quote:Dat zullen we dan wel weer zien.
Op dinsdag 30 september 2003 21:42 schreef Sidekick het volgende:
Er wordt gezegd dat
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 21:47 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Dat zullen we dan wel weer zien.
quote:Hij = de Geus.
Hij gaat er vanuit dat de uitkeringen de komende vier jaar van de lonen kunnen worden losgekoppeld.
quote:Misschien kan er wel een koele saneerder worden aangesteld op zijn post
Op donderdag 25 september 2003 12:13 schreef Parabola het volgende:[..]
Onze Aard-Jan heeft niets geleerd van de kritiek op de sorry-cultuur van de afgelopen jaren. Van mij mag ie vertrekken
[..]
quote:Voor mij is de huursubsidie juist een instrument geweest dat de huren kunstmatig hoog hield. De overheid paste immers toch wel bij en hield zo een deel van de beroepsbevolking afhankelijk van de lokale overheid en in een uitkering omdat er nauwelijks iets extra's over te houden viel bij acceptatie van werk.
In principe wel, maar vergeet niet dat er tegelijkertijd bepaalde voorzieningen worden afgebroken waar juist de zwakkeren in de samenleving wat aan hadden. Denk bijvoorbeeld aan de huursubsidie. Door de facto op de nullijn te gaan zitten, gaan deze mensen er dus op achteruit, en dit zijn nou net de mensen die dat er niet bij kunnen hebbe.
Ik ben er een voorstander van om huursubsidies, hypotheekrente-aftrek en meer van dergelijke kostspelige roulerende geldstromen kritisch te bezien op de kosten die zij genereren en de baten die zij scheppen. Het zou wel eens zo kunnen zijn dat dergelijke maatregelen hooguit wat ambtenaren aan het werk houden terwijl zij de maatschappij als geheel mogelijk meer kosten dan baten opleveren.
Ook ben ik zeer benieuwd naar de mate van bijdrage aan het hospitalisatiesyndroom dat sommige mensen die wat langer in een of andere bijstandsregeling zitten hebben ontwikkeld.
[Dit bericht is gewijzigd door sjun op 01-10-2003 13:40]
quote:
'Uitspraken De Geus bijna minachting parlement'DEN HAAG - Minister De Geus balanceerde zaterdag op het randje van minachting van het parlement, toen hij voor de radiomicrofoon zei dat Tweede-Kamerleden hun werk niet goed doen. ChristenUnie-fractievoorzitter Rouvoet neemt De Geus de uitspraken kwalijk en zint op stappen.
De Geus deed zijn uitlatingen in het VARA-radioprogramma Spijkers met Koppen. De bewindsman zei dat de Kamer al vanaf september wist dat niet iedereen er hooguit 1 procent in koopkracht achteruit zou gaan. ,,Vanaf september was het duidelijk dat er uitschieters naar boven en naar beneden zijn. Het ging om het gemiddelde.''
Tijdens een debat over de koopkracht afgelopen week viel een groot deel van de Kamer over De Geus heen, omdat bleek dat sommige mensen er tot 8 procent op achteruitgaan. Dat Kamerleden door deze cijfers verrast waren, was hun eigen schuld, vindt de minister. Hadden ze maar beter moeten opletten. ,,Ik vind dat parlementariërs hun stukken moeten lezen en moeten luisteren als er wordt gezegd: er kunnen uitschieters naar boven en onderen zijn. Garanties geven we nooit.''
Rouvoet is ,,verbijsterd'' door die uitspraak. De Kamer werd pas begin vorige week in een brief hierover geïnformeerd na meerdere keren te hebben gevraagd om informatie over de gevolgen voor de koopkracht. ,,Dus of de hele Kamer is gek, of De Geus en Balkenende wisten het en hebben het niet gemeld. Dat grenst aan minachting van de Kamer.''
Ook vindt Rouvoet dat het de bewindsman niet past om de Kamer de mantel uit te vegen. ,,De Kamer controleert de minister, niet andersom.'' De ChristenUnie-voorman had De Geus voor diens uitspraken eigenlijk dinsdag naar de Kamer willen roepen, maar dat gaat om technische redenen niet. Nu zint hij op andere stappen.
ANP
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |