quote:Zou je eens moeten proberen inderdaad.
Op zondag 27 juli 2003 14:23 schreef Sas22 het volgende:
Schandalig!! Mocht je een advertentie tegenkomen die luidt "reacties van allochtonen worden niet verwerkt" dan krijg je meteen allerlei instanties op je nek!
quote:Niks prima dus, er zijn ook genoeg autochtonen die zo'n werkervaringsplaats zouden kunnen gebruiken.
Op zondag 27 juli 2003 15:01 schreef Stefkuh het volgende:
Het gaat hier om een WERKERVARINGSPLAATS, zodat allochtonen die van de planeet mars komen (figuurlijk dus he) op die manier werkervaring kunnen opdoen om daarmee makkelijker de maatschappij in te kunnen! Prima dus!
Achterlijke advertentie en ik hoop van harte dat ze dit via de media flink op hun brood krijgen... zo zwart op wit dit te durven eisen. .
quote:
Op zondag 27 juli 2003 14:17 schreef Jordy-B het volgende:
Ik denk dat ze verwachten dat allochtonen meer ervaring hebben met incassobureau's en juristen...
quote:Perfect verwoord.
Op zondag 27 juli 2003 14:35 schreef Laurabeest het volgende:
De Wet Samen is een wet die gemaakt is om de diversiteit in de arbeidswereld te stimuleren. Het is dus logisch dat ze een allochtone kandidaat vragen omdat ze als ze ook autochtonen toelaten die waarschijnlijk toch weer op die functie komen en dan schiet het niet op met de diversiteit. Als er in dat bedrijf bijna alleen allochtonen zouden werken, dan zouden ze juist een autochtoon vragen, als je begrijpt wat ik bedoel.
quote:Artikel uit Haagsche Courant van 23-07-2003
Op zondag 27 juli 2003 14:57 schreef drenth het volgende:
Maar goed, straks gaan ze nog een moskee in Madurodam zetten
DEN HAAG | Miniatuurstadje Madurodam wordt waarschijnlijk over anderhalf jaar uitgebreid met een of meerdere moskeeën. Volgens directeur Peter Verdaasdonk moet Madurodam met z'n tijd mee. "We leven in een multiculturele samenleving. Moskeeën horen bij onze cultuur, ook in bouwkundig opzicht.".
Op dit moment onderzoeken beleidsmakers van Madurodam hoe de islamitische invloed op de Nederlandse samenleving het beste tot uitdrukking kan worden gebracht. "Binnen de islam bestaan diverse stromingen. We willen voorkomen dat we door voor één specifieke stroming te kiezen, andere groeperingen voor het hoofd stoten."
quote:Van de planeet Mars
Op zondag 27 juli 2003 15:01 schreef Stefkuh het volgende:Het gaat hier om een WERKERVARINGSPLAATS, zodat allochtonen die van de planeet mars komen (figuurlijk dus he
) op die manier werkervaring kunnen opdoen om daarmee makkelijker de maatschappij in te kunnen! Prima dus!
Wat zeur je???
Ze zoeken allochtonen met een MBO of HBO diploma. Dat zijn dus meestal allochtonen die gewoon in Nederland zijn geboren en waar jij en ik gewoon bij in de klas hebben gezeten en exact dezelfde opleiding hebben.
En het werk dat ze doen kan netzo goed door een allochtoon als door een autochtoon worden gedaan.
quote:En dus ook botweg discriminatie te stimuleren.
Op zondag 27 juli 2003 14:35 schreef Laurabeest het volgende:
De Wet Samen is een wet die gemaakt is om de diversiteit in de arbeidswereld te stimuleren.
Over het verband tussen werk en criminaliteit: dat is er wel. Allochtonen vervallen vaker in criminaliteit. Dit heeft er alles mee te maken dat ze vervroegd schoolverlaten, of werkeloos zijn. Als ze dus werk vinden, zal dat hier weer een positieve invloed op hebben.
quote:Ja maar dit is voor mensen met MBO of HBO diploma dus hebben de schoolverlaters er alsnog niets aan...
Op zondag 27 juli 2003 15:09 schreef Laurabeest het volgende:
Over het verband tussen werk en criminaliteit: dat is er wel. Allochtonen vervallen vaker in criminaliteit. Dit heeft er alles mee te maken dat ze vervroegd schoolverlaten, of werkeloos zijn. Als ze dus werk vinden, zal dat hier weer een positieve invloed op hebben.
quote:Integreren door ze als kleine kleutertjes te behandelen die je aan het handje moet vasthouden en voortrekken in de klas? Kom op zeg, die periode is al lang voorbij, integreren moet vooral uitgaan van éigen inzet.
Op zondag 27 juli 2003 15:09 schreef Laurabeest het volgende:
Dit is blijkbaar een effectieve manier om allochtonen te laten integreren.
quote:Nou, dat is dus een mooie motivator voor allochtonen om niet samen te klitten, maar hun kennissenkring te diversificeren met autochtonen... DAT is integreren. Met deze maatregelen stimuleer je dat dus totáál niet, integendeel, het samenklitten wordt alleen maar erger omdat je verder tóch wel aan het handje genomen wordt.
Er is in de arbeidwereld nog steeds veel sprake van het verstrekken van arbeidsplaatsen aan bekenden.
quote:Nee er wordt niets gestimuleerd, het gebeurt gedwongen.
Op deze manier wordt er dus samenwerking gestimuleerd tussen alle culturen
quote:En verder leren ze totaal NIETS over zelfredzaamheid en worden ze totaal NIET als volwaardig burger gezien omdat ze aan het handje genomen moeten worden... alsof het geestelijk gehandicapten zijn zeg... belachelijk.
Verder, zie wat hierboven gezegd wordt, het gaat helemaal niet om schoolverlaters, dus dat is ook weer overbodig gelul in deze.
"Reacties van allochtonen zullen niet in behandeling worden genomen"
Hoor ik daar de heer Vroom en Dreesman die zich geroepen voelt om dit uit te proberen?
quote:Ja en dan krijg je wel heel de ik weet nie wie bevolking op je dak :s
Op zondag 27 juli 2003 15:15 schreef sushi-nori het volgende:
Ik zou het gers lef vinden als een ander uitzendbureau als testcase een advertentie op internet of in de krant zou zetten waarin dat stond."Reacties van allochtonen zullen niet in behandeling worden genomen"
Hoor ik daar de heer Vroom en Dreesman die zich geroepen voelt om dit uit te proberen?
quote:Dus jij vind nog steeds dat het alleen aan de allochtonen is om te integreren. Ik vind dat ook nederlanders er voor open moeten staan. Allochtonen worden nog best vaak bevooroordeeld en met de nek aangekeken. Ook degenen die niets op hun geweten hebben en wel bereid zijn om te werken.
Op zondag 27 juli 2003 15:14 schreef Lithion het volgende:[..]
Integreren door ze als kleine kleutertjes te behandelen die je aan het handje moet vasthouden en voortrekken in de klas? Kom op zeg, die periode is al lang voorbij, integreren moet vooral uitgaan van éigen inzet.
[..]Nou, dat is dus een mooie motivator voor allochtonen om niet samen te klitten, maar hun kennissenkring te diversificeren met autochtonen... DAT is integreren. Met deze maatregelen stimuleer je dat dus totáál niet, integendeel, het samenklitten wordt alleen maar erger omdat je verder tóch wel aan het handje genomen wordt.
[..]Nee er wordt niets gestimuleerd, het gebeurt gedwongen.
[..]En verder leren ze totaal NIETS over zelfredzaamheid en worden ze totaal NIET als volwaardig burger gezien omdat ze aan het handje genomen moeten worden... alsof het geestelijk gehandicapten zijn zeg... belachelijk.
Verder, zie wat hierboven gezegd wordt, het gaat helemaal niet om schoolverlaters, dus dat is ook weer overbodig gelul in deze.
Ik heb het over schoolverlaters EN werklozen, ik bedoelde dus meer dat iemand die werkloos is uit verveling ook snel in de criminaliteit terecht komt, ook al heeft hij misschien een opleiding af.
En hoezo worden ze aan het handje genomen? Ze moeten alsnog zelf solliciteren, en als ze zelf niet op zoek zijn naar werk komen ze deze advertentie niet eens tegen. Het is alleen een stimulans die volgens mij nog steeds nodig is.
quote:Ik vind dat het als een kleine kleuter behandelen van allochtonen beschamend is voor die bevolkingsgroep.
Op zondag 27 juli 2003 15:23 schreef Laurabeest het volgende:
Dus jij vind nog steeds dat het alleen aan de allochtonen is om te integreren.
quote:Ja, dat is dan mooi zijn eigen schuld, of is het ineens anders als het een allochtoon betreft? Het gaat hier over het zoeken naar werk en als je wilt kun je gewoon werk vinden en hoef je totaal niet af te zakken in de criminaliteit. Het zijn volwassen mensen waar we het hier over hebben, geen kleine kleuters... maar jij bent er dus wel voor om ze als zodanig te behandelen.
Ik heb het over schoolverlaters EN werklozen, ik bedoelde dus meer dat iemand die werkloos is uit verveling ook snel in de criminaliteit terecht komt, ook al heeft hij misschien een opleiding af.
quote:Ze krijgen voorrang op anderen, uitsluitend omdat ze een andere afkomst hebben. Ze hoeven dus in dezelfde situatie minder moeite te doen om een baan te vinden, omdat hun afkomst ineens een sollicitatie-eis is geworden, alleen maar om het voor die gehele bevolkingsgroep kinderlijk eenvoudig te maken... aan het handje houden dus.
En hoezo worden ze aan het handje genomen?
quote:HET IS DISCRIMINATIE.
Het is alleen een stimulans die volgens mij nog steeds nodig is.
Hoe je het ook wendt of keert... of ben je werkelijk zo selectief in je belevingswereld dat je zegt dat discriminatie alleen erg is als allochtonen het lijdend voorwerp zijn?
En ja dat is dit inderdaad, er wordt onderscheid gemaakt tussen allochtonen en autochtonen, maar dat wil niet zeggen dat het negatief is.
En ik ben zelf geen allochtoon, en ik zeg ook niet dat er geen problemen zijn en dat sommige mensen wel eens wat beter zouden mogen inburgeren.
Maar deze advertentie past heel goed in het kader van de wet Samen (zie mijn eerdere reacties, ik heb er college over gehad dus ik weet waar het over gaat). Het is misschien wat ongelukkig geformuleerd, maar als ze het er niet bij zouden zetten zouden ze alsnog alleen naar allochtone reacties kijken. Je kunt maar beter van te voren weten dat reageren geen zin heeft.
quote:Discriminatie is ALTIJD negatief voor een groep. In dit geval pakt het positief uit voor allochtonen ja, maar is het tegelijkertijd negatief voor autochtonen.
Op zondag 27 juli 2003 15:35 schreef Laurabeest het volgende:
En ja dat is dit inderdaad, er wordt onderscheid gemaakt tussen allochtonen en autochtonen, maar dat wil niet zeggen dat het negatief is.
Verder doet het er niet toe voor wie het positief is, het gaat er om dat het discriminatie is, PUNT.
quote:Ja, zwart-op-wit zetten dat je een discriminerend beleid voert, heel intelligent inderdaad. Ik hoop dat ze hiermee keihard op hun bek gaan in de media, maar dat zal wel weer tegen gaan vallen.
Maar deze advertentie past heel goed in het kader van de wet Samen (zie mijn eerdere reacties, ik heb er college over gehad dus ik weet waar het over gaat). Het is misschien wat ongelukkig geformuleerd, maar als ze het er niet bij zouden zetten zouden ze alsnog alleen naar allochtone reacties kijken. Je kunt maar beter van te voren weten dat reageren geen zin heeft.
quote:Pure discriminatie van autochtonen.
Op zondag 27 juli 2003 14:14 schreef Tikorev het volgende:
Het wordt steeds gekker in deze multiculturele samenleving. Eerst voel je je niet meer thuis in je buurt omdat niemand er meer Nederlands praat, dan kun je 's avonds niet meer over straat vanwege de expolsief gestegen criminaliteit en vervolgens word je ook nog eens in je eigen land uitgesloten van de arbeidsmarkt...
[..]
BELACHELIJK. Echt GODVERDEGODVERS BELACHELIJK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Aanklachtje indienen?
En deze reactie van een SP-stemmer
quote:In NL is zon wet er al doorheen
Op zondag 27 juli 2003 15:47 schreef Little_Meanie het volgende:
Hier in België loopt een wetsvoorstel dat bedrijfsleiders zou verplichten om een bepaald percentage allochtonen aan te werven. Dat is toch te gek om los te lopen, je moet toch nog altijd zelf kunnen kiezen wie je in je bedrijf wilt aannemen?
quote:Sja, de realiteit is gewoon dat een werkgever eerder een autochtoon dan een allochtoon aanneemt, ook al zijn de kwalificaties gelijk (of beter).
Op zondag 27 juli 2003 15:50 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
In NL is zon wet er al doorheen
.
Zolang dat niet verandert, zijn dergelijke impopulaire maatregelen kennelijk noodzakelijk.
quote:Zoals autochtonen die bij Tempo-Team niet in aanmerking komen voor een baan gebaseerd op hun afkomst?
Op zondag 27 juli 2003 15:58 schreef Laurabeest het volgende:
Overigens is deze wet er ook niet alleen voor allochtonen, maar ook voor vrouwen en homo's, en andere groepen die op de een of andere manier toch nog last schijnen te ondervinden van vooroordelen of discriminatie.
quote:Nee, een werkervaringsplek die speciaal gecreeerd is voor minderheidsgroeperingen. Wat snap je daar niet aan ?
Op zondag 27 juli 2003 16:01 schreef Lithion het volgende:[..]
Zoals autochtonen die bij Tempo-Team niet in aanmerking komen voor een baan gebaseerd op hun afkomst?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |