quote:Zo te zien wordt de aanklacht gedaan door het OM, en aan de 'proef' die er aan ten grondslag ligt werkte o.a. de politie zelf mee.
Op maandag 15 september 2003 18:42 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Onmogelijk dit hard te maken voor de rechter.Kansloze aanklacht van kansloze bureautjes.
Ik zou het dus zeker niet op voorhand al kansloos willen noemen.
quote:en waarom kansloos?
Onmogelijk dit hard te maken voor de rechter.Kansloze aanklacht van kansloze bureautjes.
quote:Maar wel een waarheid waar iedereen zich aan dient te houden
Op maandag 15 september 2003 18:40 schreef Guidoweb5 het volgende:
Lekker aftreksel van een slap wets artikel,
Mogen disco's allochtonen weigeren?
[Dit bericht is gewijzigd door sizzler op 15-09-2003 18:51]
quote:blijkbaar kennen ze de wet niet en zal er hun verteld worden dat ze zich aan de wet horen te houden en zal misschien die wet nog even worden verklaard samen met de eventuele sanctie
Op maandag 15 september 2003 18:43 schreef Guidoweb5 het volgende:[..]
Als mensen de wet kennen hoeven ze ook geen advocaat.
quote:Tja de wet is de wet ook al lijkt ie tegen je werken ipv je te steunen. Die tenten moeten zich gewoon club gaan noemen en met ledenpasjes gaan werken. Kunnen ze weigeren wie ze willen. Hadden ze eerder moeten doen, had niemand politiek correct kunnen zeiken.
Op maandag 15 september 2003 18:37 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Nee, een zaak moet zich aan de regels houden
quote:ik weet of je wel iets heb geprobeert met de overheid te regelen, maar dat gaat niet zo makkelijk vooral niet op nationaal niveau. Verder hebben ze die mensen niet zonder reden, niet binnen gelaten. De reden is omdat veel van hun mede-allochtone zorgen voor problemen
Op maandag 15 september 2003 18:40 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Dan nog mag je het recht niet in eigen hand nemen. Dan moet je als zaak je problemen duidelijker aankaarten bij de overheid. Dit is blijkbaar niet goed genoeg gebeurt. Feit is dat ze nu de wet hebben overtreden en dat ze zich daarvoor moeten verantwoorden
Dat lijkt mij zo logisch als het maar kan zijn
quote:Leg mij maar uit hoe je dit hard wilt maken. Een paar keer langsgaan zegt niets, ik ben ook wel eens geweigerd in tenten.
Op maandag 15 september 2003 18:43 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Hoezo dat?
Deel je wijsheden met ons
Vertel me maar hoe ze bewijsmateriaal willen overleggen behalve subjectieve bevindingen die ze notabene ZELF aandragen.
quote:Overgaan op exclusiviteit, dat is pas een wereldidee, dan mag je tenminste ongstraft discrimineren
Op maandag 15 september 2003 18:46 schreef fuct het volgende:Tja de wet is de wet ook al lijkt ie tegen je werken ipv je te steunen. Die tenten moeten zich gewoon club gaan noemen en met ledenpasjes gaan werken. Kunnen ze weigeren wie ze willen. Hadden ze eerder moeten doen, had niemand politiek correct kunnen zeiken.
quote:Is het geen uitlokking?
Op maandag 15 september 2003 18:48 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Leg mij maar uit hoe je dit hard wilt maken. Een paar keer langsgaan zegt niets, ik ben ook wel eens geweigerd in tenten.
Vertel me maar hoe ze bewijsmateriaal willen overleggen behalve subjectieve bevindingen die ze notabene ZELF aandragen.
quote:ja hoor
Op maandag 15 september 2003 18:49 schreef fuct het volgende:[..]
Is het geen uitlokking?
quote:Misschien ook wel ja.
Op maandag 15 september 2003 18:49 schreef fuct het volgende:[..]
Is het geen uitlokking?
Weet ik niet zo 1,2,3.
quote:Och, probeer bepaalde tenten binnen te komen tijdens Lesbi-night en zo als man.
Op maandag 15 september 2003 18:49 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Overgaan op exclusiviteit, dat is pas een wereldidee, dan mag je tenminste ongstraft discrimineren
Onmogelijk. Discriminatie dus.
quote:Ja goed he...is de wet...dus het mag.
Op maandag 15 september 2003 18:49 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Overgaan op exclusiviteit, dat is pas een wereldidee, dan mag je tenminste ongstraft discrimineren
quote:Om mezelf in deze discussie te quoten:
Op maandag 15 september 2003 18:46 schreef sizzler het volgende:
Zie ook:Mogen disco's allochtonen weigeren?
quote:
Met de aanklacht ben ik het niet helemaal eens, om twee redenen;1) Empirisch gezien is het een slecht onderzoek. Je weet pas zeker dat de allochtonen op hun huidskleur zijn geweigert als een significant groot deel van de allochtonen die er naar binnen wil wordt geweerd en een significant groot deel van de autochtonen wordt toegelaten. Een paar stelletjes die op een avond ergens naar binnen wil is een te beperkt onderzoek om er een gefundeerde conclusie aan te verbinden. Daarbij moet ook worden gekeken naar bijvoorbeeld hoe men gekleed gaat, geslacht, tijd en dag van naar binnen willen en leeftijd. Dit mag niet al te veel afwijken van de twee groepen anders zou het geen zuivere meting zijn. De conclusie dat er wordt gediscrimineerd aan de hand van de "undercover-operatie" is veel te kort door de bocht.
Ook moet er gekeken moeten worden naar wat er al binnen loopt. Er zijn ook discotheken die een gelijke verdeling mannen/vrouwen nastreven en om die reden het teveel aan mannen weigeren. Als dat geaccepteerd wordt, waarom dan niet een discotheek die een gelijke (of representatieve) verdeling allochtoon/autochtoon nastreeft. In zekere mate mag een deurbeleid er voor zorgen dat er binnen sprake is van een bepaalde samenstelling, om de simpele reden dat als er overwegend veel allochtonen, mannen of mensen onder de 16 zijn, een grote groep discogangers niet meer komt. Ik ken meerdere discotheken die failliet zijn gegaan omdat er te veel Marokkanen binnen waren waardoor de autochtonen wegbleven.
2) Discotheken discrimineren al jaren omdat vrouwen stelselmatig worden voorgetrokken! Mijn vriendin krijgt regelmatig een gratis drankje bij binnenkomst of zelfs gratis entree op "laydies-night". Een ander voorbeeld van discriminatie is de leeftijdsbeperking. Voor sommige disco's moet je 23 jaar zijn. Dat is ook discriminatie (in het engels: ageism) maar daar hoor je niemand over. Het is dan ook schijnheilig om het racisme er uit te pakken en de andere vormen van discriminatie te accepteren.
Let wel: ik probeer het niet goed te praten als hier inderdaad spraken is van racisme. Daar ben ik tegen. Alleen moet dat wel op een zorgvuldige manier worden onderzocht voordat iedereen op de achterste hielen gaat staan en boe en schande roept.
Dat scheelt ook dag en nacht.
Probeer eens als groepje blanke, blonde autochtone jongemannen het Cool Down-cafe binnen te komen in Adam, of welke uitgaansgelegenheid dan ook, je wordt geweigerd zonder reden.
quote:Het OM zegt ruim voldoende bewijzen te hebben, dus zullen ze wel meer hebben dan dat ze aan de media laten weten.
Op maandag 15 september 2003 18:48 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Leg mij maar uit hoe je dit hard wilt maken. Een paar keer langsgaan zegt niets, ik ben ook wel eens geweigerd in tenten.Vertel me maar hoe ze bewijsmateriaal willen overleggen behalve subjectieve bevindingen die ze notabene ZELF aandragen.
Ik had gehoopt dat je wat meer inside info had, maar helaas
quote:Het OM zegt wel vaker dingen die ze niet hard kunnen maken.
Op maandag 15 september 2003 18:55 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Het OM zegt ruim voldoende bewijzen te hebben, dus zullen ze wel meer hebben dan dat ze aan de media laten weten.
Ik had gehoopt dat je wat meer inside info had, maar helaas
Als ze al geen internationaal bekend staande terroristen die op heterdaad betrapt worden kunnen vervolgen zou ik me als disco ook niet al te druk maken
quote:Dus je pleit voor een blanken only night?
Op maandag 15 september 2003 18:51 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Och, probeer bepaalde tenten binnen te komen tijdens Lesbi-night en zo als man.Onmogelijk. Discriminatie dus.
quote:Knap dat je dit concludeert uit iets totaal anders.
Op maandag 15 september 2003 18:57 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Dus je pleit voor een blanken only night?
Er zijn trouwens genoeg Turkye-Maroc-parties hier in de stad hoor. Er is zelfs een Hindoestaanse disco. Hoor ik niemand over.
quote:In Rotterdam zijn de Chinese parties populair.
Op maandag 15 september 2003 19:01 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Knap dat je dit concludeert uit iets totaal anders.
Er zijn trouwens genoeg Turkye-Maroc-parties hier in de stad hoor. Er is zelfs een Hindoestaanse disco. Hoor ik niemand over.
quote:En daar worden massaal blanken geweigerd?
Op maandag 15 september 2003 19:01 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Klaag ze aan zou ik zeggen
quote:Het is 7 uur geweest, doe jij nou maar je oogjes dicht en snaveltjes toe, en droom over je grote voorbeeld. JAN MARIJNISSEN!
Op maandag 15 september 2003 19:02 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
En daar worden massaal blanken geweigerd?
Klaag ze aan zou ik zeggen
quote:Dat had je gedroomd vriend, die discotheken zijn keihard de lul. En terecht natuurlijk.
Wie dit goed praat, heeft waarschijnlijk geen kleurtje en weet niet hoe het is om steeds die shit over je heen te krijgen. Goeie actie van die bureaus, die doen nuttig werk.
quote:Knap dat je precies weet wat ik niet stem. Je hebt duidelijk geen argumenten om het gedrag van de portiers goed te praten, maar dat is logisch, want er zijn namelijk geen argumenten om dit goed te praten
Op maandag 15 september 2003 19:04 schreef Guidoweb5 het volgende:
Het is 7 uur geweest, doe jij nou maar je oogjes dicht en snaveltjes toe, en droom over je grote voorbeeld. JAN MARIJNISSEN!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |