abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13461393
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 15:28 schreef drexciya het volgende:

[..]

Met andere woorden jij gaat het nog voor dat schorem opnemen? Kijk dat je een discussie los wilt maken okee, maar wanneer duidelijk is dat andere mensen (die bepalen dit soort zaken uiteindelijk!) niet overtuigd zijn van je argumenten, dan moet je dat accepteren.

Blijkbaar begrijp je me verkeerd. Ik zeg toch heel duidelijk dat deze mensen er niet licht van af mogen komen en dat zij gestraft moeten worden als zij aanslagen plegen/beramen of mensen bedreigen.

Aan de andere kant begríjp ik het omdat dieren levende wezens zijn en omdat die onder het goedkeuren van de overheid worden vermoord. Er zijn mensen die zich net zo voor dieren inzetten als andere mensen voor hun medemensen. Dat lijkt mij niet meer dan logisch. Wellicht zul jij, of een ander, zeggen dat als bepaalde mensen in fokkerijen werden gehouden en als op hen zonder toestemming proefonderzoek werd uitgevoerd, op een bepaald moment, na protestacties en miljarden doden ook overgaan tot gewelddadig optreden.
Natuurlijk is het jammer dat deze mensen niet begrijpen dat het in onze maatschappij nu eenmaal zo is, dat dieren een mindere positie hebben en dat ze met geweld absoluut niet verder zullen komen. Het is belangrijk geweldloos te protesteren tegen waar je het niet mee eens bent.
Dus ik vind zeker wel dat deze mensen bestraft moeten worden. Als zij een proefdieronderzoeker afpersen strijden ze voor iets goeds maar doen ze dat op een slechte manier en moeten ze gestraft worden als gewone afpersers.

Een persoon hierboven zegt dat SP, GL en D66 al groene politiek bedrijven en aandacht hebben voor dieren. Natuurlijk is dat wel waar, maar slechts weinig mensen kiezen op hun dierenliefde. Dieren komen ook niet aan de orde in de kamer, het gaat enkel over economie. Te lang heeft economie in de weg gestaan van humaan omgaan met dieren en medemensen.

Daarom zeg ik ook: het is belangrijk dat de overheid aandacht besteedt aan de kritiek van mensen op de behandeling van dieren en niet de energie die men kennelijk wel in dieren wil stoppen in het bestrijden van actievoerders stopt.

Wellicht zijn het heel gevaarlijke mensen, maar ze zijn dierenvrienden en zijn uit liefde doorgeslagen. Ze stoppen als de overheid stopt met martelen. Daarom moet de overheid ze te gemoet komen.

Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_13461474
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 13:06 schreef Famas het volgende:
die boomknuffelaars hebben niet door dat die beesten die ze uit zo'n fokkerij vrijlaten in het wild doodgaan....lekkere 'dierenvrienden'

gewoon lekker zwaar straffen....nergens naar kijken...koppen inslaan met knuppels en zo...doodstraf invoeren.......ehh...ik wijk een beetje van het onderwerp af...gewoon ZWAAR straffen

Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_13461488
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 16:02 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Wellicht zijn het heel gevaarlijke mensen, maar ze zijn dierenvrienden en zijn uit liefde doorgeslagen. Ze stoppen als de overheid stopt met martelen. Daarom moet de overheid ze te gemoet komen.

Neo-nazi's zijn doorgeslagen in liefde voor hun land en volk. Ze stoppen pas als de overheid stopt met het toelaten van vluchtelingen. Daarom moet de overheid ze te gemoet komen.

De overheid moet zich nooit laten chanteren door criminelen

De grote steden veranderen in sociaal compleet geruďneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_13461591
Zoals jij redeneert kun je ook het in brand steken van een synagoge door neo-nazi's wel goed gaan praten

Einde quote

iedereen moet dat maar voor zichzelf uitmaken.

Voor mij persoonlijk is de vergelijking
Synangoge in brand steken , gedreven door Haat tenopzichte van andere mensen

en
Acties tegen de agrarische maffia om medeschepsel leed te besparen

een appels en peren vergelijking

Oh ja , fijne bijdrage is dat . Stieren van Putten , via München , via Innsbruck , via Bologna, naar Brindisie te slepen, ze daar in een schip te verpakken , om ze aansluiten in Libanon onder de meest afgrijsellijke omstandigheden te laten slachten.

Uitval quote 10% , die wordt ingecalculeerd.

En die kistkaleveren. dat is pas een verrijking ..

[Dit bericht is gewijzigd door CANARIS op 26-09-2003 16:10]

pi_13461618
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 16:05 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Neo-nazi's zijn doorgeslagen in liefde voor hun land en volk. Ze stoppen pas als de overheid stopt met het toelaten van vluchtelingen. Daarom moet de overheid ze te gemoet komen.

Dat doet de overheid toch ook?
quote:
Mee eens, maar je vindt het toch ordinaire criminelen in plaats van terroristen a la Al-Qaeda?
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_13461735
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 16:10 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Mee eens, maar je vindt het toch ordinaire criminelen in plaats van terroristen a la Al-Qaeda?
Het zijn zeker geen terroristen als Al-Qaeda. Maar hun acties zijn wel terroristisch, gaan over lijken en zijn rechtstaat ondermijnend. Ze mogen van mij dus zeker netzo als Al-Qaeda-terroristen worden aangepakt.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruďneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_13461785
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 16:09 schreef CANARIS het volgende:
iedereen moet dat maar voor zichzelf uitmaken.
Dat moet niet iedereen voor zichzelf uitmaken. We hebben met z'n allen wetten afgesproken waar je je gewoon aan hoort te houden. Ook extreem-links en extreem-rechts...
pi_13461830
***hannes ik heb het over de vergelijking ...of die juist is.
pi_13461839
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 16:05 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Het gaat hier om het waarborgen van de veiligheid van levende wezens, juist zonder vooroordelen en/of discriminatie. Liefde voor dieren en liefde voor je land is absoluut iets anders, omdat het ene voortkomt uit liefde voor iets, en het andere juist uit haat jegens het tegenovergestelde. (DWZ een dierenvriend heeft liefde voor dieren en een neo-nazi houdt van zijn volk en zijn land omdat hij andere landen en rassen verafschuwt)
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_13462050
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 16:18 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Het gaat hier om het waarborgen van de veiligheid van levende wezens, juist zonder vooroordelen en/of discriminatie. Liefde voor dieren en liefde voor je land is absoluut iets anders, omdat het ene voortkomt uit liefde voor iets, en het andere juist uit haat jegens het tegenovergestelde.

En dierenactivisten haten weer nertsenfokkers, boeren en medewerkers van het BPRC...
pi_13462097
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 16:15 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Het zijn zeker geen terroristen als Al-Qaeda. Maar hun acties zijn wel terroristisch, gaan over lijken en zijn rechtstaat ondermijnend. Ze mogen van mij dus zeker netzo als Al-Qaeda-terroristen worden aangepakt.

Tja, ik vind aanslagen tegen willekeurige burgers die weinig tot niets met je onvrede te maken hebben toch heel wat anders dan vernielingen of "bevrijdingsacties".

Doet me een beetje denken aan een voornemen om demonstranten die wat crimineels deden, als lid van een criminele organisatie aan te willen merken. Dom om te doen, iets wat slecht is verder weg te willen drukken door het aan een nog slechtere term te koppelen. Het leidt alleen maar tot verzwakking van de verafschuwde termen, en het is daarom bovendien een belediging voor de slachtoffers van Al-Qaeda.

[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Strangelove op 26-09-2003 16:31]

"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_13462101
Je lult uit je nek

Ze haten die mensen helmaal niet , ze haten wat ze doen.

Je probeert hier kunstmatig een zooitje randdebielen die haat als dreivende factor in hun leven hebben , te vergelijken met mensen die proberen andere schepsel te redden.

Kotsmisselijk makende polemiek is dat.

teveel Sonja Barend gekekenm meneer.

pi_13462109
Milieuactivisme kent meerdere 'levels'.

Er is milieuactivisme waarbij bijvoorbeeld nertsen worden losgelaten in de natuur. Dit is inbraak, vernieling van eigendommen en ook vaak slecht voor de dieren. Ik denk niet dat dit gelijk staat aan terrorisme. Wel denk ik dat dit keihard aangepakt moet worden.

Een andere vorm van milieuactivisme is bijvoorbeeld het vernietigen van testvelden van genetisch gemanipuleerd voedsel. Hierbij proberen milieuactivisten hun mening op te dringen aan de rest van de bevolking. De vrijheid van bevolkingsgroepen (mensen die voor gen-voedsel zijn) wordt hierbij erg ingeperkt. Dit mag van mij wel gelijk worden gesteld aan terrorisme.

btw. Milieuactivisten zijn vieze kankerlijers!

Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_13462189
Een andere vorm van milieuactivisme is bijvoorbeeld het vernietigen van testvelden van genetisch gemanipuleerd voedsel. Hierbij proberen milieuactivisten hun mening op te dringen

Lulkoek 10 hoog

Ze proberen jouw helemaal geen mening op te dringen, ze proberen jouw wereld en die van je kinderen te redden . wat jij daarvan denkt is hun meer als worst

dat zijn 2 paar schoenen

De genetisch gemanipuleerde uitzaaiing is wel degenlijk één van de groftse schandalen ooit op deze planeet.

Niet alleen speelt men God, maar vernietigd ook nog mijn omgeving.

het afslachten van alle diersoorten in het verleden is daartegen een slap kopje koffie.

vrijdag 26 september 2003 @ 16:36:27 #65
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13462239
Ze dringen mij wil een mening op, want zij vinden, dat ik geen GM-food mag hebben. Dát wil ik zelf bepalen.

Ik snap niet dat mensen deze anti-democratische stalinistisch ogende personen kan verdedigen.

kernˇgeˇleerˇde (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_13462310
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 16:30 schreef CANARIS het volgende:

Je probeert hier kunstmatig een zooitje randdebielen die haat als dreivende factor in hun leven hebben , te vergelijken met mensen die proberen andere schepsel te redden.

Ik vergelijk mensen die de wet overtreden omdat ze hun eigen opvattingen o zo superieur vinden met elkaar...
pi_13462352
hoe klein kan een wereld zijn als ik dat zeg

"Ze houden mij tegen , wanneer ik dat wel wil hebben"

Nau misschien daarom , dat daar waar jij woont waarschijnlijk niet gesukkelt wordt met dat soort genetisch veranderde zaden.

Misschien vind je vlinders , wespen en muggen wel lastig spul en ben je blij als die niet meer in je mooie appartementje rondvliegen .

Laat staan , niet eens meer van die rot spinnen . Hoef je niet meer te schreeuwen ook.

Spaart een hoop chemie om die tering beesten over de kling te laten springen nést ce pas?

pi_13462416
Ze dringen mij wil een mening op, want zij vinden, dat ik geen GM-food mag hebben. Dát wil ik zelf bepalen.
einde quote

Ja dat zegt de doorsnee amerikaan ook als hij wordt aangesproken op zijn 30 liter verbuikende auto op 100 Kilometer.

Tis wel het land geworden wat 25 % van de aardse Olie produktie gebruikt.

Stop je hoofd maar tussen je benen en kus je kont vaarwel ,want met die instelling , gaat deze planeet echt naar de klote.

pi_13462467
Kortzichtigheid en egoďsme staan aan de basis van geloof.

dat is je eigen profiel

wie is hier kortzichtig en egoistisch?

vrijdag 26 september 2003 @ 16:44:46 #70
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13462472
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 16:42 schreef CANARIS het volgende:
Ja dat zegt de doorsnee amerikaan ook als hij wordt aangesproken op zijn 30 liter verbuikende auto op 100 Kilometer.

Tis wel het land geworden wat 25 % van de aardse Olie produktie gebruikt.

Ja, dus? Begin een voorlichtingscampagne, zeg ik, of dien een wetsvoorstel in tegen het hoge olieverbruik. Ga echter niet op fascistische wijze mensen beperken in hun bewegingsvrijheid.
1 kernfysicus
pi_13462542
fascistisch

leuk stopwoordje geworden in nederland

en jij wordt leraar geschiedenis???

pi_13462564
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 16:34 schreef CANARIS het volgende: Ze proberen jouw helemaal geen mening op te dringen, ze proberen jouw wereld en die van je kinderen te redden . wat jij daarvan denkt is hun meer als worst
Dat denkt een nazi waarschijnlijk ook. Geen reden dus om zoiets te tollereren...
  vrijdag 26 september 2003 @ 16:48:15 #73
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13462566
Ik wacht wel tot CANARIS weer ontnuchterd is.
1 kernfysicus
  vrijdag 26 september 2003 @ 16:51:10 #74
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13462642
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 16:47 schreef CANARIS het volgende:
fascistisch

leuk stopwoordje geworden in nederland

Ach fascisme of anti-democratisch... 1 pot nat.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_13462755
Dat denkt een nazi waarschijnlijk ook. Geen reden dus om zoiets te tollereren...

je blijft het proberen he?
Wat is doel ervan? Een soort puiblieke opinie opbouwen , dat Millieu activisten eigenlijk niets anders zijn als de Hunnen die in Auswitz hun werk deden?
Dat de boomneukers niets beter zijn , als de Bathazar von Schirack?
Dat mensen die genteisch zaaigoed vernietigen filsophisch in 1 lijn staan met Rosenkranz?
Dat mensen die Nertsen bevrijden hetzelfde in zin hebben als die , die ttt mensen op veewagens naar Auswitz stuurden?

Doe je best. Een paar randdebielen zal je wel aan je kant krijgen.

Met de wat intelligentere , stel je je buiten de discussie.

Ik ga die graag aan, maar krijg spontane kotsneigingenbij het lezen van Polemiek.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')