abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12087178
Ja, zonder dat we het merken worden we bestolen, krijgen we sigaren uit eigen doos en doen we allemaal mee met de gekte. Maar wat niemand durft te zeggen, is dat we allen ziek zijn van ellende. Ach we weten het wel, want 'onze' overheid kent de grootste roofridders, maar dat wist u al. Mijn vraag is echter waarom laten we ons toch steeds opnieuw met schijnbare graagte bestelen, want zij zijn met enkelen en wij met zeer velen.

De overheid en aanverwante organisaties besloten een tijdje geleden het geld versneld uit onze zakken te kloppen. Benzine en andere brandstoffen werden weer duurder gemaakt, meer geld werd gereserveerd voor het crimineel dure openbaar vervoer, hogere leges voor gemeentelijke zaken, meer hier, meer daar. En de burger? Ach die is dus gewoon weer de sigaar. Onderzoek had uitgewezen dat de burger wel meer voor zijn gezondheid wilde betalen, hopsa in al haar wijsheid hebben de staatsroofridders het ziekenfondsbedrag met minimaal ruim 60% verhoogt, niet dat u nu meer krijgt, maar u betaalt meer om zo u het gevoel te geven dat we met zijn allen bijdragen aan het oplossen van de wachtlijstproblemen. Zijn er dan veranderingen in de ziekenhuizen en de administratieve handelingen gekomen? Nee dus. Zijn er meer ziekenhuizen bij gekomen? Ook al niet. Krijgen we meer en betere medicijnen? Ja kom op zeg, we zijn geen Sinterklaas.

We krijgen een duurder treinkaartje maar geen beter railvervoer. Ook daar blijft men bij een onwerkbare organisatiestructuur, slecht en onvoldoende rijdend materiaal, slecht en verouderde rails- en infrastructuur en slechte klantenservice, slechte stationsservice. Wiskundig schijnt het optellen van een aantal negatieven, positief uit te pakken maar hier betalen we dus voor een gegarandeerde wanprestatie verplicht meer. Zoiets noem ik dus stelen, want als je geen alternatief hebt, zul je met deze slechte, vervuilde, gevaarlijke en soms intimiderende vervoersvorm moeten reizen en daarvoor de rekening betalen met dank aan het bizarre beleid van uw overheid.

Miljarden euros vliegen zwart naar het buitenland omdat bepaalde lieden echt geen zin meer hebben zich nog langer te laten bestelen en beroven als we de kranten tenminste mogen geloven. We zijn een schatrijke natie, we hadden ooit een betrouwbaar en fijnmazig railnet en openbaar vervoer, we hadden ooit een hoog opleidingsniveau en goede uitgeruste scholen en opleidingen, we hadden een klinkende naam op medisch gebied, alleen al de tandartszorg was wereldwijd uniek, en nu..ach nu is Nederland in feite doodziek.

We zijn nog steeds schatrijk, maar door consequent wanbeleid raakt Nederland massaal zijn centen kwijt en de overheid weet slechts één oplossing: de lasten verhogen en kreten slaken als de sterkste schouders moeten de zwaarste lasten dragen. Om zo langzamerhand heel Nederland de WAO in te jagen, vanwege stress, burn-outs en sociale uitval.

De oude politiek maakte dit eens zo welvarende en dynamische land dood en doodziek. Men vermoordde de vissersvloot, men maakte de agrarische tak letterlijk en figuurlijk dood, men saneerde en men fuseerde dat het een lieve lust was. Maar er was niemand die even zo slim was om even tussentijds de rekening op te maken en even de vernieuwingen te staken. Schaalvergroting en privatisering waren de sleutelwoorden die we dagelijks via de media hoorden. Maar de bejaardencentra werden onpersoonlijke opslagterreinen voor de uitgebluste en afgeschreven natie, gevangenissen werden sociale opvangplaatsen, scholen werden toetsfabrieken. Ach, we werden zo jaar in en jaar uit allemaal steeds armer en zieker.

Bemoei- en regelzucht, hogere drankaccijns, duurdere sigaretten, steeds maar weer meer lasten, eerst het zuur, maar nimmer het zoet.

Ik kan nog wel tientallen voorbeelden geven maar het stelen is te massaal.

pi_12087320
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 11:36 schreef Fullbrain het volgende:

Ga maar doen...

[Dit bericht is gewijzigd door R34L-SIcK op 29-07-2003 11:44]

dinsdag 29 juli 2003 @ 11:43:59 #3
39446 303
(C) Roland
pi_12087399
quote:
Men vermoordde de vissersvloot
Sorry hoor, wat is dit voor bullshit? Je bedoelt zeker dat de vissersvloot door massale vangsten vissen laat uitsterven????
Installing a new program will always screw up at least one old one.
pi_12087479
wat kunnen we er aan doen, je moet je toch laten bestelen anders word je huis leeggehaald(en dus nog bestolen) of je kunt je opsluiten(dus kluizenaar worden) maar dat ben ik niet echt van plan
  dinsdag 29 juli 2003 @ 11:48:31 #5
61334 howietje
Buitenkunst here I come!
pi_12087518
klaag niet pik, we hebben het al veel te goed

nee, ff serieus
Wat je zegt is wel waar, maar mij interessert het echt niks, aangezien wij (iedereen in Nederland, en zeker iedereen op FOK) het veels te goed hebben,
zo goed dat we mogen kiezen waar we op vakantie gaan, mogen kiezen wat onze volgende grote uitgavenpost zal worden.
Of we kunnen het ook gewoon allemaal opzuipen in de kroegen!

Studeren? Studeren is in nederland al erg aantrekkelijk, nog net niet zo aantrekkelijk als in Zweden, maar je kan niet alles hebben he.
Uiteindelijk komt het toch neer op het gedrag en karakter van de individu-en en maar relatief weinig op het bestuur.

Maarja, zal de criminaliteit in de ghetto in de vs echt afnemen als ze studeren gratis zouden maken?
Daarover ken je discussieren.

maw de overheid doet z'n werk zeker niet slecht
hmz blah

hooked on stereophonics
pi_12087562
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 11:43 schreef 303 het volgende:

[..]

Sorry hoor, wat is dit voor bullshit? Je bedoelt zeker dat de vissersvloot door massale vangsten vissen laat uitsterven????

Niet alleen dat, maar in een vrije markt economie bepalen vraag en aanbod de markt.
Dus als er teveel vissers zijn, word het aanbod te groot, bij een gelijkblijvende markt zullen er dus vissers kapot gaan hieraan.

Maar nee, het is beter om dan kunstmatig door quota en subsidies die bedrijven overeind te houden natuurlijk....

Survival of the fittest.

dinsdag 29 juli 2003 @ 11:55:17 #7
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_12087693
Ow ow ow, wat is het allemaal weer verschrikkelijk. Jij bent echt een goed voorbeeld van een post-fortyn-zeikert.
lege ton
  dinsdag 29 juli 2003 @ 11:56:56 #8
44828 Martijn78
Solliciteren....
pi_12087739
Volgens mij komt het door dit soort klanken uit de samenleving dat bv. het consumentenvertrouwen en het algemeen beeld dat iedereen heeft over de overheid de laatste jaren tanende is.

Het beeld dat geschetst wordt komt mij nogal deprimerend over. Het is natuurlijk makkelijk om de overheid de schuld te geven van alles wat je niet aanstaat, maar aan de meeste geschetste ontwikkelingen kan de Nederlandse overheid simpelweg niets doen. Zo is de vissersvloot gebonden aan Europees vastgestelde quota, heeft de landbouw (ook) last van de overproductie in de regio en bepaalt de NS zelf haar prijzen.

Ok, het gaat iets minder met de economie, maar ik denk dat de meeste mensen (behalve de mensen die ontslagen zijn....) dit niet direct merken. Mij hoor je niet klagen: over een tijdje zal alles beter zijn!!

.... the old oracle said, "All things have two handles: beware of the wrong one." (Ralph Waldo Emerson)
pi_12087817
Je bent gewoon verwend.

Mensen zoals jij zien niet in hoe enorm goed ze het hebben in de huidige maatschappij. Natuurlijk is het leven in de huidige omstandigheden duurder dan een aantal jaren terug. Natuurlijk zijn er bijvoorbeeld wachtlijsten bij ziekenhuizen.

Wij hebben tenminste ziekenhuizen.

Als je iets verder kijkt dan je iegen landsgrenzen zul je zien dat wij in verhouding tot het gemiddelde in de wereld zeer goed leven. En dat het prijskaartje dat daar aanhangt in verhouding niet eens hoog is!

De onvrede die sinds Fortuyn de kop op steekt komt puur door het feit dat we door de jaren heen verwend zijn, en niet omdat we het zo slecht hebben of dat alles zo duur is.

[Dit bericht is gewijzigd door mortar999 op 29-07-2003 12:01]

aibohphobia ;The fear of palindromes
  dinsdag 29 juli 2003 @ 12:00:14 #10
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_12087830
Het stuk begon nog wel aardig, maar helaas heb je de neiging om iets te veel in holle retoriek te verzanden. De vissersvloot is niet uitgemoord door de overheid, dat hebben ze zelf gedaan. Met saneringen en fusies hebben ze al evenmin wat te maken. Dat zijn dingen die bedrijven zichzelf aandoen (al dan niet met een succesvolle afloop) en over je overige commentaren valt ook het nodige te zeggen.

Wat doe jij persoonlijk aan de overvolle bejaardencentra? Doe je wel eens vrijwilligerswerk bijvoorbeeld of roep je alleen maar hoe het erg het wel niet is? Etc. etc.

Leuke insteek, maar iets minder chargeren, doet je boodschap een stuk beter overkomen (zelfs al ben ik het met de boodschap zelf niet eens).

pi_12087968
Ik ben het zo eens over de NS, maarja ik denk iedereen wel
pi_12087992
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 12:00 schreef Maerycke het volgende:
Het stuk begon nog wel aardig, maar helaas heb je de neiging om iets te veel in holle retoriek te verzanden. De vissersvloot is niet uitgemoord door de overheid, dat hebben ze zelf gedaan. Met saneringen en fusies hebben ze al evenmin wat te maken. Dat zijn dingen die bedrijven zichzelf aandoen (al dan niet met een succesvolle afloop) en over je overige commentaren valt ook het nodige te zeggen.

Wat doe jij persoonlijk aan de overvolle bejaardencentra? Doe je wel eens vrijwilligerswerk bijvoorbeeld of roep je alleen maar hoe het erg het wel niet is? Etc. etc.

Leuke insteek, maar iets minder chargeren, doet je boodschap een stuk beter overkomen (zelfs al ben ik het met de boodschap zelf niet eens).

Fusies/saneringen: ik doelde vooral op KPN, het voormalige staatsbedrijf, dat na de privatisering werd geleid door megalomane bestuurders die het bedrijf bijna naar het faillisement brachten.

Ja, ik roep voornamelijk hoe erg het allemaal is. Gelukkig mag ik dat in dit land nog doen.

Chargeren is mijn stijl .... wen d'er maar aan.

pi_12088043
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 12:06 schreef Shinny het volgende:
Ik ben het zo eens over de NS, maarja ik denk iedereen wel
Openbaar vervoer. Een miljarden subsidies verslindend apparaat dat zo slecht georganiseerd is dat geen mens in dit piepkleine land fatsoenlijk vanuit het Noorden naar het Zuiden, of van Oost naar West kan reizen. Laat staan dat er een hoog frequente verbinding tussen kleinere gemeenten onderling wordt onderhouden. De burgers betalen via de belastingen een vermogen aan een failliet openbaar vervoer systeem. Wie op dit systeem is aangewezen, betaalt een schandalig hoge prijs voor vertragingen, slechte verbindingen, vuil en kapot materiaal en met een beetje pech is zijn vertrek of eindpunt slechts bereikbaar met een belbus of taxi. Dus jaagt men de burger in het eigen vervoer met als gevolg verstopte wegen, dure wegenbelasting, dure accijns op de brandstof, BTW, BVB, milieu- en mobiliteitstoeslagen, gemeentelijk ontmoedigingsbeleid, duur parkeren of totaal geen mogelijkheid tot parkeren. Zelfs tijdelijke kwartjes worden permanent gemaakt.
pi_12088188
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 12:09 schreef Fullbrain het volgende:

[..]

Openbaar vervoer. Een miljarden subsidies verslindend apparaat dat zo slecht georganiseerd is dat geen mens in dit piepkleine land fatsoenlijk vanuit het Noorden naar het Zuiden, of van Oost naar West kan reizen. Laat staan dat er een hoog frequente verbinding tussen kleinere gemeenten onderling wordt onderhouden. De burgers betalen via de belastingen een vermogen aan een failliet openbaar vervoer systeem. Wie op dit systeem is aangewezen, betaalt een schandalig hoge prijs voor vertragingen, slechte verbindingen, vuil en kapot materiaal en met een beetje pech is zijn vertrek of eindpunt slechts bereikbaar met een belbus of taxi. Dus jaagt men de burger in het eigen vervoer met als gevolg verstopte wegen, dure wegenbelasting, dure accijns op de brandstof, BTW, BVB, milieu- en mobiliteitstoeslagen, gemeentelijk ontmoedigingsbeleid, duur parkeren of totaal geen mogelijkheid tot parkeren. Zelfs tijdelijke kwartjes worden permanent gemaakt.

taj en dan willen ze de OV nog gaan afschaffen ook misschien
pi_12088391
quote:
Onderzoek had uitgewezen dat de burger wel meer voor zijn gezondheid wilde betalen, hopsa in al haar wijsheid hebben de staatsroofridders het ziekenfondsbedrag met minimaal ruim 60% verhoogt,
Inderdaad die staatsroofridders (mooi woord!) van CDA, VVD en lpf. Dat zijn de mensen die ons land met alle plezier naar de kloten helpen .
Overigens is de stijging in een jaar zelfs bijna 100%.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 29 juli 2003 @ 12:25:09 #16
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_12088450
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 12:07 schreef Fullbrain het volgende:

[..]

Fusies/saneringen: ik doelde vooral op KPN, het voormalige staatsbedrijf, dat na de privatisering werd geleid door megalomane bestuurders die het bedrijf bijna naar het faillisement brachten.

Dan nog waren er hele kuddes burgers die daar volledig achter stonden, omdat het kapitalisme zo enorm groot goed was.
quote:
Ja, ik roep voornamelijk hoe erg het allemaal is. Gelukkig mag ik dat in dit land nog doen.

Chargeren is mijn stijl .... wen d'er maar aan.

*grin*

Kan best, maar je boodschap verdwijnt in het geschreeuw.. Ook een overweging natuurlijk..

pi_12088621
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 12:09 schreef Fullbrain het volgende:

[..]

Ach het intercitynet is helemaal niet zo slecht, je bent in 4/5 uur met de trein van Groningen in Maastricht. Verder zijn bijna alle grote steden prima te bereizen.

Ach en dat kwartje (het was nog geen 20 gulden cent) van premier Lubbers daar merk je nu echt niks meer van.

pi_12091152
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 11:59 schreef mortar999 het volgende:
Je bent gewoon verwend.

Mensen zoals jij zien niet in hoe enorm goed ze het hebben in de huidige maatschappij. Natuurlijk is het leven in de huidige omstandigheden duurder dan een aantal jaren terug. Natuurlijk zijn er bijvoorbeeld wachtlijsten bij ziekenhuizen.

Wij hebben tenminste ziekenhuizen.

Als je iets verder kijkt dan je iegen landsgrenzen zul je zien dat wij in verhouding tot het gemiddelde in de wereld zeer goed leven. En dat het prijskaartje dat daar aanhangt in verhouding niet eens hoog is!

De onvrede die sinds Fortuyn de kop op steekt komt puur door het feit dat we door de jaren heen verwend zijn, en niet omdat we het zo slecht hebben of dat alles zo duur is.

Het gaat slecht met Nederland mortar999. Ik weet niet hoe het jouw vergaat maar als ik de berichten in de media lees en zie dan krijg ik het gevoel dat de burger vogelvrij is en de criminelen en terroristen in dit land de dienst uitmaken.

Een compleet op hol geslagen justitie dat met een peloton politiemensen, compleet met hondenbrigade de zwaar criminele AH-middenstander van huis haalde omdat deze schurk opnieuw een proletarisch winkelende burger te grazen heeft genomen.

Een non werd de cel ingesmeten omdat zij zich niet hield aan het vervoersverbod voor pluimvee. Met grof geweld voorkwamen de handhavers van de rechtsstaat dat zij nog langer haar misdadige aktiviteiten kon uitvoeren.

Ook de Fransen hebben het al door en leverden niet een terrorist aan Nederland uit. Zij zijn als de dood dat deze in Nederland in no-time een vereniging opricht, subsidie aanvraagt en krijgt om daarna genocide acties voor te bereiden tegen het niet-islamitische deel van Europa. Bovendien heeft Nederland een naam hoog te houden wat betreft een falend justitieel apparaat. Het lieve vaderland kent geen antiterroristen-wetgeving, de luie Haagse jongetjes en meisjes hebben daar nog nooit over nagedacht. Ook volgens de door PVDA en D66 gedomineerde magistratuur heeft Nederland geen terroristen of organisaties binnen haar grenzen. We zijn een land waarbinnen de vrijheid verworden is tot een keurslijf voor de gewone burger, meer een dwangbuis kun je wel stellen en voor de kwaadwillende(n) is dit land een paradijs, want geen rechter legt ze een strobreed in de weg en mochten ze al opgepakt en veroordeeld worden dan lopen deze padvinders in no-time weer op straat met dank aan het falende justitie apparaat.

De rechters zijn overbelast, maar dat kan ook niet anders dan met hun vele, soms zelfs tientallen bijbanen. Het OM scoort mateloos hoog in veroorzaken van procedurele fouten en de politie moet zich houden aan de strakke regels van overwerk en urenverantwoording. Dus is het éénvoudiger om hardrijders, foutparkeerders, helmloze en ander tuig te verbaliseren want zo kun je ook meteen de provinciale kas wat opleuken en bovendien is het handhaven van de gewerkte uren dan een peuleschil.

Corruptie, het woord kende Nederland alleen van het buitenland. Dankzij de bouwfraude en diverse onderzoeken naar de handel en wandel van ambtenaren - tot aan provinciebestuurders aan toe - bleek dat ook in het keurig aangeharkte Nederland de fraude en corruptie gedijde. Joost Eerdmans (LPF) stelde daar terecht vragen over, maar nu roept minister Donner dat hem geen gegevens bekend zijn. Dus als er geen keiharde cijfers zijn, dan is er ook geen topje van een ijsberg en als er geen ijsberg is, is er ook geen fraude. Als je het niet ziet, dan is het er niet en als het er wel is, maar er zijn keiharde bewijzen dan is het er dus toch niet en mochten er wel aanwijzingen zijn, wat heet, zelfs heel sterke aanwijzingen, dan nog is dat niet een bewijs, hooguit een moment van aandacht waard, maar meer ook niet. Zo simpel lost Den Haag dus zijn problemen op.

Het OM heeft nog geen enkele voorkenniszaak en beursfraudezaak tot een goed einde weten te brengen. De schuldigen bleven onschuldig en de beleggers die hun spaarcenten als sneeuw voor de zon zagen verdampen, zullen gewoon even wat langer moeten blijven werken voordat ze met pensioen kunnen, het is niet anders. Zelfs in Semi-staatsbedrijven worden er graaipraktijken op na gehouden, ondanks wanprestaties en in een teruglopende economie gaan de topbestuurders er vandoor met forse beloningen en de belastingbetaler mag de rekening betalen ... want leuker kunnen ze het schijnbaar nog steeds niet maken.

Ook de burgervader van Amsterdam is ook zo iemand die niets ziet en niets hoort en keer op keer de dialoog aangaat met diegenen die de dialoog allang niet meer voeren, maar daarvan wil Cohen niets weten, want de burger moet zelf maar optreden. Wat dat met oneerlijkheid heeft te maken? Nou, als jij en ik tijdens een herdenking kransen als lederen monster zouden gebruiken zouden we in no-time worden opgesloten. Maar niet een stel vandalen, dat keer op keer de media haalt. De oplossing van Cohen en bovendien het opperhoofd van de politie is dat de burgers maar zelf moeten reageren.

Maatschappelijk holt Nederland achteruit, de zorg is een papieren Mount Everest geworden waarbij het allang niet meer om de zorg gaat maar om de juiste zakken op de juiste plekken gevuld te krijgen. Wat heeft dat met oneerlijkheid en corruptie te maken? Niets en alles. Want als medicijnen belachelijk duurder worden gemaakt - wel 40% boven op de standaardwinst - en apothekers prachtige bonussen, computers en andere handige dure hebbedingetjes krijgen, dan ineens heeft het wel degelijk met een vorm van corruptie te maken. We noemen het alleen nu een bonussenstelsel. Een stelsel dat ten koste gaat van de betaalbaarheid van ons zorgstelsel.

Maar verder is Nederland een goudeerlijk land en is de oneerlijkheid slechts een gesmolten ijsberg. Zou Donner en Co. ooit toegeven dat ze niet kunnen ingrijpen, omdat ondertussen de gehele maatschappijkliek van hoog tot laag meedeelt in de meeverdienmachinerie, de zogenaamde 'win/win situatie' ... waarvoor de belastingbetaler en de brave burger de rekening mogen betalen?

pi_12091308
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 14:17 schreef Fullbrain het volgende:

[..]

Het gaat slecht met Nederland mortar999. Ik weet niet hoe het jouw vergaat maar als ik de berichten in de media lees en zie dan krijg ik het gevoel dat de burger vogelvrij is en de criminelen en terroristen in dit land de dienst uitmaken.

Juist de berichten in de media die is toch links en bevooroordeeld .

Volgens mij maakt de burger in dit land de dienst uit! Er zijn wetten om de burger te beschermen zodat deze niet op basis van enkele vage beweringen veroordeeld kan worden.

dinsdag 29 juli 2003 @ 14:28:33 #20
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_12091423
Ik vraag me nu al een hele tijd af, hoe oud ben je fullbrain?
Ik wil graag een compleet beeld over je persoonlijkheid hebben namenlijk.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_12092302
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 14:28 schreef kingmob het volgende:
Ik vraag me nu al een hele tijd af, hoe oud ben je fullbrain?
Ik wil graag een compleet beeld over je persoonlijkheid hebben namenlijk.
Bij het PBC hebben ze wel een rapport ter inzage klaar liggen, vermoed ik.
pi_12092333
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 14:23 schreef du_ke het volgende:

[..]

Juist de berichten in de media die is toch links en bevooroordeeld .

Volgens mij maakt de burger in dit land de dienst uit! Er zijn wetten om de burger te beschermen zodat deze niet op basis van enkele vage beweringen veroordeeld kan worden.

Maar de politie en justitie gedragen zich niet altijd naar de geest van de wet, gelet op de vele berichten in deze.
  † In Memoriam † dinsdag 29 juli 2003 @ 15:18:59 #23
47213 ArmaniMania
pi_12092562
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 11:36 schreef Fullbrain het volgende:
Ja, zonder dat we het merken worden we bestolen, krijgen we sigaren uit eigen doos en doen we allemaal mee met de gekte. Maar wat niemand durft te zeggen, is dat we allen ziek zijn van ellende. Ach we weten het wel, want 'onze' overheid kent de grootste roofridders, maar dat wist u al. Mijn vraag is echter waarom laten we ons toch steeds opnieuw met schijnbare graagte bestelen, want zij zijn met enkelen en wij met zeer velen.

Dat is jouw mening ? Jij generaliseert graag ?

De overheid en aanverwante organisaties besloten een tijdje geleden het geld versneld uit onze zakken te kloppen. Benzine en andere brandstoffen werden weer duurder gemaakt, meer geld werd gereserveerd voor het crimineel dure openbaar vervoer, hogere leges voor gemeentelijke zaken, meer hier, meer daar. En de burger? Ach die is dus gewoon weer de sigaar. Onderzoek had uitgewezen dat de burger wel meer voor zijn gezondheid wilde betalen, hopsa in al haar wijsheid hebben de staatsroofridders het ziekenfondsbedrag met minimaal ruim 60% verhoogt, niet dat u nu meer krijgt, maar u betaalt meer om zo u het gevoel te geven dat we met zijn allen bijdragen aan het oplossen van de wachtlijstproblemen. Zijn er dan veranderingen in de ziekenhuizen en de administratieve handelingen gekomen? Nee dus. Zijn er meer ziekenhuizen bij gekomen? Ook al niet. Krijgen we meer en betere medicijnen? Ja kom op zeg, we zijn geen Sinterklaas.

En wat wil je daar tegen doen dan ? Alles veranderd, het wordt drukker in Nederland dus ook de ziekenhuizen.

We krijgen een duurder treinkaartje maar geen beter railvervoer. Ook daar blijft men bij een onwerkbare organisatiestructuur, slecht en onvoldoende rijdend materiaal, slecht en verouderde rails- en infrastructuur en slechte klantenservice, slechte stationsservice. Wiskundig schijnt het optellen van een aantal negatieven, positief uit te pakken maar hier betalen we dus voor een gegarandeerde wanprestatie verplicht meer. Zoiets noem ik dus stelen, want als je geen alternatief hebt, zul je met deze slechte, vervuilde, gevaarlijke en soms intimiderende vervoersvorm moeten reizen en daarvoor de rekening betalen met dank aan het bizarre beleid van uw overheid.

De overheid vond ik en is toch al 1 grote mafia-bende

Miljarden euros vliegen zwart naar het buitenland omdat bepaalde lieden echt geen zin meer hebben zich nog langer te laten bestelen en beroven als we de kranten tenminste mogen geloven. We zijn een schatrijke natie, we hadden ooit een betrouwbaar en fijnmazig railnet en openbaar vervoer, we hadden ooit een hoog opleidingsniveau en goede uitgeruste scholen en opleidingen, we hadden een klinkende naam op medisch gebied, alleen al de tandartszorg was wereldwijd uniek, en nu..ach nu is Nederland in feite doodziek.

De opleidingen tegenwoordig zijn uitgebreider en professioneler, dus die vlieger gaat niet op wat dat betreft

We zijn nog steeds schatrijk, maar door consequent wanbeleid raakt Nederland massaal zijn centen kwijt en de overheid weet slechts één oplossing: de lasten verhogen en kreten slaken als de sterkste schouders moeten de zwaarste lasten dragen. Om zo langzamerhand heel Nederland de WAO in te jagen, vanwege stress, burn-outs en sociale uitval.

Dat dacht je maar, ze willen juist mensen met psychische klachten zo snel weer aant werk hebben al dan niet aangepast werk

De oude politiek maakte dit eens zo welvarende en dynamische land dood en doodziek. Men vermoordde de vissersvloot, men maakte de agrarische tak letterlijk en figuurlijk dood, men saneerde en men fuseerde dat het een lieve lust was. Maar er was niemand die even zo slim was om even tussentijds de rekening op te maken en even de vernieuwingen te staken. Schaalvergroting en privatisering waren de sleutelwoorden die we dagelijks via de media hoorden. Maar de bejaardencentra werden onpersoonlijke opslagterreinen voor de uitgebluste en afgeschreven natie, gevangenissen werden sociale opvangplaatsen, scholen werden toetsfabrieken. Ach, we werden zo jaar in en jaar uit allemaal steeds armer en zieker.

Politiek vind ik toch al 1 grote rotzooi

Bemoei- en regelzucht, hogere drankaccijns, duurdere sigaretten, steeds maar weer meer lasten, eerst het zuur, maar nimmer het zoet.

Tjah dat vind ik niet erg, er gebeuren toch al te veel dodelijke ongelukken waar alcohol in het spel is, voor mij part verhogen ze de accijns zodat een blikje bier 100¤ kost, en dat geldt ook voor rookwaren

Je doet er niks aan

pi_12092969
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 15:18 schreef ArmaniMania het volgende:

[..]

Je doet er niks aan

Daar wordt ik niet voor betaald. Ik kan alleen kiezen op de juiste politieke partij die mijn onvrede deelt. Suggestie? Ik zie ze namelijk niet.
pi_12094878
Je beweert dat het slecht gaat met dit land....

In vergelijking waarmee? In vergelijking met het stenigen van vrouwen omdat ze overspel hebben gepleegd? (midden-oosten) Of qua cultuur dichterbij : De doodstraf opleggen aan minderjarigen en zwakzinningen? (Amerika)

Dat de criminaliteit stijgt zal best kloppen. Naarmate de bevolkingsdichtheid groeit zal dit blijven gebeuren. Ik vermoed echter dat de onrust op een onevenredige manier stijgt.
Vroeger hadden we het journaal en dat was het. Met allerlei zenders die ook "nieuws" willen brengen komen plotseling alle kleine zaken ook op de voorgrond. (het in elkaar slaan van een winkeldief is groot nieuws??)
Hierdoor lijkt het alsof er veel meer criminaliteit is dan dat er eigenlijk is...

Ik snap de onvrede best. Ik snap echter niet dat men niet meer kan relativeren.

aibohphobia ;The fear of palindromes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')