En hoeveel kansen mag de LPF krijgen?
quote:Nee. Laat de partij nu eerst maar eens bewijzen dat ze meer te bieden heeft dan Joost Eerdmans en Mat Herben.
Op zaterdag 6 september 2003 12:49 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Er wordt de laatste tijd verstandig gepraat en goede plannen gelanceerd. Ik hoop dat dit zich vertaalt in een klinkende winst en dat we dan een regering krijgen met de LPF als spil!
En uiteraard is dit afhankelijk van een verkiezingswinst. Voorlopig lijkt het er niet op dat de partij nog kiezers achter zich heeft staan. Indien de partij weer stijgt naar 20 a 30 zetels dan is het natuurlijk een potentiele coalitiepartner.
quote:in ieder geval een eerlijke kans
Op zaterdag 6 september 2003 12:53 schreef Sidekick het volgende:
En hoeveel kansen mag de LPF krijgen?
zonder luitjes als Nawijn, Wijnschenk, Janssen-van Raaij, De Jong, Bomhoff en Heinsbroek
quote:de huidige regering maakt er een rommeltje van, het wordt tijd voor iets nieuws.
Op zaterdag 6 september 2003 12:57 schreef kingmob het volgende:
De politiek is geen theekransje, niemand 'verdiend' wat, laat ze het maar bewijzen.
quote:Precies, een linkse regering lijkt me wel wat
Op zaterdag 6 september 2003 12:58 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
de huidige regering maakt er een rommeltje van, het wordt tijd voor iets nieuws.
quote:Je hoeft natuurlijk geen grote partij te zijn om in de coalitie te komen.
Op zaterdag 6 september 2003 12:54 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Nee. Laat de partij nu eerst maar eens bewijzen dat ze meer te bieden heeft dan Joost Eerdmans en Mat Herben.
En uiteraard is dit afhankelijk van een verkiezingswinst. Voorlopig lijkt het er niet op dat de partij nog kiezers achter zich heeft staan. Indien de partij weer stijgt naar 20 a 30 zetels dan is het natuurlijk een potentiele coalitiepartner.
quote:Van deze personen is alleen Nawijn nog LPF-lid. De rest heeft allemaal het lidmaatschap al opgezegd.
Op zaterdag 6 september 2003 12:56 schreef DJ.KRIZZ het volgende:[..]
in ieder geval een eerlijke kans
zonder luitjes als Nawijn, Wijnschenk, Janssen-van Raaij, De Jong, Bomhoff en Heinsbroek
Maar ja, waar liggen de uitdagingen voor de LPF? Hoe kan de partij zorgen dat ze weer wat aanhang terugwint? Als je de kamerfractie bekijkt dan is het vooral Joost Eerdmans die er wat van probeert te maken, hoort iemand bijvoorbeeld nog wel eens wat van Varela, van As, Nawijn of Van den Brink?
Ze moeten maar eens schoon schip maken, die louche zakenpiepeltjes en advocaten eruit flikkeren, en de club omvormen tot een rechts-populistische volkspartij. Misschien dat het dan nog eens wat wordt.
quote:LPF is toch al rechts-populistisch ?
Op zaterdag 6 september 2003 13:02 schreef Kozzmic het volgende:Ze moeten maar eens schoon schip maken, die louche zakenpiepeltjes en advocaten eruit flikkeren, en de club omvormen tot een rechts-populistische volkspartij. Misschien dat het dan nog eens wat wordt.
quote:Zakenpiepeltjes en advocaten kun je nou niet echt zien als mensen van het volk he
Op zaterdag 6 september 2003 13:06 schreef Waringin het volgende:[..]
LPF is toch al rechts-populistisch ?
Een ding is maar belangrijk, dat je smoel vooraan staat tijdens en na de verkiezingen, verkiezingen winnen is het belangrijkste lijkt het wel, en dan moeten ze regeren.... en dat is na al die loze beloftes ineens een stuk moeilijker....
Wat dat betreft onderschatten vele mensen volgens mij dat 2e kamergedoe. Je moet flink wat in huis hebben om het vol te houden. Dat er dan vervolgens niets nuttigs met die info gedaan wordt, of te laat gereageerd wordt, is vrij eenvoudig op te lossen. Maak er een dictatuur van met als leider een of andere hersenloze maniak, die gewoon random beslissingen neemt. Op die manier weet je dan tenminste zeker dat het een gigantisch wanbeleid wordt.
quote:Een echte rechts-populistische volkspartij. Nu wordt de dienst naar mijn mening teveel uitgemaakt door allerlei dubieuze figuren (Maas, Hammerstein) waarbij je je af kan vragen in hoeverre deze personen worden gedreven door partijbelangen of persoonlijke belangen. Daarnaast zal het met Mat 'middle of the road' Herben natuurlijk sowieso niets worden met de LPF.
Op zaterdag 6 september 2003 13:06 schreef Waringin het volgende:[..]
LPF is toch al rechts-populistisch ?
Joost Eerdmans aan het roer, Ayaan Hirsi Ali en Geert Wilders die overstappen van de VVD, Michiel Smit die zich met zijn Nieuw Rechts aansluit, Ronald Sörensen van Leefbaar Rotterdam; met dat soort kopstukken kan het misschien nog wat worden. Niet dat ik er op zal stemmen hoor...
quote:Alsjeblieft niet zeg. De boel heeft al ruim een jaar op z'n gat gelegen. Laat ze nu maar gewoon 'es een termijn volmaken ipv voor elke scheet ons opnieuw te laten stemmen.
Op zaterdag 6 september 2003 12:58 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
de huidige regering maakt er een rommeltje van, het wordt tijd voor iets nieuws.
quote:En na zijn optreden van deze week heb ik Eerdmans ook stevig afgevoerd als belofte..
Op zaterdag 6 september 2003 12:54 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Nee. Laat de partij nu eerst maar eens bewijzen dat ze meer te bieden heeft dan Joost Eerdmans en Mat Herben.
quote:Ik denk dat figuren als Michiel Smit niet een bijdrage kunnen leveren voor succes. Dat is weer te rechts, en schrikt kiezers af.
Op zaterdag 6 september 2003 13:16 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Een echte rechts-populistische volkspartij. Nu wordt de dienst naar mijn mening teveel uitgemaakt door allerlei dubieuze figuren (Maas, Hammerstein) waarbij je je af kan vragen in hoeverre deze personen worden gedreven door partijbelangen of persoonlijke belangen. Daarnaast zal het met Mat 'middle of the road' Herben natuurlijk sowieso niets worden met de LPF.
Joost Eerdmans aan het roer, Ayaan Hirsi Ali en Geert Wilders die overstappen van de VVD, Michiel Smit die zich met zijn Nieuw Rechts aansluit, Ronald Sörensen van Leefbaar Rotterdam; met dat soort kopstukken kan het misschien nog wat worden. Niet dat ik er op zal stemmen hoor...
quote:Misschien voor jou en mij, maar voor rechtse kiezers denk ik juist niet. En dat is toch de richting die de LPF op moet gaan om zich te onderscheiden van de rest.
Op zaterdag 6 september 2003 13:20 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
En na zijn optreden van deze week heb ik Eerdmans ook stevig afgevoerd als belofte..
quote:Ja, OK. Nahja, met die andere figuren die ik noemde dan.
Op zaterdag 6 september 2003 13:21 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ik denk dat figuren als Michiel Smit niet een bijdrage kunnen leveren voor succes. Dat is weer te rechts, en schrikt kiezers af.
quote:En dan kan de VVD weer wat liberaler worden.
Op zaterdag 6 september 2003 13:24 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Ja, OK. Nahja, met die andere figuren die ik noemde dan.
ja, mijn stokpaardje komt weer boven drijven
Maar heb je echt het gevoel dat die mensen gaan overstappen?
Ayaan kan het niet maken. Die is al overgestapt, en zal er niet geloofwaardiger op worden natuurlijk. Sorensen die zie ik wel overstappen; dat is geen probleem lijkt me. De LPF moet gewoon fuseren met LR.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |