abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13264286
Zijn er ook echte kunstliefhebbers op Fok!? Of is iedereen in een bepaalde vage mate politiek correct geïnteresseerd in het onderwerp kunst. Dit met de nadruk op politiek correct: je roept dat je kunst liefhebt, maar eigenlijk is je interesse 0,0 en je kennis van kunst evenredig.

Ik ben eigenlijk nauwelijks echt geïnteresseerd in kunst. Ja, ik ga wel eens naar een museum omdat één of andere geweldige kunstenaar er exposeert. Meestal ga ik naar een museum omdat er iets heel anders wordt geëxposeerd wat mij interesseert (laatste keer fotomuseum was alleen maar in het kader van mijn morbide fascinatie voor de dood en niet vanwege het artistieke werk). Of ik heb belangstelling voor opgezette overleden mensen en dan is het maar de vraag of het kunst is (plastineren is het correcte woord). Is meer beroepsgeorrienteerde interesse dan iets anders (ooooh, een situs inversus!). De meeste kunstgaleries herbergen voorwerpen van een afzichtelijke wansmaak met bijbehorend bedrag. Nee, echte kunst is aan mij niet besteed.

Mijn kennis van kunst gaat niet dieper dan "da's mooi" of "da's lelijk". Verder heb ik het één en ander qua kunstgeschiedenis opgedaan bij de tekenlessen op het vwo. Veel was dat niet. Kunst omdat het moet. Zegt al genoeg.

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 18 september 2003 @ 15:20:04 #2
63026 Kaptein__Iglo
De politie had gelijk
pi_13264351
* Kaptein__Iglo is fan van surrealisme.
pi_13264358
sommige kunstwerken zijn echt brak (suffe middeleeuwse activiteiten naakt met het "kindje jesus")
maar een hoop schilderijen van picasso zijn mooi en origineel.
inpressionisme en rietveld

ik vergeet esscher

[Dit bericht is gewijzigd door Ichi op 18-09-2003 15:23]

pi_13264384
Boeit me echt niet veel ...
Kijk liever naar dingen aan de toekomst, daar hebben we waarschijnlijk meer aan he
* Bloed, zweet en TOETSAANSLAGEN!
* You're about as useful as a one-legged man at an arse kicking contest
* I can resist everything except temptation.
* If everything seems under control, you're just not going fast enough
pi_13264432
quote:
Op donderdag 18 september 2003 15:20 schreef Ichi het volgende:
ik vergat acher
esscher?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_13264460
quote:
Op donderdag 18 september 2003 15:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

esscher?

gawd dammnit
ik sla een mooi figuur

pff het maakt toch niet uit, zijn werk is mooi
en ik vergeet de schilderijen van beat takashi kitano

[Dit bericht is gewijzigd door Ichi op 18-09-2003 15:23]

pi_13264494
quote:
Op donderdag 18 september 2003 15:22 schreef Ichi het volgende:
gawd dammnit
ik sla een mooi figuur
vwo-kennis kunstgeschiedenis
pi_13264536
quote:
Op donderdag 18 september 2003 15:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]

vwo-kennis kunstgeschiedenis

Keer met oma mee naar de kunsthal
  donderdag 18 september 2003 @ 15:25:36 #9
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_13264554
Ik ben absoluut helemaal niet geinteresseerd in Kunst. Musea vind ik per definitie saai en moderne kunst is esthetisch van zo'n laag niveau dat het me ook niet echt kan boeien.

Wat mij betreft mogen al die subsidiekranen dicht. Het leidt er alleen maar toe dat allerlei a-creatieve randfiguren zich kunstenaar wanen en er nog geld voor krijgen ook.

Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_13264558
quote:

[..]

esscher?

dat is boeiend. vage shit had die kerel in z'n hoofd zitten ...

ik vond het pointillisme ook wel iets hebben ... signac en seurat enzo ...
en dan de banden tussen de impressionisten onderling

mondriaan is ook leuk ... en natuurlijk dali (ook al noemen sommigen hem een dief)

donderdag 18 september 2003 @ 15:25:51 #11
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_13264568
quote:

[..]

esscher?

Escher?
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  donderdag 18 september 2003 @ 15:26:01 #12
18147 GoLLeM
Hello? Is this thing on?
pi_13264571
Als er iets is wat me totaal koud laat zijn het wel kunst en voetbal
pi_13264595
Ga af en toe wel naar een museum voor de een of andere vage tentoonstelling en kijk ook regelmatig op verschillende sites.

Museumbezoek is ook leuk voor het aapjes kijken , mensen die zwaar interessant lopen te doen zonder dat ze weten waar ze het over hebben.

Redelijk veel met kunst groot gebracht in alle vormen eigenlijk.

donderdag 18 september 2003 @ 15:27:49 #14
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_13264637
Ik ben op de middelbare school en op de Kunstacademie regelmatig naar musea gesleept en ja, ik ben wel een kunstliefhebber, al moet het voor mij toch enigszins duidelijk zijn waar het om gaat en wat de kunstenaar wil zeggen. Als iemand een kleerhanger in een stoel steekt, het in een museum pleurt en het 'Untitled' noemt, kan het mij ook niet meer boeien, maar ik ga wel met plezier naar musea iig

M'n laatste bezoek aan een museum was met Karn en APK toen we Tracy Emin's eerste tentoonstelling in 't Stedelijk Museum gingen bekijken
En dat kon me wel boeien, ook al hoorde ik van veel mensen dat ze het niet zo boeiend vonden om haar foto's en werk te zien, omdat het allemaal nogal persoonlijk was.

[Dit bericht is gewijzigd door SEMTEX op 18-09-2003 15:29]

Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_13264640
quote:
Op donderdag 18 september 2003 15:24 schreef Ichi het volgende:
Keer met oma mee naar de kunsthal
En dat was leuk? Hoe maak je kunst nog stoffiger....met je oma naar een kunsthal. Het had een mop kunnen wezen Nou waren mijn oma's vooral erg stoffig, zegt natuurlijk niets over de jouwe.

Als ik in een kunsthal ben of een soortgelijk gebouw dan voel ik me direct al niet thuis. Het is er te stil, er lopen teveel dames met paarse spoeling en schotse rok tot over de enkels en bij heel heel heel veel kunst denk ik: ...... tsja.

Tsja.

pi_13264660
Ik ga uit mezelff niet zo snel naar een museum, maar als ik er ben vind ik het altijd wel mooi.

Ben verleden jaar naar het Museum voor de Schone Kunsten in Brussel geweest, dat was heel mooi. Zeker omdat ik ook een rondleiding kreeg en er dus over bepaalde schilderijen wat verteld werd.

Ik zie het liefst schilderijen die fatsoenlijk geschilderd zijn. Ik kan heel slecht tegen abstracte kunst. En Dali vind ik ronduit verschrikkelijk om naar te kijken.

donderdag 18 september 2003 @ 15:30:51 #17
54957 Xlarge29
parva componere magnis
pi_13264734
Geplaatst door Kaptein__Iglo op donderdag 18 september 2003 15:20*

Kaptein__Iglo is fan van surrealisme.

ik zelf ook en kwam laatst op de site http://www.richardmarchand.com/
daar stonden wel erg mooie op

pi_13264738
quote:
Op donderdag 18 september 2003 15:26 schreef Trence het volgende:

Museumbezoek is ook leuk voor het aapjes kijken , mensen die zwaar interessant lopen te doen zonder dat ze weten waar ze het over hebben.

Ja, en er lopen véél van dat soort mensen in musea. Ik durf daarom dan zelf al helemaal niets over de kunstwerken aan de muur te zeggen tegen het slachtoffer wat ik heb meegesleept. (het is nogmaals veel te stil in dit soort gebouwen).

(en is het Escher? Ow... Ik vind dat trouwens van die typische Donald Duck kunst voor volwassenen, lekker makkelijke brokken en heel erg politiek correct om dat leuk te vinden)

donderdag 18 september 2003 @ 15:31:22 #19
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_13264747
quote:
Op donderdag 18 september 2003 15:27 schreef Isabeau het volgende:
Als ik in een kunsthal ben of een soortgelijk gebouw dan voel ik me direct al niet thuis. Het is er te stil, er lopen teveel dames met paarse spoeling en schotse rok tot over de enkels en bij heel heel heel veel kunst denk ik: ...... tsja.

Tsja.

Dan ga je naar de verkeerde musea hoor 'Het museum voor 18e eeuwse schilderkunst over zeilschepen' zeker oid
Tegenwoordig kom je er best jonge, moderne mensen tegen. En scholen vaak
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_13264786
quote:
Op donderdag 18 september 2003 15:20 schreef Kaptein__Iglo het volgende:
* Kaptein__Iglo is fan van surrealisme.
Ik vind "Rijk der Lichten" (oid) van Magritte een heel mooi schilderij! Maar voor de rest heb ik er eik helemaal nx mee. Ik heb het liever realistisch.

[Dit bericht is gewijzigd door ChrisJX op 18-09-2003 15:42]

pi_13264845
quote:
Op donderdag 18 september 2003 15:28 schreef ChrisJX het volgende:
En Dali vind ik ronduit verschrikkelijk om naar te kijken.

De Grote Masturbator.
geniaal.

pi_13264868
quote:
Op donderdag 18 september 2003 15:34 schreef realist_ik het volgende:

De Grote Masturbator.
geniaal.

Ik bedoel maar...

Rubens schildert kewl En Brueghel vind ik ook erg mooi.

pi_13264900
quote:
Op donderdag 18 september 2003 15:35 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Ik bedoel maar...

Rubens schildert kewl En Brueghel vind ik ook erg mooi.

dan liever Bosch ...
ietwat dezelfde stijl, maar met een tintje chaos...
pi_13264956
quote:
Op donderdag 18 september 2003 15:31 schreef SEMTEX het volgende:

Dan ga je naar de verkeerde musea hoor 'Het museum voor 18e eeuwse schilderkunst over zeilschepen' zeker oid
Tegenwoordig kom je er best jonge, moderne mensen tegen. En scholen vaak

Ik moet zeggen dat ik ook dergelijke stoffige musea heb bezocht
En het hele Smithsonian in Washington DC afgelopen en me verschrikkelijk politiek correct voelde dat ik naar allerlei beeldjes zat te kijken in een museum voor beeldende kunst terwijl ik er eigenlijk geen reet aan vond, maar nu wel kon zeggen dat ik er was geweest. Verschrikkelijk toch? Ben ook naar het MoMa in New York geweest. Hoe hip wilde je het hebben? Heb me er een beetje verveeld, ben toen maar mee gaan lopen met rondleidingen en pas bij het horen van het verhaal over of achter het kunstwerk werd het interessant. Kunst is niet interessant; het verhaal over de kunst wel.

waarom staat er amper tot nooit uitleg bij een kunstwerk. Waarom staat er alleen een suf grijs bordje met naam van de kunstenaar, materiaal gebruikt, hoe groot het doek is en eventueel (zelden) de naam van het werk

enne, scholen zijn o-kay! die kids maken herrie. Kan ik tenminste ongeneerd over zo'n kunstwerk praten zonder dat ik het gevoel heb dat iedere aanwezige in de ruimte meeluistert.

pi_13264991
dit is kitano

en hier een link naar een lijst met art books

http://membres.lycos.fr/martinlang/arti12.htm

en nog een side note: de man is geniaal

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')