abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13038894
Mat Herben van de LPF komt met een opmerkelijk plan : laat werklozen bladeren vegen van de spoorrails. Het plan van de LPF'er houdt in dat mensen met een uitkering verplicht aan het werk worden gesteld bij de Nederlandse Spoorwegen, alwaar zij het spoor zouden moeten schoonvegen zodat het jaarlijkse probleem met de slippende treinwielen achterwege blijft. "Zo doen ze ook wat terug voor de maatschappij" aldus Herben "het probleem met de bladeren op het spoor en de vertraging daardoor kost de hardwerkende burger enorm veel tijd en frustratie. Mensen met een uitkering hebben tijd genoeg, en zo krijgen we een win-win situatie"
pi_13038912
Puik plan, het is niet zo erg als er eens een trein op volle snelheid zo'n nutteloze werkloze schept.
pi_13038918
Da's seizoen-arbeid. Wat gaan ze in de zomer doen?
Eigen brokjes eerst.
  dinsdag 9 september 2003 @ 01:15:36 #4
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_13038924
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 01:13 schreef gelly het volgende:
Mat Herben van de LPF komt met een opmerkelijk plan : laat werklozen bladeren vegen van de spoorrails. Het plan van de LPF'er houdt in dat mensen met een uitkering verplicht aan het werk worden gesteld bij de Nederlandse Spoorwegen, alwaar zij het spoor zouden moeten schoonvegen zodat het jaarlijkse probleem met de slippende treinwielen achterwege blijft. "Zo doen ze ook wat terug voor de maatschappij" aldus Herben "het probleem met de bladeren op het spoor en de vertraging daardoor kost de hardwerkende burger enorm veel tijd en frustratie. Mensen met een uitkering hebben tijd genoeg, en zo krijgen we een win-win situatie"
Over een reactionaire badinerende houding gesproken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_13038941
Prima plan, maar dan vind ik wel dat al die voormalige LPF-bewindspersonen en -kamerleden die nu gebruik maken van een wachtgeldregeling voorop moeten gaan.

En nu serieus: Debiel plan natuurlijk. Als er werk is is er werk, en moeten mensen gewoon voor een fatsoenlijk salaris aan worden genomen. Melkertbanen worden wegbezuinigd en nu mogen werklozen wel met behoud van uitkering blaadjes gaan vegen. We leven niet meer in de jaren 30 met tewerkstellingsplannen.

Om over de toon waarop dit wordt gepresenteerd ("kost de hardwerkende burger enorm veel tijd en frustratie") nog maar te zwijgen.

pi_13039005
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 01:17 schreef Kozzmic het volgende:
We leven niet meer in de jaren 30 met tewerkstellingsplannen.
ik weet niet wat dat precies waren, maar ik vind het idee er achter helemaal niet zo slecht Wat heeft thuiszitten voor iemand die werkeloos is nou voor nut? Kun je toch beter een aantal banen aanbieden door de overheid waar op dat moment veel mensen voor nodig zijn?

Evenals je een groot aantal daklozen bij de RET kan laten schoonmaken en kaartjes laten controleren in samenwerking met eventueel afkicken lijkt me dat ook helemaal geen slecht idee.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
  dinsdag 9 september 2003 @ 01:24:00 #7
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_13039023
LOL
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
pi_13039103
Ohja, een bronvermelding en een (korte) eigen mening zien we eigenlijk wel graag verschijnen in een openingspost.
pi_13039199
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 01:22 schreef Skinkie het volgende:

[..]

ik weet niet wat dat precies waren, maar ik vind het idee er achter helemaal niet zo slecht Wat heeft thuiszitten voor iemand die werkeloos is nou voor nut? Kun je toch beter een aantal banen aanbieden door de overheid waar op dat moment veel mensen voor nodig zijn?

Evenals je een groot aantal daklozen bij de RET kan laten schoonmaken en kaartjes laten controleren in samenwerking met eventueel afkicken lijkt me dat ook helemaal geen slecht idee.

Misschien omdat mensen niet zomaar een uitkering hebben en vaak niet in staat zijn om te werken? Omdat ze ofwel lichamelijke ofwel psychische klachten hebben?
When I am dead, my dearest; Sing no sad songs for me; Plant thou no roses at my head; Nor shady cypress tree; Be the green grass above me; With showers and dewdrops wet; And if thou wilt, remember; And if thou wilt, forget.
pi_13039206
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 01:31 schreef Kozzmic het volgende:
Ohja, een bronvermelding en een (korte) eigen mening zien we eigenlijk wel graag verschijnen in een openingspost.
we?
When I am dead, my dearest; Sing no sad songs for me; Plant thou no roses at my head; Nor shady cypress tree; Be the green grass above me; With showers and dewdrops wet; And if thou wilt, remember; And if thou wilt, forget.
pi_13039251
whuhahahah dan weet ik wel wat ik ga doen!!
ik ga de hele dag inbreken
bushokjes slopen enz enz
dan krijg ik alternative straf:
een praatje maken bij bejaarde
laten ze de werkelozen dan maar buiten in de regen en kou blaadjes vegen
dan neem ik een kopje thee bij een opa of opa die je vervolgens nog een tientje in je handen drukt omdat het zo gezellie was
whuhahaha ik lag me helemaal ziek met die simpele zielen in denhaag
  dinsdag 9 september 2003 @ 01:45:29 #12
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_13039260
En die mensen kunnen om welke reden dan niet gewoon betaald worden?
Er bestaat ook nog zoiets als minimum-loon. Zoiets hebben ze in delen van amerika ook, mensen die voor een paar dollar heel de dag moeten werken. En moeten alleenstaande moeders dan ook? Zal veel uitzicht bieden voor die kinderen .
Denkt men wel eens na voor ze iets zeggen bij de LPF vraag ik me wel eens af?

En volgens mij ziet onze mat de werkeloze als een bruingekleurde diersoort.

quote:
het probleem met de bladeren op het spoor en de vertraging daardoor kost de hardwerkende burger enorm veel tijd en frustratie.
Respect is vrij lastig geloof ik
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_13039291
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 01:40 schreef Bonnie_R het volgende:

[..]

Misschien omdat mensen niet zomaar een uitkering hebben en vaak niet in staat zijn om te werken? Omdat ze ofwel lichamelijke ofwel psychische klachten hebben?

daarvoor hebben (hadden straks) we een wao
maar door al het overwerk / vuilewerk zit dat nu vol
ik zoek nog steeds de eerste stratenmaker die normaal met pensioen gaat
pi_13039437
Belachelijk plan. Daarbij neem ik aan dat het over langdurig werklozen gaat. Anders raak je buiten je schuld een keer je baan kwijt en kun je meteen idiote klusjes gaan doen.
The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
pi_13039516
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 01:40 schreef Bonnie_R het volgende:

[..]

aanbieden != dwingen

helaas ken ik ook de andere kant van het verhaal, melkert banen en de werkbij, er zijn echt genoeg mensen in de ww die wat willen doen hoor, ik vind het dom om te zeggen dat iedereen per definitie lichamelijke danwel psychysche klachten heeft

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_13039525
Ach ja. Want je zou eens op het idee kunnen komen dat de LPF inmiddels uitgegroeid is tot een serieuze politieke partij, met serieuze, doortimmerde ideeën...

Gelukkig weet Mat de realiteit weer eens pijnlijk duidelijk te maken.

pi_13039546
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 01:15 schreef Bushmaster het volgende:
Da's seizoen-arbeid. Wat gaan ze in de zomer doen?
Dan is er weer kabinetscrisis dus dan gaan demissionair LPFers proefballontjes oplaten en bellen blazen om de indruk te wekken dat ze ook meedoen.

Maar wat een geweldig plan zeg. Echt geniaal. Zie Mattie straks al staan op de rails bij Sloterdijk.

Jusqu'ici tout va bien...
  dinsdag 9 september 2003 @ 02:29:20 #18
39279 Short_stop
Oudere jongere...
pi_13039562
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 01:45 schreef kingmob het volgende:
... Zoiets hebben ze in delen van amerika ook, mensen die voor een paar dollar heel de dag moeten werken...
Sterker nog, in de VS zie je langs de snelweg regelmatig groepen aan elkaar geketende gevangenen in oranje overalls langs de snelweg vuil rapen... In Nederland willen sommigen dit soort dwangarbeid nu blijkbaar ook voor gewone burgers invoeren. Het valt me nog mee dat "ze" niet van plan zijn die mensen aan de voorkant van de trein vast te binden om al rijdend bladeren te vegen...
quote:
En moeten alleenstaande moeders dan ook?
Ja, mama kan je vandaag niet uit school halen want mama moet de hele dag bladeren van de spoorlijn vegen...
  dinsdag 9 september 2003 @ 02:31:31 #19
17205 Profesor
I have a dream!
pi_13039576
Misschien kunnen we na deze "dwangarbeid" de werklozen die niet mee willen werken of te zwak zijn afvoeren naar "werklozenkampen"
Waar ze onder streng toezicht alsnog moet werken onder het motto:
"Arbeid geeft Vrijheid"

Den Haag

[Dit bericht is gewijzigd door Profesor op 09-09-2003 02:32]

[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/297546] ~Profesor geeft spreekuur~ [/url] Professor zou wel een vrij trieste and pretentieuze nick zijn voor iemand die zoveel semi-doordachte nonsens post.
pi_13039579
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 02:20 schreef k_man het volgende:
Ach ja. Want je zou eens op het idee kunnen komen dat de LPF inmiddels uitgegroeid is tot een serieuze politieke partij, met serieuze, doortimmerde ideeën...

Gelukkig weet Mat de realiteit weer eens pijnlijk duidelijk te maken.

Ze blijven in elk geval de LPF aanhang waardig!

quote:
Op dinsdag 9 september 2003 01:14 schreef Stranger het volgende:
Puik plan, het is niet zo erg als er eens een trein op volle snelheid zo'n nutteloze werkloze schept.
Jusqu'ici tout va bien...
  † In Memoriam † dinsdag 9 september 2003 @ 02:35:18 #21
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_13039594
Dan vind ik wel dat ze speciale hesjes aan moeten hebben zodat je duidelijk kan zien wie voor zijn uitkering staat te werken en wie een echte baan heeft.
pi_13039602
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 02:35 schreef NorthernStar het volgende:
Dan vind ik wel dat ze speciale hesjes aan moeten hebben zodat je duidelijk kan zien wie voor zijn uitkering staat te werken en wie een echte baan heeft.

Heeft BHFH toch nog wat bereikt met z'n topic over het zichtbaar dragen van je functie en inkomen...

dinsdag 9 september 2003 @ 02:38:55 #23
17205 Profesor
I have a dream!
pi_13039603
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 02:35 schreef NorthernStar het volgende:
Liefst nog een button of iets anders wat ze verplicht op hun kleding moeten naaien..
handig voor werkgevers of als je zelf nog een klusje overhebt..
[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/297546] ~Profesor geeft spreekuur~ [/url] Professor zou wel een vrij trieste and pretentieuze nick zijn voor iemand die zoveel semi-doordachte nonsens post.
pi_13039625
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 02:31 schreef Profesor het volgende:
Misschien kunnen we na deze "dwangarbeid" de werklozen die niet mee willen werken of te zwak zijn afvoeren naar "werklozenkampen"
Waar ze onder streng toezicht alsnog moet werken onder het motto:
"Arbeid geeft Vrijheid"
Naast het kamp voor asocialen aan de rand van de stad?
  dinsdag 9 september 2003 @ 03:05:35 #25
17205 Profesor
I have a dream!
pi_13039670
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 02:45 schreef k_man het volgende:

[..]

Naast het kamp voor asocialen aan de rand van de stad?

Vraag is wel of we niet boven onze CO2 uitstoot gaan zitten met de verbrandingsovens...
Ach daar kunnen we die luie werklozen ook wel de schuld van geven..

De Politiek:
"In tijden van slechte economie is het belachelijk dat je geen baan kan vinden.."

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')