfysicus
  zondag 28 september 2003 @ 23:11:25 #15
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13510279
quote:
Op zondag 28 september 2003 23:09 schreef Koekepan het volgende:
Prima idee. Laten we dan ook mensen uit de bio-industrie als terroristen gaan behandelen.
Want?
1 kernfysicus
  zondag 28 september 2003 @ 23:13:21 #16
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13510344
quote:
Op zondag 28 september 2003 22:50 schreef SCH het volgende:
We verschillen zo fundamenteel van visie op het leven en omgaan met leven en dood en met de schepping, er zit zoveel ruimte tussen dat een gesprek blijkbaar onmogelijk is. Ik heb gewoon een principieel andere visie op de verhouding tussen mensen en dieren en de natuur, daar ligt een wereld van verschil.
Dit topic gaat daar helemaal niet over. Dit topic gaat over hoe zeer men de democratie eerbiedigt en vindt dat dit soort terrorisme (want dat is het per definitie, het door middel van geweld nastreven van een politiek doel) aangepakt moet worden.
pi_13510351
quote:
Op zondag 28 september 2003 23:09 schreef schatje het volgende:

Inderdaad. Er waren zelfs aanwijzingen dat onderzoek naar deze 'dierenliefhebbers' bewust van hogerhand werden gesaboteerd. Het politieteam dat hierop gezet werd, werd heel toevallig na een jaar weer opgeheven.
Tijd voor een diepgaand onderzoek.

En daarbij veel meer bevoegdheden en budget voor de AIVD. Dit anti-democratische, anarchistische schorem dient onmiddelijk opgesloten te worden.

zondag 28 september 2003 @ 23:15:36 #18
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_13510420
Het stukje van krant/netwerk
quote:
Twee weken geleden werd een nertsenfokker in Putten op zijn bedrijf aangevallen door ongeveer 120 dierenactivisten uit binnen- en buitenland. Op dat moment waren zijn vijf kinderen ook thuis.
Dat is dus typisch media. Deze mensen zullen vast niet de kinderen wat aan doen. Zo zijn deze mensen niet. Media probeert het allemaal een beetje..naja jullie snappen het wel.
quote:
"Ze werken vaak in kleine groepjes en gaan zeer professioneel te werk", zei AIVD-directeur Van Hulst.
Volgens mij kunnen ze dat zinnetje al zo een 10 jaar lang zeggen. Ze hebben blijkbaar nog niks te weten gekomen.
pi_13510464
quote:
Op zondag 28 september 2003 23:13 schreef DennisMoore het volgende:

Inderdaad. Er waren zelfs aanwijzingen dat onderzoek naar deze 'dierenliefhebbers' bewust van hogerhand werden gesaboteerd.
Het politieteam dat hierop gezet werd, werd heel toevallig na een jaar weer opgeheven.
Tijd voor een diepgaand onderzoek.

Um...een politie team wat na een jaar zonder resulaten opgeheven wordt is reden voor een diepgaand onderzoek? Wat een onzin.
quote:
En daarbij veel meer bevoegdheden en budget voor de AIVD. Dit anti-democratische, anarchistische schorem dient onmiddelijk opgesloten te worden.
Oh dus we gaan Nederland een politie staat maken met een geheime politie om anti-democratische elementen tegen te gaan..hmm...kortom, we gaan zelf onze vrijheid inperken om mensen te bestrijden die onze vrijheid willen inperken? Alweer lijkt mij dit een typisch geval van onzin.
  zondag 28 september 2003 @ 23:17:17 #20
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13510476
quote:
Op zondag 28 september 2003 23:15 schreef TechXP het volgende:
Dat is dus typisch media. Deze mensen zullen vast niet de kinderen wat aan doen. Zo zijn deze mensen niet.
.
  zondag 28 september 2003 @ 23:18:21 #21
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_13510512
quote:
Op zondag 28 september 2003 23:17 schreef Lithion het volgende:
.
want?
  zondag 28 september 2003 @ 23:19:24 #22
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13510534
Ik geloof ook niet, dat ze hen iets zouden aan doen, maar who gives? Het zijn criminelen, punt uit.
1 kernfysicus
pi_13510578
quote:
Op zondag 28 september 2003 23:17 schreef Tijger_m het volgende:

Um...een politie team wat na een jaar zonder resulaten opgeheven wordt is reden voor een diepgaand onderzoek? Wat een onzin.

Er waren nog wel meer aanwijzingen. Heb je de uitzending gezien? Kijk de herhaling nog maar eens.
Een diepgaand onderzoek naar dit soort clubs, de onderlinge netwerken, de financiering, etc, zou een goed idee zijn.
quote:
Oh dus we gaan Nederland een politie staat maken met een geheime politie om anti-democratische elementen tegen te gaan..hmm...kortom, we gaan zelf onze vrijheid inperken om mensen te bestrijden die onze vrijheid willen inperken? Alweer lijkt mij dit een typisch geval van onzin.
Oja, we halen meteen het spookbeeld van een 'politiestaat' weer eens van stal. .
  zondag 28 september 2003 @ 23:22:06 #24
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13510610
quote:
Op zondag 28 september 2003 23:20 schreef DennisMoore het volgende:
Oja, we halen meteen het spookbeeld van een 'politiestaat' weer eens van stal. .
Dat is geen spookbeeld, kijk maar naar de ontwikkelingen in Amerika en Engeland.
1 kernfysicus
  zondag 28 september 2003 @ 23:22:28 #25
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13510624
quote:
Op zondag 28 september 2003 23:18 schreef TechXP het volgende:
want?
Sommige van die lieden hebben het leven van een dier hoger in het vaandel staan dan dat van een mens en schuwen geweld niet.

En sowieso hoeven ze de kinderen fysiek niets aan te doen, hoe zou jij je gevoeld hebben toen je een jaar of vijf oud was en je zag ineens een hele horde mensen je huis bestromen, zooi in de fik zetten en je vader in elkaar slaan?

[Dit bericht is gewijzigd door Lithion op 28-09-2003 23:23]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')