De voorgaande delen:
Het Grote Ik Zoek Een Digitale Camera Topic
Het Grote Ik Zoek Een Digitale Camera Topic deel 2
Het Grote Ik Zoek Een Digitale Camera Topic deel 3
Het Grote Ik Zoek Een Digitale Camera Topic deel 4
Lees zoals altijd eerst weer de FAQ om dubbele vragen te voorkomen, en zoek ook eerst in de voorgaande topics om te kijken of je vraag al beantwoord is.
quote:Tja, het blijft een Trust.
Op dinsdag 5 augustus 2003 08:51 schreef BlaatschaaP het volgende:
Maar voor lekker simpele foto's (zonder afdrukken) en wat extra dingetjes zoals dus macro-fotografie is het een goede kwaliteits/prijs verhouding?[edit]149 euro kost hij trouwens.
quote:Nouja, dan ga ik zometeen iig nog kijken naar iets anders
Op dinsdag 5 augustus 2003 08:53 schreef ShaoliN het volgende:[..]
Tja, het blijft een Trust.
quote:Ja trust camera's hebben altijd goede specs voor weinig geld. Ik moet eerlijk zeggen dat ik persoonlijk nog geen ervaring heb met Trust. Het is mij alleen altijd afgeraden. Je kunt eventueel ook nog kijken naar Kodak camera's . Die zijn ook niet zo heel duur.
Op dinsdag 5 augustus 2003 08:54 schreef BlaatschaaP het volgende:[..]
Nouja, dan ga ik zometeen iig nog kijken naar iets anders
. Het was gewoon, tot nu toe, het beste wat ik kon vinden voor die prijs. Maar ik zal even op zoek gaan naar een niet-Trust camera.
quote:kan trust aan iedereen afraden het blijft goedkope rotzooi heb dr 2 gehad en uit geen een krege ik mooie strakke foto's
Op dinsdag 5 augustus 2003 08:53 schreef ShaoliN het volgende:[..]
Tja, het blijft een Trust.
quote:Daar heb ik al gekeken maar ik kan zo snel geen Trust vinden, jij wel?
Op dinsdag 5 augustus 2003 08:56 schreef Rudy303 het volgende:
DISCUSSIE IS AFGELOPEN: kijk namelijk gewoon even op www.dpreview.com want daar ken je gewoon zoeken op wat voor camera je wilt en d'r komt een overzicht met goedkoopste prijzen uit.
quote:Discussie afgelopen?
Op dinsdag 5 augustus 2003 08:56 schreef Rudy303 het volgende:
DISCUSSIE IS AFGELOPEN: kijk namelijk gewoon even op www.dpreview.com want daar ken je gewoon zoeken op wat voor camera je wilt en d'r komt een overzicht met goedkoopste prijzen uit.
1. Op dpreview worden camera's in de wat lagere prijsklassen niet getest
2. De prijzen daar zijn niet echt reëel, vaak zijn ze uit de begintijd van de camera en ook niet in NL
3. dpreview.com is goed, maar niet heilig. Lees meer reviews en vraag in winkels en aan andere mensen.
- edit -
Oh en ik wil niet vervelend doen, maar om nou met 2 posts achter de rug op een forum al een discussie gesloten te verklaren vind ik wel erg kort door de bocht. Je bijdragen zijn welkom, maar een beetje nuanceren kan geen kwaad.
[Dit bericht is gewijzigd door JeroenH op 05-08-2003 09:10]
quote:Klinkt niet als een camera waarnaar de TS op zoek is. DIe zoekt in een iets andere prijsklasse.
Op dinsdag 5 augustus 2003 09:07 schreef dimage het volgende:
heb hier de dimage 7hi en wil echt nooit meer iets anders..
De camera die voor jou perfect is hoeft dat voor een ander niet te zijn he.
opzich is er niks mis met goedkope camera's ik heb alleen zoiets dan van koop dan meteen een goeie scheelt een hoop teleurstelling
quote:Gaan we weer: kwaliteit heeft helemaal niets met het aantal pixels te maken. Ik heb 100x liever een 3MP camera met een scherp objectief dan een 5MP met een slecht objectief, slechte witbalans etc.
Op dinsdag 5 augustus 2003 09:11 schreef martijntie het volgende:
goeie kwalitijd 2.1 megapix of meer
quote:Dat ben ik gedeeltelijke wel met je eens. Maar op zich is het niet erg om een goedkope camera te kopen, als je je maar realiseert welk kwaliteitsniveau je krijgt. Als de kwaliteit het je niet boeit, dan is het gewoon zonde om een veel duurdere camera te kopen.
opzich is er niks mis met goedkope camera's ik heb alleen zoiets dan van koop dan meteen een goeie scheelt een hoop teleurstelling
quote:ja precies helemaal mee eens heb liever een 2 megapix met een zes x zoom dan een 5 megapixel met 3 x zoom
Op dinsdag 5 augustus 2003 09:14 schreef JeroenH het volgende:[..]
Gaan we weer: kwaliteit heeft helemaal niets met het aantal pixels te maken. Ik heb 100x liever een 3MP camera met een scherp objectief dan een 5MP met een slecht objectief, slechte witbalans etc.
[..]Dat ben ik gedeeltelijke wel met je eens. Maar op zich is het niet erg om een goedkope camera te kopen, als je je maar realiseert welk kwaliteitsniveau je krijgt. Als de kwaliteit het je niet boeit, dan is het gewoon zonde om een veel duurdere camera te kopen.
quote:Ik geil om enorme zoomlenzen
Op dinsdag 5 augustus 2003 10:19 schreef JeroenH het volgende:
Sorry, geen ervaring mee. Waarom wil je precies zoveel zoom? Ga je op safari?
quote:Het was een serieuze vraag... het lijkt mij nl. nogal onzinnig om met de nadelen van een groot zoombereik te moeten leven als je het niet heel specifiek nodig hebt.
Op dinsdag 5 augustus 2003 10:49 schreef imago het volgende:
Ik geil om enorme zoomlenzen
quote:Het was zelfs ook een redelijk serieus antwoord. Ik ben gewend om met analoge camera's om te gaan waarop een grote zoomlens zat, en ik vind het altijd erg prettig. Ik erger me dood als ik niet ver genoeg in kan zoomen, en 4x vind ik bijvoorbeeld te weinig. Dus JA ik wil perse een groot zoombereik, maar niet omdat ik een geweldige fotograaf ben die op safari gaat, maar gewoon omdat ik het handig en leuk en fijn vind.
Op dinsdag 5 augustus 2003 11:06 schreef JeroenH het volgende:
Het was een serieuze vraag... het lijkt mij nl. nogal onzinnig om met de nadelen van een groot zoombereik te moeten leven als je het niet heel specifiek nodig hebt.
quote:Overigens wel belangrijk: met 380mm zoom (35mm equivalent van die olympus op full zoom) is het erg moeilijk om een niet-bewogen foto te maken hoor!
Op dinsdag 5 augustus 2003 11:53 schreef imago het volgende:[..]
Het was zelfs ook een redelijk serieus antwoord. Ik ben gewend om met analoge camera's om te gaan waarop een grote zoomlens zat, en ik vind het altijd erg prettig. Ik erger me dood als ik niet ver genoeg in kan zoomen, en 4x vind ik bijvoorbeeld te weinig. Dus JA ik wil perse een groot zoombereik, maar niet omdat ik een geweldige fotograaf ben die op safari gaat, maar gewoon omdat ik het handig en leuk en fijn vind.
quote:Niet te technisch nou he, op je verjaardag
Op dinsdag 5 augustus 2003 08:51 schreef BlaatschaaP het volgende:
Maar voor lekker simpele foto's (zonder afdrukken) en wat extra dingetjes zoals dus macro-fotografie is het een goede kwaliteits/prijs verhouding?[edit]149 euro kost hij trouwens.
quote:Maar de lenzen van Canon zijn opzich zeker wel van goede/uitstekende kwaliteit?
Op dinsdag 5 augustus 2003 08:42 schreef JeroenH het volgende:[..]
Daar zijn de meningen zwaar over verdeeld
zoals zoveel zaken op camera-gebied. De reviews die ik lees van de high-end Sony camera's (de 717 etc.) laten zien dat de kwaliteit behoorlijk hoog is, maar veel mensen hebben zoiets van "huh, Sony, dat kan niks zijn".
Laat ik het zo zeggen: mijn mening is dat de objectieven van Sony wel in orde zijn, over sommige andere onderdelen van de camera's ben ik minder te spreken.
Dpreview.com heeft in ieder geval net de review van de S50 gepost. Nu kun je pas echt de kwaliteit en andere eigenschappen van beide camera's vergelijken.
http://www.dpreview.com/reviews/canons50/
-edit -
Uit de review:
quote:Well said, Phil!
Thanks to Sony's 1/1.8" five megapixel CCD sensor the S50 becomes 'yet another' digital camera originally designed for the 1/1.8" four megapixel sensor and quickly upgraded to continue to compete in the (ever more ridiculous) megapixel race.
[Dit bericht is gewijzigd door JeroenH op 05-08-2003 14:24]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |