abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12856855
Ik wil over twee weken mijn vriendin wel weer eens een keertje zien en daarom ben ik de mogelijkheden aan het uitzoeken. Zij woont in Zuid-Engeland en haalt mij in Dover op.

1 - Nu kan ik met de trein vanuit Middelburg naar Calais en daar de ferry pakken. Ben ik met de trein 4 uur onderweg en dan nog een uur met de ferry.

2 - Ik hoorde van een kennis van me dat er een ferry gaat vanaf Oostende naar Dover. Dat zou voor mij ideaal zijn, want Oostende is zelfs voor mij op de fiets te doen!

Kan iemand mij vertellen welke maatschappij deze ferry verzorgt? Ik heb lopen zoeken op i-net en de naam 'Hoverspeed' komt steeds terug. Op hun site is echter over een overtocht Oostende - Dover niets te vinden.

Never Stop Dreaming, Never Stop Creating
pi_12857033
Twee (of was het drie) jaar geleden eens overgstoken met een hele snelle ferry van Hoverspeed. Best leuk !

Afgelopen zomer wilde ik weer oversteken (voor ene dagje) toen ik in de buurt van Oostende op vakantie was, maar op internet (site van Hoverspeed) stond en ook aangeplakt in het voormalige kantoortje van Hoverspeed, dat de dienst Oostende - Dover opgeheven was.

Heb overigens wel daar op vakantie vele veerboten de haven van Oostende binnen en uit zien varen. Veelal vrachtwagens aan boord, dus een overtocht moet er zijn, maar of die op Dover varen?

Take on the situation, but not the torment ...
pi_12857179
Ik d8 een voetbaltopic, maar ja Who the hell is Ferry van Oostende...
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_12857292
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 20:58 schreef Mangoworks2002 het volgende:
same here dude
pi_12857400
quote:
In Travel..??

Maar goed, kan een mod de titel even verduidelijken? alvast bedankt!

zondag 31 augustus 2003 @ 21:06:04 #6
619 pierce
We hebben een P.....
pi_12857427
Wie is Ferry van Oostende?
pi_12857473
Uh....
Boot van Oostende naar Dover?
Dat is de beste oplossing die ik zou kunnen bedenken, want ik vind het een hele duidelijke topictitel!
Als het op een naam lijkt, dan hoeft het toch geen voetballer te zijn?? En als je ziet dat het niet over een voetballer gaat en niet in het voetbalforum staat, dan hoef je toch niet te vertellen dat je dacht dat het een voetballer was die je niet kende???
Of ben ik nou raar?
  zondag 31 augustus 2003 @ 21:08:18 #8
619 pierce
We hebben een P.....
pi_12857497
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 21:07 schreef Liejannuh het volgende:
Of ben ik nou raar?
Inkoppertje he!
pi_12857506
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 20:47 schreef Muddy het volgende:

Kan iemand mij vertellen welke maatschappij deze ferry verzorgt? Ik heb lopen zoeken op i-net en de naam 'Hoverspeed' komt steeds terug. Op hun site is echter over een overtocht Oostende - Dover niets te vinden.

Vroeger was het in ieder geval P&O, jaar of 10 geleden. Geen idee wie het nu doet. Ben er jaar of 10 geleden mee geweest.
For great justice!
pi_12857736
Ok, snappen jullie nu dat het om een boot gaat en niet om een voetballer die niemand kent????????????

wie is er nou eigenlijk raar??
en tnx voor de tip BobbyDrake!

pi_12857846
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 21:17 schreef Liejannuh het volgende:

en tnx voor de tip BobbyDrake!

* BobbyDrake is genoemd Door Liejannuh!
pi_12858182
Blij dat dit misverstand uit de wereld is, maarre Hoverspeed doet het al een tijdje niet meer en P&O geeft ook geen gehoor.

Als het vrachtvervoer is, maar dat ook niet zoveel uit, want die hebben meestal nog wel een aantal hutten beschikbaar.

pi_12900615
Ik ben er nog steeds niet uit. Misschien dat iemand mij kan helpen??

[Kick]

pi_12901148
Denk dat die helemaal niet meer bestaat, dat is wat ik zo tegenkom online. Kwam wel ergens tegen dat die binnenkort terugkomt. Maar wanneer dat geplaatst was stond er niet bij. Wel klote voor je, ben zelf vroeger vaak met die boot gegaan verbaasde me toch wel dat die niet meer bestond.

een hut op een vrachtboot zou ik niet weten hoe je dat moet regelen. Misschien in Ostende in de haven is rondvragen?

pi_12901454
Ik heb twee keer van de ferry Oostende - Dover gebruik gemaakt en die verliepen beide keren goed. Ik lees trouwens net op deze site dat ze nu een winterstop hebben....

De tweede keer was vorig jaar en verliep ook snel. Het is zo'n groot catamaran-achtig geval dat er snel overheen scheurt. Nadeel is alleen wel dat de boot vrij klein is en er dus bij harde wind je erg misselijk kan worden. Jah, ik spreek uit ervaring, had geen zin van die pilletjes in te nemen

Edit: Die stop was van 2001, maar het zou kunnen dat ze em nu weer hebben...

"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_13008295
[ En ze leefde nog lang en gelukkig? ....]
Ben nog maar eens een reisbureau binnengelopen en die kwamen ook aan met de maatschappij Hoverspeed, maar toen ik zei dat ze volgens verschillende webzijden niet meer voeren, ging er een deurtje in haar groots brein open waarachter stond dat Hoverspeed alleen nog maar vracht vervoerde vanaf Oostende.

Ik heb nu voor een heel andere oplossing gekozen: De London Express. Hiermee koop je een ticket waarmee je vanaf elk station in Nederland kan vertrekken naar Hoek van Holland, daar op de Stena HSS (High Speed Sucker?) stapt en in Harwich(England) de trein pakt naar Londen Liverpool Street Station (hartje Londen).
Voor een retourtje kost dit 104 euro (hangt een beetje af van je leeftijd)

Ik ga gewoon gezellig met mijn vriendin door Londen struinen en daarna naar haar ouders. Iedereen bedankt voor de adviezen!

pi_13059774
quote:
Forza KV Oostende !!
MILAN CL WINNER 2002-2003 !!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')