quote:En hoe heb je dit bepaalt? Wanneer je niet twee keer bij de zelfde pomp je tank hebt gevuld is de kans groot dat er een liter meer of minder in gaat. En dan gaan je cijfers behoorlijk de mist in.
Op dinsdag 30 september 2003 08:51 schreef Fester het volgende:
Dat van dat brandstofverbruik heb ik van het weekend ff getest en langzamer rijden geeft niet een lager verbruik.Op de heenweg (Groningen - Culemborg, 200 km) gewoon netjes met het stevig doorrijdende verkeer meegetuft. verbruik : 1:16 snelheid 120 - 140
terugweg... snelheid 100 - 110, rustig opgetrokken enzo (het was rustig op de weg, dus ik heb niemand gehinderd) verbruik: 1:14en dit met een Citroën AX 1.0e (dus vrijwel geen motorpower) uit '89
Of heb je op de terugweg je een versnellling lager gereden?
quote:Jammer alleen dat die matrix borden niet hoger dan 99 aan kunnen geven.
Op woensdag 24 september 2003 16:36 schreef Menyo het volgende:
Ik vind dat ze niet standaard moeten zeggen dat om 2000 uur de snelheid omhoog moet. Ik vind dat ze constant moeten kijken hoe druk het is en de weersomstandigheden controleren. En daarvanuit de snelheid variabel maken. Dat kan mooi met de lichten die er wel al hangen om de snelheid te verlagen.
quote:Daar is ook iets meer ruimte om hard door te rijden. Maja verder ben ik het er mee eens dat die snelheden omhoog moeten.
Op vrijdag 26 september 2003 23:01 schreef Metalfreak het volgende:[..]
En kijk eens naar Duitsland: daar waar wél snelheidslimieten gelden, houden ze zich er ook vrij goed aan. Reden: ze kunnen (en mogen) zich af en toe uitleven op de Autobahn! Dan is die frustratie die je wel eens hebt niet zo groot...
quote:Alterheid is geen doorslaggevende rol om je snelheid te verhogen, maar wel zicht. Als je remweg 300m is, dan zorg je ervoor dat je ook 300m voor je uit kan kijken en kan inschatten wat de snelheid is van de auto voor je. Een kwestie van motoriek. Als het zicht door een bocht belemmerd wordt dan verlaag je je snelheid door het gas even los te laten, want je weet maar nooit wat achter de bocht zit. Dynamisch rijden en aanpassen aan de situatie houdt je net zo goed alert. Da's ook meteen de reden waarom ik de cruisecontrol afkeur als veiligheidsverhogende maatregel vanwege de constante snelheid. Deze mensen irriteren als ze voor de situatie te langzaam rijden, meestal links want daar hoeven ze niet af te remmen voor langzamere auto's voor hun, maar er staat wel een file achter hun. En ze leveren een gevaar op plekken waar het wijselijk is om het gas los te laten.
Op zaterdag 27 september 2003 00:36 schreef noutie het volgende:
ps. ben je wel eens met 50 op een stilstaande file ingereden? met 120 had je het misschien nog net gered. Of ben er ook zo een die "alerter" wordt bij 160 en nog alerter bij 200?Niet doen dus, als je harder wilt rijden zul je naar het circuit moeten
Ik vind dat de snelheidslimiet op de snelweg ongelimiteerd moet zijn zoals in Duitsland, maar dat kan alleen als men niet als een kip zonder kop rijdt zoals in Nederland. Helaas zit flitsofficier Spee op de troon van de verkeershandvaing. Deze oude man beweert dat constante snelheden beter zijn voor de veiligheid en promoot dus ook de cruise control. En de maximum snelheid is op een dusdanige limiet dat zelfs de grootste kip zonder kop ermee zou moeten kunnen rijden zonder brokken te maken. Het gevolg in de praktijk is dat de Nederlandse weg bevolkt wordt door mongolen met een motoriek van een ameube en een onaangepaste snelheid waarmee de automobilist die nog wel denken kan het bloed onder de nagels vandaan gehaald wordt. Verkeersagressie dus, als dat geen gevaar is op de weg...............
Misschien zorgt harder rijden wel voor minder tot geen filesquote:Op woensdag 24 september 2003 16:29 schreef shepherd1 het volgende:
Waar kan je hier in Nederland 160 km/pu rijden.
Je rijdt hier van de ene file in de andere.
Rijd jij alleen 's nachts?
Jij komt nooit bij Arnhem zeker?quote:Op woensdag 5 oktober 2005 22:26 schreef bonfie het volgende:
LOL oude topic zeg
Nog nooit een file gevonden hiero in het oosten trouwens...
230 km/u is zekers mooi. Maar 80 is zuiniger. 230 is 1 op 10, 80 is 1 op 15.
Yep zonder kat werkt toch het beste. Want ook zonder kat zijn de auto's nog erg schoon.
Wat lief naïef zegquote:Op woensdag 24 september 2003 19:47 schreef Virus.NL het volgende:
[..]
Ja maar in Nederland was het om de files te bestrijden, en dan moet je de veroorzakers van files ( juist, de auto's, denk aan woon-werk verkeer) aanpakken.
Het punt is dat maximumsnelheden en allerlei andere betuttelende regeletjes ervoor zorgen dat de mentaliteit van autorijders zodanig wordt, dat mensen die regels als goedkeuring voor hun eigen foute rijgedrag zien.quote:Op zaterdag 27 september 2003 00:36 schreef noutie het volgende:
ps. ben je wel eens met 50 op een stilstaande file ingereden? met 120 had je het misschien nog net gered. Of ben er ook zo een die "alerter" wordt bij 160 en nog alerter bij 200?
Mag wel zijn maar je hebt wel gelijkquote:Op zondag 9 oktober 2005 21:48 schreef nostra het volgende:
Jezus, dit is een topique uit 2003. Excuses.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |