[Dit bericht is gewijzigd door digitaLL op 31-08-2003 17:52]
hier een cool voorbeeld
http://alife.ccp14.ac.uk/ftp-mirror/alife/zooland/pub/research/ci/Alife/karl-sims/creatures-demo.mpg
quote:Toch was jij het vlgs mij die stelde dat de evolutie de mens het gemaakt.
Op zondag 31 augustus 2003 17:37 schreef Blanche_Fantasy het volgende:
Ik denk helemaal geen verandering, omdat de mens de computer heeft gemaakt.
quote:Als jij denkt te kunnen evolueren door middel van een computer, dan moet je er eens achter vandaan komen en eens voor de grap naar buiten gaan...
Op zondag 31 augustus 2003 18:20 schreef digitaLL het volgende:[..]
Toch was jij het vlgs mij die stelde dat de evolutie de mens het gemaakt.
Dientengevolge zou de evolutie dus die computer hebben gemaakt via de mens.
quote:Genfood en de mogelijkheid van "Designer babies" en genetische medicijnen die ingrijpen op het erfelijk materiaal zijn toch niet onrealistisch en zouden zonder computers vlgs mij nooit mogelijk zijn.
Als jij denkt te kunnen evolueren door middel van een computer, dan moet je er eens achter vandaan komen en eens voor de grap naar buiten gaan...
En ja verrek daar is ook nog een wereld ja.
quote:Tja en de computer blijft nog steeds een tool waarmee de mens ZELF evolueert. Immers wat er in een computer zit is door de mens ZELF bedacht.
Op zondag 31 augustus 2003 18:31 schreef digitaLL het volgende:[..]
Genfood en de mogelijkheid van "Designer babies" en genetische medicijnen die ingrijpen op het erfelijk materiaal zijn toch niet onrealistisch en zouden zonder computers vlgs mij nooit mogelijk zijn.
quote:Het is al een FEIT dat zulke medicijnen ontwikkeld worden.
Tja en de computer blijft nog steeds een tool waarmee de mens ZELF evolueert. Immers wat er in een computer zit is door de mens ZELF bedacht.
Enneh als jij denkt dat straks de bevolking afhankelijk wordt van genetische medicijnen dan moet je dat vooral denken
[Dit bericht is gewijzigd door digitaLL op 31-08-2003 18:42]
quote:Tja, en die mens was toch geschapen door de evolutie. En dus is wat de mens bedenkt mogelijk gemaakt door de evolutie.
Tja en de computer blijft nog steeds een tool waarmee de mens ZELF evolueert. Immers wat er in een computer zit is door de mens ZELF bedacht.
Bovendien kan een computer via GA's zichzelf configureren en het GA een betere oplossing bedenken dan de mens Die vervolgens vaak niet eens kan begrijpen hoe het werkt
[Dit bericht is gewijzigd door digitaLL op 31-08-2003 18:59]
quote:Ik zie dat je de stelling onderschrijft dat de evolutie zeer opportunistisch is. Dat computers met slimmere oplossingen dan mensen kunnen komen is als een feit. GA's zijn nu op verschillende vlakken al goed in staat de mens te verslaan.
Op zondag 31 augustus 2003 18:58 schreef Heronymus het volgende:
Wij, als mensheid, zijn een soort goddelijke wezens over de computer. Want of je het nu wilt geloven of niet, de intelligente machine komt eraan. Het gaat allemaal razendsnel met de ontwikkelingen. Ook deze intelligente machine hou je niet tegen. Als het eenmaal zover is, dat neurale netwerken optimaal ontwikkeld kunnen worden en in zoverre, dat ze intelligentie mogelijk maken, die te meten is met de onze, dan is het hek van de dam. Die intelligente computers zijn dan in staat om zichzelf verder te ontwikkelen. Wat krijg je dan? Computers die de intelligentie van de mens overstijgen. Het zit in de aard van het beestje, dat je je als intelligentste boven de andere soorten plaatst. Wij zullen uiteindelijk onderworpen worden aan de machinale intelligentie en uiteindelijk ten onder gaan aan onze eigen technologische zucht.
quote:Ik onderschrijf hem zeker. Ik ben er heilig van overtuigd, dat het zeer realistisch is. Het is slechts een kwestie van tijd.
Op zondag 31 augustus 2003 19:05 schreef digitaLL het volgende:[..]
Ik zie dat je de stelling onderschrijft dat de evolutie zeer opportunistisch is. Dat computers met slimmere oplossingen dan mensen kunnen komen is als een feit. GA's zijn nu op verschillende vlakken al goed in staat de mens te verslaan.
Het optimaliseren van neurale netwerken gebeurt veelal ook met behulp van GA's.
Deze man houdt zich daar vooral mee bezig en geeft les via het Utah State University's Artificial Brain Project
http://www.cs.usu.edu/~degaris/
quote:euuuh ok, you got me there
Op zondag 31 augustus 2003 18:41 schreef digitaLL het volgende:[..]
Tja, en die mens was toch geschapen door de evolutie. En dus is wat de mens bedenkt mogelijk gemaakt door de evolutie.
Bovendien kan een computer via GA's zichzelf configureren en het GA een betere oplossing bedenken dan de mens Die vervolgens vaak niet eens kan begrijpen hoe het werkt
quote:Nou dan moet je toch maar eens dat audio-linkje proberen over die bioloog ik denk dat je hoogst verbaast gaat zijn
Op zondag 31 augustus 2003 19:20 schreef Heronymus het volgende:
Nee, eerlijk gezegd niet, maar dat klinkt bijzonder interessant. Digitale Darwinisme lijkt me echt een enorme vooruitgang in het onderzoek naar onze eigen evolutie.
quote:Welke rol speelden GA's voor dat project.
Op zondag 31 augustus 2003 19:21 schreef Doctor_Bara het volgende:
ik heb zelf genetische algoritmen gemaakt voor een project dat hoorde bij een kunstmatige intelligentie vak, was wel interessant
quote:datamining
Op zondag 31 augustus 2003 19:29 schreef digitaLL het volgende:[..]
Welke rol speelden GA's voor dat project.
quote:Ik zou zelf dan eerder denken aan patroonherkenning en dan liggen eenvoudigere neurale netwerken erg voor de hand.
Op zondag 31 augustus 2003 19:30 schreef Doctor_Bara het volgende:[..]
datamining
quote:nee, maar dit was een probleem(dataset) dat ook goed op te lossen was met een GA.
Op zondag 31 augustus 2003 19:38 schreef digitaLL het volgende:[..]
Ik zou zelf dan eerder denken aan patroonherkenning en dan liggen eenvoudigere neurale netwerken erg voor de hand.
Of werden GA's in combinatie met neurale netwerken gebruikt?
quote:Dat was vlgs mij het Golem project, dat was BTW ook een distributed computer project.
Op zondag 31 augustus 2003 19:30 schreef PvtRyan het volgende:
Ik heb weleens resultaten van zo'n programma gezien, was met blokjes en andere vormen, en ze hadden echt door natuurlijke selectie verschillende manieren gevonden om voort te bewegen.
[Dit bericht is gewijzigd door digitaLL op 31-08-2003 23:11]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |