abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4820326
Zeller Schwarze Katz!

[Dit bericht is gewijzigd door mrcool op 30-06-2002 17:06]

Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_4821012
De beroemde zwarte kat hij is heilig
[b]-=[BIG]headz=-[/b] Something as large as science will not stop for something as small as man
pi_4821025
quote:
Op zondag 30 juni 2002 17:05 schreef Sebastian_Valmont het volgende:
De beroemde zwarte kat hij is heilig
Whoehahaha!
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
  zondag 30 juni 2002 @ 17:07:03 #29
26967 Tsjernobelg
Beter moe dan lui
pi_4821030
Ikzelf ben een liehebber van Zuid-Afrikaanse rode wijnen vooral een druivesoort als "pinotage" is erg aan te raden.
Asumption is the mother of all fuck-ups
pi_4821113
Van de witte wijnen vind ik Pinot Blanc erg goed,

Qua rode wijn koop ik meestal een Bordeaux, dat vind ik altijd wel goed smaken, maar ik had laatst ook een lekkere Zuid-Afrikaanse, maar ik weet de naam niet meer.

Het leven is mooi!
pi_4827513
Ik zeg altijd maar zo: Goede wijn is nog geen bier.
pi_4834509
100% de zwarte kat zolang de regel in 8 worden genomen!
PS het is een half zoete wijn. Dus niet te zoet en ook zeker niet te zuur he Emile?
  maandag 1 juli 2002 @ 21:28:20 #33
24188 Belana
kloon van belana
pi_4837850
apsoluut de Chianti Classico!!!
In nederland alleen bij de slijterij te krijgen ben ik bang.
stormy waters...
sailin'
pi_4838785
Italiaanse wijnen die beginnen met een B.
Zoals Barolo.
[b]Aerodynamics ... is for people who can't build engines[/b] [i]Enzo Ferrari[/i]
  maandag 1 juli 2002 @ 22:38:29 #35
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_4838911
Wel erg triest, mensen die "lambrusco" noemen als antwoord..niet echt een sommelierskeuze om het maar even mild uit te drukken ..Enniewee, ik prefereer voor wit een lekkere Chardonnay of Pinot, van de rode wijnen vind ik de Zuid-Afrikaanse ook erg smakelijk, net zoals sommige Australische en Californische,maar een goeie Bourgogne is natuurlijk ook niet te versmaden.

Je moet wel onderscheid maken tussen de Slobberwijntjes en de wat zwaardere wijnen natuurlijk.

Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_4840365
Momenteel in de aanbieding bij onze locale Dekamarkt:
Moscato D'Asti. Zoete, witte desertwijn. Erg lekker om 'zomaar' te drinken. Ook in diverse kwaliteiten te krijgen. Vanaf een eurotje of 7 per fles.
  dinsdag 2 juli 2002 @ 14:13:22 #37
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_4847889
Rionee heb je, Rioja kun je krijgen

Tenenkrommende keuzes als Canei en Lambrusco (kleuterwijn) hebben me gedurende dit topic al twee paar schoenen gekost.

Erg lekker zijn de droge licht mousserende wijnen uit het noorden van Italie (gebaseerd op de Pinot en Chardonnay druif trouwens).

De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_4857586
quote:
Op maandag 01 juli 2002 22:31 schreef SwissCom het volgende:
Italiaanse wijnen die beginnen met een B.
Zoals Barolo.
Barbaresco (ook uit Piemonte) en Brunello (uit Toscane) beginnen ook met een B en zijn ook toppers. En laten we Bolgerhi (Toscane) vooral niet vergeten. Maar door je te beperken tot de B doe je bevoorbeeld de Amarones en de Vino Nobile di Montepulciano abosuluut onrecht aan.
En voor mensen die gemiddeld 50 gulden per fles onzin vinden, primitivo wijnen uit Calabrie en Apulie zijn heel goed te betalenen bovendien erg lekker. Veel lekkerder als de bulk troep vasn Chenet enzo.
pi_4857889
Ach, dat met die B is gewoon makkelijk te onthouden Lekker simpel toch als je niet zo veel van wijnen afweet?
[b]Aerodynamics ... is for people who can't build engines[/b] [i]Enzo Ferrari[/i]
pi_4859250
Fleuri zonder meer maar om het betallbaar te houden ook Rousillion
pi_4859272
Oeps taalfoutje komt vast door de wijn
pi_4859547
Eeh montilla medium dry
Drink je lekker weg..
  woensdag 3 juli 2002 @ 00:38:55 #43
12674 Rebelle
een, twee, drie
pi_4859579
eeh die wijn die ik vanavond gedronken heb...pffff, erg lekker maar je voelt hem ook goed zitten (een pinot dacht ik)
  zaterdag 3 januari 2004 @ 17:31:31 #44
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_15932295
quote:
Op maandag 1 juli 2002 22:38 schreef Vivi het volgende:
Wel erg triest, mensen die "lambrusco" noemen als antwoord..niet echt een sommelierskeuze om het maar even mild uit te drukken
Bullshit,
Wijn is niet wijn is niet wijn
Je hebt dessertwijn, wijn voor bij een wildbraad en wijn voor lekker naar binnen gieten op een zomeravondje.
Lambrusco is een heerlijke wijn in de laatste katagorie, een licht prikkelende, licht zoete slobberwijn. Geen scherpe kantjes, je drinkt het als limonade.
Een zware rode wijn drink je niet ff weg in de tuin op een zomeravond, en een Federweisl drink je niet bij een mooi afgehangen haas.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 3 januari 2004 @ 19:13:01 #45
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_15935169
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 17:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bullshit,
Wijn is niet wijn is niet wijn
Je hebt dessertwijn, wijn voor bij een wildbraad en wijn voor lekker naar binnen gieten op een zomeravondje.
Lambrusco is een heerlijke wijn in de laatste katagorie, een licht prikkelende, licht zoete slobberwijn. Geen scherpe kantjes, je drinkt het als limonade.
Een zware rode wijn drink je niet ff weg in de tuin op een zomeravond, en een Federweisl drink je niet bij een mooi afgehangen haas.

Tja...ik heb het genoegen gehad een sommelierscursus te mogen volgen en geloof me...Lambrusco is alleen lekker voor mensen met onderontwikkelde smaakpapillen hoor. Je hebt ook GOEDE slobberwijnen. Lambrusco is idd een soort limonade met alcohol en verdient m.i. het predikaat wijn niet echt.

Maar als jij het lekker vind moet je het gewoon nemen hoor.

zaterdag 3 januari 2004 @ 19:37:52 #46
45206 Pietverdriet
pi_15935785
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 19:13 schreef Vivi het volgende:

[..]

Tja...ik heb het genoegen gehad een sommelierscursus te mogen volgen en geloof me...Lambrusco is alleen lekker voor mensen met onderontwikkelde smaakpapillen hoor. Je hebt ook GOEDE slobberwijnen. Lambrusco is idd een soort limonade met alcohol en verdient m.i. het predikaat wijn niet echt.

Maar als jij het lekker vind moet je het gewoon nemen hoor.

Authoriteitsoordeel zonder onderbouwing
Je vertrouwt meer op je cursus dan op je eigen smaak?
Lambrusco is een slobberwijntje zonder pretenties, en heerlijk op een terrasje.
Mensen als jij zouden er goed aan doen niet zo in waardeoordelen te denken. Pils is ook een lekker wegdrink drankje en geen Bier zoals een Zware trappist.
Jouw argument is dat er betere wegdrinkwijn is, dat is zoiets als zeggen dat Kolsch of Alt beter bier is als Pils, als wegdrinkbier das nonsense, puur arrogantie van jouw, Kolsch en Alt zijn net als Pils, lekker wegdrinkbieren, maar dan anders. Je denkt dat je het beter weet als iemand anders omdat je een sommeliers cursus hebt gedaan.
Als we het over een onderontwikkeling hebben dan zou ik eens nadenken over waar je oordelen op baseert. Jij hebt een oordeel op basis van wat je in je cursus hebt geleerd. Bravo, dus je bent gewoon een hond die een truukje heeft geleerd.
Zitten, Braaf!

Ik drink wat ik lekker vind bij de gelegenheid. Als dat een Barolo is, is dat een Barolo, als het een Federweisl is, is het een Federweisl...
En als ik in Düsseldorf in de altstad ben, dan drink ik een Ürige..

zaterdag 3 januari 2004 @ 19:40:36 #47
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_15935846
Nou, gefeliciteerd dan met je eigen mening, ik ben het niet met je eens, maar ik heb geen zin om hier een betoog over te houden, parels voor de zwijnen, opgewonden standje
  zaterdag 3 januari 2004 @ 19:46:44 #48
45206 Pietverdriet
pi_15936006
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 19:40 schreef Vivi het volgende:
Nou, gefeliciteerd dan met je eigen mening, ik ben het niet met je eens, maar ik heb geen zin om hier een betoog over te houden, parels voor de zwijnen, opgewonden standje
Eindelijk ben je er achter er is een verschil tussen MENING en FEIT...
en mocht je nog een betoog willen houden, dan raad ik je aan goed beslagen ten ijs te komen. Vooralsnog heb ik weinig parels gezien, slechts een arrogant varkentje dat nu gewassen is.

een woordgrap, een woordgrap hoe kostelijk, hoe kostelijk

zaterdag 3 januari 2004 @ 19:58:15 #49
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_15936282
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 17:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

wijn voor lekker naar binnen gieten op een zomeravondje.

Lambrusco zuip ik dan per fles weg .

Spijkerbroek opgerold, bloese open op het strand, mountaibike erachter, muziek luisteren op 't Noorderstrand met 2 flessen Lambrusco erbij en ik ben in heaven .

Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  zaterdag 3 januari 2004 @ 19:58:53 #50
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_15936298
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 19:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Eindelijk ben je er achter er is een verschil tussen MENING en FEIT...
en mocht je nog een betoog willen houden, dan raad ik je aan goed beslagen ten ijs te komen. Vooralsnog heb ik weinig parels gezien, slechts een arrogant varkentje dat nu gewassen is.

een woordgrap, een woordgrap hoe kostelijk, hoe kostelijk

Gaaaaaaaaaaaaaap. Nou, ik ben ff overleggen met Otto Lenselink, de groeten he
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')