Ben momenteel dus bezig in The Fountainhead van Ayn Rand.
Daarnaast Vuurijs van Clive cussler maar dat is omdat ik niet altijd dat dikke boek mee heen en weer kan slepen.
quote:
Op maandag 15 september 2003 14:57 schreef Izzo het volgende:
ik lees nu deze postnah. op het moment lees ik niets.. dus aanbevelingen zijn welkom
[Dit bericht is gewijzigd door LQ_Jones op 15-09-2003 14:59]
best leuk om te lezen
Volgende op de lijst is The Fountains of Paradise van Clarke
Heb hem gisteruitgelezen, geweldig!
Forty Words for Sorrow van Giles Blunt
en
Booked to Die van John Dunning
V.
...en waarom... het blijft boeiend om te lezen hoe iemand zich door het leven vecht. Weet nog niet of het wat is, want ik ben pas op blz 40.
quote:In het algemeen wordt Atlas Shrugged als haar meesterwerk beschouwd. The Fountainhead is een van haar vroegste werken, en is ook het eerste boek geweest dat ik van haar gelezen heb. Ik hoef je niets aan te raden - je sentimenten omtrent het lezen van The Fountainhead zullen je wel leiden.
Op maandag 15 september 2003 14:49 schreef Bombie het volgende:Die hadden ze op dat moment als enige Engelstalige Ayn Rand-boek in de boekwinkel, dus zat even te twijfelen of ik die ging kopen of The Fountainhead ging bestellen, waar ik toch wel erg nieuwsgierig naar was. Het laatste maar gedaan dus. Dus Atlas Shrugged is ook een aanrader, hm?
quote:Ik ben ook benieuwd wat voor indruk het op je zal maken, dus laat het nog weten (of schop een oude Rand-thread omhoog). The Fountainhead is het mooiste boek dat ik ooit gelezen heb, en ik verkeer in een permanente staat van herlezing. Als ik me wat mismoedig voel na het zoveelste tv-programma met De Graaf, Cohen en Bos, dan grijp ik naar het New York van Howard Roark.
Ik ben in ieder geval benieuwd hoe dit verhaal zich zal ontwikkelen en wat voor indruk het achter gaat laten.
quote:Ik ben benieuwd...
Op maandag 15 september 2003 15:59 schreef Claudia_x het volgende:[..]
In het algemeen wordt Atlas Shrugged als haar meesterwerk beschouwd. The Fountainhead is een van haar vroegste werken, en is ook het eerste boek geweest dat ik van haar gelezen heb. Ik hoef je niets aan te raden - je sentimenten omtrent het lezen van The Fountainhead zullen je wel leiden.
(Lees: als het je bevalt, dan zul je alles van Rand willen verslinden.)
quote:Wauw... dat is niet mis.
Ik ben ook benieuwd wat voor indruk het op je zal maken, dus laat het nog weten (of schop een oude Rand-thread omhoog). The Fountainhead is het mooiste boek dat ik ooit gelezen heb, en ik verkeer in een permanente staat van herlezing. Als ik me wat mismoedig voel na het zoveelste tv-programma met De Graaf, Cohen en Bos, dan grijp ik naar het New York van Howard Roark.
quote:Eh, het objectivisme vertegenwoordigt veeleer Ayn Rand. Ze is een libertarische, maar wilde niet onder die noemer opereren. Er schijnt wat onenigheid bestaan te hebben over de naamvoering; Rand wijst anarchisme resoluut af, en tussen libertariers zitten vele principiele anarchisten. Uiteindelijk heeft ze besloten haar filosofie het 'objectivisme' te noemen.
Op maandag 15 september 2003 16:37 schreef Bombie het volgende:Ik ben benieuwd...
Ik had al gezien dat ze een hele gedachtengang (het objectivisme) vertegenwoordigt?
Over het objectivisme is ook wat non-fictie verschenen. Ik vind zelf 'The virtue of selfishness' een prachtige collectie essays, maar bepaal nu eerst maar wat je van The Fountainhead vindt. Ik sluit niet uit dat je er enkel buitengewoon aanstoot aan neemt, zoals de meesten.
quote:Lijkt me inderdaad het verstandigst om eerst het boek in me op te nemen. Ik had ook al even in de twee Fountainhead-topics gekeken, waarvan jij er één gestart had, maar ik wil niet het boek lezen onder invloed van teveel commentaar en de zienswijze van anderen wat betreft dat boek en ook niet met de verwachting dat ik het misschien zus of zo zie, want dat neem je toch mee tijdens het lezen (of bij het kijken van een film na het lezen van een recensie.)
Op dinsdag 16 september 2003 11:59 schreef Claudia_x het volgende:[..]
Over het objectivisme is ook wat non-fictie verschenen. Ik vind zelf 'The virtue of selfishness' een prachtige collectie essays, maar bepaal nu eerst maar wat je van The Fountainhead vindt. Ik sluit niet uit dat je er enkel buitengewoon aanstoot aan neemt, zoals de meesten.
En misschien 'vat' ik het wel helemaal niet. Maar misschien is het ook wel een enorme eye-opener en voer voor vele gedachten achteraf (alsof ik nog niet genoeg aan m'n hoofd heb.)
Ik post het iig wel in je topic.
quote:Zeer indringend boek... heeft mij erg veel gedaan. Maar komt meer door het feit dat mn vader op dit moment electroshocktherapie ondergaat vanwege zijn depressiviteit. Boek was een "feest" van herkenning.
Op maandag 15 september 2003 15:13 schreef Loohcs het volgende:
Kameraad Scheermes - Rogi Wieg...en waarom... het blijft boeiend om te lezen hoe iemand zich door het leven vecht. Weet nog niet of het wat is, want ik ben pas op blz 40.
Ontopic: nu bezig in Hokwerda's Kind van Oek de Jong. Net begonnen dus ook nog geen mening.
Aanrader!
[Dit bericht is gewijzigd door sizzler op 16-09-2003 12:39]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |