abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13137444
Van de FP:

Scholen voor voortgezet onderwijs met overwegend allochtone leerlingen in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag, zijn gestopt met geschiedenislessen over de jodenvervolging in de Tweede Wereldoorlog. Reden is dat veel jongeren dat door agressief gedrag in de klas onmogelijk maken. Het bericht is naar buiten gebracht door VVD-politica Ayaan Hirsi Ali, die zich zegt te baseren op 'meerdere betrouwbare bronnen'.

Volgens Hirsi Ali ligt het geschiedenisonderwijs onder meer op enkele vestigingen van ROC's in Amsterdam onder vuur. Hirshi Ali: ''Ik maak me grote zorgen over het toenemend antisemitisme onder allochtone jongeren. Die jodenhaat openbaart zich behalve op school ook op straat. Ik denk dat moslimjongeren onder grote druk staan van internationale gebeurtenissen. Zij krijgen gericht informatie via internet en schotelantennes. Van een propagandamachine die uit Arabische landen komt''. Hirshi Ali vreest dat het antisemitisme in Nederland verder zal escaleren; met name op zwarte scholen.

Zij vreest dat het antisemitisme in Nederland verder zal escaleren. ,,Met name op zwarte scholen is dat onderricht zwaar noodzakelijk. Anders komen ze er dus niet achter wat jodenhaat in werkelijkheid betekent en waartoe dat kan leiden'', aldus Hirsi Ali. Zij is geboren in Somalië en opgevoed als moslim.

Het Centrum voor Informatie en Documentatie Israël (Cidi) zegt de beweringen 'ook te horen', maar kan ze niet met meldingen staven. Wel krijgt het Cidi veel meldingen binnen van antisemitische incidenten op scholen.

De onderwijsinspectie laat desgevraagd weten geen signalen over problemen met het geschiedenisonderwijs te hebben gekregen. De Amsterdamse wethouder van Onderwijs, de PvdA'er Rob Oudkerk, zegt dat hem niets bekend is over problemen met het onderwijs over de Tweede Wereldoorlog. Wel constateert hij een toenemende intolerantie, waar hard tegen wordt gewerkt.

Minister van Onderwijs Maria van der Hoeven van Onderwijs reageert geschrokken. "Dat is zeer ernstig en onacceptabel. Als Hirsi Ali mij man en paard noemt, zet ik de onderwijsinspectie er onmiddellijk op''.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Een storm in een glas water? Of is er echt een trend? Het lijkt me niet echt aanneemlijk dat Hirshi Ali zomaar met dit soort uitspraken nar buiten komt, met andere woorden: er zal wel een kern van waarheid inzitten. Maar toch..... Ik heb zelf op een internationale school gezeten in Rotterdam (met drie Nederlanders in de klas waarvan ik er zelf een was) en er was wel meer agressie tegen Amerika, maar niet tegen Joden. Hooguit buiten de klas hier en daar een opmerking, maar in de klas heb ik er niets van gemerkt. Zou het overdreven zijn?

[Dit bericht is gewijzigd door sizzler op 13-09-2003 14:31]

"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  zaterdag 13 september 2003 @ 11:58:33 #2
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_13137482
Sgopje POL -> SES. Is niet iets waar de politiek mee te maken heeft, voorlopig
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_13137494
Zeer zorgwekkend allemaal. Ben benieuwd hoe Oudkerk dit weer goed gaat praten...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  zaterdag 13 september 2003 @ 12:08:54 #4
64125 realist
Meneer Realist voor jou !
pi_13137670
het probleem is dat alle moslims het gevoel hebben "èèn lichaam" te vormen, en dus moet je het bij de bron aanpakken

oftewel je kiest voor een leven als Nederlander en respecteert de geschiedenis en cultuur (je woont hier per slot van rekening)
of je kiest voor een leven als Moslim, en dan ga je maar lekker in de woestijn wonen

het heeft er de schijn van dat deze lui er op uit zijn de Nederlandse cultuur en geschiedenis om zeep te helpen
moet jij als 'varken' eens wat roepen over die Mohammedanen (zo werden ze vroeger bij mij op school genoemd), dan heb je de poppen aan het dansen

[url=http://jpg2asc.hierklikken.com/]mijn nieuwe speledingetje[/url]
pi_13137804
Ik hoop dat Hirsi Ali haar beweringen waar kan maken. Ze heeft al vaker uitspraken gedaan die niet echt gunstig waren voor de VVD.
The Black Knight always triumphs!
  zaterdag 13 september 2003 @ 12:46:20 #6
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_13138257
Goed, dan gaan wij de kruistochten weer invoeren.
Raus met die ongelovige heidenhonden!
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  zaterdag 13 september 2003 @ 12:49:21 #7
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_13138305
Overigens en licht off topic:

Eigenlijk is de topictitel heel positief. Er staat letterlijk, dat er op zwarte scholen geen les meer wordt gegeven in jodenvervolging. Ze leren dus niet meer, hoe ze joden moeten vervolgen. Dus dat is positief

Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_13138307
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 12:08 schreef realist het volgende:
het probleem is dat alle moslims het gevoel hebben "èèn lichaam" te vormen
Lijkt me sterk.

On-topic:

Zorgelijk. Ik las het. Laten we hopen, dat het slechts een incident is, in ieder geval moet er niet toegegeven worden aan die agressie. De Holocaust is een erg belangrijke gebeurtenis geweest en vooral onder allochtone kinderen zijn er anti-semitische tendense te zien, waarbij de Holocaust als leugen wordt gezien of gebagataliseerd.

kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_13138318
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 11:59 schreef Tikorev het volgende:
Zeer zorgwekkend allemaal. Ben benieuwd hoe Oudkerk dit weer goed gaat praten...
Die ontkent het gewoon.
pi_13138362
ja tuurlijk omdat de leelingen agressief reageren moeten ze maar niets meer leren over de jodenvervolging, leer ze dan meteen maar het nummer van de kkk ofzo... en geef lessen in het onderscheiden van de verschillende rassen. Logisch!
* Jelief snapt het niet...
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_13138491
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 12:53 schreef Jelief het volgende:
ja tuurlijk omdat de leelingen agressief reageren moeten ze maar niets meer leren over de jodenvervolging
Ja idd... Dan ben je als school ook niet echt goed bezig dan....

Dat zijn gewoon onderwerpen waar iedereen wel wat van moet weten.

pi_13138532
Ja dat was bij mij school al zo. Ze juichden die holocaust vaak alleen maar toe
[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
pi_13138714
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 12:49 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

Eigenlijk is de topictitel heel positief. Er staat letterlijk, dat er op zwarte scholen geen les meer wordt gegeven in jodenvervolging. Ze leren dus niet meer, hoe ze joden moeten vervolgen. Dus dat is positief

Tja of dan ook weer negatief gezien ik na het lezen van het topique precies hetzelfde dacht en ik zwarte scholen daadwerkelijk in staat achtte les in joden vervolgen te geven (ik bedoel, waarom niet )
pi_13138800
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 12:49 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

ow ow ... je bent gewoon té grappig
pi_13139806
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 14:06 schreef Globalist het volgende:

[..]

En we gaan weer lekker aan symptoombestrijding doen.
Dit mag nooit uit het vak geschiedenis verdwijnen.

[b]Op vrijdag 19 september 2003 16:25 schreef Globalist het volgende:[/b][br]Wie regelt er ff een vliegtuigje met 'Balkenende en Zalm hebben gelijk' voor morgen? :P
  zaterdag 13 september 2003 @ 14:21:34 #16
62394 Parallel_Lives
Wat kijk jij nou weer?
pi_13139835
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 13:02 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Ja dat was bij mij school al zo. Ze juichden die holocaust vaak alleen maar toe
schandalig.
Ik zelf zou dan echt extreem boos worden.
Signature :D
  zaterdag 13 september 2003 @ 14:26:06 #17
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_13139888
Dit is toch echt meer POL dan SES. Na overleg terug.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_13139951
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 14:26 schreef I.R.Baboon het volgende:

ontopic:

Weet iemand al of Hirsi Ali haar bevindingen hard al heeft kunnen maken?

zaterdag 13 september 2003 @ 14:30:44 #19
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13139965
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 14:26 schreef I.R.Baboon het volgende:
Mooi, ik had em gemist in m'n AT-lijst.

Indien dit waar is zou dat wel een érg slechte zaak zijn, zeker als er ook nog aan toegegeven wordt.

zaterdag 13 september 2003 @ 14:31:36 #20
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_13139984
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 14:30 schreef Lithion het volgende:

[..]

Mooi, ik had em gemist in m'n AT-lijst.

Dat is dan weer jammer.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_13139987
Ik snap nou niet waar de ophef allemaal over is, want concrete bewijzen heeft Hirschi "ik ben gefrustreerd door m'n eigen cultuur" niet.
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_13139989
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 14:30 schreef sizzler het volgende:

[..]

ontopic:

Weet iemand al of Hirsi Ali haar bevindingen hard al heeft kunnen maken?

Jeukaanmenaat heeft het hierboven ook al bevestigd.
[b]Op vrijdag 19 september 2003 16:25 schreef Globalist het volgende:[/b][br]Wie regelt er ff een vliegtuigje met 'Balkenende en Zalm hebben gelijk' voor morgen? :P
  zaterdag 13 september 2003 @ 14:36:01 #23
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_13140048
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 14:31 schreef Globalist het volgende:

[..]

Jeukaanmenaat heeft het hierboven ook al bevestigd.

Betrouwbare bron.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_13140085
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 14:36 schreef Verbal het volgende:

[..]

Betrouwbare bron.

V.

Waarom zou het niet kloppen?

N.

pi_13140110
Zoals ik net al ergens anders meldde:

Ik zou graag duidelijk willen krijgen hoeveel en welke scholen het betreft. Het lijkt me toch dat het onderwijs ervoor dient te zorgen dat leerlingen een bepaald niveau aan kennis moeten opdoen. De topografie van Nederland mag toch ook niet zomaar worden weggelaten uit het lesprogramma?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')