quote:Tot dusver de inleiding, waar het mij nu om gaat is het volgende:
Was een heel programma over reuzen die 6000 jaar geleden voort het laatst op aarde geland zouden zijn en de mens hebben herschapen naar hun evenbeeld.Deze reuzen stonden vaak afgebeeld bij een cultuur die toen bloeide en een schrijver toen ter tijd had het over ten minste 3 ontvoeringen door die wezens.
Dit lijkt natuurlijk allemaal fabel en nonsens maar ook in de bijbel staat een quote die me even niet te binnen schiet dat er reuzen op aarde neerstreken en de mens geschapen of hervormd zou hebben.
De reuzen zouden dus onze voorouders zijn, God zou ze hebben vermoord en daarna bloeide de mensheid.
Op een tegel van zo'n 6000 jaar oud staat zo'n reus als leider afgebeeld. Hij lijkt even groot als de mensen om hem heen, maar hij zit. Als hij op zou staan, en een normaal mens was 1.80 ofzo, zou die reus ongeveer 2.70 zijn.
Nu kun je dit afschrijven aan geloof en gebrek aan perspectief maar dan dit: op die tegel stond een afbeelding van de zon die centraal staat en 10 planeten die eromheen draaien. Dus OOK pluto, en nog een andere planeet, waar de reuzen vandaan kwamen.
En DAAR wil ik jullie mening over weten, hoe verklaar je dat in die tijd dus iemand de kennis had dat de zon het centrum van ons planetenstelsel is? En: geloof je dat die reuzen daarmee te maken hadden?
Ik persoonlijk denk dat wij in deze tijd de knowledge van oude beschavingen onderschatten. Heel veel kennis ligt onder het zand verborgen, en de astrologen die toen leefden zijn daar een goed voorbeeld van.
NU jullie!
sorry voor de wazige manier van vertellen, maar het behoefde wel een inleiding vond ik
quote:dat is em ja
Op zondag 10 augustus 2003 18:44 schreef Tu5 het volgende:
heeft dit te maken met die theorie met de annunaki's enzow? Dat die lui hier kwamen om goud te delven? Dat is beschreven op de cd van Def-P "het ware aardverhaal", vet interresante theorie....
Heb het programma gezien, maar vond het niet echt goed onderbouwd. Dingen worden nogal verdraaid door de eeuwen heen, zeker als het 60 eeuwen zijn.
Mja ik heb er niks tegen wanneer anderen het wel geloven, ik vind het iig niet echt een plausibele theorie.
quote:Mooi
Op zondag 10 augustus 2003 19:02 schreef J-Will het volgende:
Ik had de docu al eens eerder gezien. Komt vast nog wel eens voorbij
werd me te eenzijdig gebracht, als een soort propaganda. Het werd gebracht als, dit is de waarheid en niets anders. Nja dan hoeft het van mij al niet meer hoor. Ze willen wel dat wij open staan voor nieuwe dingen, maar zelf ho maar.
Enlil,Encky,EA,Annunaki,Niburu enz.....een anntal van de beroemde kleitabletten waar dit verhaal vandaan komt waren tijdens de plundering van het museum in Bagdad verdwenen
Aanrader..lees
Zecharia Sitchin's "De 12 de Planeet "
Hij is een van de weinige Scolars die deze Sumerische Kleitabletten kan vertalen/interpreteren alhoewel veel het niet eens zijn met zijn interpretatie !
Er zijn trouwens vele malen skeletten gevonden die duiden op een lengte van 2m70...veel in noord amerika maar worden afgedaan als misgroeingen
En dat de mensen zonder dat gen de dominante soort werden op aarde. Gebeurd zo vaak dat een evolutie het niet red, misschien was dat ook wel een reden, dat grote wezens het gewoon niet meer redden in de veranderde aarde.
Allemaal speculatie natuurlijk..........
En idd heel lang zijn mensen kort geweest door slechte hygienische omstandigheden en ik ga er vanuit dat het in de prehistorie niet veel beter was
quote:Oke ik ben het helemaal met je eens.
Op zondag 10 augustus 2003 18:35 schreef J-Will het volgende:[..]
Nu kun je dit afschrijven aan geloof en gebrek aan perspectief maar dan dit: op die tegel stond een afbeelding van de zon die centraal staat en 10 planeten die eromheen draaien. Dus OOK pluto, en nog een andere planeet, waar de reuzen vandaan kwamen.En DAAR wil ik jullie mening over weten, hoe verklaar je dat in die tijd dus iemand de kennis had dat de zon het centrum van ons planetenstelsel is? En: geloof je dat die reuzen daarmee te maken hadden?
quote:En die naam heb ik al heel vaak langs horen komen in dit verband
Op zondag 10 augustus 2003 19:30 schreef merlin693 het volgende:
Aanrader..leesZecharia Sitchin's "De 12 de Planeet "
Hij is een van de weinige Scolars die deze Sumerische Kleitabletten kan vertalen/interpreteren alhoewel veel het niet eens zijn met zijn interpretatie !
Voor de gene die het interessant vinden
Genesis 6 vers 4
"De reuzen waren in die dagen op de aarde, en ook daarna, toen de zonen Gods tot hun dochters der mensen kwamen, en zij hun (kinderen) baarden; dit zijn de geweldigen uit de voortijd, mannen van naam."
Hmm dus wederom een bewijs dat er reuzen waren.
en b. de taal is ook niet echt duidelijk, je kunt het op bepaalde manieren bekijken.
quote:Ik heb ook ff groot nieuws erbij gelegd (andere vertalling) ook daarin staat dat er reusachtige voorkwamen.
Op zondag 10 augustus 2003 19:54 schreef Retuobak het volgende:
ik vind het meer een kwestie vna interpretatie zowieso geloof ik niet letterlijk wat in de bijbel staat. Want a. het is soms wel duizenden jaren gebeurd voordat het opgeschreven is en in zo'n tijd kan er een hoop aangedikt worden aan een verhaal..........en b. de taal is ook niet echt duidelijk, je kunt het op bepaalde manieren bekijken.
Maar goed het is maar een kleine vers en ik zeg niet dat het meteen waar is ( al denk ik het van wel, maar het lijkt me wel een bewijs erbij)
Jammer dat je bij dit soort dingen nooit bronnen hebt die 100% uitsluitsel geven.....
quote:Ben ik het niet helemaal mee eens, zoals de dode zee rollen (die vele malen ouder zijn) die zijn naast de bijbel gelegd, en het kwam overeen met wat er nog in de bijbel stond.
Op zondag 10 augustus 2003 19:59 schreef Retuobak het volgende:
tuurlijk het zou best waar kunnen zijn, maar voornamelijk omdat het pas in de middeleeuwen is opgeschreven terwijl het duizenden jaren geleden gebeurde maakt het weinig betrouwbaar.Jammer dat je bij dit soort dingen nooit bronnen hebt die 100% uitsluitsel geven.....
Begin hier eens
http://www.crystalinks.com/nibiru.html
quote:Linkje naar dat verhaal
Op zondag 10 augustus 2003 18:44 schreef Tu5 het volgende:
heeft dit te maken met die theorie met de annunaki's enzow? Dat die lui hier kwamen om goud te delven? Dat is beschreven op de cd van Def-P "het ware aardverhaal", vet interresante theorie....
En is die planeet X nou zo klein dat het geen effect heeft op andere planeten (qua zwaartekracht) of hoe zit dat?? want dat zouden ze toch moeten merken qua afwijkende banen ed.
[edit] lees net over die gouden platen om planeet te beschermen, maar dan snap ik niet waarom ze geen ander materiaal konden gebruiken want weer goud smelt veel sneller dan andere materialen, lijkt het me beter zoiets te gebruiken.
en nu nog een nieuw vraagje, hoe kwam het dat de annunaki voor dat ze op onze planeet kwamen al wat gemeen hadden met de apen?
quote:Omdat ze de mens hebben herschapen naar hun evenbeeld he
Op zondag 10 augustus 2003 20:18 schreef Retuobak het volgende:
heb nog wel vraagje over die theorie:
wat voor belang hadden die annunaki bij goud?, het is niet sterk, het smelt bij relatief lage temperaturen etc.
En is die planeet X nou zo klein dat het geen effect heeft op andere planeten (qua zwaartekracht) of hoe zit dat?? want dat zouden ze toch moeten merken qua afwijkende banen ed.[edit] lees net over die gouden platen om planeet te beschermen, maar dan snap ik niet waarom ze geen ander materiaal konden gebruiken want weer goud smelt veel sneller dan andere materialen, lijkt het me beter zoiets te gebruiken.
en nu nog een nieuw vraagje, hoe kwam het dat de annunaki voor dat ze op onze planeet kwamen al wat gemeen hadden met de apen?
quote:God creeerde een zondvloed en daarbij kwamen veel mensen, maar ook veel reuzen om. En daarna kon de mens het overnemen, of dat bedoeld was weet ik niet.
Op zondag 10 augustus 2003 19:44 schreef appelsientje het volgende:En idd in de bijbel staat dat er reuzen voorkwamen (ik zal het zo ff precies op zoeken) Alleen staat er niet dat God ze dood maakte zodat de mensheid verder kon leven.
Maar tja komt er een keer een herhaling
In def P zijn theorie staat daarover dat de Anunaki hadden gezien dat de kappen smolten dus ze evacueerden alle anunaki en sommigen van de mensen die van de Anunaki afstamden. Een van de Anunaki had een aardling instructies gegeven een schip te bouwen waarin hij voldoende mensen en vee moest meenemen om later de populatie van de mens weer op gang te brengen.
Dat is dus iets anders dan wat ik gehoord heb, maar het komt er dus op naar dat er na de zondvloed geen reuzen meer waren, en dat dat het begin van de mensheid als ruler of earth betekende.
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 20:18 schreef Retuobak het volgende:
heb nog wel vraagje over die theorie:
wat voor belang hadden die annunaki bij goud?, het is niet sterk, het smelt bij relatief lage temperaturen etc.
quote:Het gaat hier over de Piri-Reis (schrijfwijze
Op zondag 10 augustus 2003 19:47 schreef Retuobak het volgende:
ik zie niet in waarom dat onmogelijk was, het is al bewezen dat maya's met boten enorme zeeen konden trotseren waarom zouden ze dan niet om antarctica heen kunnen varen en het in kaart brengen?
quote:Mits de bijbel geen fictie is.............
Op zondag 10 augustus 2003 19:51 schreef appelsientje het volgende:
GevondenVoor de gene die het interessant vinden
Genesis 6 vers 4
"De reuzen waren in die dagen op de aarde, en ook daarna, toen de zonen Gods tot hun dochters der mensen kwamen, en zij hun (kinderen) baarden; dit zijn de geweldigen uit de voortijd, mannen van naam."Hmm dus wederom een bewijs dat er reuzen waren.
Misschien dat we er ooit nog achter komen.
quote:Niet de hele boeken zijn online te lezen natuurlijk maar met deze site kan je toch veel te weten komen over de inhoud van de boeken die Sitchin heeft geschreven.
Op zondag 10 augustus 2003 19:47 schreef vosss het volgende:[..]
En die naam heb ik al heel vaak langs horen komen in dit verband
Is daar niet iets online van te lezen toevallig?? Of andere leuke/interessante linkjes over betreffend onderwerp?
Leef je uit: http://www.geocities.com/sitchin_links/books.html#Bgenesis
De reden waarom de Annunaki volgens Sitchin goud nodig hebben is ter bescherming van hun dampkring. Misschien een oplossing tegen een gat in hun onzonlaag omdat ze ook teveel bezig zijn geweest met haarlak?
quote:De naam van Piri Reis wordt op meerdere manieren gespeld. Zijn echte naam was Muhyi-iddin Piri ibn Haji Mehmed.
Op maandag 11 augustus 2003 13:43 schreef -Soene- het volgende:[..]
Het gaat hier over de Piri-Reis (schrijfwijze
) : een kaart van de landmassa van antarctica die ONDER het ijs ligt en dus niet zichtbaar is voor de maya's in hun bootje.
Aan de hand van satellietbeelden is later de accuraatheid vastgesteld
Iets minder duidelijk voorbeeld: de vaststelling dat de nederlanders gemiddeld groter zijn dan de rest van europa
ik denk verder dat de beschrijving van "reuzen" in oude geschriften/schilderingen met enige korrels zout dient genomen te worden. Omdat na mondelinge overlevering soms wel een aantal dingen overdreven of extra benadrukt worden.
dit is natuurlijk mijn persoonlijke mening dus niets weerhoud je ervan een andere te hebben natuurlijk
quote:Volgens de overlevering zijn de voorouders van de Alifoeren (die op hun beurt weer de voorouders van de Molukkers zijn) ook reuzen geweest.
Op maandag 11 augustus 2003 14:34 schreef -Soene- het volgende:
In verband met die "reuzen" moett je eveneens rekening houden met de natuurlijke verschillen in lengte die er is tussen de verschillende volkeren/stammen/rassen (die mssch ondertussen uitgestorven zijn). Denken we maar aan het verschil tussen de Massaï stammen en de pygmee-stammen in afrika.Iets minder duidelijk voorbeeld: de vaststelling dat de nederlanders gemiddeld groter zijn dan de rest van europa
ik denk verder dat de beschrijving van "reuzen" in oude geschriften/schilderingen met enige korrels zout dient genomen te worden. Omdat na mondelinge overlevering soms wel een aantal dingen overdreven of extra benadrukt worden.
dit is natuurlijk mijn persoonlijke mening dus niets weerhoud je ervan een andere te hebben natuurlijk
Er schijnt zo'n 14 jaar geleden een opgraving geweest te zijn op Ceram (het moedereiland waar de eerste mens ontstaan is volgens het Molukse scheppingsverhaal) alwaar een menselijk skelet van 2.80 meter werd ontdekt. Dit verhaal kan ik helaas niet staven met bronvermelding en bewijs aangezien ik het gehoord heb van een vriend. Dus dat hoeven jullie niet te geloven.
Laters!
AA
Stel eens dat er idd zulke reuzen hebben bestaan, dan zouden die enorme bouwerken ook verklaard kunnen worden. Zoals dat ene bouwerk waar die stenen zo dicht opelkaar zaten waar geen speld tussen kon, en die enorme stenen in het San Adreas gebergte, correct me if I am wrong. Dit werd ook vermeld in die Docu. Er werd ook vermeld dat ze een dagboek van een vrouw hadden gevonden die enorme roodharige reuzen beschreef van wel boven de 3 meter dacht ik.
Ze lieten ook Foto's zien van enorme skeletten van mensen van wel boven de 2.70 en groter meende ik, alleen die skeletten hebben ze nooit meer gevonden. Er werd ook geproken over een eventuele archeologische doofpot, omdat men die skeletten niet terug konden vinden ofzo.
Wat ik ook interessant was dat verhaal over die Annukai en die tiende planeet. Ergens een museum in Duitsland had zo'n articfact van de Summeriers dacht ik (weet nie zeker) En daar stond ook zo'n tiende planeet getekend. Die zogenaamde aliens brachten ons het rechtsysteem en de 1ste en 2de kamer, dingen waar men vroeger nooit opgekomen zouden hebben, meende ik. Er werd zelfs ook gelinked naar dat UFO incident in Rusland wat meer dan 30 ooggetuigen gezien hadden, kinderen hadden ze zelfs getekend. Toen dat ding landde kwamen er witte reusachtige Aliens eruit ofzo. Best wel een boeiende Docu
Het kan zijn dat mijn verhaal niet helemaal klopt omdat ik die docu meer dan een halfjaar geleden gezien heb Zo nou probeer ik effe die Foto's te vinden van die enorme skeletten
Hmmm fake
Edit: Hier heb ik hem vandaan: http://www.returnofthenephilim.com/GiantsInHistory.html
[Dit bericht is gewijzigd door This_World_Is_Lost op 11-08-2003 19:51]
quote:Er staat inderdaad een stukje in de bijbel. Dat vond ik ook al heel vreemd.
Op zondag 10 augustus 2003 19:44 schreef appelsientje het volgende:[..]
En idd in de bijbel staat dat er reuzen voorkwamen (ik zal het zo ff precies op zoeken) Alleen staat er niet dat God ze dood maakte zodat de mensheid verder kon leven.
Maar tja komt er een keer een herhaling
quote:Ik dacht dat het alleen in de Genesis beschreven stond, er dat er in totaal zo'n circa 147.000 reuzen zijn verdronken.
Op maandag 11 augustus 2003 20:21 schreef dazzle123 het volgende:[..]
Er staat inderdaad een stukje in de bijbel. Dat vond ik ook al heel vreemd.
quote:Bij mijn weten staat er alleen in Genesis het stukje wat hier in het topic al is voorbij gekomen. Misschien dat er nog meer staat in de bijbel maar niet in Genesis.
Op maandag 11 augustus 2003 23:45 schreef This_World_Is_Lost het volgende:[..]
Ik dacht dat het alleen in de Genesis beschreven stond, er dat er in totaal zo'n circa 147.000 reuzen zijn verdronken.
Maar ja de bijbel is zo vaak vertaald dat het heel moeilijk is om te begrijpen wat er nou mee bedoeld wordt. Misschien bedoelen ze er wel grote dieren mee. Mammoeten bijvoorbeeld. Die zijn rond die tijd uitgestorven volgens mij. Na de laatste ijstijd en in die tijd moet ook de zondvloed hebben plaats gevonden denk ik. Of ze bedoelen Neanderthalers, alhoewel die volgens mij niet echt groot waren.
quote:wat een gezwets weer
Op zondag 10 augustus 2003 18:57 schreef Tizmo het volgende:
Waneer wordt dat herhaald?
Die lui hadden dus wat nodig om goud te delven
Ipv robots gaan ze ons klonen en genetisch manipuleren enzo
wat klopt hier niet
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 11:51 schreef J-Will het volgende:[..]
God creeerde een zondvloed en daarbij kwamen veel mensen, maar ook veel reuzen om. En daarna kon de mens het overnemen, of dat bedoeld was weet ik niet.
In def P zijn theorie staat daarover dat de Anunaki hadden gezien dat de kappen smolten dus ze evacueerden alle anunaki en sommigen van de mensen die van de Anunaki afstamden. Een van de Anunaki had een aardling instructies gegeven een schip te bouwen waarin hij voldoende mensen en vee moest meenemen om later de populatie van de mens weer op gang te brengen.
Dat is dus iets anders dan wat ik gehoord heb, maar het komt er dus op naar dat er na de zondvloed geen reuzen meer waren, en dat dat het begin van de mensheid als ruler of earth betekende.
quote:en zo komen heel....heeeeel veel verhalen de wereld in
Op maandag 11 augustus 2003 16:05 schreef AboruAsli het volgende:
Er schijnt zo'n 14 jaar geleden een opgraving geweest te zijn op Ceram (het moedereiland waar de eerste mens ontstaan is volgens het Molukse scheppingsverhaal) alwaar een menselijk skelet van 2.80 meter werd ontdekt. Dit verhaal kan ik helaas niet staven met bronvermelding en bewijs aangezien ik het gehoord heb van een vriend.
quote:Nee hoor, daarom heb ik er ook bij gezet dat jullie dit absoluut niet hoeven te geloven.
Op donderdag 14 augustus 2003 00:26 schreef TheWilliedockSaints het volgende:[..]
en zo komen heel....heeeeel veel verhalen de wereld in
De Molukse overlevering daarentegen verhaalt wel over reusachtige voorouders. En daar is geen twijfel over mogelijk.
Laters!
AA
quote:de sumeriers hadden het over 12 planeten omdat ze de zon en maan als planeet meerekende !
De tien sterren rond de zon, hoeven natuurlijk geen planeten te zijn. Kan een komeet zijn, heldere sterren (Sirius?), of de maan.
quote:Ze kenden trouwens geen twaalf planeten. Nergens staat iets van: "Er zijn negen planeten en de zon en de maan".
Op donderdag 14 augustus 2003 14:04 schreef merlin693 het volgende:[..]
de sumeriers hadden het over 12 planeten omdat ze de zon en maan als planeet meerekende !
Groter worden is dus misschien een evolutionair automatisme.
Dit impliceert echter dat dat lang geleden niet meer het geval was. De vroege mens was veel kleiner. De Neanderthalers waren echter weer aanzienlijk groter. Groter zelfs dan de moderne mens. Het klimaat zal de bepalende factor zijn geweest. Een groot lichaam vergt veel voedsel en zet veel warmte af. Een kleiner gedrongen lichaam is beter bestand tegen de kou.
Het feit dat een volk uit de oudheid de zon in het midden zette wil nog niet zeggen dat ze dat zeker wisten. Wij weten nu dat ze het bij het juiste eind hadden, maar dat wisten ze zelf waarschijnlijk niet, dat geloofden ze. Als het geloof toendertijd was geweest dat de aarde plat was en gedragen werd door vier olifanten die op hun beurt weer op de rug van een schildpad staande door de ruimte vliegen, dan hadden we dat op kleitabletten gevonden.
Het feit dat het precies klopt met wat wij als waarheid aannemen bewijst niet dat zij diepgaande astronomische kennis hadden. Het sluit het natuurlijk ook niet uit.
quote:En Piet Hein deed grote daden.
Op donderdag 14 augustus 2003 10:16 schreef AboruAsli het volgende:
De Molukse overlevering daarentegen verhaalt wel over reusachtige voorouders. En daar is geen twijfel over mogelijk.
quote:Ha ha ha.
Op donderdag 14 augustus 2003 14:43 schreef Mr.Zed het volgende:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op zondag 10 augustus 2003 19:51 schreef appelsientje het volgende:
Genesis 6 vers 4
"De reuzen waren in die dagen op de aarde, en ook daarna, toen de zonen Gods tot hun dochters der mensen kwamen, en zij hun (kinderen) baarden; dit zijn de geweldigen uit de voortijd, mannen van naam."
--------------------------------------------------------------------------------
[..]En Piet Hein deed grote daden.
En Karel was ook niet zó groot.
Wie is hier de grootste ...?
Volgens onze scheppingsverhalen zijn onze voorouders reuzen. Wat is daar zo moeilijk of grappig aan? We hebben het hier over overdracht van een stuk cultuur. In de scheppingsverhalen wordt gerept over mensen die tegen de 3 meter groot zijn. Dus geen bullshit over Peit Hein en Karel de Grote please.
Wil je er meer over weten (wat ik bij jou betwijfel) raadpleeg dan het boek 'In de schaduw van de berg Nunusaku, Een cultuur-historische verhandeling over de bevolking van de Midden-Molukken written by Dieter Bartels, Utrecht, 1994'. Daar staan deze verhalen in beschreven.
Was er niet bij vele duizenden jaren geleden, dus weet niet of het waar is, maar in het kader van dit topic leek het mij nuttig om het te posten. Dat jij het in het belachelijke moet trekken zegt meer over jou dan over mij.
Pipo.
Gr,
AA
Op 11 en 12 november 2003 vinden in de Schram Studio's in Amsterdam de televisieopnames plaats van Bram Vermeulens nieuwe RVU programma ' In Den Beginne...'
Na 'Vermeulen weet het beter' en Daar ben ik weer!' gaat Bram Vermeulen in 'In Den Beginne...' op zoek naar het ontstaan van de mens en zijn beschaving op aarde. In deze bijzondere muzikale voorstelling neemt Bram Vermeulen de kijker mee, langs scheppingsverhaal en evolutietheorie, naar de werkelijke betekenis van de Soemerische kleitabletten.
http://www.omroep.nl/rvu/index.html#@http://www.omroep.nl/rvu/berichten/2004/vermeulen/welcome.html
quote:er waren ook kleine paardjes van iets van 30 cm hoog
Op donderdag 14 augustus 2003 14:22 schreef stigchel het volgende:
Evolutionair is een reuzenras heel goed mogelijk. Misschien zelfs wel onvermijdelijk. Alles is klein begonnen, maar de heersende orde voordat wij aan de beurt waren waren enorm. Dinosaurussen werden steeds groter en groter, omdat het kon. Planteneters werder groter en groter omdat ze genoeg voedsel tot zich konden nemen.
en 'reuzen/giants' in de bijbel is een 'vertaalfout' van het hebreeuwse woord Nephillim, 'sons of god'
quote:Dan is het dus géén 'god', maar 'goden' want het Hebreeuwse 'Elohim' is een meervoudsterm en betekent dus 'goden' i.p.v. 1 enkele 'god' dus Nephilim zijn de zonen van de Elohim; het is dus 'Sons of gods'!!!
Op woensdag 5 november 2003 16:46 schreef Manke het volgende:
en 'reuzen/giants' in de bijbel is een 'vertaalfout' van het hebreeuwse woord Nephillim, 'sons of god'
De Bijbelvertalers/vervalsers hebben dit verkeerd vertaald tot 1 enkele almachtige omnipotente godheid terwijl het om een hele populatie van 'goden' oftewel buitenaardsen ging, het Hebreeuwse 'Elohim' is in het Soemerisch 'Anunaki'...
quote:Heeft de grootte van wezens ook niet met de zwaartekracht te maken?
Op woensdag 5 november 2003 16:46 schreef Manke het volgende:[..]
er waren ook kleine paardjes van iets van 30 cm hoog
dat kwam door de atmosfeer d8 ik te herinneren, zag het een keer op natgeo channelen 'reuzen/giants' in de bijbel is een 'vertaalfout' van het hebreeuwse woord Nephillim, 'sons of god'
quote:Ja,
Op woensdag 5 november 2003 17:53 schreef Nyrem het volgende:[..]
Heeft de grootte van wezens ook niet met de zwaartekracht te maken?
Hoe groter een planeet -> des te sterker de zwaartekracht -> bewoners kleiner
en andersom
quote:Nú op Ned3!!!
Op Tuesday 4 November 2003 19:27 schreef MasterPeace het volgende:
IN DEN BEGINNE
Op 11 en 12 november 2003 vinden in de Schram Studio's in Amsterdam de televisieopnames plaats van Bram Vermeulens nieuwe RVU programma ' In Den Beginne...'
Na 'Vermeulen weet het beter' en Daar ben ik weer!' gaat Bram Vermeulen in 'In Den Beginne...' op zoek naar het ontstaan van de mens en zijn beschaving op aarde. In deze bijzondere muzikale voorstelling neemt Bram Vermeulen de kijker mee, langs scheppingsverhaal en evolutietheorie, naar de werkelijke betekenis van de Soemerische kleitabletten.
http://www.omroep.nl/rvu/index.html#@http://www.omroep.nl/rvu/berichten/2004/vermeulen/welcome.html
Dat reuzen bestaan hebben is niet raar , in de prehistorie was alles groter, van insecten, planten tot dieren
dus ook de menssoorten zullen groter zijn geweest.. zoals iemand al aangaf omdat het klimaat zich ervoor leende..
"verdoemd dat is het werkras!"
quote:"Het werkras"
Op dinsdag 6 januari 2004 02:10 schreef De_Poelier het volgende:
Kep daarnet op Internet de aflevering alsnog kunnen bekijken!"verdoemd dat is het werkras!"
Geplaagd door storm en water
De dagelijkse strijd voor het gewas
In 't zweet des aanschijns zult gij uw brood verdienen
Verdoemd, dat is het werkras
Gestraft met pest en plaag
En ziek wordt weer wat er juist genas
Geboren om te strijden en te sterven
Vertrapt, dat wordt het werkras
Verleid met angstige beloften
Van: in den hemel komt het pas
Geluk kan slechts tot schuld en boete leiden
Verraden is het werkras
refr.:
Zie ons gaan
Zie ons aan
Verblind door valse informatie
Alles geleerd zoals het was
Product van eeuwenlange programmatie
Verstomd, dat is het werkras
Getergd door armoe en verlies
De tirannie van bank en pas
Het aardse slijk zal nooit gelukkig maken
Verkocht, dat werd het werkras
Verdrukt door wetten en geweld
De vrijheid in de aktetas
De grondwet legde dood en leven vast
Gevangen is het werkras
refr.
Polonaise, polonaise
Van je hop, hop, hop
Verdoofd door drugs en drank
De troost ligt op de bodem van het glas
De dorst verzuipt de passie en 't verlangen
Verloren is het werkras
Belaagd door lage lusten
Het lichaam jaagt zichzelf op de matras
De wellust doet de geest even vergeten
Verkracht, dat is het werkras
Verraden door oorlog en haat
Eerst komt het voortbestaan van eigen ras
Voor God en koninkrijk zult gij hier sterven
Geknecht, dat is het werkras
refr.
Verdoemd, vertrapt, verstomd
Verloren, gevangen, verraden, verkracht
Vergeten dat de wereld het paradijs was
Ziedaar ons edel werkras
refr.
Polonaise, polonaise
Van je hop, hop, hop
quote:sorry, half jaar te laat, maar ik zie het nu pas!
Op maandag 11 augustus 2003 13:53 schreef BwennieBren het volgende:[..]
Niet de hele boeken zijn online te lezen natuurlijk maar met deze site kan je toch veel te weten komen over de inhoud van de boeken die Sitchin heeft geschreven.
Leef je uit: http://www.geocities.com/sitchin_links/books.html#Bgenesis
Dankjewel
[Dit bericht is gewijzigd door vosss op 06-01-2004 16:31]
Verhalen waarin staat en de alien creerde de mens naar zen evenbeeld vind ik maar bs. Ondertussen mogen we toch redelijk zeker zijn van evolutie enz..
trouwens als die planeet 6000 jaar geleden zou ontploft zijn dan zouden er nog wel genoeg sporen zijn buiten die stenen die daar rondzweven. Ik veronderstel dat er nog wel bepaalde radiation enzo zou zijn.
En de bijbel beschrijft inderdaad dat de aarde voor de zondvloed werd geregeerd door reuzen. Waarom staat dat in de bijbel? Is het figuurlijk of gewoon een poging van een schrijver die wil laten zien hoe de beschaving er van de aarde er heel vroeger uitzag?
Af gezien van dat was vroeger het klimaat ook veel "vriendelijker" voor alles wat groeide. Door geen luchtvervuiling, goed eten etc. kan je op die manier een mensenras creeeren van langer dan 2 en halve meter. Okay, misschien niet een reuzenafmeting als je denkt aan de reuzen die voorkomen in de Griekse mythologie, but it's a start.
quote:Was inderdaad leuk!
Op maandag 5 januari 2004 20:05 schreef MasterPeace het volgende:[..]
Nú op Ned3!!!
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 00:08 schreef Nyrem het volgende:[..]
Was inderdaad leuk!
Wat overigens ook leuk is, is om de reakties te lezen in het discussie forum dat de RVU eraan vastgeplakt heeft. Bram Vermeulen geeft zelf ook commentaar...
quote:Bedankt.
Op woensdag 7 januari 2004 00:42 schreef MasterPeace het volgende:[..]
Wat overigens ook leuk is, is om de reakties te lezen in het discussie forum dat de RVU eraan vastgeplakt heeft. Bram Vermeulen geeft zelf ook commentaar...
http://www2.rvu.nu/forum/phpBB2/viewforum.php?f=7
quote:
l.slees (eventueel) mijn antwoord aan wistudat. Met name het woord nuchter is opmerkelijk. Implicatie? Met een korreltje zout nemen is prachtig, dat is kritisch zijn, uitgaan van een vooropgestelde mening, het is niet waar, scepticisme, is minder handig. Het maakt gedachte uitwisseling onmogelijk en veranderd de wereld in de 'wel waren' en de 'niet waren'. Waarbij nadrukkelijkdient aangetekend dat als de 'wel waren' er niet waren er geen 'niet waren' waren. Anders gezegd, niet waar is altijd een reactie op een stelling, nooit een eigen initiatief. Met niet waren staat de wereld stil. Dan was hij misschien nog plat en het middelpunt van het universum. Als de niet waren gelijk hadden gekregen dan vlogen er geen vliegtuigen, om over helderzienden inschakelen bij opsporing door de politie met groot resultaat maar te zwijgen.
groet
Bram.
quote:Aha, hier de gehele tekst!
Op dinsdag 6 januari 2004 16:02 schreef MasterPeace het volgende:[..]
"Het werkras"
Geplaagd door storm en water
De dagelijkse strijd voor het gewas
In 't zweet des aanschijns zult gij uw brood verdienen
Verdoemd, dat is het werkrasGestraft met pest en plaag
En ziek wordt weer wat er juist genas
Geboren om te strijden en te sterven
Vertrapt, dat wordt het werkrasVerleid met angstige beloften