abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 september 2003 @ 11:16:25 #51
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_13540408
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 08:51 schreef Fester het volgende:
Dat van dat brandstofverbruik heb ik van het weekend ff getest en langzamer rijden geeft niet een lager verbruik.

Op de heenweg (Groningen - Culemborg, 200 km) gewoon netjes met het stevig doorrijdende verkeer meegetuft. verbruik : 1:16 snelheid 120 - 140
terugweg... snelheid 100 - 110, rustig opgetrokken enzo (het was rustig op de weg, dus ik heb niemand gehinderd) verbruik: 1:14

en dit met een Citroën AX 1.0e (dus vrijwel geen motorpower) uit '89

En hoe heb je dit bepaalt? Wanneer je niet twee keer bij de zelfde pomp je tank hebt gevuld is de kans groot dat er een liter meer of minder in gaat. En dan gaan je cijfers behoorlijk de mist in.

Of heb je op de terugweg je een versnellling lager gereden?

People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
  dinsdag 30 september 2003 @ 11:43:34 #52
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_13541128
1 klein detail Youp, ze verdien ECHT geen 20 ct/ l.. 8 a 12 cent per liter is de bruto marge, afhankelijk van locatie etc.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  dinsdag 30 september 2003 @ 12:02:08 #53
12234 SoCoReBu
Wir woll'n Eisbären sehen
pi_13541566
quote:
Op woensdag 24 september 2003 16:36 schreef Menyo het volgende:
Ik vind dat ze niet standaard moeten zeggen dat om 2000 uur de snelheid omhoog moet. Ik vind dat ze constant moeten kijken hoe druk het is en de weersomstandigheden controleren. En daarvanuit de snelheid variabel maken. Dat kan mooi met de lichten die er wel al hangen om de snelheid te verlagen.
Jammer alleen dat die matrix borden niet hoger dan 99 aan kunnen geven.
pi_13542635
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 23:01 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

En kijk eens naar Duitsland: daar waar wél snelheidslimieten gelden, houden ze zich er ook vrij goed aan. Reden: ze kunnen (en mogen) zich af en toe uitleven op de Autobahn! Dan is die frustratie die je wel eens hebt niet zo groot...

Daar is ook iets meer ruimte om hard door te rijden. Maja verder ben ik het er mee eens dat die snelheden omhoog moeten.
  dinsdag 30 september 2003 @ 14:31:00 #55
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_13545065
De gemiddelde Nederlandse automobilist moet leren om zo rechts mogelijk te rijden, ipv te denken dat een bepaalde rijstrook voor hun bestemd is. Het is heel typisch dat de gemiddelde Nederlandse automobilist uitblinkt in territoriaal gedrag wat het linksplakken, snijden en geen voorrang verlenen veroorzaakt. Maar dit zou eventueel verklaard kunnen dat het veelste druk is op de weg. Er moet meer teer komen dus.
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 00:36 schreef noutie het volgende:
ps. ben je wel eens met 50 op een stilstaande file ingereden? met 120 had je het misschien nog net gered. Of ben er ook zo een die "alerter" wordt bij 160 en nog alerter bij 200?

Niet doen dus, als je harder wilt rijden zul je naar het circuit moeten

Alterheid is geen doorslaggevende rol om je snelheid te verhogen, maar wel zicht. Als je remweg 300m is, dan zorg je ervoor dat je ook 300m voor je uit kan kijken en kan inschatten wat de snelheid is van de auto voor je. Een kwestie van motoriek. Als het zicht door een bocht belemmerd wordt dan verlaag je je snelheid door het gas even los te laten, want je weet maar nooit wat achter de bocht zit. Dynamisch rijden en aanpassen aan de situatie houdt je net zo goed alert. Da's ook meteen de reden waarom ik de cruisecontrol afkeur als veiligheidsverhogende maatregel vanwege de constante snelheid. Deze mensen irriteren als ze voor de situatie te langzaam rijden, meestal links want daar hoeven ze niet af te remmen voor langzamere auto's voor hun, maar er staat wel een file achter hun. En ze leveren een gevaar op plekken waar het wijselijk is om het gas los te laten.

Ik vind dat de snelheidslimiet op de snelweg ongelimiteerd moet zijn zoals in Duitsland, maar dat kan alleen als men niet als een kip zonder kop rijdt zoals in Nederland. Helaas zit flitsofficier Spee op de troon van de verkeershandvaing. Deze oude man beweert dat constante snelheden beter zijn voor de veiligheid en promoot dus ook de cruise control. En de maximum snelheid is op een dusdanige limiet dat zelfs de grootste kip zonder kop ermee zou moeten kunnen rijden zonder brokken te maken. Het gevolg in de praktijk is dat de Nederlandse weg bevolkt wordt door mongolen met een motoriek van een ameube en een onaangepaste snelheid waarmee de automobilist die nog wel denken kan het bloed onder de nagels vandaan gehaald wordt. Verkeersagressie dus, als dat geen gevaar is op de weg...............

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_31087460
Wanneer komt er eens een goed plan uit Europa? Bijvoorbeeld door de snelheidslimieten te flexibiliseren?? We hebben al matrixborden, overal boven de snelwegen. Daar zou de limiet van de verkeers- weersomstandigheden moeten kunnen afhangen. Lijkt me een veel eerlijker en logischer systeem, waardoor ook het gezag meer gerespekteerd wordt en het verkeer dus veiliger wordt. 's-Nachts of op rustige momenten van de dag moet de limiet ook flink verhoogd kunnen worden, of zelfs afgeschaft. Alle argumenten die de afgelopen jaren zijn aangevoerd om snelheidsverhogingen tegen te houden zijn super omstreden. Een auto verbruikt helemaal niet veel extra brandstof bij 160 of 120, het gaat om de continuiteit dat het verbruik positief beinvloed. 90km/h=de zuinigste brandstof voor iedere auto is gewoonweg niet waar. Dat hangt heel erg van de overbrengingen van de versnellingsbak en het type motorblok af. Ik ben geen technicus, maar het is logisch. En die oude fabeltjes (waar serieuze wetenschappers van het SWOV en Koos Spee zich nog altijd op baseren) dat 1% snelheidsverhoging leidt tot 5% meer verkeersdoden is zo oud als de weg naar Rome, en is bovendien een Amerikaans onderzoek. Gezien de verschillen tussen Europa en Amerika moeten we ons toch afvragen of het wel zo legitiem is, argumenten aan te voeren, die zo verouderd zijn.

Overal heerst het dogma dat hogere snelheid leidt tot meer verkeersdoden. Dan dit, in Denemarken is na een snelheidsVERHOGING van 110 naar 130 km/h het aantal verkeersdoden tot een recorddiepte(!) gedaald. Alleen in 1950 vielen er minder doden. Een enorme prestatie, als je ziet dat het autobezit onder Denen in 1950 natuurlijk vele malen lager ligt.

Dänemark: Tempolimit rauf, Unfälle runter
Überraschende Ergebnisse für Verkehrsexperten: Das nordeuropäische Land erlaubt 130 statt 110 km/h und die Zahl der Verkehrstoten sinkt auf den niedrigsten Stand seit 1950

Bei Tempolimit 130 kracht es seltener in Dänemark
Foto: dpa
Kopenhagen - Die Zahl der bei Unfällen getöteten Menschen ist in Dänemark mit der Heraufsetzung des Autobahn-Tempolimits von 110 auf 130 Stundenkilometer binnen Jahresfrist um ein Viertel auf 369 gesunken. Wie Sprecher der Behörde für Verkehrssicherheit und des Straßenbauamtes am Freitag übereinstimmend in der Zeitung „Berlingske Tidende“ erklärten, sei dieser Rückgang für alle Experten höchst überraschend gekommen. Dänemark erreichte damit die niedrigste Zahl von Toten durch Verkehrsunfälle seit 1950.

Die Regierung von Ministerpräsident Anders Fogh Rasmussen hatte die Höchstgeschwindigkeit Ende April 2004 angehoben, obwohl fast alle Experten einhellig eine Zunahme der Unfallzahlen mit mehr Toten vorhergesagt hatten.

bron: http://www.welt.de/data/2005/04/29/711691.html?prx=1
-
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 15:55:39 #57
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31177310
quote:
Op woensdag 24 september 2003 16:29 schreef shepherd1 het volgende:
Waar kan je hier in Nederland 160 km/pu rijden.
Je rijdt hier van de ene file in de andere.
Rijd jij alleen 's nachts?
Misschien zorgt harder rijden wel voor minder tot geen files
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_31188163
Waarom gaat iemand in hemelsnaam verder met een topic van meer dan 2 jaar oud?!
Lokatie Maastricht Borgharen --> De atmosfeer staat op ontploffen
  woensdag 5 oktober 2005 @ 21:28:27 #59
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_31216460
Cool zeg, ik was destijds de hekkensluiter van deze topic
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_31218436
LOL oude topic zeg

Nog nooit een file gevonden hiero in het oosten trouwens...

230 km/u is zekers mooi. Maar 80 is zuiniger. 230 is 1 op 10, 80 is 1 op 15.

Yep zonder kat werkt toch het beste. Want ook zonder kat zijn de auto's nog erg schoon.
pi_31218900
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 22:26 schreef bonfie het volgende:
LOL oude topic zeg

Nog nooit een file gevonden hiero in het oosten trouwens...

230 km/u is zekers mooi. Maar 80 is zuiniger. 230 is 1 op 10, 80 is 1 op 15.

Yep zonder kat werkt toch het beste. Want ook zonder kat zijn de auto's nog erg schoon.
Jij komt nooit bij Arnhem zeker?
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_31233136
quote:
Op woensdag 24 september 2003 19:47 schreef Virus.NL het volgende:

[..]

Ja maar in Nederland was het om de files te bestrijden, en dan moet je de veroorzakers van files ( juist, de auto's, denk aan woon-werk verkeer) aanpakken.
Wat lief naïef zeg

Het gaat ze maar om 1 ding: GELD. De nederlandse staat heeft namelijk heel veel centjes nodig omdat ze zo onderhand de helft van de bevolking betalen uit de staatskas (ambtenaren, uitkeringstrekker, AOWers..). Denk jij nou werkelijk dat een werkgever (neem aan dat je niet werkt, anders zou je zoiets als hierboven niet zeggen) gevoelig is voor het argument 'ik kom 2 uur later voortaan, anders moet ik tol betalen op de weg'? Nee dus, dus de werkende moet gewoon nog meer gaan betalen om op zijn werk te komen, en de mensen die al hun klauw ophouden komen er weer mooi vanaf. Zoals overal mee in dit land eigenlijk....
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_31317740
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 00:36 schreef noutie het volgende:
ps. ben je wel eens met 50 op een stilstaande file ingereden? met 120 had je het misschien nog net gered. Of ben er ook zo een die "alerter" wordt bij 160 en nog alerter bij 200?
Het punt is dat maximumsnelheden en allerlei andere betuttelende regeletjes ervoor zorgen dat de mentaliteit van autorijders zodanig wordt, dat mensen die regels als goedkeuring voor hun eigen foute rijgedrag zien.

Als ik achteraan een "stilstaande file" (een rijdende zie ik zelden) sta, dan staan mijn alarmlichten aan. Als je in Duitsland 160 rijdt dan kijk je om de 10 seconden in je achteruitkijkspiegel om te zien of er sneller verkeer nadert. In Nederland denken mensen: "Je mag hier maar 120. Ik rijd 120. Daarom hoef ik niet na te denken over sneller verkeer en hoef ik al helemaal niet iets voor dat verkeer te doen waar ik te lui voor ben".
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_31317783
Jezus, dit is een topique uit 2003. Excuses.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_31319134
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 21:48 schreef nostra het volgende:
Jezus, dit is een topique uit 2003. Excuses.
Mag wel zijn maar je hebt wel gelijk Voor jezelf denken werkt 100x beter dan regeltjes van nazi spee volgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')