quote:Over een reactionaire badinerende houding gesproken
Op dinsdag 9 september 2003 01:13 schreef gelly het volgende:
Mat Herben van de LPF komt met een opmerkelijk plan : laat werklozen bladeren vegen van de spoorrails. Het plan van de LPF'er houdt in dat mensen met een uitkering verplicht aan het werk worden gesteld bij de Nederlandse Spoorwegen, alwaar zij het spoor zouden moeten schoonvegen zodat het jaarlijkse probleem met de slippende treinwielen achterwege blijft. "Zo doen ze ook wat terug voor de maatschappij" aldus Herben "het probleem met de bladeren op het spoor en de vertraging daardoor kost de hardwerkende burger enorm veel tijd en frustratie. Mensen met een uitkering hebben tijd genoeg, en zo krijgen we een win-win situatie"
En nu serieus: Debiel plan natuurlijk. Als er werk is is er werk, en moeten mensen gewoon voor een fatsoenlijk salaris aan worden genomen. Melkertbanen worden wegbezuinigd en nu mogen werklozen wel met behoud van uitkering blaadjes gaan vegen. We leven niet meer in de jaren 30 met tewerkstellingsplannen.
Om over de toon waarop dit wordt gepresenteerd ("kost de hardwerkende burger enorm veel tijd en frustratie") nog maar te zwijgen.
quote:ik weet niet wat dat precies waren, maar ik vind het idee er achter helemaal niet zo slecht
Op dinsdag 9 september 2003 01:17 schreef Kozzmic het volgende:
We leven niet meer in de jaren 30 met tewerkstellingsplannen.
Evenals je een groot aantal daklozen bij de RET kan laten schoonmaken en kaartjes laten controleren in samenwerking met eventueel afkicken lijkt me dat ook helemaal geen slecht idee.
quote:Misschien omdat mensen niet zomaar een uitkering hebben en vaak niet in staat zijn om te werken? Omdat ze ofwel lichamelijke ofwel psychische klachten hebben?
Op dinsdag 9 september 2003 01:22 schreef Skinkie het volgende:[..]
ik weet niet wat dat precies waren, maar ik vind het idee er achter helemaal niet zo slecht
Wat heeft thuiszitten voor iemand die werkeloos is nou voor nut? Kun je toch beter een aantal banen aanbieden door de overheid waar op dat moment veel mensen voor nodig zijn?
Evenals je een groot aantal daklozen bij de RET kan laten schoonmaken en kaartjes laten controleren in samenwerking met eventueel afkicken lijkt me dat ook helemaal geen slecht idee.
quote:we?
Op dinsdag 9 september 2003 01:31 schreef Kozzmic het volgende:
Ohja, een bronvermelding en een (korte) eigen mening zien we eigenlijk wel graag verschijnen in een openingspost.
En volgens mij ziet onze mat de werkeloze als een bruingekleurde diersoort.
quote:Respect is vrij lastig geloof ik
het probleem met de bladeren op het spoor en de vertraging daardoor kost de hardwerkende burger enorm veel tijd en frustratie.
quote:daarvoor hebben (hadden straks) we een wao
Op dinsdag 9 september 2003 01:40 schreef Bonnie_R het volgende:[..]
Misschien omdat mensen niet zomaar een uitkering hebben en vaak niet in staat zijn om te werken? Omdat ze ofwel lichamelijke ofwel psychische klachten hebben?
quote:aanbieden != dwingen
Op dinsdag 9 september 2003 01:40 schreef Bonnie_R het volgende:[..]
Misschien omdat mensen niet zomaar een uitkering hebben en vaak niet in staat zijn om te werken? Omdat ze ofwel lichamelijke ofwel psychische klachten hebben?
helaas ken ik ook de andere kant van het verhaal, melkert banen en de werkbij, er zijn echt genoeg mensen in de ww die wat willen doen hoor, ik vind het dom om te zeggen dat iedereen per definitie lichamelijke danwel psychysche klachten heeft
Gelukkig weet Mat de realiteit weer eens pijnlijk duidelijk te maken.
quote:Dan is er weer kabinetscrisis dus dan gaan demissionair LPFers proefballontjes oplaten en bellen blazen om de indruk te wekken dat ze ook meedoen.
Op dinsdag 9 september 2003 01:15 schreef Bushmaster het volgende:
Da's seizoen-arbeid. Wat gaan ze in de zomer doen?
Maar wat een geweldig plan zeg. Echt geniaal. Zie Mattie straks al staan op de rails bij Sloterdijk.
quote:Sterker nog, in de VS zie je langs de snelweg regelmatig groepen aan elkaar geketende gevangenen in oranje overalls langs de snelweg vuil rapen... In Nederland willen sommigen dit soort dwangarbeid nu blijkbaar ook voor gewone burgers invoeren. Het valt me nog mee dat "ze" niet van plan zijn die mensen aan de voorkant van de trein vast te binden om al rijdend bladeren te vegen...
Op dinsdag 9 september 2003 01:45 schreef kingmob het volgende:
... Zoiets hebben ze in delen van amerika ook, mensen die voor een paar dollar heel de dag moeten werken...
quote:Ja, mama kan je vandaag niet uit school halen want mama moet de hele dag bladeren van de spoorlijn vegen...
En moeten alleenstaande moeders dan ook?
Den Haag
[Dit bericht is gewijzigd door Profesor op 09-09-2003 02:32]
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 02:20 schreef k_man het volgende:
Ach ja. Want je zou eens op het idee kunnen komen dat de LPF inmiddels uitgegroeid is tot een serieuze politieke partij, met serieuze, doortimmerde ideeën...Gelukkig weet Mat de realiteit weer eens pijnlijk duidelijk te maken.
Ze blijven in elk geval de LPF aanhang waardig!
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 01:14 schreef Stranger het volgende:
Puik plan, het is niet zo erg als er eens een trein op volle snelheid zo'n nutteloze werkloze schept.
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 02:35 schreef NorthernStar het volgende:
Dan vind ik wel dat ze speciale hesjes aan moeten hebben zodat je duidelijk kan zien wie voor zijn uitkering staat te werken en wie een echte baan heeft.
Heeft BHFH toch nog wat bereikt met z'n topic over het zichtbaar dragen van je functie en inkomen...
quote:Liefst nog een button of iets anders wat ze verplicht op hun kleding moeten naaien..
Op dinsdag 9 september 2003 02:35 schreef NorthernStar het volgende:
Dan vind ik wel dat ze speciale hesjes aan moeten hebben zodat je duidelijk kan zien wie voor zijn uitkering staat te werken en wie een echte baan heeft.
quote:Naast het kamp voor asocialen aan de rand van de stad?
Op dinsdag 9 september 2003 02:31 schreef Profesor het volgende:
Misschien kunnen we na deze "dwangarbeid" de werklozen die niet mee willen werken of te zwak zijn afvoeren naar "werklozenkampen"
Waar ze onder streng toezicht alsnog moet werken onder het motto:
"Arbeid geeft Vrijheid"
quote:Vraag is wel of we niet boven onze CO2 uitstoot gaan zitten met de verbrandingsovens...
Op dinsdag 9 september 2003 02:45 schreef k_man het volgende:[..]
Naast het kamp voor asocialen aan de rand van de stad?
De Politiek:
"In tijden van slechte economie is het belachelijk dat je geen baan kan vinden.."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |