abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13008886
Naar aanleiding van deze posting;
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 00:53 schreef tong80 het volgende:
Ik vind het altijd zo aandoenlijk om te zien hoe zo'n lief katje, een duif of een muis vangt.

En zo lekker begint te peuzelen aan een nog levend diertje.

Mjaaaam. Denkt de kleine poes. Lekker. Waar begin ik. Bij het beentje van de muis ? Of bij de ogen ? Die hebben meer voedingswaarden.

Iemand foto's van die delicatesse ?

... de volgende foto's (filmpje's komen nog als het goed is).

zondag 7 september 2003 @ 20:38:02 #2
51568 briana_muirinn
Cottontail en Terra
pi_13009131
Ik zag laatst een aflevering van "Built for the kill", waarin de huiskat ook meedeed. Tja, onze poekies zijn heel lief voor ons, maar het blijven ook jagers. Katten zijn nou eenmaal gebouwd om te jagen, zachte kussentjes onder de poten zodat de prooi ze niet hoort, oren die onafhankelijk kunnen bewegen om te bepalen waar de prooi zit, en een verdraaid goed zicht in het donker.
Was trouwens een prachtig beeld, die kat had zijn muis gevangen en kijkt recht (brutaal) in de camera terwijl ie lekker aan de muis kluift. Net een grote tijger met zijn prooi.
pi_13009487
quote:
Op zondag 7 september 2003 20:38 schreef briana_muirinn het volgende:
Ik zag laatst een aflevering van "Built for the kill", waarin de huiskat ook meedeed. Tja, onze poekies zijn heel lief voor ons, maar het blijven ook jagers. Katten zijn nou eenmaal gebouwd om te jagen, zachte kussentjes onder de poten zodat de prooi ze niet hoort, oren die onafhankelijk kunnen bewegen om te bepalen waar de prooi zit, en een verdraaid goed zicht in het donker.
Was trouwens een prachtig beeld, die kat had zijn muis gevangen en kijkt recht (brutaal) in de camera terwijl ie lekker aan de muis kluift. Net een grote tijger met zijn prooi.
Heb ik ook gezien ja, was een hele mooie documentaire.
pi_13009550
Nu de filmpjes nog uploaden

[Dit bericht is gewijzigd door Juup© op 08-09-2003 08:27]

pi_13017287
Zou de dooie muis nog steeds in de groenbak liggen?
#geen
  maandag 8 september 2003 @ 11:56:57 #6
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_13019062
Ook_gek heeft vast nog wel wat filmpjes waarop zijn hond met een zelfgevangen kat speelt...

of is het dan in ene niet meer mooi?

[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_13022440
quote:
Op maandag 8 september 2003 11:56 schreef MikeyMo het volgende:
Ook_gek heeft vast nog wel wat filmpjes waarop zijn hond met een zelfgevangen kat speelt...

of is het dan in ene niet meer mooi?

Topic titel is Kat en prooi, niet Hond en prooi
  maandag 8 september 2003 @ 15:31:26 #8
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_13023670
quote:
Op maandag 8 september 2003 14:33 schreef Juup© het volgende:

[..]

Topic titel is Kat en prooi, niet Hond en prooi

Mooi he, die natuur

[..]
  maandag 8 september 2003 @ 15:34:48 #9
44359 Zw0rld
F0k!F00d Master
pi_13023739
quote:
Op maandag 8 september 2003 15:31 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

[afbeelding]

Mooi he, die natuur

Ik weet het
het eigenlijk het als de kat en muis
maar toch. Het hoort niet zo.

Dikke en Zw0rld zijn de F0k!F00dMasters
© 1982 Sinclair Research Ltd
  maandag 8 september 2003 @ 15:55:56 #10
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_13024233
Tja, ik zie het verschil eigenlijk niet, maar ja dat viel me ook al op in het topic over 2 honden die een kat hadden verscheurd. Daarin werd door kattenbezitters gescholden richting die honden, het baasje van de honden en het was zo zielig voor die kat, mjah dan vind ik een dergelijk topic over "ik vind het zo mooi hoe mijn kat met haar prooi speelt" een beetje wrang en hypocriet.

Dan moet je het ook mooi vinden als de rottweiler van de buurman een keer met jouw kat op die manier speelt

en diegene die hier weer op gaan reageren; ik heb het dus over het gedrag van mensen, in het geval van dieren is het gewoon de natuur. Die beesten weten niet beter

[..]
  maandag 8 september 2003 @ 18:31:58 #11
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_13028100
quote:
Op maandag 8 september 2003 15:31 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

[afbeelding]

Mooi he, die natuur

Het lijkt net alsof ze gewoon aan het spelen zijn...
en dat lijkt meer op een wolf dan een hond
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_13131144
Vanavond een primeur, poessies hebben voor het eerst kuikens gehad, en voor de laatste keer gok ik

Dit is Simba in actie, hij had het meeste lol erin, er liggen nu nog 2 kuikens op het balkon, 1 is dus al spoorloos verdwenen (of opgegeten of bij de onderburen beland )

"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_13131152
gatver
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_13131249
quote:
Op maandag 8 september 2003 15:55 schreef MikeyMo het volgende:
Tja, ik zie het verschil eigenlijk niet, maar ja dat viel me ook al op in het topic over 2 honden die een kat hadden verscheurd. Daarin werd door kattenbezitters gescholden richting die honden, het baasje van de honden en het was zo zielig voor die kat, mjah dan vind ik een dergelijk topic over "ik vind het zo mooi hoe mijn kat met haar prooi speelt" een beetje wrang en hypocriet.

Dan moet je het ook mooi vinden als de rottweiler van de buurman een keer met jouw kat op die manier speelt

en diegene die hier weer op gaan reageren; ik heb het dus over het gedrag van mensen, in het geval van dieren is het gewoon de natuur. Die beesten weten niet beter

Volgens mij jaagt een hondachtige van nature niet op een katachtige, eerder op konijntjes, een reetje oid, prooidieren, en een kat is net als een hond zelf geen prooidier.

Het kan natuurlijk wel een keer fout gaan als de 2 elkaar tegenkomen.

En wij zijn eigenlijk ook prooidieren, iig lange tijd geweest in de prehistorie.

"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_13131332
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 22:48 schreef DarkElf het volgende:
gatver
Ik heb er ook een beetje dubbel gevoel bij, van nature zielig, maar op de agrarische school ben ik meer gehard in dat soort dingen en het asiel waar ik nu werk worden ook kuikens gevoerd, waarvan ik de resten dus ook de volgende dag moet opruimen (de eerste keren flink staan kokhalzen, nu went het).
Amber Mae
pi_13131361
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 22:48 schreef Llewella het volgende:
Vanavond een primeur, poessies hebben voor het eerst kuikens gehad, en voor de laatste keer gok ik

Dit is Simba in actie, hij had het meeste lol erin, er liggen nu nog 2 kuikens op het balkon, 1 is dus al spoorloos verdwenen (of opgegeten of bij de onderburen beland )

[afbeelding]

[afbeelding]

Gaaf gezicht, zou ik ook best graag willen doen hier.

pi_13131388
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 22:56 schreef Juup© het volgende:

[..]

#geen
pi_13131407
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 22:57 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Watje
pi_13131421
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 22:56 schreef Juup© het volgende:

[..]

Ik heb nog een restje kuikens liggen, je mag het zo op komen halen, ik gok niet dat ik dit nog een volgende keer doe...
Amber Mae
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')