abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12062181
het zijn er nou toch al wel wat ...
met ook redelijk veel schade ... zij het voornamelijk materiële ...

dan gisteren die bomauto op het vliegveld van Santander

quote:

27/07 Bomauto ontploft op luchthaven Santander
Zondagnamiddag is op een parkeerplaats bij de luchthaven van Santander (noorden van Spanje) een bomauto ontploft. Dat meldt de nationale Spaanse radiozender. Volgens de radio vielen er geen slachtoffers.
Even voor de ontploffing had een anonieme beller gemeld dat er zich op de parkeerplaats explosieven bevonden, zo wist de radiozender nog.

enerzijds denk ik dat het wel meevalt omdat het doel van de aanslagen niet zozeer schade/slachtoffers maken is, maar eerder toeristen weghouden en de Spaanse economie schade berokkenen...

anderzijds ... je zou maar net op de verkeerde plaats lopen ...
maar goed, dat laatste is overal en altijd van toepassing ...

omdat we een last-minute wilden nemen, ligt onze bestemming nog niet vast ... en op zich zie ik Spanje wel zitten ...
maar toch, hoe denken anderen daar over??

pi_12062286
Er kan overal wat gebeuren. Dit lijkt me niet een reden om je vakantie af te zeggen of om niet op vakantie te gaan. Er zijn maar weinig plekken die echt veilig zijn.
Ik zou dus gewoon gaan.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_12062368
clichè, maar wel waar: de kans dat je daar (of ergens anders) wordt aangereden door een auto is veel groter dan de kans dat je bij een aanslag betrokken raakt.
Some weasel took the cork out of my lunch...
  maandag 28 juli 2003 @ 10:41:57 #4
32255 Dopekoe
Say no to drugs!
pi_12062379
Wij gaan ook naar Spanje maar om voor wat bomaanslagen je vakantie af te zeggen is een beetje onzin vind ik....

Dan zou je nergens meer heen kunnen want in elk land zijn wel bomaanslagen....

The tiniest cough can be deadlier than the fiercest dragon
  maandag 28 juli 2003 @ 10:45:39 #6
44468 Deindo
Live by the gun die by the gun
pi_12062450
Ja en ik ga volgende week naar spanje toe.
Ik vlieg naar Alicante daag ging een bom af
En ga stappen in Benidorm ging ook een bom af.
If the world was a girl I’d stick my dick in the ground fuck the world
pi_12062478
quote:
Op maandag 28 juli 2003 10:42 schreef Disorder het volgende:
ETA's campagne begint vruchten af te werpen zie ik.
dat is nog niet zeker hé

het speelt in m'n hoofd ... maar ik ben nog verre van de beslissing om Spanje links te laten liggen als vakantiebestemming ...

uiteraard zijn er altijd en overal wel risico's ... je bent nergens veilig
nah, ik ben niet paranoïde ...

pi_12063016
Ik heb een paar jaar terug in Malaga gezeten tijdens een bommencampagne van de ETA. Hoe raar het ook klinkt; na een tijdje wen je eraan. In totaal zijn er 6 bommen ontploft; bij de derde lagen we met een groep bij het zwembad en hoorden de explosie. Dat leverde alleen de laconieke reactie ''oops dat was er weer een'' op.

De enige waar ik nog wel een beetje van schrok was toen ik op een avond terugreed vanaf Torremolinos en ik een omleiding moest nemen vanwege een bom die ontploft was bij de bank waar ik normaal mijn geld opnam.

Voor de rest; als je een beetje oplet dan is het geen echt probleem. Dus afblijven van pakketjes zonder eigenaar, bij voorkeur ook niet in de buurt blijven staan. Op luchthavens een beetje opletten of mensen bij hun bagage blijven. En als je echt denkt dat er iets mis is; haal er iemand van de beveiliging of de politie bij.

pi_12066514
spanje wel veilig?

Recent topic over hetzelfde onderwerp.

maandag 28 juli 2003 @ 14:07:36 #10
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_12066828
quote:
Op maandag 28 juli 2003 13:56 schreef k_man het volgende:
spanje wel veilig?

Recent topic over hetzelfde onderwerp.

recent is relatief ...
gezien de toename van aanslagen de laatste dagen is de situatie al niet meer hetzelfde als 13 juli (datum ander topic) lijkt me ...
en echt geweldige replies staan er in dat andere topic niet echt ...
pi_12066865
Ik ga gewoon nog lekker op vakantie naar Spanje Het moet wel heel gek gaan voordat ik wordt opgeblazen
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  maandag 28 juli 2003 @ 14:10:22 #12
54034 CoReTeX
Per Undas Adversas
pi_12066886
Statistisch gezien lijkt het me wel veilig, de bomaanslagen hebben gezien de enorm aantallen toeristen daar nog maar relatief weinig slachtoffers aangericht.

Denk dat de kans dat je een voedselvergifteging of een verkeersongeluk daar krijgt net zo groot/klein is.

[url=http://213.200.64.229/freestream/download/sunshine-live/#]German dance stream![/url] [url=http://www.discoradio.it/]Italian danc stream![/url] [br] Skype me callto://vortexz
  maandag 28 juli 2003 @ 21:12:50 #13
1197 DiEr
inspiratieloos
pi_12076178
quote:
Op maandag 28 juli 2003 14:07 schreef realist_ik het volgende:
en echt geweldige replies staan er in dat andere topic niet echt ...
Bedankt he!
"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." Benjamin Franklin
  maandag 28 juli 2003 @ 21:32:14 #14
42963 El_Catalan
Visca Catalunya!
pi_12076642
Ik zit zelf op dit moment nog in Spanje (waar ik oorspronkelijk vandaan kom)

Maar hier spannen de mensen erzich niet super om en wat kan je er eigenlijk tegen doen?
Je weet niet waar ze het doen en niet wanneer.
En in een eerder topic hoorde ik iemand zeggen dat het heel veilig is in het Baskenland zelf omdat ze daar vandaan komen maar dat is onzin in Vitoria,Turuel,Pamplona en Donosti worden regelmatig aanslagen gepleegd.(ze zijn wel altijd zo netjes om het even door te geven waar en wanneer)
Ik denk niet dat je gevaar loopt als je gewoon naar Spanje gaat de kans dat je wat gebeurd is heel klein het veiligste stuk van Spanje zijn denk ik de Canarische eilande en de Belaeren.
Zolang de rechste regering van Spanje de Basken geen vrijheid geeft zullen de etarras doorgaan met bommem plaatsen en als het echt zo erg is dan gaan de reisburea's wel negatieve adviesen geven of een reisverbod maar zo erg is het Nog niet

L'Unic Equip Catala es El Barça! L'Espanyol a la merda ! No volem fatxas ,las volem lluny!El Barça Guanyará tot aquest any!
pi_12076882
Ik vind die andere nog wel recent genoeg!
spanje wel veilig?
daar mag u verder posten!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')