Ik gaf meestal om-of-nabij de 100 gulden, nu is dat 50 euro (inffffffflatie...), maar afgelopen verjaardag (van m'n broertje) gaf ik ter waarde van 85 euro, omdat hij een slaapmatje nodig had, en een slaapzak voor op vakantie. 't Is goed besteed, en hij was er erg blij mee. Zelf heb ik afgelopen verjaardag, van m'n moeder, d'r vriend en m'n broertje een gamecube (hoi, hoi, hoi) gehad. Koste toen 239 geloof ik... was wel erg duur dit keer, maar dit was ook wel een uitschieter.
Hoe gaat dat bij jullie allemaal?
Sorry... iets specifieker... binnen het gezin... sorry
[Dit bericht is gewijzigd door Represent op 26-09-2003 09:08]
quote:Ja bij mij ook
Op vrijdag 26 september 2003 08:30 schreef xxdeesjuhxx het volgende:
max. 15 euro voor mij
Broertje krijgt Soul Calibur 2 voor de GC van me morgen (60 euro), maar dat doe ik dan samen met m'n huisgenoot als kado
Maar de popcornmachine komt er nu voor Sinterklaas, ik kan niet wachten tot februari
quote:Blij da'k jouw vrindjuh niet ben, gieruge meid hoor
Op vrijdag 26 september 2003 08:30 schreef xxdeesjuhxx het volgende:
max. 15 euro voor mij
en mn vriendje krijgt iets rond de 35 euro
Of is dat 35 euri, en dan nog de rest in natura
Bij naaste familie(broer,zus,vader) hangt het er natuurlijk vanaf of er wat behoorlijks te vinden is. Of dat nou 10 euro meer of minder kost lijkt me geen probleem..Ben meestal voor m'n ouders iets van 20 euro kwijt.
Mijn vader, broertje en zusje komen er altijd bekaaider vanaf Maar ik moet zeggen dat ik zowel mijn broertje als zusje al eens mijn oude computers, printers kado heb gedaan, waar ik nog best 150 euro voor had kunnen vangen. Zij hadden het hard nodig (studie) en ik had het geld niet nodig om een nieuwe comp te kunnen kopen. Ook toen ik verhuisde heb ik van alles aan mijn broertje en zusje gegeven (er was niet echt veel meer over trouwens haha) en mijn ouders hebben een compleet 2-persoons bed gekregen. Meer als garantie dat we een lekkere slaapplek hebben als we weer naar NL gaan trouwens
Ik ben trouwens van plan om voor mijn vader de Times Atlas of the World te kopen, die kost $249,- hier. Ik heb zo'n exemplaar, en toen hij bij mij op vakantie was vondt hij het een geweldige atlas. Bij bol.com kost deze atlas trouwens ¤ 241,- Ik ben nou niet zo rijk dat ik zomaar even met dergelijke bedragen ga smijten voor leuke kadootjes, maar ik heb het in de plannen staan voor wanneer ik het kan betalen.
Ik heb trouwens niet de gewoonte om dure kado's te geven, maar ik vindt wel dat als je terug kijkt naar wat je ouders allemaal voor je gedaan hebben (en betaald hebben) dat je ze best af en toe mag verwennen met iets speciaals.
Mijn vrouw? Die krijgt gewoon wat ze graag wil hebben, ongeacht de kosten - tenzij het echt compleet buiten het budget valt, maar daar is ze zelf best goed in. Met kerstmis en verjaardag jaag ik er meestal wel een paar honderd dollar doorheen. Dit jaar vliegen we naar Nederland in Januari, dus ik denk dat we een bescheiden kerst houden en ons geld in Nederland uit gaan geven
De familie van mijn man woont erg ver van ons vandaan, dus dat kopen we helaas nog steeds af met kadootjes die we opsturen.....
Als mijn man of ik jarig zijn doen we iets gezelligs samen, dat kan variëren van lekker uit eten tot een weekendje London.
De kinderen hechten aan kadootjes, dus ja, daar kopen we wat voor wat ze graag willen hebben. De limiet ligt daar ongeveer bij honderd euro, maar het kan net zo goed iets zijn van 25 euro. Het gaat niet om de prijs, maar dat je precies dat vindt wat ze graag willen hebben, en dus echt een verrassing is.
[Dit bericht is gewijzigd door pea4fun op 26-09-2003 19:03]
quote:ja, maar dat is ook omdat je zelf vermoedelijk nog geen geld hebt kunnen verdienen omdat je geen baantje hebt kunnen vinden.
Op vrijdag 26 september 2003 08:40 schreef brechtje het volgende:
Me ouders betalen altijd
Mijn vriendin kreeg laatste keer iets van €30 maar dat was omdat ze DIE ring mooi vond.
Ik geef trouwens zo rond de 50 euro uit.
ligt er aan wat. afgelopen zomer greepplaten gekocht voor mijn vaders 686.
die wilde hij graag. 37 pleuro. en nog een geheugenkaartje voor zijn digicam €20
Voor lui buiten het gezin zit ik normaal gesproken tussen de 15 en 20 euro. Ik had het idee dat je vroeger nog wel eens leuke dingen kon vinden voor 10 gulden. Nu heb ik moeite met iets leuks te vinden van 10 euro. En, zoals eerder al werd gezegd, prullenbak materiaal koop ik ook nooit. Das toch wel zo zonde van de centen.
Voor oma maak ik meestal kleding (zij is te dik om gewoon "goedkope" kleren te kopen, heeft geen geld voor de dure grote maten, en kan niet naaien)
Voor mams (november pas) heb ik nou een 600 ml kop gekocht. Zij drinkt altijd twee 350ml koppen thee achterelkaar en zo. Dus ik dacht dit is echt iets voor haar.
Wat ik haar verder geef weet ik nog niet. "t mooiste cadeau dat ik haar kan geven ligt helaas niet in mijn macht
Voor mijn vriend (Juni) hadden we een practice chanter gekocht. Een doedelzak zonder doedelzak eraan. Eigenlijk een soort fluit met twee van die plaatjes die trillen op elkaar dus.
Hij kan 't voor geen meter
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |