quote:die muzieklui zitten ook niet stil
Effectieve Kazaa-sabotage muziekindustrieDinsdag, 26 augustus 2003 - De muziekindustrie experimenteerde al eerder met nepnummers op Kazaa. Dit is echter kinderspel bij de stroom nutteloze tracks die het netwerk nu overspoelt.
Het lijkt erop dat platenmaatschappijen een effectieve methode hebben ontwikkeld om het gebruik van Kazaa te frustreren. Steeds meer mensen stuiten namelijk bij hun zoektochten via Kazaa op liedjes die bij beluistering na enkele seconden alleen nog irritante krakende geluiden laten horen of er zelfs helemaal mee ophouden.
Het netwerk van Kazaa raakt in snel tempo vervuild met dergelijke nutteloze liedjes. Volgens p2p-kenner Hans Handgraaf van de site Museekster is vooral de platenmaatschappij van Justin Timberlake zeer actief met de nieuwe methode. Met succes. Bijna alle nummers van deze artiest blijken nu al waardeloos te zijn.
Volgens Handgraaf heeft de industrie hiermee de achilleshiel van Kazaa gevonden. In het verleden liet de muziekbranche al nepnummers op onder meer Kazaa los, maar deze methode is lang niet zo effectief als de nu gebruikte. De nepnummers leidden namelijk een geïsoleerd bestaan tussen de gigantische hoeveelheden 'echte' nummers. Dat is nu anders.
Unieke code
Kazaa herkent identieke bestanden aan een code, de zogenaamde hash. Deze hash berekent Kazaa via de eerste 300 kb van een bestand in combinatie met de totale grootte. "De truc is de mp3 te beschadigen na de eerste 300 kb zonder de grootte van het bestand aan te passen", zo legt Handgraaf uit. Kazaa herkent dit vervolgens niet en denkt dat het aangepaste bestand identiek is aan het onbeschadigd exemplaar.Vervolgens raken de goede bestanden steeds vaker vermengd met beschadigde exemplaren, omdat Kazaa op het oog identieke bestanden simultaan downloadt en daarna weer samenvoegt tot één nummer.
"Als een mp3 tientallen aanbieders heeft, hoeft er maar één rotte versie tussen te zitten en het kwaad is geschied. Geen stoppen aan", zo schetst Handgraaf het rampscenario voor Kazaa-gebruikers. De enige oplossing voor Kazaa-eigenaar Sharman zou zijn om Kazaa compleet aan te passen. De hashcode zou dan berekend moeten worden over het totale bestand.
http://www.webwereld.nl/nieuws/16032.phtml
ik heb vorieg week trouwens nog wat Justin timberlake nummers gedowned, bij mijn weten waren die goed...
quote:Bij mij ging het na 30 seconden fout bij een nummer van 'm...wat ik ook downloadde...
Op dinsdag 26 augustus 2003 10:50 schreef MikeyMo het volgende:
ik heb vorieg week trouwens nog wat Justin timberlake nummers gedowned, bij mijn weten waren die goed...
Hetzelfde probleem bij een nummer van 50 cents, ik snapte er al niks van.
quote:De KaZaa lui zitten ook niet stil
Op dinsdag 26 augustus 2003 10:50 schreef MikeyMo het volgende:die muzieklui zitten ook niet stil
quote:Pech voor de mensen die
Op dinsdag 26 augustus 2003 10:52 schreef Tha.Gnome het volgende:
Pech voor de mensen die naar commerciele troep luisteren.
quote:zal nog eens kijken luisteren vanaaf
Op dinsdag 26 augustus 2003 10:54 schreef Mike het volgende:[..]
Bij mij ging het na 30 seconden fout bij een nummer van 'm...wat ik ook downloadde...
Hetzelfde probleem bij een nummer van 50 cents, ik snapte er al niks van.
Lisa Scott Lee - Lately
50 cents - In da club
Scooter - The night
[Dit bericht is gewijzigd door Cybercopje op 26-08-2003 10:58]
quote:LOL
Inderdaad!
Geen last van dus
Ashanti - Rain On Me
Black Eyed Peas ft. Justin - Where Is The Love
Justin T- Senorita
quote:En dan vind je het vreemd dat niemand op Fok je mag?
Op dinsdag 26 augustus 2003 10:50 schreef MikeyMo het volgende:[..]
ik heb vorieg week trouwens nog wat Justin timberlake nummers gedowned
quote:Alhoewel dat natuurlijk eigenlijk een trieste opmerking is, hebben de mensen die naar meer obscure muziek luisteren hier inderdaad nauwelijks last van, al was het alleen maar omdat je al blij mag zijn als je 1 aanbieder vindt.
KaZaA moet je ool niet meer gebruiken. Is leuk voor een oude film maar niet voor muziek. Hiervoor zijn de nieuwsgroepen toch een tikkie beter!
quote:Er zijn andere P2P-programma's (ik noem een SoulSeek) die daar veel beter voor zijn.
Op dinsdag 26 augustus 2003 10:57 schreef Litpho het volgende:[..]
Alhoewel dat natuurlijk eigenlijk een trieste opmerking is, hebben de mensen die naar meer obscure muziek luisteren hier inderdaad nauwelijks last van, al was het alleen maar omdat je al blij mag zijn als je 1 aanbieder vindt.
Nu ben ik brave burger en koop alleen nog DVD A en SACD. die zijn die 30 euro wel waard..
quote:Dat klopt, maar daar ging deze discussie uiteraard niet over
Op dinsdag 26 augustus 2003 10:59 schreef QyRoZ het volgende:
Er zijn andere P2P-programma's (ik noem een SoulSeek) die daar veel beter voor zijn.
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 10:59 schreef QyRoZ het volgende:[..]
Er zijn andere P2P-programma's (ik noem een SoulSeek) die daar veel beter voor zijn.
Dus zal die versie wel rap uitkomen.... niet dat ik kazaa gebruik... zuigt enorm imho....
Voor films gebruik ik kazaa alleen maar
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 11:06 schreef ChRoNiC het volgende:
Voor films gebruik ik kazaa alleen maar
quote:
Daar zijn veel betere andere programma's voor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |