Ik ben eigenlijk nauwelijks echt geïnteresseerd in kunst. Ja, ik ga wel eens naar een museum omdat één of andere geweldige kunstenaar er exposeert. Meestal ga ik naar een museum omdat er iets heel anders wordt geëxposeerd wat mij interesseert (laatste keer fotomuseum was alleen maar in het kader van mijn morbide fascinatie voor de dood en niet vanwege het artistieke werk). Of ik heb belangstelling voor opgezette overleden mensen en dan is het maar de vraag of het kunst is (plastineren is het correcte woord). Is meer beroepsgeorrienteerde interesse dan iets anders (ooooh, een situs inversus!). De meeste kunstgaleries herbergen voorwerpen van een afzichtelijke wansmaak met bijbehorend bedrag. Nee, echte kunst is aan mij niet besteed.
Mijn kennis van kunst gaat niet dieper dan "da's mooi" of "da's lelijk". Verder heb ik het één en ander qua kunstgeschiedenis opgedaan bij de tekenlessen op het vwo. Veel was dat niet. Kunst omdat het moet. Zegt al genoeg.
ik vergeet esscher
[Dit bericht is gewijzigd door Ichi op 18-09-2003 15:23]
quote:esscher?
Op donderdag 18 september 2003 15:20 schreef Ichi het volgende:
ik vergat acher
quote:
Op donderdag 18 september 2003 15:21 schreef Isabeau het volgende:[..]
esscher?
pff het maakt toch niet uit, zijn werk is mooi
en ik vergeet de schilderijen van beat takashi kitano
[Dit bericht is gewijzigd door Ichi op 18-09-2003 15:23]
quote:vwo-kennis kunstgeschiedenis
Op donderdag 18 september 2003 15:22 schreef Ichi het volgende:gawd dammnit
ik sla een mooi figuur
quote:Keer met oma mee naar de kunsthal
Op donderdag 18 september 2003 15:23 schreef Isabeau het volgende:[..]
vwo-kennis kunstgeschiedenis
Wat mij betreft mogen al die subsidiekranen dicht. Het leidt er alleen maar toe dat allerlei a-creatieve randfiguren zich kunstenaar wanen en er nog geld voor krijgen ook.
quote:dat is boeiend. vage shit had die kerel in z'n hoofd zitten ...
esscher?
ik vond het pointillisme ook wel iets hebben ... signac en seurat enzo ...
en dan de banden tussen de impressionisten onderling
mondriaan is ook leuk ... en natuurlijk dali
(ook al noemen sommigen hem een dief)
quote:Escher?
esscher?
Museumbezoek is ook leuk voor het aapjes kijken , mensen die zwaar interessant lopen te doen zonder dat ze weten waar ze het over hebben.
Redelijk veel met kunst groot gebracht in alle vormen eigenlijk.
M'n laatste bezoek aan een museum was met Karn en APK toen we Tracy Emin's eerste tentoonstelling in 't Stedelijk Museum gingen bekijken
En dat kon me wel boeien, ook al hoorde ik van veel mensen dat ze het niet zo boeiend vonden om haar foto's en werk te zien, omdat het allemaal nogal persoonlijk was.
[Dit bericht is gewijzigd door SEMTEX op 18-09-2003 15:29]
quote:En dat was leuk? Hoe maak je kunst nog stoffiger....met je oma naar een kunsthal. Het had een mop kunnen wezen
Op donderdag 18 september 2003 15:24 schreef Ichi het volgende:
Keer met oma mee naar de kunsthal
Als ik in een kunsthal ben of een soortgelijk gebouw dan voel ik me direct al niet thuis. Het is er te stil, er lopen teveel dames met paarse spoeling en schotse rok tot over de enkels en bij heel heel heel veel kunst denk ik: ...... tsja.
Tsja.
Ben verleden jaar naar het Museum voor de Schone Kunsten in Brussel geweest, dat was heel mooi. Zeker omdat ik ook een rondleiding kreeg en er dus over bepaalde schilderijen wat verteld werd.
Ik zie het liefst schilderijen die fatsoenlijk geschilderd zijn. Ik kan heel slecht tegen abstracte kunst. En Dali vind ik ronduit verschrikkelijk om naar te kijken.
Kaptein__Iglo is fan van surrealisme.
ik zelf ook en kwam laatst op de site http://www.richardmarchand.com/
daar stonden wel erg mooie op
quote:Ja, en er lopen véél van dat soort mensen in musea.
Op donderdag 18 september 2003 15:26 schreef Trence het volgende:Museumbezoek is ook leuk voor het aapjes kijken
, mensen die zwaar interessant lopen te doen zonder dat ze weten waar ze het over hebben.
(en is het Escher? Ow... Ik vind dat trouwens van die typische Donald Duck kunst voor volwassenen, lekker makkelijke brokken en heel erg politiek correct om dat leuk te vinden)
quote:Dan ga je naar de verkeerde musea hoor
Op donderdag 18 september 2003 15:27 schreef Isabeau het volgende:
Als ik in een kunsthal ben of een soortgelijk gebouw dan voel ik me direct al niet thuis. Het is er te stil, er lopen teveel dames met paarse spoeling en schotse rok tot over de enkels en bij heel heel heel veel kunst denk ik: ...... tsja.Tsja.
quote:Ik vind "Rijk der Lichten" (oid) van Magritte een heel mooi schilderij! Maar voor de rest heb ik er eik helemaal nx mee. Ik heb het liever realistisch.
Op donderdag 18 september 2003 15:20 schreef Kaptein__Iglo het volgende:
* Kaptein__Iglo is fan van surrealisme.
[Dit bericht is gewijzigd door ChrisJX op 18-09-2003 15:42]
quote:
Op donderdag 18 september 2003 15:28 schreef ChrisJX het volgende:
En Dali vind ik ronduit verschrikkelijk om naar te kijken.
De Grote Masturbator.
geniaal.
quote:Ik bedoel maar...
Op donderdag 18 september 2003 15:34 schreef realist_ik het volgende:De Grote Masturbator.
geniaal.
Rubens schildert kewl En Brueghel vind ik ook erg mooi.
quote:dan liever Bosch ...
Op donderdag 18 september 2003 15:35 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Ik bedoel maar...
Rubens schildert kewl
En Brueghel vind ik ook erg mooi.
quote:Ik moet zeggen dat ik ook dergelijke stoffige musea heb bezocht
Op donderdag 18 september 2003 15:31 schreef SEMTEX het volgende:Dan ga je naar de verkeerde musea hoor
'Het museum voor 18e eeuwse schilderkunst over zeilschepen' zeker oid
Tegenwoordig kom je er best jonge, moderne mensen tegen. En scholen vaak
waarom staat er amper tot nooit uitleg bij een kunstwerk. Waarom staat er alleen een suf grijs bordje met naam van de kunstenaar, materiaal gebruikt, hoe groot het doek is en eventueel (zelden) de naam van het werk
enne, scholen zijn o-kay! die kids maken herrie. Kan ik tenminste ongeneerd over zo'n kunstwerk praten zonder dat ik het gevoel heb dat iedere aanwezige in de ruimte meeluistert.
en hier een link naar een lijst met art books
http://membres.lycos.fr/martinlang/arti12.htm
en nog een side note: de man is geniaal
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |