abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12354194
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 12:37 schreef Nyrem het volgende:
Nog een mooi stukje israelische 'democratie': http://f.ulu.sitemynet.com/1.htm

(schokkende beelden!)

Is dit niet een of twee jaar oud ?
pi_12354277
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 12:37 schreef Nyrem het volgende:
Nog een mooi stukje israelische 'democratie': http://f.ulu.sitemynet.com/1.htm

(schokkende beelden!)

Zijn die foto's wel echt? Let eens op het verschil vanaf foto 4. De man is ineens een heel stuk blanker dan de Palestijn op de eerdere foto's. Op de laatste foto heeft de doodgeschoten man ineens lang haar. Ook veranderen de uniformen vanaf foto 4. Als laatste heb ik m'n twijfels over die auto aan de linkerkant. Die lijkt op één van de foto's verschillende kleuren te hebben, en dat lijkt niet veroorzaakt te worden door de zon.

Het lijkt een beetje op manipulatie door twee verschillende series door elkaar heen te mixen.

maandag 11 augustus 2003 @ 13:10:19 #53
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_12354422
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 13:01 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Is dit niet een of twee jaar oud ?

Ja, zag vorig jaar die foto's in Belgie in een paar kranten staan toen ik voor een vergadering naar brussel was, het verbaasde me eigenlijk geeneens dat dit soort foto's in Nederland niet in de krant komen, laat staan op het NOS journaal.
Men slaat in de Nederlandse media nog al eens een blind oog naar een kant met berichtgeving over het middenoosten
Blijven wilden, daar
Allemaal
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 11 augustus 2003 @ 13:11:08 #54
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_12354446
Totaal onzinig om dit soort foto's te posten. Elke partij kan massa's dergelijke foto's plaatsen (al dan niet gemanipuleerd) Het voegt niets toe aan de discussie, behalve duidelijk te maken dat het een erg conflict is. Er lopen aan beide kanten geen lieverdjes rond. Post liever iets waar inhoudelijk over gediscusieerd kan worden.
Alhoewel, het wordt toch altijd een wellus, nietus verhaal. Met mensen die de geschiedenis geweld aan doen

[Dit bericht is gewijzigd door IPdaily op 11-08-2003 13:15]

pi_12354529
Zoeken op Google naar Moh'd Saleh geeft een paar honderd keer exact ditzelfde artikeltje. Eerste lijkt van april 2002 te zijn, maar wat het met de huidige situatie te maken heeft ? Je kan nog wel 100 topics vullen met plaatjes van dode Israeli's en Palestijnen.
  maandag 11 augustus 2003 @ 13:16:40 #56
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_12354585
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 13:11 schreef IPdaily het volgende:
Totaal onzinig om dit soort foto's te posten. Elke partij kan massa's dergelijke foto's plaatsen (al dan niet gemanipuleerd) Het voegt niets toe aan de discussie, behalve duidelijk te maken dat het een erg conflict is. Er lopen aan beide kanten geen lieverdjes rond. Post liever iets waar inhoudelijk over gediscusieerd kan worden.
In zoverre
Dit bericht was destijds wel nieuws op de Belgiche TV, een paar dagen lang zelfs al ik me goed herinner. Maar dat fijne NOS Journaal heeft het volledig niet gebracht, en voor zover ik weet heeft geen landelijke nederlandse krant dit gebracht
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator maandag 11 augustus 2003 @ 15:49:46 #57
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_12358392
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 13:05 schreef Disorder het volgende:

[..]

Zijn die foto's wel echt? Let eens op het verschil vanaf foto 4. De man is ineens een heel stuk blanker dan de Palestijn op de eerdere foto's. Op de laatste foto heeft de doodgeschoten man ineens lang haar. Ook veranderen de uniformen vanaf foto 4. Als laatste heb ik m'n twijfels over die auto aan de linkerkant. Die lijkt op één van de foto's verschillende kleuren te hebben, en dat lijkt niet veroorzaakt te worden door de zon.

Het lijkt een beetje op manipulatie door twee verschillende series door elkaar heen te mixen.

nah de term lijkbleek wordt hier wel erg serieus genomen ... zo snel gaat dat niet hoor

let ook op de uniformen, die van de onderste 2 zijn absoluut geen Israeli's (als ik zou moeten gokken dan gok ik Duitsers) terwijl die anderen dit duidelijk wel zijn

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_12358690
Foto's zijn echt op BBC kan je ze terug halen als je goed kan zoeken.
  maandag 11 augustus 2003 @ 16:04:16 #59
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_12358800
Maja wel al 2 jaar oud en ze stonden ook in 1 van de eerste delen, ontopic dus maar weer
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_12361586
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 16:00 schreef Chadi het volgende:
Foto's zijn echt op BBC kan je ze terug halen als je goed kan zoeken.
Alsof alles wat de BBC zegt/publiceert ook waar is.
pi_12362298
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 18:24 schreef Ien_Dales het volgende:

[..]

Alsof alles wat de BBC zegt/publiceert ook waar is.

Als we zo gaan redeneren, is geen enkele bron meer geloofwaardig.
Allah Al Watan Al Malik
pi_12362331
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 19:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Als we zo gaan redeneren, is geen enkele bron meer geloofwaardig.

Nee, een bron is alleen geloofwaardig als dat jou uitkomt
pi_12362365
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 19:06 schreef Ien_Dales het volgende:

[..]

Nee, een bron is alleen geloofwaardig als dat jou uitkomt

Pardon, wat voor voordeel heb ik hier aan dan? Alsof ik meedoe aan deze discussie?
Allah Al Watan Al Malik
pi_12362401
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 19:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Pardon, wat voor voordeel heb ik hier aan dan? Alsof ik meedoe aan deze discussie?

Wat doe je hier dan?
pi_12362427
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 19:09 schreef Ien_Dales het volgende:

[..]

Wat doe je hier dan?

Reageren op jouw vreemde redenering.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 12 augustus 2003 @ 10:51:39 #66
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_12375182
Twee achtereenvolgende aanslagen in Israël

JERUZALEM - In een groot winkelcentrum in de buurt van Tel Aviv heeft dinsdagmorgen een grote explosie plaatsgehad, aldus een politiewoordvoerster. Daardoor zijn een dode gevallen en zeker zeven mensen gewondgeraakt.

De politiewoordvoerster kon nog niets zeggen over mogelijke slachtoffers door de explosie. Volgens de politie is er vermoedelijk sprake van een aanslag.

Aanslag in Ariel

Kort na de explosie in een winkelcentrum in de buurt van Tel Aviv is dinsdagmorgen een aanslag gepleegd bij de joodse nederzetting Ariel op de Westelijke Jordaanoever. Daardoor kwam een Israëliër om en raakten enkele mensen zwaargewond, aldus burgemeester Ron Nahman van Ariel voor de Israëlische radio.

Nahman stelde dat het lijk van de dader van de aanslag is gevonden. Zijn lichaam was uiteengereten door de explosie die hij had veroorzaakt. Volgens de krant Haaretz bracht de dader explosieven rond zijn lichaam tot ontploffing, toen hij drie jonge Israëliërs bij een bushalte zag.

De legerradio had aanvankelijk op gezag van de politie gemeld dat op de Palestijn was geschoten en dat daardoor de explosieven rond diens lichaam waren ontploft.

(c) www.nu.nl

Het lijkt weer de verkeerde kant op te gaan.

J.

You bend your words like Uri Geller spoons...
pi_12375207
quote:
In Israël zijn binnen een uur twee aanslagen gepleegd, waarbij twee Israëliërs en twee Palestijnse zelfmoordenaars de dood vonden. Het gaat om de eerste grote aanslagen sinds drie Palestijnse groepen zes weken geleden een staakt-het-vuren afkondigden.

De eerste aanslag vond plaats bij de ingang van een klein winkelcentrum in Rosh Haayin, een stadje in de buurt van Tel Aviv. Behalve twee doden zijn daarbij ongeveer negen gewonden gevallen.

De tweede bomaanslag bij de ingang tot de Joodse nederzetting Ariel op de Westelijke Jordaanoever gepleegd met een auto voor een benzinepomp. Ook hierbij vonden de dader en een Israëliër de dood en raakten zeker twee mensen zwaargewond.

bron NOS

Tja het kan weer he, het hek is weer van de dam.

The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  dinsdag 12 augustus 2003 @ 18:12:29 #68
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_12385981
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 10:51 schreef Juan Zueco het volgende:
Het lijkt weer de verkeerde kant op te gaan.

J.

Het begon afgelopen vrijdag al een beetje verkeerd te gaan...

http://edition.cnn.com/2003/WORLD/meast/08/08/camp.firefight/index.html

Tuurlijk moet je nu extremisten "oppakken"

pi_12386964
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 10:53 schreef elcastel het volgende:

[..]

bron NOS

Tja het kan weer he, het hek is weer van de dam.

Raar dat er niet bijstaat dat het om een wraakactie ging, niet dat ik dan het gedrag van de pallies goedkeur hoor, maar ik houd niet zo van eenzijdige berichtgeving.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 12 augustus 2003 @ 19:16:44 #70
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_12387395
De Israëlische regering is niet echt blij met 'De Routekaart', daarom provoceren ze Hamas met deze liquidaties. Dat is heel jammer, gelukkig worden ze steeds meer onder druk gezet door Amerika.
Dat de Hamas-terroristen slecht, kwaadaardig, barbaars en onmenselijk bezig zijn, lijkt mij duidelijk voor iedereen.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_12391374
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 19:16 schreef tvlxd het volgende:
De Israëlische regering is niet echt blij met 'De Routekaart', daarom provoceren ze Hamas met deze liquidaties. Dat is heel jammer, gelukkig worden ze steeds meer onder druk gezet door Amerika.
Dat de Hamas-terroristen slecht, kwaadaardig, barbaars en onmenselijk bezig zijn, lijkt mij duidelijk voor iedereen.
Volgens mij heeft Israël altijd de opvatting gehad om de strijd tegen Hamas en consorten aan te gaan maar tegelijkertijd ook om open te staan voor vredesbesprekingen.
Met Rabin als premier was het conflict in een ver gevorderd stadium, toch werden de terreurgroepen ondertussen ook aangepakt.
pi_12392605
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 18:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Raar dat er niet bijstaat dat het om een wraakactie ging, niet dat ik dan het gedrag van de pallies goedkeur hoor, maar ik houd niet zo van eenzijdige berichtgeving.

Ik heb hier ook verder niets over gehoord. Uit het bericht komt een beetje alsof het uit de lucht is komen vallen (bij wijze van), misschien kun jij er een tegenlicht op werpen ?
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_12395200
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 22:47 schreef elcastel het volgende:

[..]

Ik heb hier ook verder niets over gehoord. Uit het bericht komt een beetje alsof het uit de lucht is komen vallen (bij wijze van), misschien kun jij er een tegenlicht op werpen ?

quote:
De groeperingen die verantwoordelijk zijn voor de aanslagen, zeggen dat Israël dit zelf uitgelokt heeft. Vorige week werd in Israël namelijk een aantal Palestijnen gedood.
Van de FP.
pi_12439410
Jihad-leider gedood in Hebron:
quote:
Mohammed Sider, de lokale leider van de militante Palestijnse beweging Islamitische Jihad in Hebron, is donderdagochtend door Israëlische militairen gedood.
bron
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 11:43:29 #75
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_12475871
Israel pays young couples to move to settlements

IN A slap at international peace efforts, Israel is offering generous financial incentives to lure young couples to the occupied territories.

Couples who sign up to move to Givat Zeev during the next four months will receive a grant of £7,100 and a loan for the same amount. Couples moving to other settlements will receive similar largesse.

The incentives were announced by the housing minister, Efraim Eitam, the day before the US Middle East envoy William Burns meets Israeli officials, ostensibly to work on the road map, a peace blueprint that calls for the creation of a viable Palestinian state alongside a secure Israel.

Givat Zeev leaders predicted the new incentives would help bring Israelis to 1,300 housing units planned for the settlement.

One expansion site is a hilltop several kilometres from the main settlement, making it another settlement in all but name.

Givat Zeev has palm-lined streets and spacious houses. It looks more like a suburb of Jerusalem, six kilometres to the south, than an outpost of zealots.

Yet it is a front line of Israels effort to seize as much of the West Bank as possible. It drives a wedge between Arab localities and the West Bank city of Ramallah.

Itzik Agmon, secretary of the Givat Zeev Council, said the plan would attract young couples who would otherwise move to Tel Aviv.

"People will build here because they are saving 50,000 shekels. It will give them money to pay the petrol to Tel Aviv", a 35-minute drive away.

He said the new plan would also help contractors. "You start to build when there is demand, and with [more] government subsidy there will be demand," he said.

Mr Eitam said of Arab building near Jerusalem: "It is spreading out on almost every open area, including state lands. If the state of Israel does not build there, others will build there illegally." However Palestinians rarely receive permits to build legally.

Israel has for years used financial incentives to boost the Jewish population in the West Bank, now more than 200,000, or about 10 per cent of the Palestinian population.

But these incentives have come when the road map calls on Israel to put the brakes on settlement building.

Israels Peace Now group says the government has removed eight outposts, but started eight others.

Dror Etkes of Peace Now

said: "The idea is to concentrate Palestinian construction in 40 per cent of the West Bank and eliminate the possibility for Palestinian building in the rest, which in practice is reserved for Jews only. Of course this means the destruction of the idea of a viable Palestinian state."

Bron: http://www.thescotsman.co.uk/international.cfm?id=898012003

"Veel naoorlogse Nederlandse architecten moeten ervan overtuigd zijn
dat iemands levensgeluk evenredig toeneemt met de omvang van zijn ramen."
Benno Barnard
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')