abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 08:39:35 #1
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_12474401
...op het honkbalveld, wel te verstaan!

Vandaag staan in alle kranten, althans dat heb ik begrepen, een advertentie waarin een stoere halfblote antilliaan (zonder dreads, maar met gouden ketting ) je woest aankijkt waarbij de kop luidt:

"wij kunnen inderdaad erg goed slaan..."

met onder de antilliaan:

"...op het honkbalveld, wel te verstaan!"

Verder een verhaaltje dat een klein groepje het verpest voor het geheel, dat er ook antilliaanse jongeren zijn die wel aan hun toekomst werken en dat Antilliaanse jeugdgroepen successen hebben behaald op het honkbalveld.

Daaronder als pay-off:

"Antilliaanse jongeren mogen er zijn"

Tja, dat doet me denken aan die o zo succesvolle reclamecampagne over die andere verketterde bevolkingsgroep: Hoe leuk zijn Marokkanen?
Tja, het kan wel zo zijn dat die Antillianen zo goed zijn op het honkbalveld, dat neemt niet weg dat hier in Den Helder geregeld schietpartijen zijn geweest, dat er een ghetto aanwezig is die voornamelijk door antilliaanen bevolkt wordt, dat elke club/kroeg/dancing die zich richt op Antillianen in no-time wordt gesloten ivm drugs en geweldsoverlast.

Ipv zo'n advertentie, kunnen ze gewoon er beter voor zorgen dat ze niet ontsporen, dan heeft niemand wat te klagen en heeft de media niets te berichten...

[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_12474419
Briljant idee van die suffe ambtenaar ! Met een advertentie weten we gelijk weer dat het maar 1 antilliaan was en dat de rest niets doet !
Ze pakken het verkeerd aan ! Je laat de positieve kant van de Antilliaanse gemeenschap niet zien door een advertentie, maar door gedrag op straat, in de wijk etc.
Zo lang Antillianen elkaar hier op de kermis in een buitenwijk elk jaar neersteken en de boel vernielen, helpt een advertentie als dit echt niet. Maar ook dit topic zal wel verzanden in een Verkeersdiscussie (heeft links of rechts schuld?)
pi_12474424
Achja, ereschuld hè .
If consequences dictate my course of action I should play GOD and shoot you myself.[br] I'm very tired of waiting. I should kick you,beat you, fuck you, and then shoot you in your fucking head.
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 08:59:26 #4
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_12474497
Honkbal
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_12474551
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 08:44 schreef detulp050 het volgende:
Briljant idee van die suffe ambtenaar ! Met een advertentie weten we gelijk weer dat het maar 1 antilliaan was en dat de rest niets doet !
Goh grappig.

Zo gauw 1 antilliaan of marokaan wat slechts uithaald, hebben ze het meteen allemaal gedaan. Maar als ze iets goeds doen, zijn ze ineens een idividu ofzo?

Maargoed, zo'n advertentie zal idd weinig zoden aan de dijk zetten. Kunnen dat geld beter besteden om ervoor te zorgen dat die jongens gewoon op het rechte pad blijven.

pi_12474635
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 09:09 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Goh grappig.

Zo gauw 1 antilliaan of marokaan wat slechts uithaald, hebben ze het meteen allemaal gedaan. Maar als ze iets goeds doen, zijn ze ineens een idividu ofzo?

Maargoed, zo'n advertentie zal idd weinig zoden aan de dijk zetten. Kunnen dat geld beter besteden om ervoor te zorgen dat die jongens gewoon op het rechte pad blijven.

Die ambtenaar denkt inderdaad op die manier !
pi_12474645
quote:

[..]

Goh grappig.

Ik doelde met die ene antilliaan op de criminele en niet op de honkballende, even voor de duidelijkheid !
pi_12474664
quote:

[..]

Misschien is het bedoeld als steun voor Antilliaanse jongeren, om te laten zien dat ze bewondering en respect voor ze hebben.

Ongenoegen is vaak een van de meeste oorzaken voor Antilliaanse jongeren om in criminialiteit te gaan.

Maar, ik denk dat deze actie weinig zal helpen, dan wel dat de Antilliaanse jongeren positiever zijn over de regering.

pi_12474941
Walgelijk hoe ze ons de les willen leren en de boel onder de zoden proberen te scheppen. Ik ken zelf een boel Antillianen en ze deugen geen van allen, ook al trappen sommigen af en toe een balletje. Dat ze ook nog hobby's hebben doet niets af aan het feit dat de meeste gewoon helemaal niet deugen en crimineel tot op het bot zijn.

Weerzinwekkende reklame is dit, echt spelen met de waarheid en mensen maar blijven kneden met politiek correct gesufkut. Laat ze de poen die dit soort walgelijke multiclubs krijgen liever besteden aan een structurele oplossing voor de problemen die Antillianen veroorzaken ipv de burgers die er last van ondervinden maar te blijven treiteren met ant-racisme acties.

En dan bedoel ik dus niet al die klootzakken tracteren op een dagje honkballen omdat ze het al zo moeilijk hebben.

History shows that natural selection does not favor intelligence. It favors stupidity.
pi_12475152
quote:
Briljant idee van die suffe ambtenaar !
Het is geen actie van de overheid maar van een privé-persoon/organisatie.
quote:
Met een advertentie weten we gelijk weer dat het maar 1 antilliaan was en dat de rest niets doet !
Ze pakken het verkeerd aan ! Je laat de positieve kant van de Antilliaanse gemeenschap niet zien door een advertentie, maar door gedrag op straat, in de wijk etc.
Zo lang Antillianen elkaar hier op de kermis in een buitenwijk elk jaar neersteken en de boel vernielen, helpt een advertentie als dit echt niet.
Ik kan goed begrijpen dat een groep personen zich tekort gedaan voelt door het gedrag van enkelen uit die groep. Gedrag waaraan die groep als totaal weinig kan doen, maar wel op aan gekeken wordt. Wat jij en wat Mickey-Mo dus ook doen in dit topic. Wat dat betreft kan niet vaak genoeg worden benadrukt dat niet de hele groep of gemeenschap kan worden aangesproken op het gedrag van de rotte appels.
pi_12475168
quote:
Imago-campagne voor jonge Antillianen

RIJSWIJK (ANP) - Na de hausse van negatieve publiciteit over Antilliaanse jongeren is het volgens bankier Gregory Elias tijd om te laten zien dat er ook veel positiefs valt te melden over deze groep Nederlanders. Elias is zaterdag een imago-campagne begonnen.

Hij plaatste daartoe zaterdag paginagrote advertenties in De Telegraaf en in een reeks regionale dagbladen. De advertentie heeft als onderschrift 'Antilliaanse jongeren mogen er zijn'.
,,Wij, Antilliaanse jongeren, balen ervan dat onze prestaties overschaduwd worden door ontoelaatbaar gedrag van een klein deel van onze landgenoten'', aldus de begeleidende tekst. ,,De meeste Antilliaanse jongeren werken wél op een goede manier aan hun toekomst. Zo zijn er in Nederland méér dan tienduizend Antillianen werkzaam in de gezondheidssector''.

De imago-campagne in De Telegraaf is volgens Elias, directeur van Mees Pierson op Curaçao, een privéactie, waar zijn werkgever niets mee te maken heeft. De Antilliaanse stichting Bon Intention (goede bedoeling) draait op voor de kosten. Die bedragen tienduizenden euro's.

http://www.brabantsdagblad.nl/regioportal/BD/0,2622,1363-Voorpagina__1730496_,00.html

zaterdag 16 augustus 2003 @ 10:58:26 #12
57926 Pennypacker
Islam = Fascisme
pi_12475420
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 10:31 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Onlangs werd er, onder andere op Fok, melding gemaakt van het feit dat er individuen maar ook banken zijn die meebetalen aan het transport van Antilliaanse jongeren naar Nederland.

Het zou me eerlijke gezegd NIKS verbazen als deze bankier 'aandelen' heeft in deze sector en nu probeert de Nederlandse samenleving gerust te stellen. Hij zal vast doodsangsten uitstaan dat we misschien op het briljante idee komen die recalcitrante rotzakken een enkeltje Antillen te bezorgen.

History shows that natural selection does not favor intelligence. It favors stupidity.
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 12:10:20 #13
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_12476276
Beetje een suffe campagne dit.

Maar het is wel goed om te benadrukken dat je de hele groep niet mag aankijken voor de daden van enkelen.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  FOK!fossiel zaterdag 16 augustus 2003 @ 12:30:18 #14
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_12476562
Goede spot...opzich. Tuurlijk snap ik wel dat een deel het verpest voor het overgrote deel, het is ook niet direct dat als ik een Antilliaan ontmoet dat ik direct helemaal huiverig ben. Het is alleen zo dat Antillianen hier in de buurt een slechte naam hebben door veel berichten over vecht-, steek- en zelfs schiet -partijen. Leuk he met communicatie, dat is asymmetrisch. Negatieve berichten blijven beter hangen/hebben meer nieuwswaarde. En van bijvoorbeeld de kermis in Assen (ja oké, dat trekt sowieso 'slecht' volk) kan ik me vooral herinneren dat ik me ergerde aan het haantjes/stoere gedrag/uitlokkerij van veel Antillianen daar.
Ik heb echt geen hekel aan Antillianen, maar vooral Antillianen tussen de 16-19 (en vooral in een groep) loop ik liever met een boog omheen.
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 12:46:49 #15
32686 G1Ace
Be only the best you can be
pi_12476796
feit is en blijft dat het echt een zeer kleine minderheid is, dat het voor de grote meerderheid verpest
de reclame is vooral bedoeld omdat er niet alleen maar slechte kanten zijn aan de antillianen
alhoewel er natuurlijk weer eens een grote discussie oplaait hierdoor, ach lamaar
August 1998- March 2018
The exile ends, and a hero will return home
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 13:55:53 #16
21510 dr.Tesla
Gnothe seauton
pi_12477859
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 12:10 schreef Sidekick het volgende:
Beetje een suffe campagne dit.

Maar het is wel goed om te benadrukken dat je de hele groep niet mag aankijken voor de daden van enkelen.

En dat doe je door middel van een campagne?
(Heerlijk die gedachte van een maakbare samenleving )

Als we kijken naar het resultaat van de campagne "Hoe leuk zijn Marokkanen" kan ik daaruit concluderen dat we er niks mee op schieten.

Nutteloze campagne m.i.

Alles is één
pi_12478170
Het idee achter een dergelijke campagne kan ik me behoorlijk goed voorstellen.

De beeldvorming van onze maatschappij wordt schijnbaar grotendeels bepaald door wat de media te melden heeft en het enige wat de media meldt is overlast. Aangezien maar weinig mensen in staat lijken om dergelijke berichtgeving te nuanceren is het wel een aardig idee om ook eens melding te doen van positieve zaken.

Wat ik wel interessant vind is dat er dan wel weer mensen zijn die vinden dat zo'n campagne niet gaat werken.

Negatieve berichtgeving accepteren we bijna zonder kritiek en positieve berichtgeving per defintie niet? Dat zou wel iets bijzonders over ons volkje zeggen

Elke overeenkomst tussen jouw realiteit en de mijne berust op zuiver toeval
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 14:14:26 #18
33213 SpleeffY
Ja, wat hij zegt ->
pi_12478261
Het is sowieso belachelijk dat er een advertentie nodig is om het imago van de Antilliaan op te krikken .

Als er een slecht beeld van ze is gevormd, wie/wat is daar de oorzaak dan van? Zijzelf toch?

zaterdag 16 augustus 2003 @ 15:29:19 #19
18911 trekpop
Zusje van Tjeerd
pi_12479592
quote:
wij kunnen inderdaad erg goed slaan...
Idd en sla de volgende keer ff een Antilliaan in elkaar meneertje Antilliaan, i.p.v. mijn nichtje
Of sla desnoods met een knuppel tegen een bal aan.
hou je rustig, rustig, rustig.... hou je rustig, kalm en stil.
pi_12483873
Ach, zolang ze een beetje goed kunnen honkballen mogen ze van mij wel af en toe een paar klappen uitdelen.
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 22:06:32 #21
21510 dr.Tesla
Gnothe seauton
pi_12487696
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 14:10 schreef thoth het volgende:
Negatieve berichtgeving accepteren we bijna zonder kritiek en positieve berichtgeving per defintie niet? Dat zou wel iets bijzonders over ons volkje zeggen
Nee, positieve berichtgeving moet je niet de mensen via een geforceerde campagne door de strot duwen.

En tja, veelal is de enige interessante berichtgeving negatieve berichtgeving dat heeft niets te maken met allochtonen of wat dan ook.

Altijd maar weer dat geforceerde in Nederland

Alles is één
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 22:27:38 #22
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_12488066
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 14:10 schreef thoth het volgende:
Het idee achter een dergelijke campagne kan ik me behoorlijk goed voorstellen.

De beeldvorming van onze maatschappij wordt schijnbaar grotendeels bepaald door wat de media te melden heeft en het enige wat de media meldt is overlast. Aangezien maar weinig mensen in staat lijken om dergelijke berichtgeving te nuanceren is het wel een aardig idee om ook eens melding te doen van positieve zaken.

Wat ik wel interessant vind is dat er dan wel weer mensen zijn die vinden dat zo'n campagne niet gaat werken.

de media berichten enkel over dingen die daadwerkelijk gebeuren. kennelijk zorgen antillianen op grote schaal overlast anders zouden ze niet samen met marokkanen onderwerp zijn van zoveel negatieve publiciteit.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_12488111
quote:
,,Wij, Antilliaanse jongeren, balen ervan dat onze prestaties overschaduwd worden door ontoelaatbaar gedrag van een klein deel van onze landgenoten'', aldus de begeleidende tekst. ,,De meeste Antilliaanse jongeren werken wél op een goede manier aan hun toekomst. Zo zijn er in Nederland méér dan tienduizend Antillianen werkzaam in de gezondheidssector''.
Zegt dat ook maar iets over hoe ze in hun vrije tijd zijn?
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 12:30 schreef RemCow het volgende:

Ik heb echt geen hekel aan Antillianen, maar vooral Antillianen tussen de 16-19 (en vooral in een groep) loop ik liever met een boog omheen.

Same here.
pi_12488141
quote:
Zo lang Antillianen elkaar hier op de kermis in een buitenwijk elk jaar neersteken en de boel vernielen, helpt een advertentie als dit echt niet. Maar ook dit topic zal wel verzanden in een Verkeersdiscussie (heeft links of rechts schuld?)
Het is niet door een ambtenaar bedacht maar door een rijke zakenman (bankier) de directeur van Mees Piercon daar.
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 22:51:16 #25
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_12488510
quote:
Bijna niemand op de Antillen is zo populair als Andruw Jones (23). De Curaçao Kid zoals Jones wel wordt genoemd is honkbalspeler en speelt bij de 'Atlanta Braves' in de Verenigde Staten.
Honkbal is de populairste sport op de Antillen. Zeker nu Andruw zo'n succes heeft. Iedere buurt en dorp heeft een honkbalveld.

[Dit bericht is gewijzigd door BAZZA op 16-08-2003 23:06]

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')