abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12229918
En omdat het vorige topic vol is: een nieuw topic voor al je vragen over de aanschaf van een digitale camera.

De voorgaande delen:

Het Grote Ik Zoek Een Digitale Camera Topic
Het Grote Ik Zoek Een Digitale Camera Topic deel 2
Het Grote Ik Zoek Een Digitale Camera Topic deel 3
Het Grote Ik Zoek Een Digitale Camera Topic deel 4

Lees zoals altijd eerst weer de FAQ om dubbele vragen te voorkomen, en zoek ook eerst in de voorgaande topics om te kijken of je vraag al beantwoord is.

dinsdag 5 augustus 2003 @ 08:51:39 #2
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_12229958
Maar voor lekker simpele foto's (zonder afdrukken) en wat extra dingetjes zoals dus macro-fotografie is het een goede kwaliteits/prijs verhouding?

[edit]149 euro kost hij trouwens.

dinsdag 5 augustus 2003 @ 08:53:00 #3
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_12229971
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 08:51 schreef BlaatschaaP het volgende:
Maar voor lekker simpele foto's (zonder afdrukken) en wat extra dingetjes zoals dus macro-fotografie is het een goede kwaliteits/prijs verhouding?

Tja, het blijft een Trust.
  dinsdag 5 augustus 2003 @ 08:54:11 #4
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_12229984
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 08:53 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Nouja, dan ga ik zometeen iig nog kijken naar iets anders . Het was gewoon, tot nu toe, het beste wat ik kon vinden voor die prijs. Maar ik zal even op zoek gaan naar een niet-Trust camera.
  dinsdag 5 augustus 2003 @ 08:56:24 #5
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_12230004
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 08:54 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Nouja, dan ga ik zometeen iig nog kijken naar iets anders . Het was gewoon, tot nu toe, het beste wat ik kon vinden voor die prijs. Maar ik zal even op zoek gaan naar een niet-Trust camera.

Ja trust camera's hebben altijd goede specs voor weinig geld. Ik moet eerlijk zeggen dat ik persoonlijk nog geen ervaring heb met Trust. Het is mij alleen altijd afgeraden. Je kunt eventueel ook nog kijken naar Kodak camera's . Die zijn ook niet zo heel duur.
pi_12230005
DISCUSSIE IS AFGELOPEN: kijk namelijk gewoon even op www.dpreview.com want daar ken je gewoon zoeken op wat voor camera je wilt en d'r komt een overzicht met goedkoopste prijzen uit.
pi_12230014
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 08:53 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

kan trust aan iedereen afraden het blijft goedkope rotzooi heb dr 2 gehad en uit geen een krege ik mooie strakke foto's
heb nu een fujifilm finepix 2800 zoom zeer strak ding 6x optical zoom 2.1 megapixels en 128 mb dr in dus ruim 160 foto's op de hoogste instelling ken tevens ook als webcam gebruikt worden en kan filmpjes opnemen met geluid

hij lijkt vrij groot maar dat is ie zeker niet past makkelijk in me hand
MICROSOFT: Most Intelligent Customers Realize Our Software is Only for Fools and Teenagers.
  dinsdag 5 augustus 2003 @ 08:57:54 #8
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_12230017
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 08:56 schreef Rudy303 het volgende:
DISCUSSIE IS AFGELOPEN: kijk namelijk gewoon even op www.dpreview.com want daar ken je gewoon zoeken op wat voor camera je wilt en d'r komt een overzicht met goedkoopste prijzen uit.
Daar heb ik al gekeken maar ik kan zo snel geen Trust vinden, jij wel?
pi_12230047
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 08:56 schreef Rudy303 het volgende:
Discussie afgelopen? Dacht het niet.

1. Op dpreview worden camera's in de wat lagere prijsklassen niet getest
2. De prijzen daar zijn niet echt reëel, vaak zijn ze uit de begintijd van de camera en ook niet in NL
3. dpreview.com is goed, maar niet heilig. Lees meer reviews en vraag in winkels en aan andere mensen.

- edit -

Oh en ik wil niet vervelend doen, maar om nou met 2 posts achter de rug op een forum al een discussie gesloten te verklaren vind ik wel erg kort door de bocht. Je bijdragen zijn welkom, maar een beetje nuanceren kan geen kwaad.

[Dit bericht is gewijzigd door JeroenH op 05-08-2003 09:10]

dinsdag 5 augustus 2003 @ 09:07:12 #10
46106 dimage
Beroeps levensgenieter
pi_12230097
heb hier de dimage 7hi en wil echt nooit meer iets anders..
pi_12230107
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 09:07 schreef dimage het volgende:
heb hier de dimage 7hi en wil echt nooit meer iets anders..
Klinkt niet als een camera waarnaar de TS op zoek is. DIe zoekt in een iets andere prijsklasse.

De camera die voor jou perfect is hoeft dat voor een ander niet te zijn he.

pi_12230135
tja iedereen gebruik zijn cam voor iets anders ik persoonlijk
kijk puur op kwalitijd
een grote optische zoom ( geen digitaal)
goeie kwalitijd 2.1 megapix of meer
veel features en instellingen
enz enz

opzich is er niks mis met goedkope camera's ik heb alleen zoiets dan van koop dan meteen een goeie scheelt een hoop teleurstelling

MICROSOFT: Most Intelligent Customers Realize Our Software is Only for Fools and Teenagers.
pi_12230169
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 09:11 schreef martijntie het volgende:
goeie kwalitijd 2.1 megapix of meer
Gaan we weer: kwaliteit heeft helemaal niets met het aantal pixels te maken. Ik heb 100x liever een 3MP camera met een scherp objectief dan een 5MP met een slecht objectief, slechte witbalans etc.
quote:
opzich is er niks mis met goedkope camera's ik heb alleen zoiets dan van koop dan meteen een goeie scheelt een hoop teleurstelling
Dat ben ik gedeeltelijke wel met je eens. Maar op zich is het niet erg om een goedkope camera te kopen, als je je maar realiseert welk kwaliteitsniveau je krijgt. Als de kwaliteit het je niet boeit, dan is het gewoon zonde om een veel duurdere camera te kopen.
pi_12230270
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 09:14 schreef JeroenH het volgende:

[..]

Gaan we weer: kwaliteit heeft helemaal niets met het aantal pixels te maken. Ik heb 100x liever een 3MP camera met een scherp objectief dan een 5MP met een slecht objectief, slechte witbalans etc.
[..]

Dat ben ik gedeeltelijke wel met je eens. Maar op zich is het niet erg om een goedkope camera te kopen, als je je maar realiseert welk kwaliteitsniveau je krijgt. Als de kwaliteit het je niet boeit, dan is het gewoon zonde om een veel duurdere camera te kopen.

ja precies helemaal mee eens heb liever een 2 megapix met een zes x zoom dan een 5 megapixel met 3 x zoom
nee precies het is ook niet erg maar wat ik meer bedoelde is dat het zonde is een goedkope cam te kopen als je later in een keer zing krijgt om er meer mee te doen en dan blijkt dat hij zwaar tegen valt
pi_12230966
Nogmaals: iemand ervaring met de Olympus Camedia C-720? Ik heb klachten gelezen dat ie moeilijk scherpstelt, en ook dat het lang duurt tussen het moment dat je de knop indrukt en het moment waarop de foto daadwerkelijk wordt gemaakt. Maar verder klinkt ie wel helemaal perfect voor wat ik wil (zooooooooooooooom).
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_12231068
Sorry, geen ervaring mee. Waarom wil je precies zoveel zoom? Ga je op safari?
pi_12231698
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 10:19 schreef JeroenH het volgende:
Sorry, geen ervaring mee. Waarom wil je precies zoveel zoom? Ga je op safari?
Ik geil om enorme zoomlenzen
pi_12231965
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 10:49 schreef imago het volgende:
Ik geil om enorme zoomlenzen
Het was een serieuze vraag... het lijkt mij nl. nogal onzinnig om met de nadelen van een groot zoombereik te moeten leven als je het niet heel specifiek nodig hebt.
  dinsdag 5 augustus 2003 @ 11:32:53 #19
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_12232454
De C740UZ is wel een leuke camera hoor. 10x optical zoom met vrij weinig distortion en veel mogelijkheden op de camera.
I'm definitely caught up in the wrong universe.
Oh, and The Net is Dead too...
pi_12232791
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 11:06 schreef JeroenH het volgende:
Het was een serieuze vraag... het lijkt mij nl. nogal onzinnig om met de nadelen van een groot zoombereik te moeten leven als je het niet heel specifiek nodig hebt.
Het was zelfs ook een redelijk serieus antwoord. Ik ben gewend om met analoge camera's om te gaan waarop een grote zoomlens zat, en ik vind het altijd erg prettig. Ik erger me dood als ik niet ver genoeg in kan zoomen, en 4x vind ik bijvoorbeeld te weinig. Dus JA ik wil perse een groot zoombereik, maar niet omdat ik een geweldige fotograaf ben die op safari gaat, maar gewoon omdat ik het handig en leuk en fijn vind.
  dinsdag 5 augustus 2003 @ 12:29:30 #21
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_12233274
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 11:53 schreef imago het volgende:

[..]

Het was zelfs ook een redelijk serieus antwoord. Ik ben gewend om met analoge camera's om te gaan waarop een grote zoomlens zat, en ik vind het altijd erg prettig. Ik erger me dood als ik niet ver genoeg in kan zoomen, en 4x vind ik bijvoorbeeld te weinig. Dus JA ik wil perse een groot zoombereik, maar niet omdat ik een geweldige fotograaf ben die op safari gaat, maar gewoon omdat ik het handig en leuk en fijn vind.

Overigens wel belangrijk: met 380mm zoom (35mm equivalent van die olympus op full zoom) is het erg moeilijk om een niet-bewogen foto te maken hoor!
I'm definitely caught up in the wrong universe.
Oh, and The Net is Dead too...
pi_12233285
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 08:51 schreef BlaatschaaP het volgende:

Niet te technisch nou he, op je verjaardag
Lambo of Rekt
pi_12233718
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 08:42 schreef JeroenH het volgende:

[..]

Daar zijn de meningen zwaar over verdeeld zoals zoveel zaken op camera-gebied. De reviews die ik lees van de high-end Sony camera's (de 717 etc.) laten zien dat de kwaliteit behoorlijk hoog is, maar veel mensen hebben zoiets van "huh, Sony, dat kan niks zijn".
Laat ik het zo zeggen: mijn mening is dat de objectieven van Sony wel in orde zijn, over sommige andere onderdelen van de camera's ben ik minder te spreken.

Maar de lenzen van Canon zijn opzich zeker wel van goede/uitstekende kwaliteit?
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
pi_12235604
Marvin: ben je er al uit of je een G3 of een S50 wilt?

Dpreview.com heeft in ieder geval net de review van de S50 gepost. Nu kun je pas echt de kwaliteit en andere eigenschappen van beide camera's vergelijken.

http://www.dpreview.com/reviews/canons50/

-edit -

Uit de review:

quote:
Thanks to Sony's 1/1.8" five megapixel CCD sensor the S50 becomes 'yet another' digital camera originally designed for the 1/1.8" four megapixel sensor and quickly upgraded to continue to compete in the (ever more ridiculous) megapixel race.
Well said, Phil!

[Dit bericht is gewijzigd door JeroenH op 05-08-2003 14:24]

dinsdag 5 augustus 2003 @ 14:51:32 #25
17533 KidPaddle
Kunst is overgewaardeerd.
pi_12236240
het is met digicams (althans de consumentenkrengen) net zo als bij computers, er wordt alleen naar het aantal megapixels of megahertzen gekeken bij aankoop...
zucht triest hoor...
http://marcof.net
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')