abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13186577
Big Bear

Foto's zeggen meer dan woorden

Omdat Big Bear niet te bereiken viel vanwege een grote bosbrand zijn we maar naar Arrowhead gegaan. Geweldige natuur

Disney Land California

Vandaag zijn we naar Disneyland geweest, omdat ik er toch gratis in mocht ben ik maar meegegaan Ik heb een 'annual pass' die mij een jaar gratis in allebei de parken toegang geeft.

Ik heb de leukste foto's uitgezocht en op het blog gezet Er is ook nog een filmpje gemaakt uit de roller-coaster.. die zet ik er later wel op.

Een minpunt was wel dat de mooiste en grootste actracties gesloten waren voor wat 'remodelling' genoemd werd

• Space Mountain (Remodelling)
  • Thunder mountain (Politie onderzoek ivm ongeluk met dodelijke afloop)
  • Splash Mountain (Remodelling)
  • The Matterhorn (storing)
  • Haunted house (Remodelling)
  • Dit alles was niet aangegeven tijdens het kopen van een ticket

Disney had er wel alles aan gedaan om hun restaurantjes en souvenier zaken open te houden. Jammer dat de droom van Walt Disney verkloot is door Michael Eisner (CEO)iedereen hier klaagt over de 'coorperate attitude' die Disney heeft. De slechte behandelling van het persooneel (ontslagen werknemers die 3 weken van hun pensioen afzaten, mensen die zich voor $6.95 per uur in het zweet moeten werken etc etc)

Maargoed hier zijn de foto's

Tijd voor Los Angeles

Muurschilderingen naast de snelweg als je over de 101N LA binnenkomt

Hollywood - Griffith Park

Cantes Restaurant ... tenminste.... in en erbuiten.

Downtown LA

En weer naar huis

The Crystal Cathedral

Vandaag zijn we even naar de Crystal Cathedral geweest om wat foto's te maken. Hiet is het resultaat.

Even reclame maken voor de CBR club

's Avonds.

Foto's © 2003 Spawn & Vampier

[Dit bericht is gewijzigd door Vampier op 15-09-2003 18:09]

Free people own guns! Slaves do not!
    pi_13187244
    Mooie foto's.... ik ben echt jaloers..zou heel graag naar LA of SF willen verhuizen maar heb geen id hoe.. vooral LA trekt me erg vanwege het mooie klimaat... i'll just keep on dreamin'
    pi_13196787
    LA is de saaiste stad die ik ben tegengekomen bij m'n tour door het westen van de VS. Kun je beter voor SF kiezen, al is het klimaat daar minder...
    pi_13198443
    Leuke foto's! Waar is die Crystal Cathedral? Ook in LA?
    Ik ben op het moment in Los Angeles, ga woensdag naar San Diego om daar 7 maanden te blijven. Ga studeren aan UCSD. Ik ben erg benieuwd, ben wel eerder in San Diego geweest, maar heb die hele universiteit nog nooit gezien. Iemand wel eerder daar geweest?
    pi_13198444
    Ik ben op het moment in Los Angeles, ga woensdag naar San Diego om daar 7 maanden te blijven. Ga studeren aan UCSD. Ik ben erg benieuwd, ben wel eerder in San Diego geweest, maar heb die hele universiteit nog nooit gezien. Iemand wel eerder daar geweest?
    pi_13199382
    quote:
    Op dinsdag 16 september 2003 00:58 schreef alana het volgende:
    De Crystal Cathedral is in Anaheim (aan Chapman richting Orange)
    pi_13225708
    quote:
    Op dinsdag 16 september 2003 00:58 schreef alana het volgende:
    Mensen die hier zitten zeggen dat het best een hele mooie universiteit is. Mag ik vragen hoeveel het je kost?

En als ik een camera gekocht heb zal ik ook eens foto's gaan schiten, ik hoop allen dat het regenseizoen nog niet begonnen is, anders zullen de Bay Area verzichten iets langer duren.

En natuurlijk: WAT EEN MOOIE FOTO'S!!!

pi_13227687
    Nou dat geloof ik dan maar, dat het best heel mooi is...zal het morgen zien! Ben vandaag op UCLA geweest, das ook niet heel verkeerd....

Tot nu toe heeft het me nog niet heel veel gekost, ik studeer in NL gewoon aan de universiteit, en betaal daar dus collegegeld. Ik geloof dat dat idd me zo'n 20,000 dollar scheelt (=tuition fee voor undergraduates van buiten california). Wel allemaal van die stomme kosten voor TOEFL-test en Visum, en ik kreeg vorige week de rekening voor de verzekering voor 3 maanden: 400 dollar!!! En mn huisvesting kost de komende paar maanden ook $400 per maand. Wat daar nog redelijk meevalt, overigens, voor zover ik van mensen heb gehoord..
    En jij?

pi_13227712
    wow nog 2 Dutchies in CA
    pi_13235242
    Mooi hoor
    OJAAJOH?
    pi_13235338
    quote:
    Op maandag 15 september 2003 23:42 schreef ploppie_ het volgende:
    LA is de saaiste stad die ik ben tegengekomen bij m'n tour door het westen van de VS. Kun je beter voor SF kiezen, al is het klimaat daar minder...
    Moet je een keer met mij meegaan! Het is wel kut dat ze stoppen met alcohol serveren na 2 uur snachts!
    Ik ben er deze zomer voor de derde keer geweest en ook in NY, maar LA is voor mij toch een van de mooiste steden in de wereld.
    Nepaliseren is alleen bestemd voor de uitverkorenen
    pi_13235374
    quote:
    Op woensdag 17 september 2003 06:43 schreef alana het volgende:
    Nou dat geloof ik dan maar, dat het best heel mooi is...zal het morgen zien! Ben vandaag op UCLA geweest, das ook niet heel verkeerd....

Tot nu toe heeft het me nog niet heel veel gekost, ik studeer in NL gewoon aan de universiteit, en betaal daar dus collegegeld. Ik geloof dat dat idd me zo'n 20,000 dollar scheelt (=tuition fee voor undergraduates van buiten california). Wel allemaal van die stomme kosten voor TOEFL-test en Visum, en ik kreeg vorige week de rekening voor de verzekering voor 3 maanden: 400 dollar!!! En mn huisvesting kost de komende paar maanden ook $400 per maand. Wat daar nog redelijk meevalt, overigens, voor zover ik van mensen heb gehoord..
    En jij?

veel plezier! ik ben jaloers. Ik ben van plan om mijn masters in zuid-californië te gaan halen.
    Nepaliseren is alleen bestemd voor de uitverkorenen
    pi_13254387
    quote:
    Op woensdag 17 september 2003 06:43 schreef alana het volgende:
    En jij?
    Ik zit via een uitwisselprogramma. Kost voor een jaar ongeveer 13.000 Euro. Daar zit dan school, huisvesting en verzekering bij in. Hou wel in de gaten dat ik niet op een University zit, maar op een community college, dat maakt het dus wel een heel stuk goedkoper.

Die TOEFL test, die is toch iets van 100 Euro, net als het visum?

De dorm waar ik zit kost ongeveer $680 per maand, maar daar zit eten bij, en dat scheelt dus weer een hoop geld. Ik hoef dit overigens niet te betalen, maar dat heb ik van mensen gehoord die hier zitten.

Lees verder in het topic in mijn ondertitel, ik heb weinig zin om dubbel te typen.

pi_13278497
    Hey snatzer, vanaf waar heb je die foto van de gehele skyline van LA genomen?? *envy*

En ziehier je bank of america vanuit een ander perspectief

I once was king of Spain, now I eat humble pie.
    pi_13303684
    Leuk hee, dat er meer mensen hier in de buurt zitten (okee, dat in de buurt is dan in vergelijking met Nederland..) Voor hoe lang zijn jullie hier dan eigenlijk?

Heb ondertussen ook de campus van UCSD verkend, t lijkt hier wel een camping, allemaal eucalyptusbomen, en daartussen wat gebouwen. Denk dat ik het hier best naar mn zin ga hebben!!

Gisteren zijn we even naar het strand geweest, dat ligt nl ook echt erg dicht bij mijn huis. Ik geloof dat ik geluk heb gehad met dat huis, t kan veel beroerder, voor zover ik heb begrepen. Jammer dat ik in dit huis maar tot december kan blijven.

Het lijkt trouwens wel of ik nog steeds last heb van mn jetlag, ik val echt op de gekste momenten van de dag in slaap. Das wel een beetje lastig

zaterdag 20 september 2003 @ 00:48:20 #17
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_13304912
    *meldt*

Ik woon in Orange, CA - Ongeveer 10 minuten van Vampier vandaan. Ik woon hier sinds April 2002, dus ik ben al aardig ingeburgerd. Ik heb ook een heel zootje fotos van Zuid Californie, (en Sacramento) op mijn website staan - zie sig - voor hen die nog eens wat fototjes willen zien.

Vandaag ben ik precies 528 dagen in de VS hier uitgerekend
    En voorlopig heb ik het hier goed. Ik heb een permanente verblijfsvergunning (tot 2012) en ga in 2005 voor staatsburgerschap.

@ alana:

San Diego is een FANTASTISCHE stad en ik zou er graag willen wonen. Ik kom er een paar keer per jaar meestal, het is immers maar 2 uurtjes rijden. Ben net weer 4 dagen geweest met mijn ouders die op bezoek kwamen.

En volgens mij zit je dicht bij La Jolla...
    * maartena is nu ontzettend jaloers!

@ Militia:

Skyline foto's kun je het beste nemen vanaf de snelweg, uiteraard niet als jij de bestuurder bent. Met name de I-5 aan de noordoostzijde en de I-10 aan de zuidzijde liggen relatief hoog, en daar kun je makkelijk een raampje open draaien en wat mooie plaatjes schieten.

@ Vampier:

De Chrystal Cathedral ligt in Garden Grove. Maar dan ook net op de grens van Orange/Garden Grove en Anaheim/Garden Grove. Net op de hoek daar grenst alles aan elkaar

Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_13307727
    quote:
    Op zaterdag 20 september 2003 00:48 schreef maartena het volgende:

@ Vampier:

De Chrystal Cathedral ligt in Garden Grove. Maar dan ook net op de grens van Orange/Garden Grove en Anaheim/Garden Grove. Net op de hoek daar grenst alles aan elkaar

ik woon hier, vertel mij wat

Rare lui die Amerikanen...

PerlFreak gaat bijna naar huis toe geen 3 man meetings meer tenzij er een aantal 'newbies' willen komen en natuurlijk XereX

pi_13307751
    quote:
    Op zaterdag 20 september 2003 07:26 schreef Vampier het volgende:

[..]

ik woon hier, vertel mij wat

Rare lui die Amerikanen...

PerlFreak gaat bijna naar huis toe geen 3 man meetings meer tenzij er een aantal 'newbies' willen komen en natuurlijk XereX

Yep, helaas.... het jaar is weer bijna om.... terug naar de regen!
    pi_13322591
    Ow, tja, ik ben hier nog maar net he...maar wle voor de komende 7 maanden nog. Ik woon trouwens inderdaad in La Jolla, erg mooi hier!!!!

Maartena, wat doe jij al 500-zoveel dagen in Orange County?

pi_13322751
    Poeh wat n foto's... maar mn computer leeft nog. Gaaf hoor!!
    quote:
    Op zaterdag 20 september 2003 00:48 schreef maartena het volgende:
    *meldt*

En voorlopig heb ik het hier goed. Ik heb een permanente verblijfsvergunning (tot 2012) en ga in 2005 voor staatsburgerschap.

Wat raar een verblijfsvergunning tot 2012... of is dat heel normaal...en hoe kan je voor het Amerikaans staatsburgerschap gaan dan?
      maandag 22 september 2003 @ 19:45:23 #22
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_13366600
    quote:
    Op zaterdag 20 september 2003 22:13 schreef alana het volgende:
    Ow, tja, ik ben hier nog maar net he...maar wle voor de komende 7 maanden nog. Ik woon trouwens inderdaad in La Jolla, erg mooi hier!!!!
    Ik ben erg jaloers

Mijn vrouw heeft in La Jolla gewoond, en ook in San Diego. Wij vinden allebei dat San Diego een prachtige stad en omgeving is..... Eigenlijk willen we dus ook in San Diego gaan wonen. Eerst even genoeg sparen voor een huis

quote:
    Maartena, wat doe jij al 500-zoveel dagen in Orange County?
    Mij vrouw is Amerikaanse, ik woon dus permanent hier. Ik woon en werk in Orange County. Mijn schoonmoeder woont ook hier, dus daarom kozen we voor Orange County. Over een paar jaar willen we dus naar San Diego verhuizen - in mijn optiek een van de mooiste steden in heel California - zelfs het hele westen van de VS!
    quote:
    Wat raar een verblijfsvergunning tot 2012... of is dat heel normaal...en hoe kan je voor het Amerikaans staatsburgerschap gaan dan?
    Het is een 10-jarige verblijfsvergunning, van 2002 tot 2012. In feite is het een PERMANENTE verblijfsvergunning, maar ze willen dat je minimaal 1 keer per 10 jaar je foto update, dus vandaar dat je om de 10 jaar een nieuwe moet halen. Bovendien kunnen ze je dan de nieuwste versie van de "green card" met vernieuwde beveiligingen enzo meegeven zodat je nooit met een oude pas rondloopt die wellicht makkelijker vervalst kan worden.

Als je trouwt met een Amerikaanse krijg je in eerste instantie een verblijfsvergunning voor 2 jaar, en na die 2 jaar moet je door middel van een "adjustment of status" de permanente aanvragen. Ben je echter meer dan 2 jaar getrouwd, dan krijg je meteen de permanente, en dat was bij ons het geval. Die 2 jaar bij nieuwe huwelijken is om schijnhuwelijken tegen te gaan. Je moet na 2 jaar dus kunnen aantonen dat je nog steeds bij elkaar bent.

-
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_13398930
    quote:
    Op zaterdag 20 september 2003 07:43 schreef PerlFreak het volgende:

[..]

Yep, helaas.... het jaar is weer bijna om.... terug naar de regen!

Absoluut, laat me weten wanneer, ik heb trouwens een andere Nederlandse vriend die vorig jaar zijn Green Card door de loterij gewonnen heeft, dus die nodigen we ook uit.
    I am an American.
    pi_13399687
    quote:
    Op zaterdag 20 september 2003 22:19 schreef Golfen het volgende:
    Poeh wat n foto's... maar mn computer leeft nog. Gaaf hoor!!
    [..]

Maarten heeft gelijk: Wanneer je een verblijfsvergunning (Green Card; Lawful Permanent Residency Status) hebt met een 10-jaar verval datum op de (physical) vergunning dan heb je de status altijd, het is de kaart die je moet verlengen.

Amerikaans Staatsburgerschap kan je aanvragen nadat je vijf jaar Green Card hebt met een minimale verblijfsperiode in de US, wanneer je het aanvraagt moet je in de VS wonen. Er zijn nog wat andere condities: Good moral character, etc.

Als je getrouwd bent met een Amerikaan, kan je Staatsburgerschap nadat je 3 jaar green card houder bent aanvragen (3 maanden before the anniversary of your status). Je kan dan ook je Nederlanderschap behouden, in het geval dat je niet getrouwd bent zal je je Nederlanderschap verliezen.

I am an American.
      woensdag 24 september 2003 @ 00:12:13 #25
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_13401035
    quote:
    Op dinsdag 23 september 2003 23:20 schreef xerxesc het volgende:
    Als je getrouwd bent met een Amerikaan, kan je Staatsburgerschap nadat je 3 jaar green card houder bent aanvragen (3 maanden before the anniversary of your status). Je kan dan ook je Nederlanderschap behouden, in het geval dat je niet getrouwd bent zal je je Nederlanderschap verliezen.
    Klopt helemaal. Ik kwam per 11 April 2002 het land binnen, en dat houdt in dat ik per 12 Januari 2005 kan beginnen met de aanvraag voor het Amerikaans Staatsburgerschap.

Omdat ik met een Amerikaanse getrouwd ben mag ik zowel de Nederlandse als de Amerikaanse nationaliteit dragen. Mijn vrouw heeft al zowel de Nederlandse als de Amerikaanse nationaliteit omdat ze 4 jaar in Nederland woonde en na 3 jaar we in Nederland de aanvraag hebben gedaan.

Momenteel duurt de aanvraag 1 jaar tot anderhalf jaar van begin tot einde, en hopelijk hebben ze dat in 2005 ietwat versneld Hoe dan ook, ik zal vrijwel zeker ergens in de loop van 2006 met een Amerikaans paspoort rondlopen.

En twee paspoorten heeft eigenlijk alleen maar voordelen!

-
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')