abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12488426
GOD BESTAAT

Het scheppen van het heelal kan niet simpelweg aan niets worden toegeschreven. We kunnen niet zomaar verklaren dat alles door niets is gemaakt en het heelal heeft geordend! Sommige mensen die weigeren om in God te geloven, grijpen snel naar verklaringen als: alles is door niets ontstaan.

Maar wanneer ze goed over de schepping nadenken moeten ze wel beseffen dat niets simpelweg niets is en niet iets kan maken.

Een dergelijke verklaring is de bewering dat materie zichzelf heeft voortgebracht, mensen die achter deze verklaring staan beseffen niet dat materie eerst moet bestaan om zichzelf te kunnen uitdenken voor het zichzelf kan maken.

Om dit te verduidelijken kunnen we een mens als voorbeeld geven! Als een mens zichzelf zou moeten scheppen, moet hij eerst weten hoe hij eruit gaat zien. Hij moet de anatomie van een mens kennen alvorens hij zichzelf kan maken. Daarna zou hij moeten weten welke huidskleur hij wil hebben, van welke ras en geslacht hij wil zijn. Hij moet weten wat zijn lichaam op de aarde nodig heeft en waarvan hij gaat leven, op welke plek van de aarde hij wil leven en wie zijn ouders zouden moeten zijn!

Pas wanneer hij alle informatie over het leven heeft, zou hij aan zijn eigen schepping kunnen beginnen. Maar hier ontstaat gelijk de vraag; ,,Hoe moet hij zichzelf maken?” Hij heeft geen handen, voeten, ogen, oren, hersens, zintuigen enzovoort. Hij heeft niets; hij is niets! Hoe kan hij zichzelf uitdenken terwijl hij geen gereedschap kan hanteren en geen hersens heeft?

Het is onmogelijk dat de mens of een ander soort materie zichzelf zou kunnen uitdenken terwijl hij niets is.

De stelling van de ongelovigen wordt nog ingewikkelder wanneer zij zeggen dat bijvoorbeeld stenen zichzelf hebben geschapen. Of dat de gigantische planeten door niets tot stand zijn gebracht.

Als we goed over het ontstaan van alles nadenken kunnen we God niet ontkennen:

EDIT >> stuk over allah weggehaald , dit kan voor een ieder verschillend zijn

[Dit bericht is gewijzigd door Abdesflight op 16-08-2003 22:49]

Global peace is like cooking an egg. It just boils.
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 22:48:13 #2
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_12488454
post dit maar op http://eo.forum.nl
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_12488456
quote:
Hoe kunnen jullie Allah ontkennen, terwijl jullie levenloos (en niets) waren en Hij jullie het leven schonk? Hij zal jullie doen sterven en daarna zal Hij jullie doen herleven en dan zullen jullie tot Hem worden teruggebracht.
met bedreigen bereik je nix
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 22:48:42 #4
57971 Wrinex
Caught beneath the landslide
pi_12488463
En jou emailadres is?
pi_12488478
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 22:48 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

met bedreigen bereik je nix

Beetje dubbelop ook....eerst tot leven wekken.....dan weer doen sterven.....dan weer tot leven wekken.......MAKE UP YOUR MIND!
pi_12488486
Vraagje: Wie heeft God dan gemaakt?
pi_12488514
Je hebt me overtuigd.
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 22:51:24 #8
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_12488516
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 22:47 schreef Abdesflight het volgende:
Als we goed over het ontstaan van alles nadenken kunnen we God niet ontkennen:
Ben ik wel mee eens
pi_12488522
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 22:48 schreef MikeyMo het volgende:
post dit maar op http://eo.forum.nl
Flauw, ik ben atheïst, heb daar recht toe, net zoals hij recht heeft om te geloven. Ook Fok!Forum is een plaats om hier te discussiëren. Als je dat niet vindt, ga dan maar weg.
pi_12488524
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 22:50 schreef yootje het volgende:
Vraagje: Wie heeft God dan gemaakt?
wou ik ook net vragen
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_12488533
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 22:51 schreef prinsrob het volgende:
Je hebt me overtuigd.
Dat gaat makkelijk.
pi_12488547
Unox, the worst operating system.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')