abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 augustus 2003 @ 08:51:15 #201
52589 sjun
uit solidariteit
pi_12398487
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 05:19 schreef Waringin het volgende:

[..]

Ieder allochtonendebat op Fok over buitenlanders loopt uit op buitenlanderhaat.
Ieder debat over criminaliteit loopt uit op ..buitenlanderhaat.
Mensen zitten expres topics te openen om te kunnen kankeren op buitenlanders.

Een turk die iets misdoet......alle turken, islamieten worden opgehangen.
Het zijn geen zinnige debatten meer.....het is de walgelijke onderbuik van Nederland die hier zich uitleeft.

Ik denk dat extreem rechts doelbewust infiltreert met bijv klonen.
Ik kwam toevallig in een molukkertopic terecht......ja hoor.....
het zelfde gekanker..
Twee figuren heb ik nagetrokken via andere topics.....
Neo-nazifiguren.Ene Phreakie en Hammerhouse
Molukse wijk op springen
Doe maar eens hetzelfde bij die ander hatetopics...
Er zitten tientallen extreemrechtse aktivisten op Fok.
Van Pimlovers tot Hitlervereerders.Ze vinden elkaar of het gaat georganiseerd.
(een gewone Pimlover die op zijn eentje binnenwaait is niet wat ik bedoel met extreemrechtse aktivist....)

En het went al die haat....zo ging dat voor en in de oorlog ook.
Vervang de woorden 'allochtonen' etc eens met het woord 'Joden'.

Overal groeit onkruid. In een park zijn parkopzichters aangesteld om de groei ervan te beperken. In de FOKtuin lopen er benoemde vrijwilligers rond met deze taak. Je lijkt op een overspannen burger die zo geobsedeerd geraakt is door het onkruid dat hij dwars door de perkjes gaat om het uit te rukken...

In het politieke landschap kan het geen kwaad je bewust te zijn van de groei van onkruid. Daarbij blijft het echter zaak om niet alles met wat stekelige steel te benoemen als onkruid. In het politieke landschap vinden we een variatie aan begroeiing varierend van giftige paddelstoelen tot beschuttende bomen.

Als je hier niet als de gekke zelfbenoemde parkwachter door het leven wilt gaan kan ik je aanraden je niet tot het wijzen op de giftige paddestoelen te beperken. Mensen hebben verstand genoeg om niet vol overgave deze paddestoelen te gaan nuttigen, blauwe parkwachters hier hebben voldoende gezond verstand om tijdig in te grijpen zodat jij niet dwars door de perkjes hoeft.

Mogelijk groeit extreem rechts wat. Het is dan zaak om de algemene inzichten daaromtrent op uitnodigende wijze te laten toenemen.

[Dit bericht is gewijzigd door sjun op 13-08-2003 08:52]

Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  woensdag 13 augustus 2003 @ 09:21:50 #202
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_12398789
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 08:51 schreef sjun het volgende:

[..]

Mogelijk groeit extreem rechts wat. Het is dan zaak om de algemene inzichten daaromtrent op uitnodigende wijze te laten toenemen.

Ik denk niet dat het "wat" groeit op dit moment... Volgens mij tiert het welig eigenlijk..

Voorzover ik kan zien waren een jaar (of misschien zelfs wel een half jaar geleden) dit soort uitspraken niet mogelijk op Fok! terwijl ze nu gewoon getolereerd worden. Ook denk ik dat de Nederlandse maatschappij inmiddels dusdanig verhard is (en de wijze lessen uit het niet zo lang geleden verleden inmiddels vergeten is) dat het uiten van dit soort onzinnig gebral tegenwoordig allemaal mogelijk is.

Hele bevolkingsgroepen die er toevallig net even anders uitzien, worden over dezelfde kam geschoren zonder aanziens des persoons. Eén Marokkaan pleegt een overval? Dan zijn ze natuurlijk allemaal fout.. dat kan niet anders.

Tegenwoordig is het in niet meer te kijken naar achterliggende oorzaken, maar veel hipper om te zeggen dat je allochtonen direct wilt exporteren naar een omliggend land.

woensdag 13 augustus 2003 @ 09:29:58 #203
52589 sjun
uit solidariteit
pi_12398886
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 09:21 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het "wat" groeit op dit moment... Volgens mij tiert het welig eigenlijk..

Voorzover ik kan zien waren een jaar (of misschien zelfs wel een half jaar geleden) dit soort uitspraken niet mogelijk op Fok! terwijl ze nu gewoon getolereerd worden. Ook denk ik dat de Nederlandse maatschappij inmiddels dusdanig verhard is (en de wijze lessen uit het niet zo lang geleden verleden inmiddels vergeten is) dat het uiten van dit soort onzinnig gebral tegenwoordig allemaal mogelijk is.

Hele bevolkingsgroepen die er toevallig net even anders uitzien, worden over dezelfde kam geschoren zonder aanziens des persoons. Eén Marokkaan pleegt een overval? Dan zijn ze natuurlijk allemaal fout.. dat kan niet anders.

Tegenwoordig is het in niet meer te kijken naar achterliggende oorzaken, maar veel hipper om te zeggen dat je allochtonen direct wilt exporteren naar een omliggend land.

Ik denk dat het plakken van etiketjes nu niet langer is voorbehouden aan één politieke familie. Een actie is gevolgd door een reactie. Niemand is er echt blij mee vandaar dat het weer tijd wordt om daarop te reageren.

Niettemin zie ik liever wie ik voor me heb dan dat er ondergronds wat blijft smeulen. Het tolereren van uitspraken is nog iets anders dan het accepteren van uitspraken. Vrijheid van mening is een groot goed zolang dit niet uitmondt in zinloze etikettering en scheldpartijen.

Gebeurt dit wel dan kan gemotiveerd worden ingegrepen om willekeur tegen te gaan. Marokkanen zijn net zo min allemaal fout als allemaal slachtoffer. Ik blijf een voorstander van het benoemen van misstanden, te beginnen met de overtreding, te volgen door benoeming van misplaatste reacties daarop waarna tot actie kan worden overgegaan.

woensdag 13 augustus 2003 @ 09:35:16 #204
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_12398960
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 09:29 schreef sjun het volgende:

[..]

Ik denk dat het plakken van etiketjes nu niet langer is voorbehouden aan één politieke familie. Een actie is gevolgd door een reactie. Niemand is er echt blij mee vandaar dat het weer tijd wordt om daarop te reageren.

Niettemin zie ik liever wie ik voor me heb dan dat er ondergronds wat blijft smeulen. Het tolereren van uitspraken is nog iets anders dan het accepteren van uitspraken. Vrijheid van mening is een groot goed zolang dit niet uitmondt in zinloze etikettering en scheldpartijen.

Gebeurt dit wel dan kan gemotiveerd worden ingegrepen om willekeur tegen te gaan. Marokkanen zijn net zo min allemaal fout als allemaal slachtoffer. Ik blijf een voorstander van het benoemen van misstanden, te beginnen met de overtreding, te volgen door benoeming van misplaatste reacties daarop waarna tot actie kan worden overgegaan.

Op een gegeven moment wordt het populair "ergens bij te horen"... Dat is nu duidelijk gaande in de Nederlandse samenleving. Het is hip om te zeggen dat buitenlanders allemaal crimineel zijn en frauderen met hun uitkering.. Dat er waarschijnlijk (ik noem maar een percentage) 95% van alle allochtonen nog nooit een strafbaar feit heeft gepleegd en ook gewoon iedere ochtend met hun pakje brood en een sinasappeltje naar het werk gaat, is een feit dat graag door een aantal mensen genegeerd wordt.

Dit soort sentimenten voedt zichzelf en verspreidt zich als een olievlek en dat is een kwalijke zaak aangezien het gebaseerd is op een stukje (des?)informatie over een heel klein deel van alle allochtonen in dit land dat uit z'n verband wordt getrokken en wordt betrokken op de gehele groep.

woensdag 13 augustus 2003 @ 09:55:13 #205
52589 sjun
uit solidariteit
pi_12399242
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 09:35 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Op een gegeven moment wordt het populair "ergens bij te horen"... Dat is nu duidelijk gaande in de Nederlandse samenleving.

Dat is al sinds het ontstaan van Nederland gaande.
In de jaren 70 warenhet hippiebewegingen, enpunkbewegingen. In de 80 waren het de ban de bom bewegingen, in de jaren 90 waren het de Eco-bewegingen, nu is het wat meer gefragmenteerd. Zowel Jan Marijnissen als Pim Fortuyn kreeg een voorraadje kritiekloze volgelingen en meelopers naast degenen die op basis van argumenten die voor hen geldigheidswaarde hadden besloten hen te steunen.

Nu zien we dan weer een tegenreactie opkomen op de acties van KAFKA en ANTIFA, doorgeschoten emancipatoire acties gevoed door gevoelens van slachtofferschap en machteloosheid. Het volk verheft zich en er wordt moord en brand geschreeuwd omdat het volk zich niet beschaafd genoeg verheft.

quote:
Het is hip om te zeggen dat buitenlanders allemaal crimineel zijn en frauderen met hun uitkering..
Het doen van dergeklijke absolute uitspraken komt op mij even rigide over als de uitspraak doen dat het kabinet asociaal beleid voert. Iemand geeft een opmaat, anderen volgen deze radicaliserende maat en passen deze toe in de eigen belevingswereld op eigen issues.
quote:
Dat er waarschijnlijk (ik noem maar een percentage) 95% van alle allochtonen nog nooit een strafbaar feit heeft gepleegd en ook gewoon iedere ochtend met hun pakje brood en een sinasappeltje naar het werk gaat, is een feit dat graag door een aantal mensen genegeerd wordt.
Helaas gebeurt dit ja. Zoals met hetzelfde gemak genegeerd wordt door sommige individuen dat de politie er niet op uit is om Marokkanen af te knallen.
quote:

Dit soort sentimenten voedt zichzelf en verspreidt zich als een olievlek en dat is een kwalijke zaak aangezien het gebaseerd is op een stukje (des?)informatie over een heel klein deel van alle allochtonen in dit land dat uit z'n verband wordt getrokken en wordt betrokken op de gehele groep.
Dergelijke opmerkingen kunnen wat mij betreft niet genoeg belicht worden omdat samenleven slechts dan in harmonie mogelijk is individuen hun verantwoordelijkheid nemen om dat samenleven leefbaar te houden.
  woensdag 13 augustus 2003 @ 11:10:55 #206
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_12400532
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 09:55 schreef sjun het volgende:

[..]

Dat is al sinds het ontstaan van Nederland gaande.
In de jaren 70 warenhet hippiebewegingen, enpunkbewegingen. In de 80 waren het de ban de bom bewegingen, in de jaren 90 waren het de Eco-bewegingen, nu is het wat meer gefragmenteerd. Zowel Jan Marijnissen als Pim Fortuyn kreeg een voorraadje kritiekloze volgelingen en meelopers naast degenen die op basis van argumenten die voor hen geldigheidswaarde hadden besloten hen te steunen.

Nu zien we dan weer een tegenreactie opkomen op de acties van KAFKA en ANTIFA, doorgeschoten emancipatoire acties gevoed door gevoelens van slachtofferschap en machteloosheid. Het volk verheft zich en er wordt moord en brand geschreeuwd omdat het volk zich niet beschaafd genoeg verheft.

Uiteraard zal er altijd een protestbeweging zijn.. Mensen ageren gewoon graag.. Maar daarvoor hoef je niet altijd een zwakke groep in de samenleving als doelwit uit te kiezen.

Ik heb toch echt het idee dat ondanks de enorme welvaart van dit moment... (die nog steeds groot is en dat ondanks een massa bezuinigingen die er aan komt) mensen zich graag ergens het slachtoffer van voelen.

quote:
[..]

Het doen van dergeklijke absolute uitspraken komt op mij even rigide over als de uitspraak doen dat het kabinet asociaal beleid voert. Iemand geeft een opmaat, anderen volgen deze radicaliserende maat en passen deze toe in de eigen belevingswereld op eigen issues.

Ik chargeer graag... En als ik hier af en toe bepaalde topics lees, bekruipt me dan ook het gevoel dat er echt veel mensen zijn die er wel zo over denken.
quote:
[..]

Helaas gebeurt dit ja. Zoals met hetzelfde gemak genegeerd wordt door sommige individuen dat de politie er niet op uit is om Marokkanen af te knallen.

En dat is dom... zo simpel is het..
quote:
[..]

Dergelijke opmerkingen kunnen wat mij betreft niet genoeg belicht worden omdat samenleven slechts dan in harmonie mogelijk is individuen hun verantwoordelijkheid nemen om dat samenleven leefbaar te houden.

Alleen beinvloeden de hardst schreeuwende individuen de grijze meerderheid. En het nemen van je verantwoordelijkheid valt dan ineens weg wanneer je je kunt verschuilen achter een aantal denkbeelden die vooral heel veilig zijn voor jezelf.
pi_12403349
quote:

[..]

Overal groeit onkruid. In een park zijn parkopzichters aangesteld om de groei ervan te beperken. In de FOKtuin lopen er benoemde vrijwilligers rond met deze taak. Je lijkt op een overspannen burger die zo geobsedeerd geraakt is door het onkruid dat hij dwars door de perkjes gaat om het uit te rukken...

Is het niet de morele plicht van iedere burger waakzaam te zijn tegen intolerante denkstelsels. ?
Etnische haat bijv.... Onlangs nog Joegoslavië ?
Jij onttrekt je aan die plicht..Dat vind ik verval van waarden en normen.
Je komt er niet door die waakzaamheid af te schuiven op de moderators, want die kunnen het probleem niet meer aan.
Zo ontstaat gewenning.
quote:

Als je hier niet als de gekke zelfbenoemde parkwachter door het leven wilt gaan kan ik je aanraden je niet tot het wijzen op de giftige paddestoelen te beperken. Mensen hebben verstand genoeg om niet vol overgave deze paddestoelen te gaan nuttigen, blauwe parkwachters hier hebben voldoende gezond verstand om tijdig in te grijpen zodat jij niet dwars door de perkjes hoeft.

Wijzen op extreem-rechts en buitenlanderhaat vind jij een daad van gekte ?
Je demokratische prioriteiten zijn geinflateerd.?
Je maakt mij uit voor gekke parkwachter die er beter aan doet zijn mond te houden.
Jij wilt dat men vrijwillig afziet van tegengeluiden.?
Zonder een openlijk tegengeluid worden mensen snel meegesleept in etnische haat. Ik noem maar wat: Nazi-duitsland.

Nee Sjun...jij bent niet extreem-rechts, net als Pim het niet was....maar jij bent wel laks tov extreem-rechts en buitenlanderhaat.
Pim...heeft die gevoelens gemobiliseerd o.a. voor zijn eigen ijdele ambities.

pi_12404363
quote:

Vrijheid van mening is een groot goed zolang dit niet uitmondt in zinloze etikettering en scheldpartijen.

Daar zijn we het 100 % met elkaar eens.
En daar had ik het ook over.
Nu heb je weer die topics over de demonstratie van 16 augustus.
Ja hoor...... etikettering volop.
Mensen roepen openlijk om deze demonstratie te verbieden of met geweld neer te slaan.
Waar is het begrip dat Marokkanen zich een stiefkind voelen in deze samenleving én daarom zich verzetten ?
Dat begrip is taboe.....dat is iets van 'linkse kerk die bomen knuffelen'
(natuurlijk is de jurist Strangelove een boomknuffelaar en dolfijnzwemmer, hij durft niet uit de kast te komen )
quote:

Sjun, je suggereert net in een vorige posting dat ik moet ophouden met die misstanden op Fok te benoemen. Gekke parkwachter, weetjewel ?
Alle Marokkanen zijn in dit land slachtoffer van buitenlanderhaat en islamfobie.
En dan krijg je:
a Jongetjes verzetten zich tegen Nederland in baldadigheid tot criminaliteit. Ik hoor je al denken, het klopt ....er zijn ook andere factoren voor dit gedrag
b Mensen vluchten weg in fundamentalisme.....omdat die stroming hen hun eigenwaarde teruggeeft die hen ontstolen is door de westerse publiek opinie, zo voelt men dat. (ook andere factoren spelen mee)

De moderators zijn niet in staat buitenlanderhaat en extremisme buiten de deur te houden..Dat is een verloren strijd...

[Dit bericht is gewijzigd door Waringin op 13-08-2003 14:00]

woensdag 13 augustus 2003 @ 14:04:29 #209
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_12404646
quote:

[..]

First they came for the Communists,
and I didnt speak up,
because I wasnt a Communist.
Then they came for the Jews,
and I didnt speak up,
because I wasnt a Jew.
Then they came for the Catholics,
and I didnt speak up,
because I was a Protestant.
Then they came for me,
and by that time there was no one
left to speak up for me.

by Rev. Martin Niemoller, 1945

Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
  woensdag 13 augustus 2003 @ 14:13:16 #210
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_12404883
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 14:04 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

First they came for the Communists,
and I didnt speak up,
because I wasnt a Communist.
Then they came for the Jews,
and I didnt speak up,
because I wasnt a Jew.
Then they came for the Catholics,
and I didnt speak up,
because I was a Protestant.
Then they came for me,
and by that time there was no one
left to speak up for me.

by Rev. Martin Niemoller, 1945

Waarbij ik ook gelijk de aandacht wil vestigen op mijn sig...

Our lives begin to end the day we become silent about things that matter - Martin Luther King, Jr.

pi_12406118
Hi Coyote.
Ik kende het gedicht van lang terug....maar mooi dat je het even wegzet.

Hi Maerycke
Dit is ook een mooie van Martin Luther King:

"I have a dream that my four little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character."

Ik ben nieuw hier..dus ik ken de regels niet.
In een eerdere posting in dit topic heb ik verwezen naar een posting die nu verwijderd is omdat het off-topic was.
Molukse wijk op springen
Die link is nu nutteloos ..daarom zet ik die posting in dit topic.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 13:33 schreef Hammerhouse het volgende:

Dit is echt paranoia voor gevorderden zeg. Waar maak je je trouwens überhaupt druk om?

quote:
Waringin schreef in 'Molukse wijk ... 'op woensdag 13 augustus 2003 00:19

Wilde jij niet homo's en /of mongooltjes 'preventief ruimen'
Allochtoon MONGOOLTJE gevonden
En jij hoopt toch op discotheken waar alleen blanken mogen komen?
Uitgaansgelegenheden gaan allochtonen lokken.
Jij bent zelf zo'n extreemrechtse racist met übermensch-attitude tov mongooltjes en homo's...

Je ontkenning, dat er geen bewuste fascistoide infiltratie van Fok gaande is, zou waar kunnen zijn....misschien ook niet waar, juist omdat jij het zo nadrukkelijk ontkent.
What ever.....Nederland kotst jullie soort uit.

woensdag 13 augustus 2003 @ 15:45:45 #212
52589 sjun
uit solidariteit
pi_12407315
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 11:10 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Uiteraard zal er altijd een protestbeweging zijn.. Mensen ageren gewoon graag.. Maar daarvoor hoef je niet altijd een zwakke groep in de samenleving als doelwit uit te kiezen.

Ik heb toch echt het idee dat ondanks de enorme welvaart van dit moment... (die nog steeds groot is en dat ondanks een massa bezuinigingen die er aan komt) mensen zich graag ergens het slachtoffer van voelen.
[..]

De slachtofferrol past ons allemaal. ik mag echter hopen dat mensen doorkrijgen dat het per saldo een wat vreemde oogst van chantage, vervreemding, onbegrip, polarisatie en laster op gaat leveren. Als het tegenzit gaat dat ook nog in geweld resulteren...
quote:
--knip--
Alleen beinvloeden de hardst schreeuwende individuen de grijze meerderheid. En het nemen van je verantwoordelijkheid valt dan ineens weg wanneer je je kunt verschuilen achter een aantal denkbeelden die vooral heel veilig zijn voor jezelf.
Complimenten voor de scherpe analyse Maerycke.

Het lijkt mij een goede zaak
- het schreeuwen
- oorzaken van het schreeuwen gelegen in persoonlijke en maatschappelijke omstandigheden en
- een remedie op de gesignaleerde maatschappelijke problematiek middels schreeuwen
van diverse kanten te kunnen belichten.

woensdag 13 augustus 2003 @ 15:52:08 #213
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_12407481
De grootste voedingsbodem voor het zogenaamde extreem rechts is het niet oplossen van maatschappelijke problemen, en het tot een taboe maken over bepaalde zaken te spreken, cq er wat aan te doen omdat dit niet politiek correct is.
Dus niet Extreem rechts aanpakken, maar de problemen in de oude wijken.
Niet oveloos lopen discussieren over de nieuwe nazi's maar eens wat gaan doen aan de kutmarokaantjes, die het voor de hele marokaanse gemeenschap lopen te verkloten.

Voor de rest gewoon laten zien wat voor een idioten deze figuren zijn.
*by the way, deze neo nazi's zijn eigenlijk verre van rechts, maar dat terzijde

In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 13 augustus 2003 @ 16:05:50 #214
52589 sjun
uit solidariteit
pi_12407782
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 13:13 schreef Waringin het volgende:

[..]

Is het niet de morele plicht van iedere burger waakzaam te zijn tegen intolerante denkstelsels. ?

Je hoopt dat dergelijk gedrag bij zoveel mogelijk burgers geïnterneerd raakt. Van een kind kun je geen bouwwerken verwachten, van een zwakbegaafde geen uitgebreide toelichting op wiskundige stellingen. Ik wil hiermee zeggen dat niet iedereen in staat is tot waakzaamheid. Tegelijk wil ik ermee duidelijk maken dat de wijze waarop een waarheid verkondigd wordt ook oorzaak van onbegrip kan zijn.

Het kan daarom geen krwaad om even stil te staan bij de wijze waarop je jouw ware boodschap verkondigd als je er begrip voor wilt kweken.

quote:
Etnische haat bijv.... Onlangs nog Joegoslavië ?
Jij onttrekt je aan die plicht..Dat vind ik verval van waarden en normen.
Ik vind dat je hier een rigide beschuldiging uit doet terwijl je mij niet kent.
quote:
Je komt er niet door die waakzaamheid af te schuiven op de moderators, want die kunnen het probleem niet meer aan.
Zo ontstaat gewenning.
[..]
Mag ik dit vergelijken met het zelf neerschieten van een messentrekkende burger als de politie niet tijdig ter plaatse kan zijn?

Zo ontstaan flames.

quote:
Wijzen op extreem-rechts en buitenlanderhaat vind jij een daad van gekte ?
Ik stel de wijze waarop jij een ander wijst op zijn onverdraagzaamheid jegens migranten ter discussie.
quote:

Je demokratische prioriteiten zijn geinflateerd.?
Je maakt mij uit voor gekke parkwachter die er beter aan doet zijn mond te houden.
Ik wijs je erop dat rücksichtloos ageren gaat leiden tot het etiket van gekke parkwaachter, hetgeen ik zou betreuren omdat je voor mij wel degelijk iets te vertellen hebt.
quote:
Jij wilt dat men vrijwillig afziet van tegengeluiden.?
Nee, ik vraag slechts van je je verpakking wat aan te passen omdat mensen uit jouw goede voorbeeld een rolmodel voor verbetering kunnen halen.
quote:
Zonder een openlijk tegengeluid worden mensen snel meegesleept in etnische haat. Ik noem maar wat: Nazi-duitsland.
Zonder een deugdelijke verpakking leidt tegengeluid om het geluid tot polarisatie die sommige mensen onnodig een ban oplevert.

Ik mag zelf ook wel eens graag zaken een beetje dik aanzetten of een beetje zieken om mensen te verleiden de eigen zekerheden wat nader te belichten maar ik hoop toch dat dit niet leidt tot een ban bij degene die met mij in discussie is.

quote:
Nee Sjun...jij bent niet extreem-rechts, net als Pim het niet was....maar jij bent wel laks tov extreem-rechts en buitenlanderhaat.
Pim...heeft die gevoelens gemobiliseerd o.a. voor zijn eigen ijdele ambities.
Nogmaals, je reageert hier slechts op een virtueel deel van mijn persoon. Jouw psychologische profiel kan slechts datgene beslaan wat jij hier door jouw bril met eigen oogkleppen waarneemt.

Je kunt over Sjun en zijn digitale gedrag op FOK wat uitspraken doen. De persoon achter Sjun zit wat meer complex in elkaar en die heeft zichzelf niet volledig op FOK bekendgemaakt. Uitspraken over die persoon vanuit de afgezonderde digitale leefwereld op FOK kunnen dan ook nooit volledig de lading dekken. Het heeft daarom weinig zin om met de beste bedoelingen algemene uitspraken over mij te doen.

Mogelijk gedraag ik mij hier op het FOK-forum wat lakser dan jij graag ziet. Meer kan ik echter niet uit jouw boodschap ter overweging meenemen.

[Dit bericht is gewijzigd door sjun op 13-08-2003 16:27]

pi_12408134
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 16:05 schreef sjun het volgende:

Mag ik dit vergelijken met het zelf neerschieten van een messentrekkende burger als de politie niet tijdig ter plaatse kan zijn?

Wat is daar "mis" mee?

Voor zover ik weet zijn de noodweerregels voor agenten niet verschillend van die van burgers. Ik mag een messentrekkende burger neerschieten om mezelf of een anders lijf te verdedigen, en in het geval dat de rechter zou oordelen dat het gebruikte geweld onnodig is geweest, zou dat in het geval van een agent-schutter ook zo zijn geweest.

Edited for PC purposes

[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Strangelove op 13-08-2003 16:58]

"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
  woensdag 13 augustus 2003 @ 16:25:00 #216
52589 sjun
uit solidariteit
pi_12408242
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 13:54 schreef Waringin het volgende:

[..]

Daar zijn we het 100 % met elkaar eens.
En daar had ik het ook over.

Wij zijn het vast in meer dingen eens
quote:
Nu heb je weer die topics over de demonstratie van 16 augustus.
Ja hoor...... etikettering volop.
Mensen roepen openlijk om deze demonstratie te verbieden of met geweld neer te slaan.
Ik ben geen voorstander van verbieden. Wat anderen roepen is ook het gevolg van vrijheid van meningsuiting. Helaas bouwt niet elke mening op. De mening tot verbod of neerslaan van een demonstratie niet, de mening tot het voeren van een demonstratie om aangegeven redenen ook niet.
quote:
Waar is het begrip dat Marokkanen zich een stiefkind voelen in deze samenleving én daarom zich verzetten ?
Solariteit moet dus twee kanten op. Waar is het begrip voor degenen die met regelmaat met ronduit hufterig gedrag, geweld en bedreigingen van 15-25 jarige Marokkaanse jongens geconfronteerd worden waaraan maar niets lijkt te gebeuren? Die jongens worden niet of nauwelijks vanuit de eigen achtergrond gecorrigeerd. Bij Chinezen is dit bijvoorbeeld heel anders vandaar dat hun gedrag in het openbaar dan ook nauwelijks ter discussie staat.

Voor zowel de stiefkindfactor als de factor eigen verantwoording voor gedrag in het openbaar mag wat mij betreft meer aandacht komen.

quote:
Dat begrip is taboe.....dat is iets van 'linkse kerk die bomen knuffelen'
(natuurlijk is de jurist Strangelove een boomknuffelaar en dolfijnzwemmer, hij durft niet uit de kast te komen )
[..]

Sjun, je suggereert net in een vorige posting dat ik moet ophouden met die misstanden op Fok te benoemen. Gekke parkwachter, weetjewel ?

Mijn suggestie heeft niet de bedoeling dat je stopt met belichting van misstanden. Ik zou graag een wat bruikbaarder verpakking van je bel;ichtende boodschap zien die mensen meer aanspreekt om daadwerkelijk stil te staan bij wat je te vertellen hebt.
quote:
Alle Marokkanen zijn in dit land slachtoffer van buitenlanderhaat en islamfobie.
Absolute uitspraken zijn eenvoudig falsificeerbaar. Buiten dat heeft ieder de keuze wat hij of zij wil gaan doen met de boodschappen die er op hem/haar afkomen. je kunt je opstellen als slachtoffer, je kunt je opstellen als aanklager, je kunt je opstellen als redder, je kunt zaken langs je heen laten gaan,...
quote:
En dan krijg je:
a Jongetjes verzetten zich tegen Nederland in baldadigheid tot criminaliteit. Ik hoor je al denken, het klopt ....er zijn ook andere factoren voor dit gedrag
b Mensen vluchten weg in fundamentalisme.....omdat die stroming hen hun eigenwaarde teruggeeft die hen ontstolen is door de westerse publiek opinie, zo voelt men dat. (ook andere factoren spelen mee)
Ik ga met je mee dat een deel van de oorzaken voor maatschappelijk afglijden gevonden kunnen worden in het principe dat je schetst.
quote:
De moderators zijn niet in staat buitenlanderhaat en extremisme buiten de deur te houden..Dat is een verloren strijd...
De moderators zijn prima in staat het huis met regelmaat te stofzuigen en de rommel aan de kant te gooien zodat het hier leefbaar blijft. Te rigide smetvrees leidt ook tot psychisch ongezonde resultaten.

resumerend:
Het is een prima zaak als vuiligheid tijdig gesignaleerd wordt waarbij signalering niet omslaat in smetvrees.
Het is een prima zaak als er wordt nagedacht over de verpakking van die signalering.
Het is een prima zaak als Moderators de kans krijgen 'hun' huisje op orde te houden op een wijze die hen goeddunkt. Als er daarbij zaken misgaan kun je signalen kwijt in het Feedbacktopic over de moderatie van het betreffende forum op FOK.

woensdag 13 augustus 2003 @ 16:33:46 #217
52589 sjun
uit solidariteit
pi_12408436
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 16:20 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Wat is daar "mis" mee?

Allereerst is mijn formulering wat mis omdat het onnodig wederom een bevolkingsgroep stigmatiseert. (je was echter eerder dan ik het editte).
Verder is er mis dat we in Nederland hebben afgesproken dat het monopolie op geweld en wapentuig aan de overheid is om escalatie van geweld te beperken.
quote:
Voor zover ik weet zijn de noodweerregels voor agenten niet verschillend van die van burgers. Ik mag een messentrekkende Marokkaan neerschieten om mezelf of een anders lijf te verdedigen, en in het geval dat de rechter zou oordelen dat het gebruikte geweld onnodig is geweest, zou dat in het geval van een agent-schutter ook zo zijn geweest.
In dat geval wel ja. Burgers zijn gemiddeld genomen minder getraind dan agenten op signalering van dreiging en hoe daarmee om te gaan. Voor hetzelfde geld verkoopt iemand een mooi kromzwaard ik zie vanuit mijn ooghoeken een wapen en begin uit paniek preventief te schieten...

Daar moeten we dus niet heen als we onze samenleving leefbaar willen blijven houden..

pi_12409094
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 16:33 schreef sjun het volgende:

[..]

Allereerst is mijn formulering wat mis omdat het onnodig wederom een bevolkingsgroep stigmatiseert. (je was echter eerder dan ik het editte).

Is aangepast.
quote:
Verder is er mis dat we in Nederland hebben afgesproken dat het monopolie op geweld en wapentuig aan de overheid is om escalatie van geweld te beperken.
Dat is een heel andere discussie.

Een vuurwapen is een "middel".

Het is over het algemeen aanvaard dat het voor de samenleving niet goed is indien iedereen dat "middel" ter beschikking heeft, maar dit staat m.i. toch geheel los van het recht (misschien zelfs de plicht) om in te grijpen in bepaalde situaties...

"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
  woensdag 13 augustus 2003 @ 17:06:21 #219
52589 sjun
uit solidariteit
pi_12409240
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 16:58 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Is aangepast.
[..]

quote:
Dat is een heel andere discussie.

Een vuurwapen is een "middel".

Het is over het algemeen aanvaard dat het voor de samenleving niet goed is indien iedereen dat "middel" ter beschikking heeft, maar dit staat m.i. toch geheel los van het recht (misschien zelfs de plicht) om in te grijpen in bepaalde situaties...

Het blijft bijzonder moeilijk om algemeen geldende uitspraken te doen over variabele situaties.

Soms is het goed om in te grijpen, een andere keer richt dat juist meer kwaad aan. Ik denk echter dat het altijd goed is om je verstand ingeschakeld te laten voordat je actie onderneemt.

pi_12412216
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 15:52 schreef Pietverdriet het volgende:
De grootste voedingsbodem voor het zogenaamde extreem rechts is het niet oplossen van maatschappelijke problemen, en het tot een taboe maken over bepaalde zaken te spreken, cq er wat aan te doen omdat dit niet politiek correct is.
Onzin..de wederopstanding van extreem rechts, na het verbod op de NSB, begon 20 jaar terug.
Nederlanders konden het niet aksepteren dat er ook niet-nederlanders in Nederland leefden.
Die lastige jochies die nu het nationale pispaaltje zijn waren toen niet geboren of klein kind.
Sinds die tijd zijn buitenlanderkwesties constant in de media geweest.
Het grootste probleem is dat discriminerend Nederland problemen overdrijft. nog steeds in verzet tegen de aanwezigheid van niet blanken mensen cg buitenlanders.
quote:
Dus niet Extreem rechts aanpakken, maar de problemen in de oude wijken.
Niet oveloos lopen discussieren over de nieuwe nazi's maar eens wat gaan doen aan de kutmarokaantjes, die het voor de hele marokaanse gemeenschap lopen te verkloten.
Ik vind dat kutnederlandertjes als extreemrechts de mensen aanzet tot haat en daarom aangepakt moeten worden.
De oude wijkenkwestie is niet de hoofdoorzaak van racisme en buitenlanderhaat.
Zeker er moet wat aan gedaan worden...maar wat.
Welke oplossingen had je dan konkreet ?
quote:
Voor de rest gewoon laten zien wat voor een idioten deze figuren zijn.
*by the way, deze neo nazi's zijn eigenlijk verre van rechts, maar dat terzijde
Grote onzin...Ze zijn rechts, ze noemen zich rechts.
Internationaal word dat rechts genoemd.
Sommige mensen die stiekem sympathiseren met extreem rechts bouwen theorieën om de Nazi's in de linkerhoek te zetten.
Zelf schone handen houden en tegelijkertijd links verketteren.
pi_12412410
Sjun,

Rigide beschuldiging ?
Trek het je niet persoonlijk aan, het was niet als persoonlijke belediging bedoeld.
Met jou....nog 16 miljoen anderen in dit land...

woensdag 13 augustus 2003 @ 20:39:52 #222
52589 sjun
uit solidariteit
pi_12413098
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 20:07 schreef Waringin het volgende:
Sjun,

Rigide beschuldiging ?
Trek het je niet persoonlijk aan, het was niet als persoonlijke belediging bedoeld.
Met jou....nog 16 miljoen anderen in dit land...

Maak je geen zorgen Waringin, er komen dagelijks zoveel boodschappen op me af dat ik al oefening genoeg gehad heb om bodschappen binnen te halen, buiten te laten of even in de week te zetten voordat ik overweeg of ik ze van invloed wil laten zijn op mijn werkelijkheidsbevinding.

Ik ben benieuwd wat je van mijn suggestie over de verpakking van je boodschappen vond om een groei van extreem rechts tegen te gaan. Je kunt ook rustig een antwoord als: "Waar bemoei je je mee" neerzetten.

pi_12413760
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 20:39 schreef sjun het volgende:

Ik ben benieuwd wat je van mijn suggestie over de verpakking van je boodschappen vond om een groei van extreem rechts tegen te gaan. Je kunt ook rustig een antwoord als: "Waar bemoei je je mee" neerzetten.

Sjun,

Al verder lezend op Fok, ik las net weer zo'n nazitopic rassenvermenging, Rassenvermenging,
word ik echt depressief..
Ik zal hier niet lang rondhangen, denk ik...
Inhoud en vorm...ja... Mijn inhoud is niet jouw inhoud, daarom is mijn vorm niet jouw vorm.
Ik schrijf een aantal dingen ronduit, wat jij niet zal doen.
Ik heb niet het streven buitenlanderhaters en extremisten te 'bekeren'.
Gewoon recht toe, recht aan mijn emotie verpakt in argumenten droppen.
Als mensengroepen nu eens niet zo chauvinistisch zijn, maar zien, ervaren, erkennen dat die anderszijnden, die vijanden, net zo mens zijn. Net zo je gelijke....dan is er hoop op een betere wereld.
Denk maar eens aan de wereldgeschiedenis, stam tegen stam, volk, tegen volk, ideologie tegen ideologie, cultuur tegen cultuur, godsdienst tegen godsdienst, ras tegen ras...
Stop met die eigenwanen !!

Ik zie hier meningen.....nou, nou, ..en de grootste schreeuwerds schreeuwen daarnaast dat hun ras, hun cultuur, toch echt superieur is.
Rot op.....(tegen hun)
Westerse cultuur en blanke ras superieur .......?????
Gaskamers, atoombommen, tanks, wapens, kolonialisme, koude oorlog..WW I, WW II, ozonlaag, nieuwe koude oorlog tegen de islam.
Snap je? ...ben wat triest..

woensdag 13 augustus 2003 @ 21:19:31 #224
63752 Daleo
Wolfenstein (GoTy)
pi_12414034
Extreem-rechts blijft er altijd zolang er ook extreem-links is.

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op maandag 21 juli 2003 01:44 schreef skizmo het volgende:

ja. . . .zolang wij onze kinderen niet fatsoenlijk opvoeden. .. blijft er een voedingsbodem voor extreem-rechts. . .
--------------------------------------------------------------------------------

Zo aan sommige reacties hier tezien, is links wel okee maar rechts niet..
Vind het een beetje belachelijk...

Effe van uit het nieuws op de VP gejat <door Henk_van_Dorp>

't zijn allemaal vieze schoften inderdaad, maar wat ik bedoelde dat deze figuren de boel onderplakken met zieke teksten, en gelijk staat nederland op z'n kop. Als deze figuren worden gepakt zullen ze waarschijnlijk zware straffen krijgen. Als je naar het geheel kijkt zijn de nationalisten (want extreem-rechts zijn ze niet) nauwlijks gevaarlijk, heel af en toe eens een bekladding of een mishandeling, maar dat is het dan ook wel. Terwijl aan extreem linkse kant een ware terreur plaatsvind, de afgelopen jaren is er voor honderden miljoenen aan schade aangericht, en dan praat ik over vernieling, inbraak, aanslagen met bommen, brandstichting, gijzeling, intimidatie, etc etc. Al die jaren zijn er maar 3 mensen gearresteerd hiervoor (inclusief volkert).
Dat is toch krom?

Dat vind ik nouw ook.!

MzzL!

Kut, Kut ALLEMAAL
pi_12414300
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 21:19 schreef Daleo het volgende:

Effe van uit het nieuws op de VP gejat <door Henk_van_Dorp>

't zijn allemaal vieze schoften inderdaad, maar wat ik bedoelde dat deze figuren de boel onderplakken met zieke teksten, en gelijk staat nederland op z'n kop. Als deze figuren worden gepakt zullen ze waarschijnlijk zware straffen krijgen. Als je naar het geheel kijkt zijn de nationalisten (want extreem-rechts zijn ze niet) nauwlijks gevaarlijk, heel af en toe eens een bekladding of een mishandeling, maar dat is het dan ook wel. Terwijl aan extreem linkse kant een ware terreur plaatsvind, de afgelopen jaren is er voor honderden miljoenen aan schade aangericht, en dan praat ik over vernieling, inbraak, aanslagen met bommen, brandstichting, gijzeling, intimidatie, etc etc. Al die jaren zijn er maar 3 mensen gearresteerd hiervoor (inclusief volkert).
Dat is toch krom?

Die van Dorp heeft zelf extreemrechtse sympathieën.
Neo-nazi's noemt hij niet extreemrechts...Ziek standpuntje
Sommige mensen die stiekem sympathiseren met extreem rechts bouwen theorieën om de Nazi's in de linkerhoek te zetten.
Zelf schone handen houden en tegelijkertijd links verketteren.

Welke extreemlinkse terreur ? Welk honderden miljoenen. ?
Duitsland negentiger jaren..Tientallen nietblanken en buitenlanders vermoord, honderden mishandeld, duizenden brandbomaanslagen.
Hoeveel honderd miljoen schade was dat nu?
Even door iedereen verdrongen : Na de twintowersaanslag zijn er in Nederland honderden incidenten geweest bij moskeeën en islamitische scholen. Van brandbommen tot bekladdingen.

Er is bijna geen extreemlinks meer in Nederland..
Al jaaaaren niet meer.
Extreemrechts groeit en groeit .....Zie dit forum...

[Dit bericht is gewijzigd door Waringin op 13-08-2003 21:35]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')