abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12802594
Ik heb gezocht opSolse Gat, maar ben eigenlijk alleen maar 'legendes' erover tegen gekomen.

Ik heb een artikel geschreve voor op mijn site over het solse gat. Deze bestaat uit een legende en een aantal punten van wat men nu beweerd!
uiteraard zal het het verhaal leuk afmaken als ik een aantal verhaaltjes heb van mensen die er geweest zijn!

Is er iemand die er al geweest is, een stukje tekst wil schrijven voor mij, en die ik dan ook nog mag plaatsen op mijn site? (Uiteraard met bronvermelding! )

En hier heb ik écht over nagedacht!
pi_12802753
lekker belangrijk
pi_12804915
Vind ik wel eigenlijk jah! Reacties van mense die der geweest zijn zulle het verhaal iets realistischer maken!!
pi_12805350
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 11:12 schreef Phr3ak het volgende:
lekker belangrijk
ga ff in de onzinhoek reageren je weet blijkbaar neit wat het solse gat is!

sorry maar ben er niet geweest daar de meeting niet doorging 2 weken terug

pi_12806159
Jah, vind die reacties ook nergens op slaan!! Maar goed, tegen gaan zul juh ze nooit!!

Sjah, maar de komt toch weer een nieuwe meeting?? Dacht ik??
Op zich lijkt t me wel cool om een keer naar da gat toe te gaan dan.. Maar goed, een aantal probleempies> Ouders > afstand > en denk dat t met een Fok groep te druk is????!!

pi_12806281
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 11:12 schreef Phr3ak het volgende:
lekker belangrijk
Dit soort reacties zijn hier absoluut niet gewenst.
Zelfs op Onzin zouden ze er niet blij mee zijn schat ik zo in.
pi_12806320
Hmz... Naast het onnuttig zijn, is ie ook nog s onduidelijk!!

Maar... Wij zijn dan ook nog zo dom om der op te reageren!! :S:P

pi_12806339
wat is het eigelijk dat gat? kan iemand daar wat in het kort over vertellen, ik ben wel benieuwd
pi_12806495
Zie het niet als spam, maar dis stukje dat ik er over geschreven heb...

Misschien ziet iemand nog onjuist heden??

Het Solse Gat

pi_12825612
Hmz.. Het lijkt wel alsof er ineens niemand bij t Solse Gat is geweest!!
pi_12825710
Mag ik vragen hoe oud je bent en waar je vandaan zou moeten komen reizen àls je zou willen en kunnen cq mogen gaan ?
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_12825729
ik ga voor deze keer lekker meedoen aan je spam

http://www.home2b.nl/solse-gat.html hier heb je in ieder geval één verhaal staan over mensen die er geweest zijn.
Ze hebben ook foto´s gemaakt zo te zien.
( de link zet ik hier alleen neer ter info, niet zomaar copieren dus, vráág deze mensen dan gewoon of ze een verhaaltje voor je willen schrijven )

Daarnaast moet je alle topics na meeting van vorig jaar of het jaar daarvoor eens doornemen..
Je zal dan in ieder geval een paar mensen kunnen zien die wel degelijk iets " aparts " ervaren hebben.
Vraag het diegenen eens persoonlijk.

De volgende meet is tot dusver gepland op 13 september.
Wellicht moet je na die datum dit topic een schopje geven

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_12827344
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 08:26 schreef StorieZnl het volgende:
Hmz.. Het lijkt wel alsof er ineens niemand bij t Solse Gat is geweest!!
Er zijn wel een aantal mensen die hun ervaringen willen vertellen, hoor. Lees ook eens de meeting-topics door, want daar staan ook wat verhalen in.

En zoals Mirage zei, kun je ook ff wachten tot de komende meeting is geweest. Wie weet wat voor verhalen er dan nog komen. .

Even een plaatje, aangezien ik in de plaatjes-mood ben vandaag. .

Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_12827671
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 12:10 schreef MUUS het volgende:

Even een plaatje, aangezien ik in de plaatjes-mood ben vandaag. .

[afbeelding]

beetje klein watertje voor een heel klooster met grachten (dat over die grachten en dat klooster stond op de link van storieznl)
fokschaap
pi_12829411
Nou vooruit.
Mijn eerste ervaring met het Solse Gat.

Ik had geen idee wat het was, waar het was en wat ik ermee aan moest
Ik werd er min of meer heen gebracht, zonder dat mij over de legendes werd verteld van tevoren. De omgeving trok me zeer aan, het valt gelijk op dat er iets bijzonders in dit bos is.

De wandeltocht van ongeveer een half uurtje (die ik nog in het daglicht maakte) bracht me dan uiteindelijk, inmiddels met schemering, vlakbij het Solse Gat zelf. Vanaf een afstand zie je al een soort lichte plek midden in dit dichte bos liggen, het had op mij een fikse aantrekkingskracht. Ik was nieuwsgierig, wilde zien wat er was en kon eigenlijk niet wachten tot ik mij daar begaf.

Langzaamaan kwam ik dichterbij, en kon ik zelf zien hoe dit gat eruit zag. De diepte trekt zich met de stap verder aan je open en je zou bijna direct dat gat in gezogen worden als je niet rationeel blijft en voorzichtig je weg vervolgt.
Dan de weg naar beneden, stapje voor stapje de stijle afdaling af, voorzichtig, anders val je gewoon keihard naar beneden. Even om de boom heen aan de rechterkant en weer omhoog. Het drijfzand bubbelt wat. De sfeer is onwerkelijk. Het is stil, ontzettend stil, nog geen ritselen van blaadjes of vriendelijk vogeltje te horen.

Eenmaal boven, zittende en kijkend naar beneden, geniet ik van de schoonheid van dit gebied. Ik word omgeven door immens grote bomen en het gat zelf heeft een vreemde aantrekkingskracht op mij. Verbazing overvalt me als ik me realiseer geen enkele wind te voelen danwel te horen, maar werkelijk koude lucht vanuit het gat kan voelen.
De schemer verdonkert zich steeds meer en langzaamaan begin ik toch echt dingen te zien die je in het dagelijks leven niet ziet.

Als ik probeer NIET te kijken, een soort alsof je probeert door die 3D-plaatjes van vroeger heen te kijken, dan zie ik volop verschijningen. Geen echte mensvormen, maar meer verschil in contrast, contrasten van licht en donker. Nog geen jaar geleden zou ik me rot geschrokken hebben en weg gewild hebben, nu kan het me alleen maar interesseren en laat ik hen in hun waarde, zodat zij mij ook slechts observerend kunnen laten.
Geluiden heb ik niet waargenomen.

Boeiende gesprekken vervolgen zich gemakkelijk, de sfeer is hier uitstekend voor.

Met het langzaamaan opkomen van de zon vertrekken we weer richting huis.

If you're not confused, you're not paying attention
pi_12830457
Hmz.. Nou, mn leeftijd is 17 jaartjes en kom uit omgeving Enschede Hengelo!!

http://www.home2b.nl/solse-gat.html: Ik had de site al gevonden! Maar vond het niet echt overtuigend! Je leest erg veel over mensen die bollen hebben gezien en foto's als het bewijs hebben! jah, dat soort verhalen kennen we nu wel! Ik wil meer 'verhalen' zoals onderaan de pagina!! 'Verhalen' die meer het gevoel van de mense zelf beschrijft die iets dergelijks mee hebben gemaakt! (Ook verhalen van mensen die niks gemerkt hebben!)
Ik zal op jou advies dan nog maar de meeting topics doornemen. (Wat zal dat een karwij worden!! )

Viola_Holt: http://www2.holland.com/goudencirkel/nl/index.html?page=http://www2.holland.com/goudencirkel/nl/ontdek/specials/boerderijen/solsegat.html (Zie de bron ervan! )
Ik ben er mee eens dat het een beetje onduidelijk nog staat op mn site! Zal het dadelijk iets bijwerken! (Aarde opent > Aarde Sluit! )

Pridemeid: Juh ervaring mag ik dus gebruiken!?

pi_12834454
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 15:48 schreef StorieZnl het volgende:
Hmz.. Nou, mn

Viola_Holt: http://www2.holland.com/goudencirkel/nl/index.html?page=http://www2.holland.com/goudencirkel/nl/ontdek/specials/boerderijen/solsegat.html (Zie de bron ervan! )
Ik ben er mee eens dat het een beetje onduidelijk nog staat op mn site! Zal het dadelijk iets bijwerken! (Aarde opent > Aarde Sluit! )

Over welke bron heb je het ? holland.com ? Is dat een betrouwbaar wetenschappelijk en/of historische bron ?

En het lijkt mij meer een leuk verhaaltje a la Loch Ness om toeristen naar die buurt te krijgen.

fokschaap
pi_12835812
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 12:41 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

beetje klein watertje voor een heel klooster met grachten (dat over die grachten en dat klooster stond op de link van storieznl)

Kijk nou wat je doet, Viool, spontaan mijn plaatje stuk! .

Maar misschien was het een heel klein kloostertje? . Of het is gewoon allemaal wat dichter begroeid in al die jaren. Klopt die zin wel? Nou ja, je begrijpt me wel. .

Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_12836200
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 19:38 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

Over welke bron heb je het ? holland.com ? Is dat een betrouwbaar wetenschappelijk en/of historische bron ?

En het lijkt mij meer een leuk verhaaltje a la Loch Ness om toeristen naar die buurt te krijgen.

Hmz... Heb je gelijk in, maar ik moet zeggen dat veel verhalen/legendes/beweringen erover aardig overeen komen!!
Hierbij een andere bron met iets meer uitleg!! http://www.human-care.nl/id73.htm (Staat ook plaajes van Muus op!! )
pi_12841953
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 21:01 schreef StorieZnl het volgende:
Hierbij een andere bron met iets meer uitleg!! http://www.human-care.nl/id73.htm (Staat ook plaajes van Muus op!! )
Het is gewoon een website zonder bronvermelding.
fokschaap
  † In Memoriam † dinsdag 2 september 2003 @ 22:12:31 #21
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_12903715
Tja, toch maar de stoute schoenen aangetrokken om mijn verhaal hier neer te zetten.

De eerste Solse Gat meeting via Fok zou een kleine meeting worden en aangezien ik toch nogal huiverig was om bij de eerste meet & greet meteen te worden ondergedompeld in een massa Fokkers en ik bovendien zeer geinteresseerd ben in paranormale verschijnselen, besloot ik mee te gaan. We hadden met zijn allen afgesproken op een parkeerplaats zodat we vanaf daar en masse naar het Solse Gat (of althans zo dicht mogelijk erbij) konden gaan. Meteen zag ik dat er toch een behoorlijke groep mensen op af was gekomen, maar ja, ik kon toch niet meer terug

Na een heerlijke wandeling, kwamen we aan op een open plaats in het bos. Het Solse Gat was zelf afgezet met een laag hekje, maar ik had weinig behoefte om er dichtbij te zitten. Ik voelde mij een beetje onbehagelijk en er tegelijkertijd ook toe aangetrokken. De meesten van de groep gingen op de heuvel met zijn allen bijelkaar zitten keuvelen. Met een klein groepje gingen we er een eind vandaan zitten om toch zoveel mogelijk de echte sfeer van het Solse Gat op te snuiven in plaats van gezellig lol maken met de rest van de groep.

Na een tijdje ging het schemeren en er hing een nevel in het Solse Gat. Een prachtig gezicht omdat de mist alleen daar hing. In eerste instantie voelde ik een soort energie van rechts naar links trekken en ik had het gevoel dat er vroeger langs het Solse Gat een weg liep waar men met paard en wagen veelvuldig gebruik van maakte. Ook meende ik een soort waterrad te zien (zoiets als van een watermolen zeg maar). Leuk hoor, dacht ik, mijn fantasie is weer op hol geslagen en dit verzin ik toch maar mooi Ik werd een paar minuten later ineens erg verdrietig en kon met moeite mijn tranen inhouden. Volgens iemand in ons groepje die naar eigen zeggen helderwetend is, zat er op een paar meter afstand een vrouw op de grond met haar pas overleden kindje in haar armen. Zelf kon ik dit niet bevestigen, maar wel was mijn plotseling opgekomen verdrietig gevoel een tijdje later gelukkig weer verdwenen.

Net op het moment dat ik de hoop had opgegeven nog iets bovennatuurlijks te gaan beleven, barsste het in volle hevigheid los. Eerst voelde ik een koude wind opkomen en vervolgens zag ik overal vandaan gedaanten uit het bos komen. Mannen, vrouwen, kinderen van allerlei pluimage, leeftijden en in verschillende kledij. Ze bleven allemaal redelijk op afstand staan kijken naar ons groepje en sommigen waren over ons tegen elkaar aan het praten. Ik besefte mij dat deze verschijningen net zo geinteresseerd waren in ons dan wij in hen en dit bracht mij toch wat meer geruststelling. Ik was ondanks mijn interesse in het paranormale en mijn eerdere geestverschijningen die ik had gezien, toch nog steeds wat angstig voor dit soort zaken. Tijdens deze ervaring viel de angst als het ware van mij af. Het volgende moment kwam er een meisje van een jaar of negen, gekleed in een wat groezelig jurkje en haar gezichtje met vegen vuil, op mij af en stak haar hand naar mij uit. Ze stond recht voor me en nodigde mij uit om me haar te spelen. Hier ben ik toch maar niet op ingegaan, omdat ik absoluut geen trek had om de heuvel af te lopen om dichter naar het Solse Gat te gaan.

Op een gegeven moment had de rest van de groep het wel gezien en besloten we met zijn allen dat het wel welletjes was geweest. Op het moment dat wij opstonden begon het zachtjes te regenen en dit stopte pas toen wij weer bij de auto aankwamen (helaas moesten we een behoorlijk eind extra lopen omdat we een klein beetje verdwaald waren ). We hebben nog wel even gezellig iets gedronken en gegeten bij iemand en uiteindelijk kwam ik pas om 8 uur smorgens weer thuis alwaar ik moe, maar voldaan in slaap viel.

We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')