En andere IJslandse zaken
Dit is slechts een greep uit de 200 digitale foto's Daarnaast nog 10 rolletjes kleinbeeld en anderhalf uur film.
IJsland is verschrikkelijk mooi, mits je van vis houdt en een beetje tegen absolute rust kan.
[Dit bericht is gewijzigd door E.T. op 01-08-2003 17:35]
Heb per dag alles bijgehouden omdat je 't anders echt niet meer weet wat je gezien hebt en vooral hoe 't heet.. (onthouden kun je die IJslandse namen nl. niet )
quote:Tja, op zich zijn de prijzen op hetzelfde nivo als hier in Nederland iets hoger.
Op woensdag 30 juli 2003 19:49 schreef BaBy-G het volgende:
ik heb gehoord dat het leven daar absurd duur is... niet dat het hiero in nederland zo goedkoop is sinds de euro...
Je hebt alleen het probleem dat er niets te kiezen is, en je dus wel in het enige beschikbare restaurant MOET eten welke toevallig beschikbaar is.
2 euro voor 2 bakken koffie is niet te duur. Verse groente is duur, en alcohol.
Wij zijn nu per dag voor benzine, eten, koffie en drankjes en excursies/entree voor twee personen zo'n 100 euro per dag kwijt geweest.
Hoe was het qua weer en muggen daar?
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 30-07-2003 19:56]
quote:helemaal mee eens...
Op woensdag 30 juli 2003 19:56 schreef Leatherface het volgende:
Die foto van die geiser is erg mooi
quote:Ik heb zonneallergie
Op woensdag 30 juli 2003 19:54 schreef golfer het volgende:
Ziet er mooi ruif uit daar, Swets en ET.Hoe was het qua weer en muggen daar?
Twee dagen echt slecht weer, nog een dag of twee druilerig. Verder zonnig en rond de 22 graden. Ja erg ruig, in het binnenland/hoogland echt kaal maanlandschap, aan de oostkust erg groen. Om de 10 kilometer een waterval Rond stilstaand water extreem veel muggen en vliegen. Welke niet steken, maar wel irritant rond je kop vliegen. Als er een beetje wind staat heb je er weinig last van, en waaien doet het al snel in IJsland.
quote:De wegen zijn een beproeving
Op woensdag 30 juli 2003 19:56 schreef BaBy-G het volgende:
100 euro per dag voor 2 personen valt idd wel mee...
mooi landschap...
lijkt me leuk om daaro met een jeep rond te crossen...
[Dit bericht is gewijzigd door E.T. op 01-08-2003 17:35]
quote:Ik kan het me voorstellen
Op woensdag 30 juli 2003 20:09 schreef k_man het volgende:
Mooooi!Ik wil terug!
Beschaving volgens IJslandse begrippen: "Skogar... een flinke plaats met 120 inwoners..."
ET, geen buikje te zien op de foto's hoor!
quote:Vooral de grot met warme bron welke we na veel zoeken hebben gevonden in de buurt van Myvatn was erg mooi. Jammer dat net de batterij van de videocamera leeg was
Op woensdag 30 juli 2003 20:39 schreef Lucille het volgende:
Ik zie veel herkenbare delen van IJsland. Ik heb ook heimwee.
De tijd was te beperkt om een beetje door het binnenland te crossen (Askja enzo). Dat zou ik nog wel willen zien.
Voor de rest hebben we VEEL gezien.
[Dit bericht is gewijzigd door E.T. op 01-08-2003 17:36]
De Strokkur was natuurlijk ook een must om te zien, even als Jökulsàrlón.
Vooral die grot inderdaad, en die watervallen.
Dan voel je je toch heel klein denk ik, als je zoiets aanschouwt.
quote:Myvatn opzich vond ik niet zo spannend. Het gebied er omheen wel (Krafla, etc.)
Op woensdag 30 juli 2003 20:51 schreef Lucille het volgende:
Ik ben wel bij Myvatn geweest, maar deze grot had ik net niet gezien.
quote:Helaas te weinig tijd.
Wel de Askja en zo. De doorsteek in het binnenland via Landmannalaugar is zeker een aanrader.
quote:De oude Gysir pruttelde zelfs even! staat op film
De Strokkur was natuurlijk ook een must om te zien
quote:Erg indrukwekkend, vooral dettifos, met die muur van water. En wat ik fantastisch van IJsland vond.... Wat nou hekken? Al wil je IN de Detifoss stappen. Er staat 1 keer een bord "pas op" en dat is alles. Verder vertrouwen ze erop dat je je gezond verstand gebruikt
even als Jökulsàrlón.
Overal kan je echt tot op 2 centimeter bij komen. Bij ERG gevaarlijke situaties willen ze nog een lullig touwtje spannen, maar als je er overheen wilt stappen... ga je gang
[/quote]
quote:Vooral bij de Detifoss ja. De krachtigste waterval van europa.
Op woensdag 30 juli 2003 20:54 schreef CartWOman het volgende:
Zeer indrukwekkende foto's!Vooral die grot inderdaad, en die watervallen.
Dan voel je je toch heel klein denk ik, als je zoiets aanschouwt.
[Dit bericht is gewijzigd door E.T. op 01-08-2003 17:36]
Dat is iets wat mijn vriend en ik ook nog op ons verlanglijstje hebben staan: IJsland.
Hopelijk gaat het nog komen.
Hebben jullie georganiseerd gereisd?? In een groep zeg maar?
quote:Offuh: Blonduos, grote stad in het noorden, met 1500 inwoners, een ziekenhuis en een dependance van de universiteit. (En 1 supermarktje formaat buurtsupertje, maar we konden wel alles vinden wat we nodig hadden.)
Op woensdag 30 juli 2003 20:12 schreef Swetsenegger het volgende:Hoewel ik na 16 dagen, terug in de beschaving wel erg prettig vind.
Beschaving volgens IJslandse begrippen: "Skogar... een flinke plaats met 120 inwoners..."
Ook gewoon goed weer gehad dus, mooi! Ik herken ongeveer de helft van de foto's, de andere helft van IJsland (oostkant) heb ik dan ook niet gezien. Gaat nog wel eens gebeuren! Die grot bij Myvatn vond ik ook erg gaaf. We waren er helemaal alleen en mijn toenmalige vriendje wilde perse proberen of hij het hete water aankon. Natuurlijk een half uur gedaan over zijn hele voet en toen toch maar opgegeven. Maar wel een heel bijzondere sfeer, errug mooi!
quote:Nee, de reis geboekt bij Askja reizen. 16 dagen IJsland op eigen wijze. Dan zijn de hptels geboekt en bij aankomst staat er een auto klaar. Je krijgt een goede kaart en de IJSland gids van Elmar reizen, een klein boekje met de beschrijving van je dagtocht en wat suggesties en verder zoek je het maar uit
Op donderdag 31 juli 2003 08:59 schreef Koningin het volgende:
Supergave foto's!!![]()
Dat is iets wat mijn vriend en ik ook nog op ons verlanglijstje hebben staan: IJsland.
Hopelijk gaat het nog komen.Hebben jullie georganiseerd gereisd?? In een groep zeg maar?
Dus 16 dagen lang samen door dat verlaten landschap crossen. Je relatie moet wel ok zijn dus
quote:Het is duur ja.
Op donderdag 31 juli 2003 13:34 schreef Koningin het volgende:
Beetje brutale vraag (hoeft ook niet te antwoorden), maar wat kost nou zo'n reisje? Want heb gehoord dat het echt duur is.
quote:Kijk, dat bedoel ik. Dan denk ik dat mijn vriend en ik nog effe moeten sparen!!
Op donderdag 31 juli 2003 13:58 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Het is duur ja.
Dit reisje komt totaal inclusief eten, benzine etc op zo'n 6000 euro
(gesoept..., links is een gletsertong)
[Dit bericht is gewijzigd door E.T. op 01-08-2003 17:37]
quote:wat een ontzettende mooie foto's hebje gemaakt..... De foto met die geiser ziet er ook erg spectaculair uit. Daar wil ik ook heen.....
Op woensdag 30 juli 2003 19:43 schreef Swetsenegger het volgende:
quote:Wij waren voor 3 weken IJsland, 3 dagen Far Oer en 4 dagen boot (dus lease-auto mee) ongeveer 4000 Euro (voor zijn twee-en) kwijt. Als je gaat kamperen (en deels in berghutten of sleepingbag-accommodation slaapt) en zelf kookt zoals wij (soms) deden, dan kun je de kosten aardig in de hand houden.
Op donderdag 31 juli 2003 14:42 schreef Koningin het volgende:[..]
Kijk, dat bedoel ik. Dan denk ik dat mijn vriend en ik nog effe moeten sparen!!
Btw, hele mooie foto's in deze draad, chapeau
En hier een 2 minuten durende filmpje ter download voor de liefhebbers (12 MB !)
Niet mijn webspace, dus zal 'm geen weken hosten
[Dit bericht is gewijzigd door Swetsenegger op 05-10-2003 14:28]
quote:Waar hebben jullie het dan geboekt??
Op maandag 29 september 2003 16:24 schreef paricos het volgende:[..]
Wij waren voor 3 weken IJsland, 3 dagen Far Oer en 4 dagen boot (dus lease-auto mee) ongeveer 4000 Euro (voor zijn twee-en) kwijt. Als je gaat kamperen (en deels in berghutten of sleepingbag-accommodation slaapt) en zelf kookt zoals wij (soms) deden, dan kun je de kosten aardig in de hand houden.
quote:1.
Op maandag 6 oktober 2003 11:12 schreef Koningin het volgende:[..]
Waar hebben jullie het dan geboekt??
De rest van de overnachtingen op de bonnefooi.
Trouwens nog een vraagje, ik heb eens iemand horen vertellen dat of het noorden of het zuiden aantrekkelijker was om naar toe te gaan. Klopt dit? Heeft iemand hier meer over te vertellen.?
[Dit bericht is gewijzigd door Koningin op 06-10-2003 15:58]
quote:In het Noorden (omgeving Akuyeryi/Myvatn) heb je wel een grotere kans op goed weer/zon en dus minder kans op regen.
Op maandag 6 oktober 2003 15:47 schreef Koningin het volgende:
Bedankt voor de info.....!!Trouwens nog een vraagje, ik heb eens iemand horen vertellen dat of het noorden of het zuiden aantrekkelijker was om naar toe te gaan. Klopt dit? Heeft iemand hier meer over te vertellen.?
Wat betreft landschappelijk schoon kom je zowel in het Noorden, het Zuiden het Oosten het Westen en het binnenland aan je trekken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |