1 - Nu kan ik met de trein vanuit Middelburg naar Calais en daar de ferry pakken. Ben ik met de trein 4 uur onderweg en dan nog een uur met de ferry.
2 - Ik hoorde van een kennis van me dat er een ferry gaat vanaf Oostende naar Dover. Dat zou voor mij ideaal zijn, want Oostende is zelfs voor mij op de fiets te doen!
Kan iemand mij vertellen welke maatschappij deze ferry verzorgt? Ik heb lopen zoeken op i-net en de naam 'Hoverspeed' komt steeds terug. Op hun site is echter over een overtocht Oostende - Dover niets te vinden.
Afgelopen zomer wilde ik weer oversteken (voor ene dagje) toen ik in de buurt van Oostende op vakantie was, maar op internet (site van Hoverspeed) stond en ook aangeplakt in het voormalige kantoortje van Hoverspeed, dat de dienst Oostende - Dover opgeheven was.
Heb overigens wel daar op vakantie vele veerboten de haven van Oostende binnen en uit zien varen. Veelal vrachtwagens aan boord, dus een overtocht moet er zijn, maar of die op Dover varen?
quote:same here dude
Op zondag 31 augustus 2003 20:58 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Ik d8 een voetbaltopic, maar ja Who the hell is Ferry van Oostende...
quote:In Travel..??
Maar goed, kan een mod de titel even verduidelijken? alvast bedankt!
quote:Inkoppertje he!
Op zondag 31 augustus 2003 21:07 schreef Liejannuh het volgende:
Of ben ik nou raar?
quote:Vroeger was het in ieder geval P&O, jaar of 10 geleden. Geen idee wie het nu doet. Ben er jaar of 10 geleden mee geweest.
Op zondag 31 augustus 2003 20:47 schreef Muddy het volgende:Kan iemand mij vertellen welke maatschappij deze ferry verzorgt? Ik heb lopen zoeken op i-net en de naam 'Hoverspeed' komt steeds terug. Op hun site is echter over een overtocht Oostende - Dover niets te vinden.
wie is er nou eigenlijk raar??
en tnx voor de tip BobbyDrake!
quote:* BobbyDrake is genoemd Door Liejannuh!
Op zondag 31 augustus 2003 21:17 schreef Liejannuh het volgende:en tnx voor de tip BobbyDrake!
Als het vrachtvervoer is, maar dat ook niet zoveel uit, want die hebben meestal nog wel een aantal hutten beschikbaar.
[Kick]
een hut op een vrachtboot zou ik niet weten hoe je dat moet regelen. Misschien in Ostende in de haven is rondvragen?
De tweede keer was vorig jaar en verliep ook snel. Het is zo'n groot catamaran-achtig geval dat er snel overheen scheurt. Nadeel is alleen wel dat de boot vrij klein is en er dus bij harde wind je erg misselijk kan worden. Jah, ik spreek uit ervaring, had geen zin van die pilletjes in te nemen
Edit: Die stop was van 2001, maar het zou kunnen dat ze em nu weer hebben...
Ik heb nu voor een heel andere oplossing gekozen: De London Express. Hiermee koop je een ticket waarmee je vanaf elk station in Nederland kan vertrekken naar Hoek van Holland, daar op de Stena HSS (High Speed Sucker?) stapt en in Harwich(England) de trein pakt naar Londen Liverpool Street Station (hartje Londen).
Voor een retourtje kost dit 104 euro (hangt een beetje af van je leeftijd)
Ik ga gewoon gezellig met mijn vriendin door Londen struinen en daarna naar haar ouders. Iedereen bedankt voor de adviezen!
quote:Forza KV Oostende !!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |