abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13181328
Een nieuw topic om weer aan literair Fok! te laten weten wat je momenteel leest en anderen te bewegen om ook dat boek eens te proberen.

Ben momenteel dus bezig in The Fountainhead van Ayn Rand.

pi_13181466
ik lees nu deze post

nah. op het moment lees ik niets.. dus aanbevelingen zijn welkom

pi_13181491
Bloed van rozen, van Tanith Lee.
pi_13181495
Baudelino van Umberto Eco

Daarnaast Vuurijs van Clive cussler maar dat is omdat ik niet altijd dat dikke boek mee heen en weer kan slepen.

Echte mannen eten geen honing,
die kauwen bijen
  maandag 15 september 2003 @ 14:58:50 #5
47400 De-Boswachter
Spritz mich im mund....
pi_13181498
quote:
Op maandag 15 september 2003 14:57 schreef Izzo het volgende:
ik lees nu deze post

nah. op het moment lees ik niets.. dus aanbevelingen zijn welkom

In het bos daar zijn de ..........
  maandag 15 september 2003 @ 14:59:10 #6
25847 LQ_Jones
Too bad for television
pi_13181508
Vorige topic: Wat lees je nu? Pars decima. (Deel tien.)

[Dit bericht is gewijzigd door LQ_Jones op 15-09-2003 14:59]

Dat heeft een hele hoop gevolgen, bijvoorbeeld dat goed en slecht niet bestaan.
pi_13181513
Stupid White Men - Michael Moore
pi_13181515
Moet voor school nu De negerhut van oom tom lezen...

best leuk om te lezen

I used to be SCHIZOFRENIC but we're okay now.
pi_13181644
The Man Who Sold The Moon van Robert A. Heinlein.

Volgende op de lijst is The Fountains of Paradise van Clarke

maandag 15 september 2003 @ 15:08:25 #10
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_13181772
ik lees bijna altijd 2 boeken tegelijk dus nu ook : beneden ( en dus ook op de wc ja!) lees ik Six Silent men van Reynel Martinez en boven ( en in bad ) lees ik op het moment vintage stuff van Tom Sharpe
pi_13181781
ik lees sinds lange lange tijd weer eens een boek, maar vraag me niet naar de naam
iemand heeft het bij ons laten liggen, met nog een ander boek. ik moet die tante nog maar eens even bellen.... als het boek uit is
________
Blaat
  maandag 15 september 2003 @ 15:10:06 #12
46329 miss_c
It's lonely at the top
pi_13181813
Harry Potter and the Order of the Phoenix,

Heb hem gisteruitgelezen, geweldig!

Was ik maar rijk en niet zo knap.....
  maandag 15 september 2003 @ 15:10:46 #13
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_13181827
Twee boeken:

Forty Words for Sorrow van Giles Blunt

en

Booked to Die van John Dunning

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_13181899
Kameraad Scheermes - Rogi Wieg

...en waarom... het blijft boeiend om te lezen hoe iemand zich door het leven vecht. Weet nog niet of het wat is, want ik ben pas op blz 40.

- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_13183118
quote:
Op maandag 15 september 2003 14:49 schreef Bombie het volgende:

Die hadden ze op dat moment als enige Engelstalige Ayn Rand-boek in de boekwinkel, dus zat even te twijfelen of ik die ging kopen of The Fountainhead ging bestellen, waar ik toch wel erg nieuwsgierig naar was. Het laatste maar gedaan dus. Dus Atlas Shrugged is ook een aanrader, hm?

In het algemeen wordt Atlas Shrugged als haar meesterwerk beschouwd. The Fountainhead is een van haar vroegste werken, en is ook het eerste boek geweest dat ik van haar gelezen heb. Ik hoef je niets aan te raden - je sentimenten omtrent het lezen van The Fountainhead zullen je wel leiden. (Lees: als het je bevalt, dan zul je alles van Rand willen verslinden.)
quote:
Ik ben in ieder geval benieuwd hoe dit verhaal zich zal ontwikkelen en wat voor indruk het achter gaat laten.
Ik ben ook benieuwd wat voor indruk het op je zal maken, dus laat het nog weten (of schop een oude Rand-thread omhoog). The Fountainhead is het mooiste boek dat ik ooit gelezen heb, en ik verkeer in een permanente staat van herlezing. Als ik me wat mismoedig voel na het zoveelste tv-programma met De Graaf, Cohen en Bos, dan grijp ik naar het New York van Howard Roark.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_13184320
quote:
Op maandag 15 september 2003 15:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

In het algemeen wordt Atlas Shrugged als haar meesterwerk beschouwd. The Fountainhead is een van haar vroegste werken, en is ook het eerste boek geweest dat ik van haar gelezen heb. Ik hoef je niets aan te raden - je sentimenten omtrent het lezen van The Fountainhead zullen je wel leiden. (Lees: als het je bevalt, dan zul je alles van Rand willen verslinden.)

Ik ben benieuwd...
Ik had al gezien dat ze een hele gedachtengang (het objectivisme) vertegenwoordigt? Nou ja.. dat is dan meer iets voor de Ayn Rand-topics natuurlijk.
quote:
Ik ben ook benieuwd wat voor indruk het op je zal maken, dus laat het nog weten (of schop een oude Rand-thread omhoog). The Fountainhead is het mooiste boek dat ik ooit gelezen heb, en ik verkeer in een permanente staat van herlezing. Als ik me wat mismoedig voel na het zoveelste tv-programma met De Graaf, Cohen en Bos, dan grijp ik naar het New York van Howard Roark.
Wauw... dat is niet mis. Ik zal het zeker even vermelden hoe ik het boek heb ervaren achteraf.
pi_13185888
Vuurgeest - K. Kerr (deel 3 Westland Cyclus)
pi_13204069
quote:
Op maandag 15 september 2003 16:37 schreef Bombie het volgende:

Ik ben benieuwd...
Ik had al gezien dat ze een hele gedachtengang (het objectivisme) vertegenwoordigt?

Eh, het objectivisme vertegenwoordigt veeleer Ayn Rand. Ze is een libertarische, maar wilde niet onder die noemer opereren. Er schijnt wat onenigheid bestaan te hebben over de naamvoering; Rand wijst anarchisme resoluut af, en tussen libertariers zitten vele principiele anarchisten. Uiteindelijk heeft ze besloten haar filosofie het 'objectivisme' te noemen.

Over het objectivisme is ook wat non-fictie verschenen. Ik vind zelf 'The virtue of selfishness' een prachtige collectie essays, maar bepaal nu eerst maar wat je van The Fountainhead vindt. Ik sluit niet uit dat je er enkel buitengewoon aanstoot aan neemt, zoals de meesten.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_13204770
Isabel Allende - Stad van de wilde goden. Heel leuk boek
,.,.,.,
pi_13204821
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 11:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Over het objectivisme is ook wat non-fictie verschenen. Ik vind zelf 'The virtue of selfishness' een prachtige collectie essays, maar bepaal nu eerst maar wat je van The Fountainhead vindt. Ik sluit niet uit dat je er enkel buitengewoon aanstoot aan neemt, zoals de meesten.

Lijkt me inderdaad het verstandigst om eerst het boek in me op te nemen. Ik had ook al even in de twee Fountainhead-topics gekeken, waarvan jij er één gestart had, maar ik wil niet het boek lezen onder invloed van teveel commentaar en de zienswijze van anderen wat betreft dat boek en ook niet met de verwachting dat ik het misschien zus of zo zie, want dat neem je toch mee tijdens het lezen (of bij het kijken van een film na het lezen van een recensie.)

En misschien 'vat' ik het wel helemaal niet. Maar misschien is het ook wel een enorme eye-opener en voer voor vele gedachten achteraf (alsof ik nog niet genoeg aan m'n hoofd heb.) Ik post het iig wel in je topic.

dinsdag 16 september 2003 @ 12:31:43 #21
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_13204851
quote:
Op maandag 15 september 2003 15:13 schreef Loohcs het volgende:
Kameraad Scheermes - Rogi Wieg

...en waarom... het blijft boeiend om te lezen hoe iemand zich door het leven vecht. Weet nog niet of het wat is, want ik ben pas op blz 40.

Zeer indringend boek... heeft mij erg veel gedaan. Maar komt meer door het feit dat mn vader op dit moment electroshocktherapie ondergaat vanwege zijn depressiviteit. Boek was een "feest" van herkenning.

Ontopic: nu bezig in Hokwerda's Kind van Oek de Jong. Net begonnen dus ook nog geen mening.

[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_13204873
Financial Management & Policy, van James van Horne, Twelfth Edition!

Aanrader!

[Dit bericht is gewijzigd door sizzler op 16-09-2003 12:39]

"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_13204895
Ik ben al aardig gevorderd in 'a brief history of time'
  dinsdag 16 september 2003 @ 21:23:44 #24
63900 xelzix
Get on with it!
pi_13220723
The ground beneath her feet van Salman Rushdie.
I can resist everything but temptation.
pi_13223097
Steven Pinker - The language instinct.
'Waarom liet ik haar gaan? Om haar te zoeken - dan wist ik wat ik zocht.'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')