quote:en jij wilt mij ook niet snappen, quote dat dan ook he, achterbaks is dat.
Op woensdag 18 juni 2003 22:21 schreef Ernst het volgende:[..]
Dat was al snel duidelijk.
Maar vind jij het dan niet vanzelfsprekend dat als je een stopteken van de politie krijgt je ook daadwerkelijk stopt?
ja dat is ook vanzelfsprekend, ik heb dus GVD nooit gezegd dat ik dat niet vind..
quote:Ok, dan beginnen we vanaf hier weer:
Op woensdag 18 juni 2003 22:21 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
, zullen we een normale discussie voeren?
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 22:17 schreef Tikorev het volgende:[..]
Jaja, ken jij soms die agenten persoonlijk?
Zo niet, hoe kun je dan zulke uitspraken doen?
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 22:20 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
je hoeft niet zo te schreeuwen, dat heeft weinig zin en staat ontzettend dom, het gaat er dus niet om OF ze hem nou wel of niet achterna gaan, maar om de gevolgen en hoe dat zou komen dat die gozer tegen een paal rijdt.
ik wil gewoon wat duidelijk maken want het lijkt wel alsof je denkt... nouja, alsof
quote:Als het een blanke was geweest was er precies hetzelfde gebeurt, simpelweg omdat het blijkbaar gewoonte is daar om zulke achtervolgingen uit te voeren, maar ik vind het gewoon zwak dat als het bij een zwarte gebeurt om het dan gelijk op racisme te gooien.
Dat deed er wel degelijk toe, het had totaal anders gelopen als de rijder wit was geweest, zou die niet zo opgejaagd zijn geweest..
slotje. Nieuwe poging mag.
-edit-
Nog even een poging.
[Dit bericht is gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 18-06-2003 22:39]
Dat stadje bestaat voor meer dan 90% uit zwarten. Het lijkt mij niet meer dan logisch dat de kans dus groot is als er een keer een zwarte crimineel tussenzit. Het lijkt mij nog veel logischer dat zo'n zwarte crimineel heel wat kans heeft om gewelddadig aan z'n eind te komen als 'ie op een motor door de straten sjeest met een paar agenten achter hem aan. Het leven is geen film waar de coole gangster altijd weer de cops te slim af is.
Dat zwarten, of beter gezegd de economische onderlaag, een excuus zoeken om te rellen is ook wel logisch. Dat gebeurt in Amerika om de zoveel jaar en dat zal zo blijven ook. Dat ze dit incident aangrijpen is diep triest maar ook wel begrijpelijk omdat ze sinds de slavernij heilig geloven dat de blanken ze onder de duim proberen te houden, alsof er een soort plan gesmeed is.
Racisme komt overal voor, bij elk volk en elk ras. Maar om nu elk incident waarbij mensen betrokken zijn van een verschillend ras op te blazen tot racisme is gewoon onzin. Er zijn ook zat zwarte agenten en latino cops die blanken in de boeien slaan of achtervolgen tot iemand zichzelf om een paal draait. Heeft met racisme weinig van doen, eerder met het handhaven van de wet.
Dat sommige zwarten en sommige blanken niet kunnen accepteren dat iemand van een ander ras ze de les leest, dat is racisme. Als deze zwarten mekkeren dat er teveel blanke agenten zijn, lijkt het mij duidelijk wie hier de racisten zijn.
quote:Nyrem is een VS hater daarom
Op woensdag 18 juni 2003 23:28 schreef Disorder het volgende:
Waarom de topicstarter zo nadrukkelijk de klemtoon legt op het hele racisme-verhaal is me dus een raadsel.
quote:Geen kloontje van mij hoor.
Op woensdag 18 juni 2003 23:33 schreef BAZZA het volgende:[..]
Nyrem is een VS hater daarom
misschien een kloontje van Cosma?
quote:Pssst Cosma je post met de account van "Schatje"
Op woensdag 18 juni 2003 23:56 schreef schatje het volgende:Geen kloontje van mij hoor.
quote:jij bent een schatje, kan me het ook niet voorstellen..
Op woensdag 18 juni 2003 23:56 schreef schatje het volgende:[..]
Geen kloontje van mij hoor.
quote:Dat ik een kloontje van Cosma zou zijn is vaker beweerd.
Op woensdag 18 juni 2003 23:57 schreef BAZZA het volgende:[..]
Pssst Cosma je post met de account van "Schatje"
Maar dat is echt niet zo.
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 23:57 schreef milagro het volgende:[..]
jij bent een schatje, kan me het ook niet voorstellen..
.
Nou dan rijden er wat potentiele racismeslachtoffers in de wereld rond zeg
quote:Misschien omdat ze hem eerst hadden aangehouden en hij pas toen de vragen vervelend werden ervandoor ging?
Op woensdag 18 juni 2003 23:28 schreef Disorder het volgende:
Hoe kun je van iemand die op een motor zit zien dat ie zwart is? Er van uitgaande dat hij z'n helm op had.
Maar goed, spijtig om te zien dat iedereen weer een uur blijft over-en-weer zeiken over de aanleiding van deze rellen (en dan nog wel of het een 'terecht aanleiding' was of niet ), in plaatst van over de achtergrond.
quote:Wat weet jij nou van de hele situatie daar in dat stadje buiten dat wat je hier leest? Jij wil gewoon dat de reden racisme is. "wishfull thinking" heet dat
Op woensdag 18 juni 2003 20:41 schreef Nyrem het volgende:
Rellen in stadje in Amerikaanse staat Michigan 18-06-2003
[afbeelding]In een Amerikaans stadje van 12.000 inwoners aan Lake Michigan zijn maandag- en dinsdagnacht tien tot vijftien mensen gewond geraakt bij rellen die ontstonden na de dood van een zwarte motorrijder tijdens een achtervolging door de politie. Ten minste vijf gebouwen, waaronder het hoofdbureau van politie en het stadhuis van Benton Harbor, en vijf personenauto's werden in brand gestoken.
Ongeveer 150 militairen en honderd agenten zetten traangas in om dinsdagnacht de ongeveer 300 reltrappers te verjagen. Een persoon liep schotwonden op, anderen kregen messteken.
[..]De onlusten braken maandag uit nadat een zwarte motorrijder bij een achtervolging door blanke agenten een ongeluk had gekregen, waardoor hij het leven verloor. Benton Harbor heeft een bevolking die voor 92,4 procent zwart is, terwijl de meeste politieagenten blank zijn. Volgens commissaris van politie Samuel Harris is echter geen sprake van rassenonlusten.
[..]Inwoners van Benton Harbor zeggen dat de problemen het gevolg zijn van jarenlange politieterreur. Het stadsbestuur heeft toegezegd onderzoek te doen naar het politieoptreden bij achtervolgingen. Het stadje, 160 kilometer van Chicago, was vroeger een bekende toeristenplaats, maar is economisch in verval geraakt. Voor de rest van de week is een avondklok ingesteld.
(nieuws.nl)
[Copyright 2003, Novum Nieuws / Associated Press]
Nog een voorbeeld van hoog de spanningen kunnen oplopen vanwege racisme?
quote:Nou dan staan jullie toch gelijk. Jij ontkent het bij voorbaat al,
Op donderdag 19 juni 2003 09:27 schreef SilverMane het volgende:[..]
Wat weet jij nou van de hele situatie daar in dat stadje buiten dat wat je hier leest? Jij wil gewoon dat de reden racisme is. "wishfull thinking" heet dat
quote:Hahaha ik ontken niks.
Op donderdag 19 juni 2003 09:30 schreef SCH het volgende:[..]
Nou dan staan jullie toch gelijk. Jij ontkent het bij voorbaat al,
dus: 1-1
quote:Pleur toch op met je trolls, Een motorrijder word achterna gezeten door de politie omdat hij weigert te stoppen. Vervolgens rijdt hij zichzelf harstikke dood. Opgeruimd staat netjes denk ik dan.
Op donderdag 19 juni 2003 09:30 schreef SCH het volgende:[..]
Nou dan staan jullie toch gelijk. Jij ontkent het bij voorbaat al,
dus: 1-1
Zo simpel om het gelijk op racisme te gooien en zo een rel te starten als het gewoon niet duidelijk is wat er nou precies gebeurt is.
quote:De politie had het niet zover moeten laten komen. Voordat er doden vallen zou de politie een dergelijke achtervolging moeten afbreken. Dit ongeacht welke huidskleur.
Op donderdag 19 juni 2003 09:41 schreef ShaoliN het volgende:[..]
Pleur toch op met je trolls, Een motorrijder word achterna gezeten door de politie omdat hij weigert te stoppen. Vervolgens rijdt hij zichzelf harstikke dood. Opgeruimd staat netjes denk ik dan.
Ik denk trouwens niet dat in dit specifieke geval er sprake was van discriminatie. Het is tenslotte lastig te zien welke kleur iemand heeft als hij met 100+ km/uur langsraast (misschien nog wel met helm op ook?)
quote:Een groot gevoel van sociale onrust ligt ten grondslag aan deze rellen. Om deze onrust te laten omslaan in regelrechte rellen is niet veel nodig. Deze tragische gebeurtenis was een "trigger" om te gaan rellen.
Zo simpel om het gelijk op racisme te gooien en zo een rel te starten als het gewoon niet duidelijk is wat er nou precies gebeurt is.
Ik begrijp wel waar het vandaan komt, maar om nu zodra het een zwarte overtreder betreft, het meteen op racisme te gooien..
quote:Ja hoor, iemand heeft net 5 mensen vermoord en probeert te ontsnappen, maar de politie moet hem laten gaan omdat hij gevaarlijk hard rijdt.
Op donderdag 19 juni 2003 09:57 schreef Castor het volgende:[..]
De politie had het niet zover moeten laten komen. Voordat er doden vallen zou de politie een dergelijke achtervolging moeten afbreken. Dit ongeacht welke huidskleur.
quote:Inderdaad dus die rellen slaan nergens op
Ik denk trouwens niet dat in dit specifieke geval er sprake was van discriminatie. Het is tenslotte lastig te zien welke kleur iemand heeft als hij met 100+ km/uur langsraast (misschien nog wel met helm op ook?)
quote:Ja als die mensen gewoon even nadenken ipv zich gaan lopen aanstellen, en alles op racisme te gooien dan zal er misschien eens rust komen.
Een groot gevoel van sociale onrust ligt ten grondslag aan deze rellen. Om deze onrust te laten omslaan in regelrechte rellen is niet veel nodig. Deze tragische gebeurtenis was een "trigger" om te gaan rellen.
quote:Lezen, ik zeg toch "voordat er doden vallen".
Op donderdag 19 juni 2003 10:05 schreef ShaoliN het volgende:[..]
Ja hoor, iemand heeft net 5 mensen vermoord en probeert te ontsnappen, maar de politie moet hem laten gaan omdat hij gevaarlijk hard rijdt.
[..]
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 22:59 schreef Kristus_Advocaat het volgende:
Ik ga niet dit hele topic lezen, ik weet onderhand toch wel hoe iedereen reageert.Dat stadje bestaat voor meer dan 90% uit zwarten. Het lijkt mij niet meer dan logisch dat de kans dus groot is als er een keer een zwarte crimineel tussenzit. Het lijkt mij nog veel logischer dat zo'n zwarte crimineel heel wat kans heeft om gewelddadig aan z'n eind te komen als 'ie op een motor door de straten sjeest met een paar agenten achter hem aan. Het leven is geen film waar de coole gangster altijd weer de cops te slim af is.
Dat zwarten, of beter gezegd de economische onderlaag, een excuus zoeken om te rellen is ook wel logisch. Dat gebeurt in Amerika om de zoveel jaar en dat zal zo blijven ook. Dat ze dit incident aangrijpen is diep triest maar ook wel begrijpelijk omdat ze sinds de slavernij heilig geloven dat de blanken ze onder de duim proberen te houden, alsof er een soort plan gesmeed is.
Racisme komt overal voor, bij elk volk en elk ras. Maar om nu elk incident waarbij mensen betrokken zijn van een verschillend ras op te blazen tot racisme is gewoon onzin. Er zijn ook zat zwarte agenten en latino cops die blanken in de boeien slaan of achtervolgen tot iemand zichzelf om een paal draait. Heeft met racisme weinig van doen, eerder met het handhaven van de wet.
Dat sommige zwarten en sommige blanken niet kunnen accepteren dat iemand van een ander ras ze de les leest, dat is racisme. Als deze zwarten mekkeren dat er teveel blanke agenten zijn, lijkt het mij duidelijk wie hier de racisten zijn.
quote:De politie veroorzaakt hier toch geen ongelukken knurft. Dat doet die gast zelf. En gelukkig rijdt hij alleen zichzelf dood.
Op donderdag 19 juni 2003 11:07 schreef Castor het volgende:[..]
Lezen, ik zeg toch "voordat er doden vallen".
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 10:05 schreef ShaoliN het volgende:
Ja als die mensen gewoon even nadenken ipv zich gaan lopen aanstellen, en alles op racisme te gooien dan zal er misschien eens rust komen.
quote:Oftewel, hoogstwaarschijnlijk is het geen kwestie van "even gewoon nadenken" en "niet meer alles op racisme gooien" maar spelen er al veel langer hele andere problemen. Dit incident is slechts de trigger. En hoe groter de frustratie (problemen in die omgeving) hoe kleiner/dommer de trigger (aanleiding) vaak hoeft te zijn.
Een groot gevoel van sociale onrust ligt ten grondslag aan deze rellen. Om deze onrust te laten omslaan in regelrechte rellen is niet veel nodig. Deze tragische gebeurtenis was een "trigger" om te gaan rellen.
[Dit bericht is gewijzigd door KreKkeR op 19-06-2003 12:20]
Want dan kunnen ze wel heel hard 'racisme' roepen, maar wat als bijvoorbeeld de praktijk nu laat zien dat zwarten geen kapitaalkrachtige economie kunnen onderhouden? Nu kun je wel zeggen, dat komt omdat ze arm zijn, maar dan wil ik wel graag een verklaring waarom het dan uitgerekend zwarten zijn die niks te makken hebben. Oh, dan is dat zeker racisme...omdat de blanken ze geen geld willen geven, ofzo.
Toch raar dat er in Afrika nauwelijks blanken zijn en ze er daar ook niks van bakken. Maar daar zijn natuurlijk de blanke kolonisten en blanke Europese bedrijven die de bevolking uitpersen schuld aan. Jaja, de slavernij groeit en bloeit als nooit tevoren. Suriname en de Antillen, ook allebei geen economische poot om op te staan maar da's dan natuurlijk weer de schuld van de Nederlandsche regering. Vandaar ook de hoge criminaliteitscijfers onder Antillianen in Nederland, ze pakken gewoon terug wat wij ze al die eeuwen hebben afgenomen.
Toch vreemd dat mensen die er geweest zijn en er gewerkt hebben melden dat de inheemse bevolking (zowel in Afrika, Suriname als de Antillen maar ook vanuit Amerika bereiken mij dergelijke berichten) er een nogal eigenaardige vorm van arbeidsethiek op nahouden.
Dit is overigens geen racistisch praatje en ook niet rellerig bedoeld, het valt mij gewoon op en ik was benieuwd of iemand er iets meer over kon zeggen.
quote:Zorg dat je eerst weet waar je over praat:
Op donderdag 19 juni 2003 12:19 schreef Kristus_Advocaat het volgende:
Hmph, nu maakt iemand op de FP mij attent op het volgende. Er staat dat het stadje economisch in verval is geraakt. En de bevolking is voor meer dan 90% zwart. Toch apart dat eigenlijk elk gebied wat voor het grootste deel uit zwarten bestaat vroeg of laat economisch uit elkaar klapt. Of kent er iemand een plaats waar het de zwarte bevolking economisch voor de wind gaat?Want dan kunnen ze wel heel hard 'racisme' roepen, maar wat als bijvoorbeeld de praktijk nu laat zien dat zwarten geen kapitaalkrachtige economie kunnen onderhouden? Nu kun je wel zeggen, dat komt omdat ze arm zijn, maar dan wil ik wel graag een verklaring waarom het dan uitgerekend zwarten zijn die niks te makken hebben. Oh, dan is dat zeker racisme...omdat de blanken ze geen geld willen geven, ofzo.
Toch raar dat er in Afrika nauwelijks blanken zijn en ze er daar ook niks van bakken. Maar daar zijn natuurlijk de blanke kolonisten en blanke Europese bedrijven die de bevolking uitpersen schuld aan. Jaja, de slavernij groeit en bloeit als nooit tevoren. Suriname en de Antillen, ook allebei geen economische poot om op te staan maar da's dan natuurlijk weer de schuld van de Nederlandsche regering. Vandaar ook de hoge criminaliteitscijfers onder Antillianen in Nederland, ze pakken gewoon terug wat wij ze al die eeuwen hebben afgenomen.
Toch vreemd dat mensen die er geweest zijn en er gewerkt hebben melden dat de inheemse bevolking (zowel in Afrika, Suriname als de Antillen maar ook vanuit Amerika bereiken mij dergelijke berichten) er een nogal eigenaardige vorm van arbeidsethiek op nahouden.
Dit is overigens geen racistisch praatje en ook niet rellerig bedoeld, het valt mij gewoon op en ik was benieuwd of iemand er iets meer over kon zeggen.
Suriname bestaat niet overwegend uit negers (ze zijn daar zelfs niet eens de grootste groep). De grootste groep zijn de hindoestanen.
For your concern:
quote:Ik hoop dat je wel weet dat Suriname in Zuid Amerika ligt?
Ethnic groups in Suriname:
- Hindustani (also known locally as "East Indians"; their ancestors emigrated from northern India in the latter part of the 19th century) 37%
- Creole (mixed white and black) 31%
- Javanese 15%
- "Maroons" (their African ancestors were brought to the country in the 17th and 18th centuries as slaves and escaped to the interior) 10%
- Amerindian 2%
- Chinese 2%
- White 1%
- Other 2%http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/ns.html
Op dit moment zit heel Zuid Amerika in een crisis. Ook de Zuid Amerikaanse landen waar bijna alleen maar blanke mensen zoals onze Maxima wonen.
Kan ik daar dan ook wat uit opmaken over blanken over de hele wereld...?
En kan ik uit de succesvolle groep zwarte Amerikanen wat opmaken over zwarten over de hele wereld...?
quote:*zucht*
Op donderdag 19 juni 2003 11:26 schreef ShaoliN het volgende:[..]
De politie veroorzaakt hier toch geen ongelukken knurft. Dat doet die gast zelf. En gelukkig rijdt hij alleen zichzelf dood.
In een wilde achtervolging gebeurt het wel eens dat er ongelukken gebeuren. Mee eens? Ok.
Als er ongelukken gebeuren vallen er wel eens doden. Mee eens? Ok.
De slachtoffers zijn wel eens onschuldig aan het ongeluk. Mee eens? Ok.
Conclusie: aangezien de politie allereerst moet denken aan de veiligheid van de burgers is het niet een vreemde regel om bij te gevaarlijke acties de achtervolging te staken.
knurft? *proest*
quote:Briljante conclusie
Op donderdag 19 juni 2003 12:30 schreef Castor het volgende:[..]
Conclusie: aangezien de politie allereerst moet denken aan de veiligheid van de burgers is het niet een vreemde regel om bij te gevaarlijke acties de achtervolging te staken.
quote:Nee, het is natuurlijk slim om iemand die een snelheidsovertreding begaat dusdanig te achtervolgen dat dit de dood van de dader/politieagent/omstander tot gevolg heeft.
Op donderdag 19 juni 2003 12:39 schreef ShaoliN het volgende:[..]
Briljante conclusie
.
Het doel heiligt niet altijd de middelen.
jij komt echt met goeie argumenten, petje af
quote:Laatste keer dat ik reply, als de poltie zegt dat je moet stoppen dan stop je. Ongeacht wat je gedaan hebt. Het zou leuk worden als je er lustig op los kan racen zodat de politie je niet kan stoppen.
Op donderdag 19 juni 2003 12:48 schreef Castor het volgende:[..]
Nee, het is natuurlijk slim om iemand die een snelheidsovertreding begaat dusdanig te achtervolgen dat dit de dood van de dader/politieagent/omstander tot gevolg heeft.
Het doel heiligt niet altijd de middelen.
jij komt echt met goeie argumenten, petje af
En jouw argumenten zijn inderdaad stukken beter
quote:Idd, ik zeg ook niet dat je niet moet stoppen voor de politie. Helaas gebeurd dit niet altijd. In deze gevallen moet de politie altijd de afweging maken tussen het risco van een achtervolging en het risico van geen achtervolging.
Op donderdag 19 juni 2003 12:56 schreef ShaoliN het volgende:[..]
Laatste keer dat ik reply, als de poltie zegt dat je moet stoppen dan stop je. Ongeacht wat je gedaan hebt. Het zou leuk worden als je er lustig op los kan racen zodat de politie je niet kan stoppen.
En jouw argumenten zijn inderdaad stukken beter
In het geval van een verkeersovertreding vindt ik het risico om te achtervolgen bij bepaalde snelheden te groot. Stel je voor dat hij tijdens deze achtervolging niet zichzelf, maar een onschuldige omstander had doodgereden. Was je het dan nog niet met me eens geweest?
Ik zeg alleen dat de politie de veiligheid van zichzelf en de omstanders voorop moet stellen.
Ik kom tenminste met argumenten ipv oneliners zoals "Briljante conclusie "
quote:Ik snap wel wat je punt is, ben het er toch nog steeds niet echt mee eens.
Op donderdag 19 juni 2003 13:07 schreef Castor het volgende:[..]
Idd, ik zeg ook niet dat je niet moet stoppen voor de politie. Helaas gebeurd dit niet altijd. In deze gevallen moet de politie altijd de afweging maken tussen het risco van een achtervolging en het risico van geen achtervolging.
In het geval van een verkeersovertreding vindt ik het risico om te achtervolgen bij bepaalde snelheden te groot. Stel je voor dat hij tijdens deze achtervolging niet zichzelf, maar een onschuldige omstander had doodgereden. Was je het dan nog niet met me eens geweest?
Ik zeg alleen dat de politie de veiligheid van zichzelf en de omstanders voorop moet stellen.
quote:We zijn het dus eens over het feit dat we het niet eens zijn met elkaar
Op donderdag 19 juni 2003 13:28 schreef ShaoliN het volgende:[..]
Ik snap wel wat je punt is, ben het er toch nog steeds niet echt mee eens.
. en nu echt de laatste reply van mijn kant
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |