abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11097404
Na verwijzing van frontpage naar deze artikel is het me duidelijk geworden dat extreem-rechts populair aan het worden onder de jeugd. Zelf vind ik dat jammer, want ik ben links.

Wat denken jullie ervan? Zal extreem-rechts zo groot doorgroeien dat het een cultuur-vorm wordt van Nederland net als Duitsland in jaren '30 (is maar een voorbeeldje) of zal extreem-rechts later weer zakken zodat links weer terugkomt?

Wat is je voorspelling hoe het verder gaat?

pi_11097427
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 23:01 schreef Scepsis het volgende:

Wat is je voorspelling hoe het verder gaat?

Zolang het slecht gaat met de economie zal extreem rechts groeien.
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
pi_11097434
>Politiek...
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_11097440
't zal wel groeien zeker nu de media er veel aandacht aan gaat besteden...ik vind het alleen geen goede ontwikkeling...dit rechts-extremisme heeft als doel om bepaalde bevolkings groepen te discrimineren...
en daar ben ik het op zich niet echt mee eens...
  vrijdag 13 juni 2003 @ 23:04:54 #5
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_11097463
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 23:01 schreef Scepsis het volgende:
Wat denken jullie ervan? Zal extreem-rechts zo groot doorgroeien dat het een cultuur-vorm wordt van Nederland net als Duitsland in jaren '30 (is maar een voorbeeldje) of zal extreem-rechts later weer zakken zodat links weer terugkomt?
Extreem-rechts zal nòòit zo groot worden, mensen hebben inmiddels ervaring. Hitler kon zijn volk mooi voor de gek houden, maar dat lukt extreem-rechts geen tweede keer.
Mein Koran. Humorloze mensen zouden verboden moeten worden.
pi_11097473
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 23:02 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

Zolang het slecht gaat met de economie zal extreem rechts groeien.

Klopt volgens mij gedeeltelijk...mijn maatschappij leraar heeft daar ooit een heel verhaal over verteld...als het economisch slecht gaat komt er altijd een extreem-iets op zodoende kreeg ook een persoon als Hitler genoeg macht in Duitsland in de jaren 30
maar ik verwacht niet dat het uitgaat lopen op zoiets als in WOll gebeurt is...daar is het politiek in de wereld veel te goed voor geregeld...
  vrijdag 13 juni 2003 @ 23:05:53 #7
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_11097481
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 23:04 schreef Gil-galad het volgende:

[..]

Extreem-rechts zal nòòit zo groot worden, mensen hebben inmiddels ervaring. Hitler kon zijn volk mooi voor de gek houden, maar dat lukt extreem-rechts geen tweede keer.

Oh nee? Vorig jaar trapten 1,6 miljoen mensen er weer in hoor
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
  vrijdag 13 juni 2003 @ 23:09:03 #8
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_11097545
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 23:05 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Ik vind het een ongelukkige vergelijking. Maar goed: je moet natuurlijk niet vergeten dat (ongeveer) acht miljoen mensen er niet intrapten.
pi_11097556
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 23:04 schreef Gil-galad het volgende:

[..]

En wat als mensen bewust en weloverwogen kiezen, voor de 'oplossingen' die extreem-rechts zoal te bieden heeft..?
pi_11097562
quote:

[..]

Maorijnissen moet dus nog wel z'n best doen voordat het communisme de overhand krijgt.
  vrijdag 13 juni 2003 @ 23:10:17 #11
15057 vcb
Niet beschrijven
pi_11097564
quote:

[..]

Om P.Fortuyn als extreem-rechts te betitelen is wel erg kort door de bocht, immers hij was homo en z'n 2e man was een neger.
"Je ruikt best lekker. Voor iemand die stinkt"
pi_11097573
-edit-

off topic

-edit-

[Dit bericht is gewijzigd door Wile_E_Coyote op 13-06-2003 23:11]

vrijdag 13 juni 2003 @ 23:12:37 #13
15057 vcb
Niet beschrijven
pi_11097606
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 23:10 schreef smash789 het volgende:
Nu worden/werden we voor de gek gehouden door linkse politici, laten we DAT in godsnaam NIET meer gebeuren.

Dankzij die linkse partijen als PvdA zitten we nu met enorme bezuinigingen, wachtlijsten en grote onveiligheid. Ze dachten dat het geld destijds niet op kon, de bureaucratie hebben ze veel te veel uit de hand laten lopen en ze hebben de integratie-problemen onder het tapijt gemoffeld.

Zo gaat het nu altijd, rechts brengt de begroting op orde, links denkt het daarna weer lekker te gaan uitgeven (sorry: "eerlijk verdelen onder de zwakkeren van de samenleving")
en zo is het cirkeltje weer rond...
  vrijdag 13 juni 2003 @ 23:13:32 #14
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_11097624
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 23:12 schreef vcb het volgende:
Zo gaat het nu altijd, rechts brengt de begroting op orde, links denkt het daarna weer lekker te gaan uitgeven (sorry: "eerlijk verdelen onder de zwakkeren van de samenleving")
De grootste politieke leugen
pi_11097625
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 23:12 schreef vcb het volgende:

[..]

Ik zou maar oppassen met die (linkse) mods hier.
pi_11097627
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 23:10 schreef vcb het volgende:

[..]

Om P.Fortuyn als extreem-rechts te betitelen is wel erg kort door de bocht, immers hij was homo en z'n 2e man was een neger.

Hitler was ook homo, en had ook joodse vrienden. Maar ja, Fortuyn was niet extreem-rechts, een (groot) deel van zijn aanhang wel. Maar het gaat niet over Fortuyn hier.

Op zich hoeft een groei van extreem-rechts geen gevaar te betekenen, waar ik me meer zorgen over maak is de gematigde "rechtse" nederlander die zegt "maar daar hebben die allochtonen het natuurlijk ook wel naar gemaakt. Actie is reactie." Een soort goedkeuring dus voor extreem-rechts. En daar kots ik destemeer op.

pi_11097632
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 23:10 schreef vcb het volgende:

[..]

Jij hebt gelijk, maar ja, je moet natuurlijk wel in je achterhoofd houden dat je reageert op een post van een links persoon. Die denken alleen maar kort door de bocht. Lange termijn denken is teveel gevraagd voor ze.

Pim Fortuyn met extreem-rechts vergelijken... haha, tis zo duidelijk he. Jarenlang hebben de linksen het rechts en extreem-rechts in een soort taboe-sfeer geplaatst, net alsof het slecht is. Er is niks slechts aan. Het is gewoon een stroming. En als links het decennia lang flink opneukt, dan willen de mensen een andere, werkende oplossing: extreem-rechts.

pi_11097648
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 23:13 schreef gelly het volgende:

[..]

Hitler was ook homo, en had ook joodse vrienden.

Waarom was hij getrouwd dan met een vrouw? Wel vlak voor z'n zelfmoord, maarja.
pi_11097660
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 23:13 schreef smash789 het volgende:

[..]

Jij hebt gelijk, maar ja, je moet natuurlijk wel in je Er is niks slechts aan. Het is gewoon een stroming.

Spoor je wel ? Verheerlijking van het nazisme en geweld tegen minderheden is "gewoon een stroming" ? Alsjeblieft zeg.
  vrijdag 13 juni 2003 @ 23:15:42 #20
15057 vcb
Niet beschrijven
pi_11097661
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 23:13 schreef gelly het volgende:

[..]

Hitler was ook homo, en had ook joodse vrienden. Maar ja, Fortuyn was niet extreem-rechts, een (groot) deel van zijn aanhang wel. Maar het gaat niet over Fortuyn hier.

Op zich hoeft een groei van extreem-rechts geen gevaar te betekenen, waar ik me meer zorgen over maak is de gematigde "rechtse" nederlander die zegt "maar daar hebben die allochtonen het natuurlijk ook wel naar gemaakt. Actie is reactie." Een soort goedkeuring dus voor extreem-rechts. En daar kots ik destemeer op.

Je kan extreem-rechts ook als graadmeter van de samenleving zien, wordt deze groter dan gaat er iets niet goed. En andersom... ontevreden mensen kijken nooit bijzichzelf waarom het niet goed gaat, alleen maar naar anderen.
  vrijdag 13 juni 2003 @ 23:16:15 #21
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_11097672
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 23:14 schreef NightH4wk het volgende:
Waarom was hij getrouwd dan met een vrouw? Wel vlak voor z'n zelfmoord, maarja.
Film over vermeende homoseksualiteit Hitler

Maar goed, laten we deze topic niet om zeep helpen. On-topic maar weer.

pi_11097680
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 23:13 schreef smash789 het volgende:
Jarenlang hebben de linksen het rechts en extreem-rechts in een soort taboe-sfeer geplaatst, net alsof het slecht is. Er is niks slechts aan. Het is gewoon een stroming.
Nazisme is ook maar een stroming, niks slechts aan
pi_11097700
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 23:15 schreef vcb het volgende:

[..]

Je kan extreem-rechts ook als graadmeter van de samenleving zien, wordt deze groter dan gaat er iets niet goed. En andersom... ontevreden mensen kijken nooit bijzichzelf waarom het niet goed gaat, alleen maar naar anderen.

Het punt is dat niet alleen extreem-rechts groeit, maar ook de "stille" aanhang. Mensen die het stilzwijgend allemaal maar goedkeuren, omdat ze het ook niet zo op allochtonen hebben.
pi_11097706
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 23:16 schreef nikk het volgende:

[..]

Nazisme is ook maar een stroming, niks slechts aan

Jij bent echt gestoord.
  vrijdag 13 juni 2003 @ 23:19:34 #25
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_11097722
quote:
Op vrijdag 13 juni 2003 23:18 schreef NightH4wk het volgende:
Jij bent echt gestoord.
Cynisme...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')