Alle bekende extreem-linkse maatschappij-systemen tot nu toe zijn in mijn ogen geen prettige samenlevingen... (Communisme, Stalinisme, Maoisme etc.)
Nu de SP weldegelijk aan populariteit wint en steeds groter wordt, ben ik benieuwd hoe zijn schare aanhangers hier tegenaan kijkt.
N.B. 1. Idd. De SP is geen communistische partij, maar wel extreem links en daarom permiteer ik mij die vergelijking.
N.B. 2. Maak hier a.u.b. geen links-rechts-gebash-topic van, maar probeer gewoon met heldere argumenten en een beetje respect de discussie te voeren...
quote:
Op zondag 21 september 2003 16:13 schreef Parafernalia het volgende:
sp is niet extreem links
Ook is het communistische systeem nooit GOED uitgevoerd, dat terzijde
quote:Dat kan niet, want daar baseer je je hele verhaal op:
Op zondag 21 september 2003 16:20 schreef Herostratos het volgende:
In het midden gelaten of de SP extreem links, behoorlijk links of erg links is
quote:
De SP is geen communistische partij, maar wel extreem links en daarom permiteer ik mij die vergelijking.
quote:Dat niet, maar wel linkser dan goed is voor Nederland.
Op zondag 21 september 2003 16:13 schreef Parafernalia het volgende:
sp is niet extreem links
quote:dan kun je ook over de CDA zeggen dat ze christelijker zijn dan goed is voor NL, en ik dacht dat GL nog altijd linkser als SP was
Op zondag 21 september 2003 16:22 schreef Hiawatha het volgende:[..]
Dat niet, maar wel linkser dan goed is voor Nederland.
quote:Idd. zonder prikkeling geen discussie
Op zondag 21 september 2003 16:21 schreef Graveland het volgende:
Topic is een klein beetje zwart/wit gezien
quote:Ergo mijn vraag, hoe dan wel?
Ook is het communistische systeem nooit GOED uitgevoerd, dat terzijde
quote:dat dan weer wel
Op zondag 21 september 2003 16:24 schreef Herostratos het volgende:[..]
Idd. zonder prikkeling geen discussie
quote:Nouja, het communisme is in z'n grondslag een democratie, als het een dictatuur word is er toch ergens iets fout gegaan wel?
Ergo mijn vraag, hoe dan wel?
Overigens ben ik geen SP'er.
quote:gaf elke "niet SP aanhanger" zijn mening maar zo, ipv meteen te gaan bashen
Op zondag 21 september 2003 16:27 schreef ondersoeker het volgende:
Ik ben geen sp-aanhanger maar ik zal toch mijn mening geven.
Ik denk dat sp-aanhangers geen homogene groep zijn. M.a.w de een wil misschien een maatschappij waar iedereen bijn evenveel verdient.
De andere sp-stemmer wil het gewoon iets socialer, maar gruwt van de SP aan de absolute macht
quote:Op economisch vlak, ik snap eigenlijk niet dat men geen overeenkomst kan sluiten, het is toch ieders doel om de economie weer uit het slop te krijgen of niet?
Op zondag 21 september 2003 16:27 schreef Krush het volgende:
Vermoedelijk zou men beginnen het Stabiliteitspact op te rekken gedurende deze periode van laagconjunctuur, om vervolgens de vrijgekomen fondsen te gebruiken om de economie aan te jagen. Als de economie dan weer aantrekt kan het stabiliteitspact opnieuw naar 3%, en dan wordt er op de staatsschuld afgelost om de overheidsfinancien weer gezond te maken.
Zij zouden dus niet de fouten van Zalm herhalen door veel uit te geven in een periode van hoogconjunctuur (waar vooral de maatschappelijk geslaagden van profiteren), om te bezuinigen in een periode van laagconjunctuur (waar vooral de zwakkeren schade van ondervinden).Overigens ben ik geen SP'er.
quote:Lekker vaag.
Op zondag 21 september 2003 16:27 schreef Krush het volgende:
Vermoedelijk zou men beginnen het Stabiliteitspact op te rekken gedurende deze periode van laagconjunctuur, om vervolgens de vrijgekomen fondsen te gebruiken om de economie aan te jagen.
quote:nee hoor, gewoon nederlands
Op zondag 21 september 2003 16:34 schreef Lithion het volgende:[..]
Lekker vaag.
quote:* Krush pakt aanwijsstok & schoolbord erbij
Op zondag 21 september 2003 16:34 schreef Lithion het volgende:[..]
Lekker vaag.
Wat precies snap je niet?
quote:
Op zondag 21 september 2003 16:37 schreef Krush het volgende:[..]
* Krush pakt aanwijsstok & schoolbord erbij
Wat precies snap je niet?
quote:Duh.
Op zondag 21 september 2003 16:35 schreef Graveland het volgende:
nee hoor, gewoon nederlands
"De economie aanjagen."
Op welke manier?
Zo kan ik ook zeggen:
"... dan even de criminaliteit oplossen."
Lekker makkelijk en lekker vaag.
quote:Door enkele investeringen het consumentenvertrouwen te verhogen waardoor er meer uitgegeven word en er dus meer geld verdient kan worden, DUIDELIJK!
Op zondag 21 september 2003 16:39 schreef Lithion het volgende:[..]
Duh.
"De economie aanjagen."
Op welke manier?
quote:Met overheidsgeld kun je banen creeeren en mensen hun koopkracht laten behouden. Hierdoor wordt er meer geconsumeerd.
Op zondag 21 september 2003 16:39 schreef Lithion het volgende:[..]
Duh.
"De economie aanjagen."
Op welke manier?
-edit-
Zoals ook uit bovenstaande post blijkt zijn er meerdere manieren waarop overheidsuitgaven de economie kunnen stimuleren.
[Dit bericht is gewijzigd door Krush op 21-09-2003 16:47]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |