[Dit bericht is gewijzigd door mrcool op 30-06-2002 17:06]
quote:Whoehahaha!
Op zondag 30 juni 2002 17:05 schreef Sebastian_Valmont het volgende:
De beroemde zwarte kat hij is heilig
Qua rode wijn koop ik meestal een Bordeaux, dat vind ik altijd wel goed smaken, maar ik had laatst ook een lekkere Zuid-Afrikaanse, maar ik weet de naam niet meer.
Je moet wel onderscheid maken tussen de Slobberwijntjes en de wat zwaardere wijnen natuurlijk.
Tenenkrommende keuzes als Canei en Lambrusco (kleuterwijn) hebben me gedurende dit topic al twee paar schoenen gekost.
Erg lekker zijn de droge licht mousserende wijnen uit het noorden van Italie (gebaseerd op de Pinot en Chardonnay druif trouwens).
quote:Barbaresco (ook uit Piemonte) en Brunello (uit Toscane) beginnen ook met een B en zijn ook toppers. En laten we Bolgerhi (Toscane) vooral niet vergeten. Maar door je te beperken tot de B doe je bevoorbeeld de Amarones en de Vino Nobile di Montepulciano abosuluut onrecht aan.
Op maandag 01 juli 2002 22:31 schreef SwissCom het volgende:
Italiaanse wijnen die beginnen met een B.
Zoals Barolo.
quote:Bullshit,
Op maandag 1 juli 2002 22:38 schreef Vivi het volgende:
Wel erg triest, mensen die "lambrusco" noemen als antwoord..niet echt een sommelierskeuze om het maar even mild uit te drukken
quote:Tja...ik heb het genoegen gehad een sommelierscursus te mogen volgen en geloof me...Lambrusco is alleen lekker voor mensen met onderontwikkelde smaakpapillen hoor. Je hebt ook GOEDE slobberwijnen. Lambrusco is idd een soort limonade met alcohol en verdient m.i. het predikaat wijn niet echt.
Op zaterdag 3 januari 2004 17:31 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Bullshit,
Wijn is niet wijn is niet wijn
Je hebt dessertwijn, wijn voor bij een wildbraad en wijn voor lekker naar binnen gieten op een zomeravondje.
Lambrusco is een heerlijke wijn in de laatste katagorie, een licht prikkelende, licht zoete slobberwijn. Geen scherpe kantjes, je drinkt het als limonade.
Een zware rode wijn drink je niet ff weg in de tuin op een zomeravond, en een Federweisl drink je niet bij een mooi afgehangen haas.
Maar als jij het lekker vind moet je het gewoon nemen hoor.
quote:Authoriteitsoordeel zonder onderbouwing
Op zaterdag 3 januari 2004 19:13 schreef Vivi het volgende:[..]
Tja...ik heb het genoegen gehad een sommelierscursus te mogen volgen en geloof me...Lambrusco is alleen lekker voor mensen met onderontwikkelde smaakpapillen hoor. Je hebt ook GOEDE slobberwijnen. Lambrusco is idd een soort limonade met alcohol en verdient m.i. het predikaat wijn niet echt.
Maar als jij het lekker vind moet je het gewoon nemen hoor.
Ik drink wat ik lekker vind bij de gelegenheid. Als dat een Barolo is, is dat een Barolo, als het een Federweisl is, is het een Federweisl...
En als ik in Düsseldorf in de altstad ben, dan drink ik een Ürige..
quote:Eindelijk ben je er achter er is een verschil tussen MENING en FEIT...
Op zaterdag 3 januari 2004 19:40 schreef Vivi het volgende:
Nou, gefeliciteerd dan met je eigen mening, ik ben het niet met je eens, maar ik heb geen zin om hier een betoog over te houden, parels voor de zwijnen, opgewonden standje
een woordgrap, een woordgrap hoe kostelijk, hoe kostelijk
quote:Lambrusco zuip ik dan per fles weg
Op zaterdag 3 januari 2004 17:31 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
wijn voor lekker naar binnen gieten op een zomeravondje.
Spijkerbroek opgerold, bloese open op het strand, mountaibike erachter, muziek luisteren op 't Noorderstrand met 2 flessen Lambrusco erbij en ik ben in heaven .
quote:Gaaaaaaaaaaaaaap. Nou, ik ben ff overleggen met Otto Lenselink, de groeten he
Op zaterdag 3 januari 2004 19:46 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Eindelijk ben je er achter er is een verschil tussen MENING en FEIT...
en mocht je nog een betoog willen houden, dan raad ik je aan goed beslagen ten ijs te komen. Vooralsnog heb ik weinig parels gezien, slechts een arrogant varkentje dat nu gewassen is.een woordgrap, een woordgrap hoe kostelijk, hoe kostelijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |