(Naar aanleiding van een gesprek over de volgende zin dus
Sommigen leven, door een gebrek aan redenen om te sterven!)
[Dit bericht is gewijzigd door sampoo op 23-09-2003 21:35]
Ik neem aan dat hetom pedo's gaat die ook echt iets misdaan hebben?
Dan nog vind ik de doodstraf wat ver gaan
Dan liever levenslang. Het is zelfs aangetoont dat dit minder kosten met zich meebrengt, omdat de beveiliging minder hoeft te zijn en ze zich in de gevangenis nog nuttig kunnen maken met wasknijpers en nummerplaten.
quote:ik ben ook niet voor de doodstraf in et algemeen....
Op dinsdag 23 september 2003 21:38 schreef SlaadjeBla het volgende:
Ik heb het niet zo op de doodstraf, zeker niet als je ziet hoeveel mensen in de VS vlak voor voltrekking van het vonnis worden vrijgesproken. Een goede rechtsgang is helaas geen garantie.Dan liever levenslang. Het is zelfs aangetoont dat dit minder kosten met zich meebrengt, omdat de beveiliging minder hoeft te zijn en ze zich in de gevangenis nog nuttig kunnen maken met wasknijpers en nummerplaten.
oa. omdat je mensen er niet mee straft. Ze zijn er toch niet meer!
Maar een pedofiel, die zich misdragen heeft, of een belangrijk tussen persoon (Marc Dutroux heeft waarsch nooit een kind misbruikt, maar was wel DE man achter...) mogen ze wat mij betrefd vogelvrij verklaren...
EDIT: ook blijkt met de doodstraf in de vs naar mijn mening toch te vaak dat de terechtgestelde onschuldig was.....
plus dat de vs tegen zedendelicten helemaal niet streng is... Op cocaine smokkel staat in sommige staten een hogere straf als verkrachting + moord.....
(maar das een andere discussie )
[Dit bericht is gewijzigd door LeeHarveyOswald op 23-09-2003 21:43]
En als de doodstraf een goede optie is, raad ik van harte de gaskamer aan...
En wat voor voordeel denken je te halen aan vogelvrij verklaren? Iemand die vogelvrij verklaard wordt heeft niks te verliezen; hooguit z'n leven. Dus waarom zal een pedofiel die vogelvrij verklaard is zijn handen thuis houden en niet kinderen gaan verkrachten en vermoorden?
Ik kies toch liever voor een optie waarbij geen slachtoffers vallen. Eén slachtoffer is al te veel, dus wachten tot een pedofiel een kind heeft verkracht, is geen optie. Met de doodstraf of vogelvrij-verklaring voor de boeg hoef je natuurlijk niet te verwachten dat een pedofiel eerlijk voor zijn gevoelens uit komt.
Wie vallen er eigenlijk onder 'ander gespuis'?
Uiteraard mag de straf voor iemand die een kind heeft verkracht bikkelhard zijn.
[Dit bericht is gewijzigd door rooiegeweten op 23-09-2003 21:51]
btw vogelvrij verklaren = alles afnemen: geld, bezittingen, rechten, bescherming....
dit was de zwaarste straf in de middeleeuwen ....
quote:We leven in 2003 tegenwoordig
Op dinsdag 23 september 2003 21:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
moordenaars, verkrachters, noem maar op....btw vogelvrij verklaren = alles afnemen: geld, bezittingen, rechten, bescherming....
en ik vin moordenaars erger...
quote:Je bent wel een beetje vervelend, hoor. LeeHarveyOswald. Nu moest ik mijn reactie weer wijzigen...
Op dinsdag 23 september 2003 21:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
moordenaars, verkrachters, noem maar op....btw vogelvrij verklaren = alles afnemen: geld, bezittingen, rechten, bescherming....
Maarre.... wat zijn de gevolgen; vooral: de voordelen van vogelvrij verklaren? Gaan de mensen (moordenaars, verkrachters, noem maar op....) dan juist niet eerder weer in de fout? Dat lijkt me niet erg positief.
[Dit bericht is gewijzigd door rooiegeweten op 23-09-2003 21:56]
Als we pedofielen gespuis noemen, wees dan consequent en tolereer de homo's ook niet. Schijnheilige, hypocriete, achterlijke mongolen
quote:Das niet helemaal waar, want ook als homo's hun gevoelens uiten en er wat mee doen (sex met andere mannen), is dat legaal. In tegenstelling tot pedofielen, die volgens de wet geen sex met kinderen mogen hebben.
Op dinsdag 23 september 2003 21:56 schreef bloempjuh het volgende:
Vogelvrij. Op zicht doet een pedofiel niemand kwaad. Da's hetzelfde als alle homo's de doodstraf opleggen..
quote:Homo's en Pedo's vallen niet te vergelijken!
Op dinsdag 23 september 2003 21:56 schreef hicham het volgende:
Wat is er mis met pedofielen?Als we pedofielen gespuis noemen, wees dan consequent en tolereer de homo's ook niet. Schijnheilige, hypocriete, achterlijke mongolen
quote:Pedo speaking
Wat is er mis met pedofielen?Als we pedofielen gespuis noemen, wees dan consequent en tolereer de homo's ook niet. Schijnheilige, hypocriete, achterlijke mongolen
quote:En waarom niet?
Op dinsdag 23 september 2003 21:57 schreef DirtyCutFreak het volgende:[..]
Homo's en Pedo's vallen niet te vergelijken!
quote:Dus jij vind seks tussen 2 volwassen mannen even erg als seks tussen een volwassene en een kind?
quote:Zoiets d8 ik ook al
Op dinsdag 23 september 2003 21:57 schreef robh het volgende:[..]
Pedo speaking
quote:ik heb het nu over pedofielen, niet over praktiserende pedofielen
Op dinsdag 23 september 2003 21:59 schreef GoLLeM het volgende:[..]
Dus jij vind seks tussen 2 volwassen mannen even erg als seks tussen een volwassene en een kind?
Ziek!
quote:Homo's doen niks wat illegaal is, en Pedo's wel (als het daadwerkelijk uitvoeren dan hé)
Op dinsdag 23 september 2003 21:59 schreef hicham het volgende:[..]
En waarom niet?
quote:Ah okee.
Op dinsdag 23 september 2003 22:00 schreef hicham het volgende:[..]
ik heb het nu over pedofielen, niet over praktiserende pedofielen
Ik denk dat de TS het over praktiserende pedo's heeft... Wat is er mis met pedofilie als je het niet uitvoert?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |