Eska, ik kan je geen ervaringen vertellen, maar wel heel veel sterkte wensen voor morgen en een wolk van een baby.
Eigenlijk toch goed dat ze er van tevoren achter zijn gekomen, maakt de routine uiteindelijk een stuk rustiger denk ik als ze niet een onverwachte ks moeten doen.
Mijn favoriete foto Die blik...
quote:Dankjewel!
Op donderdag 14 augustus 2003 17:45 schreef Rewimo het volgende:[..]
023-5373860
Echoburo Babywatch
Hagelingerweg 235 2071CG Santpoort-NoordDaar was ik ook
Van harte aanbevolen!
quote:Sterkte van Kbot en mijzelf!!!
Op donderdag 14 augustus 2003 19:03 schreef Eska het volgende:
Ik baal!Vandaag bleek op de echo dat het kindje in stuit ligt.... morgen word ik opgenomen, voor een k.s.
Ik had het me zó anders voorgesteld allemaal....
quote:beloofd!
Op donderdag 14 augustus 2003 20:14 schreef Lois het volgende:en dan na de afspraak hier gelijk een bakkie komen doen en de video laten zien he? als tegenprestatie
![]()
Bixister, dan ben jij aan de beurt, dus doe is snel die druppels nemen want dan mag ik eindelijk volgens het lijstje
quote:Inderdaad, ik heb bloedgroep AB-negatief. De bloedgroep van K3 weet ik niet. Ik heb bij de zwangerschap van Daan ook rond de 30 weken een injectie gehad. Daans rhesusfactor is ook negatief, dus nog een injectie was niet nodig. Ik weet alleen niet of het bij een volgende zwangerschap precies hetzelfde gaat, omdat ik al zo'n injectie gehad heb en geen contact met rhesusfactor positief bloed heb gehad. Dat soort info. is vast wel ergens te vinden, maar het maakt me niet zoveel uit, ik merk het vanzelf wel.
Op donderdag 14 augustus 2003 17:43 schreef Rewimo het volgende:[..]
Grijs, dan heb jij rhesusnegatief bloed, en je partner rhesuspositief. Als de baby ook positief bloed zou hebben (en die kans is groot) gaat jouw lichaam daar antistoffen tegen maken. Je krijgt met 30 weken een injectie met Anti-D (zo heet dat spul) om dat te voorkomen. Na de bevalling bepalen ze de bloedgroep van de baby en als die positief is, krijg je nog zo'n injectie.
Ik heb dit zelf ook gehad, en Christan bleek inderdaad A+ te hebben. Wij wisten qltels bloedgroep niet (hij kon zijn kaart niet vinden
) en daarom moest ik ook aan de anti-D.
quote:Wij zijn ook via Agis verzekerd en die regelen inderdaad de kraamzorg voor je. Bij m'n vorige zwangerschap was dat ook zo (toen nog Anoz) en dat was best handig, je hoeft zelf nergens achteraan
Op donderdag 14 augustus 2003 17:06 schreef Luckepuk het volgende:[..]
Ik heb (ook utrecht) de kraamzorg geregeld toen ik in de 18e week was. Agis gebeld en die hebben me aangemeld bij Yunio Kraamzorg en ik was volgens Yunio nog ruim op tijd.
En Eska, veel succes morgen!
In alle hectiek vergat ik helemaal Parabola te feliciteren....bij deze dus alsnog gefeliciteerd!
Ik zal aan jullie denken morgen, aan allebei. Ik vind jullie een ENORM lief en leuk stel mensen en jullie verdienen het echt dat morgen alles helemaal voorspoedig gaat en dat je dan eindelijk echt kunt gaan beginnen genieten.
en dan is het de beurt aan Bixister
Eska en Bugs,
heel veel plezier met je nieuwe hummel.
quote:Over dei vergoeding wet ik niets, maar mijn vrouw heeft bloedgroep A rhesus negatief. Dus ze heeft ook bloed moeten prikken (in week 30) en de volgende keer (in week 32) heeft ze een prik gehad.
Op donderdag 14 augustus 2003 15:02 schreef Grijs het volgende:
Parabola, gefeliciteerd met jullie dochter!Vanmorgen ben ik weer naar de verloskundige geweest en alles is nog steeds goed
.
Volgens hun gegevens moest ik vandaag een prik krijgen, maar de assistente zei dat dat voor 30 weken niet vergoed wordt (ik ben 29 weken en 1 dag), dus is er een afspraak gemaakt over 2 weken i.p.v. over 3 weken.
Die prik krijg ik, geloof ik, vanwege de negatieve rhesusfactor. Ik weet alleen niet of er bloed geprikt wordt, of dat ik vloeistof ingespoten krijg, maar dat zie ik dan wel weer.
ik wil je niet bang maken, maar toch even voor de duidelijkheid: die prik werd in de bovenspier van haar been gegeven, stelt op zich niet veel voor, maar als je spier verkrampt doet het wel even pijn. De VK spoot de vloeistof langzaam in, daar heet m'n vrouw niet veel van gemerkt
quote:Jeetje, dat lees ik nu! Nou, ik wens je vandaag heel veel sukses!
Ik baal!Vandaag bleek op de echo dat het kindje in stuit ligt.... morgen word ik opgenomen, voor een k.s.
quote:Bij de volgende zwangerschap krijg je gewoon weer rond week 30-32 die prik hoor!
Op donderdag 14 augustus 2003 22:19 schreef Grijs het volgende:[..]
Inderdaad, ik heb bloedgroep AB-negatief. De bloedgroep van K3 weet ik niet. Ik heb bij de zwangerschap van Daan ook rond de 30 weken een injectie gehad. Daans rhesusfactor is ook negatief, dus nog een injectie was niet nodig. Ik weet alleen niet of het bij een volgende zwangerschap precies hetzelfde gaat, omdat ik al zo'n injectie gehad heb en geen contact met rhesusfactor positief bloed heb gehad. Dat soort info. is vast wel ergens te vinden, maar het maakt me niet zoveel uit, ik merk het vanzelf wel.
quote:Bah wat een tegevaller
Sterkte!
Edit: en iedereen bedankt voor de gelukswensen. Baby-Bola
was er erg blij mee!
[Dit bericht is gewijzigd door Parabola op 15-08-2003 09:54]
En vandaag is bixister uitgerekend.
Voor Eska geen pufjes, maar wel voor Bixister:
Na vandaag nog 7 babies??
en vandaag onze datum inderdaad. ben er nu ook wel echt aan toe. jessie, ik ben inmiddels al met de druppels begonnen. maar die vriendin had dat middel in pil-vorm, hoorde ik laatst; ik weet dus niet of ik wel dezelfde dosering gebruik. ik heb wel 't gevoel dat 't daar beneden wat rommelt, maar 't stelt nog niet veel voor hoor.
Lois, hoe is 't nu met jouw buik? houdt die zich weer een beetje rustig?
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 11:12 schreef bixister het volgende:
...
en vandaag onze datum inderdaad.ben er nu ook wel echt aan toe. jessie, ik ben inmiddels al met de druppels begonnen. maar die vriendin had dat middel in pil-vorm, hoorde ik laatst; ik weet dus niet of ik wel dezelfde dosering gebruik. ik heb wel 't gevoel dat 't daar beneden wat rommelt, maar 't stelt nog niet veel voor hoor.
...
Het zonnetje lacht, de lucht is blauw, BixBeebie kom maar gauw
Hier rommelt nog steeds niks Behalve als ik loop lijkt het of mijn botten aan de onderkant helemaal opzij gedrukt worden en dat doet verrot zeer. Ook me onderrug gaat dan pijn doen.
Goaxing hoe gaat die met jou???????????????????????
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 13:22 schreef moussy het volgende:
Als je vliezen breken, kan het dan ook zijn dat je na een plens(je), kleine beetjes verliest?
quote:OMG, dan mag ik wel in huis aan de gang gaan.Ik zit nog steeds met 5 kloterig badkamerkasten in mn woonkamer.... En duimen dat Zo mn blaas leegdrukt.
Op vrijdag 15 augustus 2003 13:25 schreef Lois het volgende:[..]
!!
het op mn hand blaas trucje heb ik net al gedaan en toen liep er wat, nu niet meer
arghhhhhhhhhh nee... mn stoel is zeiknat......
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 13:28 schreef moussy het volgende:[..]
OMG, dan mag ik wel in huis aan de gang gaan.Ik zit nog steeds met 5 kloterig badkamerkasten in mn woonkamer.... En duimen dat Zo mn blaas leegdrukt.
het op mn hand blaas trucje heb ik net al gedaan en toen liep er wat, nu niet meer
arghhhhhhhhhh nee... mn stoel is zeiknat......
Succes Mous! Hou ons op de hoogte!! (enne, die afspraak van samen tegelijk bevallen laten we nu maar vallen hoor, ik krijg het hier spaans benauwd van}
Hoe live moet het verslag? Het vruchtwater staat in mn slippers
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 13:31 schreef moussy het volgende:Hoe live moet het verslag? Het vruchtwater staat in mn slippers
Heb je ook al weeen?
Spannend hoor. En schijt aan je badkamerkasten!!! Ga nou geen gekke dingen doen zoals sjouwen enzo. Bel de gyn en zet hem op. Dikke knuf
Lois jij ziet ook best wel weer op tegen de bevalling he merk ik uit je verhalen een beetje op. Ik ook hoor, maar wij gaan gewoon nu een hele simpele bevalling krijgen ok
Is het vruchtwater mooi helder?
Peet ook helemaal nerveus nu?
Rene op school?
Was jij niet uitgerekend op je eigen verjaardag?
Nou dat ga je vast niet meer halen als ik het zo hoor.
En ik heb zometeen een afspraak. Eigenlijk wil ik hier alleen maar lurken.
Zet 'em op!
Nou daar gaat ie dan:
Er zijn nog geen weeën hoor. Wel is er een pjoeterstoel vernaggeld, en mn slippers weer vol water Er is geen kraamverbandje die op dit moment het water tegenhoud
en ik wilde net nog wel ff snel een boodschapie gaan doen
quote:spannend hoor , ow en je blijft er wel lekker gezellig onder zo te zien
Op vrijdag 15 augustus 2003 13:41 schreef moussy het volgende:
Zo, oma is gebeld voor René. Die thuis is. Ze zegt dat de baby gespuugd heeftEr zijn nog geen weeën hoor. Wel is er een pjoeterstoel vernaggeld, en mn slippers weer vol water
Er is geen kraamverbandje die op dit moment het water tegenhoud
godallemachtig ik moet er helemaal van huilen, wat spannend
Karin, die ik snel heb gemaild, is ook al helemaal hyper en wenst je sterkte.
quote:Het is vroeg maar niet TE vroeg, Mous is 37 weken dus ze mag bevallen.
Op vrijdag 15 augustus 2003 13:34 schreef Joene het volgende:
jeetjuh ...kindje te vroeg
Jessie ik zie als een berg op tegen de bevalling. Stom he? ik ga er gewoon vanuit dat je gelijk hebt en dat we nu een makkelijke bevalling krijgen.
Hier rommelt het nog lekker door, de rugpijn is wel weg maar ik heb weer iets nieuws (lekker zo'n klachtenlijstje ) als ik een paar passen gelopen heb (en lopen is echt overdreven, ik schuifel een beetje door de vele harde buiken) krijg ik enorme steken in mijn liezen, verlies alle kracht in mijn benen en zak zowat door mijn knieën.
Heeeeeeeeeel vreemd en ook een raar gezicht als buitenstaander volgens Jeroen.
quote:Lijkt me dat nu zelf ook wel overtuigd bent van het feit dat dit toch echt het begin is
Op vrijdag 15 augustus 2003 13:41 schreef moussy het volgende:Er zijn nog geen weeën hoor. Wel is er een pjoeterstoel vernaggeld, en mn slippers weer vol water
quote:Om jullie een beetje moed in te spreken: mijn zus heeft over de eerste bevalling 3 dagen gedaan en de tweede maar iets van 4 uur
Op vrijdag 15 augustus 2003 13:34 schreef jessie het volgende:
(..)
Lois jij ziet ook best wel weer op tegen de bevalling he merk ik uit je verhalen een beetje op. Ik ook hoor, maar wij gaan gewoon nu een hele simpele bevalling krijgen ok
Ik weet het niet meer
Zet 'm op, hè? GOGOGOGOGOGO!
quote:Blijf maar thuis. Je kan thuis nog gewoon je gangetje gaan, het kan nog uren duren. Bij Mama-Bola begonnen de wee-en pas goed ruim 5 uur nadat haar vliezen gebroken waren. Veel succes straks, binnen een etmaal heb je ws je
Op vrijdag 15 augustus 2003 13:41 schreef moussy het volgende:
Zo, oma is gebeld voor René. Die thuis is. Ze zegt dat de baby gespuugd heeftEr zijn nog geen weeën hoor. Wel is er een pjoeterstoel vernaggeld, en mn slippers weer vol water
En Eska &Bugs.. ik hoop dat jullie alles achter de rug hebben, dat 't meegevallen is en dat jullie snel hier komen melden
Goh, ga je verdorie gewoon wat eerder bevallen. Dat doe je zeker ter compensatie voor al die babietjes die door de warmte te laat komen
Mouss, heel veel sukses met de bevalling en laat gelijk een Zo-foto zien
Mooi is dat, een live-verslag! 't Is net 'bevallingsverhalen'
edit: Heb je wel goed gedaan joh, de warmste warmte is voorbij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |