quote:Ja, de rechter zal dit ook bepalen.
Op donderdag 7 augustus 2003 10:35 schreef Litpho het volgende:[..]
De TS moet uiteraard wel even een tweede opinie opvragen over die offerte, maar als die niet anders uitpakt (doordat de buurman dit beschouwt als een goede tijd voor een upgrade op kosten van TS) dient hij gewoon te betalen natuurlijk
.
quote:Als dat nodig is. Het is tenslotte mogelijk dat de buurman de strijdkreten van een aantal posters hier ("Huisvredebreuk!! Inbraak!! Diefstal!!") nog niet gehoord heeft en genoegen neemt met de rekening. Dan komt het nooit voor de rechter natuurlijk, want ik kan me niet voorstellen dat als de TS zich ervan overtuigd heeft dat het bedrag terecht, dat hij nog naar de rechter stapt.
Op donderdag 7 augustus 2003 10:38 schreef SunChaser het volgende:
Kat opgesloten verhaal krijgt een naar staartje
[..]Ja, de rechter zal dit ook bepalen.
quote:Die bekijkt nog wel even de rekeningen en dan gaat ie over naar de volgende zaak.
Op donderdag 7 augustus 2003 10:38 schreef SunChaser het volgende:
[..]Ja, de rechter zal dit ook bepalen.
Nou, ik ga ff iets nuttigs (nuttigers) doen,
van mij zullen jullie geen last meer hebben!
quote:ooooeeehh dan krijgen we te zien of de TS een overlast is voor de buurt met z'n poesies!
Op donderdag 7 augustus 2003 10:42 schreef SunChaser het volgende:
Misschien dat de rijdende uitkomst biedt. Al is deze uitspraak wel bindend.
quote:Ik twijfel of die buurman het daar mee eens is.
Op donderdag 7 augustus 2003 10:42 schreef SunChaser het volgende:
Misschien dat de rijdende uitkomst biedt. Al is deze uitspraak wel bindend.
quote:http://forum.fok.nl/showtopic.php/363291
Op donderdag 7 augustus 2003 10:45 schreef Atreidez het volgende:
Weer een deel 1 gemist van een goedlopend topic
lezen! en eigenlijk is dit al deel 3
quote:Ja, die allereerste heb ik gister gelezen
Op donderdag 7 augustus 2003 10:47 schreef MikeyMo het volgende:[..]
lezen! en eigenlijk is dit al deel 3
quote:Ja.
Op donderdag 7 augustus 2003 10:53 schreef Atreidez het volgende:[..]
Ja, die allereerste heb ik gister gelezen
Maar waar gaat het nu nog over dan? De deur moet betaald worden, en dat lijkt me logisch. Had ie maar een raampje in moeten slaan, dat kost een stuk minder.
Maar hoe zit dit eigelijk. de TS heeft ingebroken voor z,n kat. Zal dat gewoon vallen onder inbraak? Of onder huis vrede breuk. Lijkt me wel. Je gaat zonder enige bevoegtheden van de eigenaar van het huis naar binnen.
quote:Ja maar volgens mij ben je dan schuldig aan inbraak?
Op donderdag 7 augustus 2003 10:53 schreef Atreidez het volgende:[..]
Ja, die allereerste heb ik gister gelezen
Maar waar gaat het nu nog over dan? De deur moet betaald worden, en dat lijkt me logisch. Had ie maar een raampje in moeten slaan, dat kost een stuk minder.
quote:Ja die man kan denk ik dan wel aan goedkope deuren komen. Dus denkt hij op die manier extra omzet te kunnen halen
Op donderdag 7 augustus 2003 10:56 schreef SunChaser het volgende:
In deel 1 las ik dat de glaszetter eraan kwam en uiteindelijk werd een hele deur eruit gelicht?
quote:Een hele deur vervangen vanwegen 2 krasjes...
Op donderdag 7 augustus 2003 10:34 schreef MikeyMo het volgende:[..]
zoals eerdergemeld: de deur moest vervangen worden, dat kost nou eenmaal zoveel geld...
quote:WTF ?!? Tuurlijk is dat maar een kat, wat is dat dan soms voor jouw? Ik laat er geen traan over als zo'n ding voor mijn auto springt, maybe dak zelf een beetje mik dat er nie teveel bload aan m'n auto blijft plakken.
Op donderdag 7 augustus 2003 09:57 schreef wroofIQwroof het volgende:[..]
Wat is dat nou weer voor idiote theorie 'dat het maar een kat is'... Je neemt als mens toch bewust een kat in huis? Dan commit je jezelf toch ook om voor dat beest te zorgen. Alsof een kat zelf een keuze heeft?
Ik zeg: inmetselen die boer...
Als mens neem je een kat in huis omdat je jezelf eenzaam voelt en je genegenheid van die kat verwacht, sommige mensen beginnen dan van die beesten te houden en vergeten dat het gewoon beesten zijn. Ze zouden beter een persoon zoeken waarmee die genegenheid kunnen delen ipv die katten te kopen, los te laten rondlopen en dan in mensen hun woningen te gaan inbreken als die rotbeesten nie uit ander mensen hun huizen kunnen blijven.
Enneuh, met je commentaar van die boer in te metselen, bewiojs je nogmaals wat voor een achterlijk persoon je bent!
quote:Dat vond ik ook al zo vreemd.
Op donderdag 7 augustus 2003 10:56 schreef SunChaser het volgende:
In deel 1 las ik dat de glaszetter eraan kwam en uiteindelijk werd een hele deur eruit gelicht?
quote:En als je via de deur gaat niet ?
Op donderdag 7 augustus 2003 10:56 schreef ook_gek het volgende:[..]
Ja maar volgens mij ben je dan schuldig aan inbraak?
quote:Waarschijnlijk ja, maar de zaak kan geseponeerd worden, of het oordeel luidt: schuldig, maar zonder straf.
Op donderdag 7 augustus 2003 10:56 schreef ook_gek het volgende:[..]
Ja maar volgens mij ben je dan schuldig aan inbraak?
quote:Als de rechter bepaalt dat de kat in acuut levensgevaar was niet waarschijnlijk, anders valt het gewoon onder huisvredebreuk of inbraak.
Op donderdag 7 augustus 2003 10:56 schreef ook_gek het volgende:
Zooo dit m,n m,n geluks dag zijn een deel 2Maar hoe zit dit eigelijk. de TS heeft ingebroken voor z,n kat. Zal dat gewoon vallen onder inbraak? Of onder huis vrede breuk. Lijkt me wel. Je gaat zonder enige bevoegtheden van de eigenaar van het huis naar binnen.
quote:Dan nog mag je niet voor eigen rechter spelen, de politie had er bij moeten zijn en ze hadden foto's moeten maken of een filmpje van de kraak, nu hebben ze geen poot om op te staan.
Op donderdag 7 augustus 2003 11:04 schreef TalkShowHost het volgende:[..]
Als de rechter bepaalt dat de kat in acuut levensgevaar was niet waarschijnlijk,
Maar het is dan ook je eigen schuld dat je kat bij de buren in huis zit want je let blaakbaar niet goed op je kat die je buiten laat lopen. Bij mij in de buurt laat iemand zijn kat uit aan een lijn! Zoals het hoort met een huisdier. Mensen kijken hem raar aan, maar ik vind het niet meer dan normaal. Als ik mijn hond los door de buurt laat lopen gaan de mensen (terecht) lopen zeiken. Maar een kat mag het wel? rot op.
Als een kat bij ons schade aanricht, dan krijgen die mensen echtwel een dikke vette rekening op hun deurmat. En als ze de deur lichten dan dien ik ook een aanklacht voor inbraak in. Moeten ze hun kat maar binnen houden. Maar ik denk niet dat een kat in ons huis het zou overlenven, aangezien onze honden wel zin hebben in een hapje kat.
Maar huisdieren horen aangelijnt als ze buiten huis zijn. Zowel honden als katten.
Geen medelijden dus voor de TS, sorrie kan het gewoon niet opbrengen.
quote:Dan krijgen de politie een huiszoekings bevel van de rechter, dan mag de politie de deur ontzetten. Zonder dat ben je strafbaar en kan je dus een notitie krijgen op een strafblad.
Als de rechter bepaalt dat de kat in acuut levensgevaar was niet waarschijnlijk,
--------------------------------------------------------------------------------Dan nog mag je niet voor eigen rechter spelen, de politie had er bij moeten zijn en ze hadden foto's moeten maken of een filmpje van de kraak, nu hebben ze geen poot om op te staan.
[Dit bericht is gewijzigd door NhImF op 07-08-2003 11:09]
quote:Al met al een complexe situatie, en je kunt wel stellen dat hij zich behoorlijk in de nesten gewerkt heeft.
Op donderdag 7 augustus 2003 11:05 schreef SunChaser het volgende:[..]
Dan nog mag je niet voor eigen rechter spelen, de politie had er bij moeten zijn en ze hadden foto's moeten maken of een filmpje van de kraak, nu hebben ze geen poot om op te staan.
Zou die kat hem ook komen redden als hij achter de tralies zit
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |