Welkom in deel 3 van het online Chello support topic. In dit topic kun je al je vragen/problemen/storing/informatie posten omtrent Chello, DTV, Priority telecom of je televisie.
Actuele storingen kun je natuurlijk hier vinden maar belangrijke meldingen worden ook in dit topic gepost.
Voordat je dit topic gaat vol posten met "te" simpele vragen kun je natuurlijk altijd eerst kijken op :
* Kom je er niet uit of hebben we meer informatie van je nodig? Het telefoon nummer van onze helpdesk is 0900-1580 en is geopend op maandag t/m vrijdag van 0800-2200 en in het weekend van 1000-2200.
Let even op!
[Dit bericht is gewijzigd door Slarioux op 10-06-2003 00:49]
Resultaten download test
Behaalde download snelheid: 1196 Kbit/sec
149.5 KByte/sec
18.7 x ISDN
De behaalde snelheid is: perfect
Conclusie: Op dit moment heeft u een perfecte download snelheid
Tijdstip van de meting 2003-06-10 00:07:53
Tijdsduur van download
(minus tijd opvullen TCP buffer) 5.87 seconden
Bestandsgrootte
(minus TCP buffer) 877 Kbytes
Client software Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1)
owja monteur langs geweest en die beweert dat het probleem in de headend controller zit en dat ze daar niets aan kunnen doen omdat alleen UPC de sleutel heeft om er bij te kunnen
Ik kan hier niet inloggen, krijg iedere keer de melding dat het wachtwoord niet klopt terwijl het zeker wel klopt, gebruik het ook voor de mail.
-edit-
Nu zegt ie
quote:-edit-
Teveel mislukte aanmeldingen ********@chello.nl
quote:gebruik je je standaard wachtwoord? zoja, dan mail me maar je klantnummer of emailadres, dan reset ik de boel morgen wel en dan moet het werken.
Op dinsdag 10 juni 2003 00:24 schreef entrefice het volgende:Prov.upc.nl/.... (Het aanmaken van email alias, wachtwoord wijzigen...) Ik kan hier niet inloggen, krijg iedere keer de melding dat het wachtwoord niet klopt terwijl het zeker wel klopt, gebruik het ook voor de mail.
-edit-
Nu zegt ie
[..]-edit-
Een paar weken later hebben ze de hele kabel vervangen en bleek er niets veranderd te zijn.
Tot ik weer twee maanden later een nieuwe computer gebouwd heb (met een nieuw MB dus) en sindsdien (3 maanden) heb ik nergens meer last van en heb ik een super verbinding.
Toeval?
Of komt dit vaker voor?
Ik heb over dit probleem wel 5 keer gebeld - tientallen keren over andere zaken - iedere keer wordt het password opnieuw ingesteld op hetzelfde of iets nieuws, dan werkt het weer een halve dag en dan krijg ik weer incorrect password.
Een ijverige medewerker van Chello belde op een zaterdag drie weken na mijn laatste telefoontje eens zelf terug. Ze zouden er dacht hij wel iets aan kunnen doen maar dan zouden mijn oude accounts (om een of andere reden sta ik twee keer in het systeem) deleted moeten worden en weer een nieuwe worden gemaakt. Mijn ip adres zou dan ook weer veranderen. Waarom het huidige account wat we afgesproken hadden dat ik zou gebruiken niet gewoon te repareren was kon hij niet uitleggen.
Ik heb gezegd laat maar, ik ken ze onderhand. Ik heb alles onderhand wel gehad, slechte verbinding, slechte wijkverdeler, 2x een nieuw modem, uren gepraat met de helpdesk. Ze fixen een ding en dan werkt er weer iets anders niet meer. Voor je het weet zit je weer twee weken compleet zonder internet en kan je drie keer een uur in de hold staan om vervolgens de volstrekt overbodige eerstelijns support te krijgen die je voor de twintigste keer opdracht geeft aan de draadjes te gaan lopen morrelen, want dat is procedure, ook al heeft het probleem er niks mee te maken en leg je uit dat je het deze week al drie keer gedaan had.
Ik heb geen concrete vragen meer, ik ben moegestreden. Ik zit mijn tijd uit en neem ADSL zodra ik verhuis.
quote:
Let even op!Hou het netjes.... Bashen op UPC mag je in KLB doen.
[Dit bericht is gewijzigd door Slarioux op 10-06-2003 00:50]
quote:Zover bekend komt dit niet zo vaak voor, maar ja het is natuurlijk wel te begrijpen dat dit kan gebeuren.
Op dinsdag 10 juni 2003 00:41 schreef APK het volgende:
Ik heb jarenlang een afgrijselijke verbinding gehad. Viel 60x per dag weg. Minstens 15x een monteur langs geweest, nieuwe modems, nieuwe kasten (ook telefoon). Uiteindelijk hebben ze de straat open gemaakt en bleek mijn kabel 30 jaar oud te zijn en onder de corrosie te zitten.Een paar weken later hebben ze de hele kabel vervangen en bleek er niets veranderd te zijn.
Tot ik weer twee maanden later een nieuwe computer gebouwd heb (met een nieuw MB dus) en sindsdien (3 maanden) heb ik nergens meer last van en heb ik een super verbinding.
Toeval?
Of komt dit vaker voor?
Mensen wijzen dan al heel snel naar UPC terwijl helaas niet alles onder controle van UPC is (zoals de pc van de klant en de UTP die hij besloten heeft om te gebruiken)......
Maar ja, het komt niet zo gek vaak voor, hoewel het wel zo ongeveer 9 van de tien keer de schuld is van een pc dat er geen of trage verbinding is, vandaar dat men ervan uitgaat dat het probleem op de pc ligt (tenzij we meteen zien dat het signaal naar de kl*te is, modemsignalen lezen we altijd uit)
quote:Bedankt voor de snelle service
Op dinsdag 10 juni 2003 00:35 schreef bluebit het volgende:[..]
gebruik je je standaard wachtwoord? zoja, dan mail me maar je klantnummer of emailadres, dan reset ik de boel morgen wel en dan moet het werken.
quote:de moeilijke zaken doen we direct, de onmogelijke zaken duren iets langer
Op dinsdag 10 juni 2003 10:44 schreef entrefice het volgende:[..]
Bedankt voor de snelle service
quote:Je hebt een verkeerd account, dat wordt as we speak veranderd. Kijk het dan nog maar eens aan of het beter gaat.....
Op dinsdag 10 juni 2003 00:16 schreef djoxygene het volgende:
we hebben hier al tijden een waardeloze verbinding, 6 van de 7 dagen is het 1 minuut internet en dan weer weg.
helpdesk bellen helpt geen ruk want die zeggen dat het aan mijn pc ligt (ya right vandaar dat er hier in het dorp meer mensen last van hebben)
wat kan dat zijn?owja monteur langs geweest en die beweert dat het probleem in de headend controller zit en dat ze daar niets aan kunnen doen omdat alleen UPC de sleutel heeft om er bij te kunnen
enig idee hoe ik Chello kan overtuigen van het feit dat ik écht op 15d woon?
(nee, met de helpdesk bellen (die zouden het doorgeven) heeft geen nut en de administratie heeft ook nog geen actie ondernomen)
quote:Hoi bluebit,
Op dinsdag 10 juni 2003 11:41 schreef bluebit het volgende:[..]
Je hebt een verkeerd account, dat wordt as we speak veranderd. Kijk het dan nog maar eens aan of het beter gaat.....
ik hoop van wel in ieder geval
quote:Ik had het al gezien
Op dinsdag 10 juni 2003 12:37 schreef STING het volgende:[..]
Hoi bluebit,
Ik heb helaas niets meer van je vernomen, maar anywayz, er is een monteur langsgeweest en die heeft een modem swap uitgevoerd. Ik heb nu een Motorola modem, ipv een LANCity. Nu maar kijken of dat het probleem opgelost heeft.
ik ben blij voor je!
Alvast bedankt.
quote:neem je telefoon dan eens op!
Op dinsdag 10 juni 2003 13:27 schreef _Flea_ het volgende:
Bluebit, heb je toevallig mijn modemsignaal uit kunnen lezen? Gisteren ging het een hele tijd goed met het internet. Beetje vreemd.Alvast bedankt.
Anyway, er moet een monteur langskomen, je signaal is namelijk verantwoordelijk voor de regelmatige disconnectie (zo noemen wij professionals dat ).
Ik bel je rond 16.00 uur wel ff, als dat niet past dan zul je vanavond zelf ff moeten bellen om een afspraak te maken. Gewoon melden dat je een afspraak moet maken omdat iemand van UPC op je voicemail ingesproken. Ik zorg ervoor dat de nodige info hier als notitie bij je gegevens staat.
nummer 0900-1580, kies '1' voor chello, '4' voor storing of zo, '5' technische dienst kan ook.
quote:nu ikke!
Op dinsdag 10 juni 2003 11:47 schreef iemoe het volgende:
mijn abo bij Chello staat al sinds het begin op het verkeerde huisnummer. althans, bij Chello staat het op 15b terwijl ik op 15d woon.enig idee hoe ik Chello kan overtuigen van het feit dat ik écht op 15d woon?
(nee, met de helpdesk bellen (die zouden het doorgeven) heeft geen nut en de administratie heeft ook nog geen actie ondernomen)
quote:Ok. Bedankt. Heb gebeld en morgenmiddag komen ze langs.
Op dinsdag 10 juni 2003 14:25 schreef bluebit het volgende:[..]
neem je telefoon dan eens op!
![]()
![]()
Anyway, er moet een monteur langskomen, je signaal is namelijk verantwoordelijk voor de regelmatige disconnectie (zo noemen wij professionals dat
).
Ik bel je rond 16.00 uur wel ff, als dat niet past dan zul je vanavond zelf ff moeten bellen om een afspraak te maken. Gewoon melden dat je een afspraak moet maken omdat iemand van UPC op je voicemail ingesproken. Ik zorg ervoor dat de nodige info hier als notitie bij je gegevens staat.
nummer 0900-1580, kies '1' voor chello, '4' voor storing of zo, '5' technische dienst kan ook.
volgens mij heb ik gisteren gewoon geluk gehad dat het zo lang goed ging.
Kan die signaalstoring door het slechte weer van vorige week komen?
quote:ja, is goed mogelijk.
Op dinsdag 10 juni 2003 14:58 schreef _Flea_ het volgende:[..]
Ok. Bedankt. Heb gebeld en morgenmiddag komen ze langs.
volgens mij heb ik gisteren gewoon geluk gehad dat het zo lang goed ging.
Kan die signaalstoring door het slechte weer van vorige week komen?
Je wil niet weten wat allemaal van invloed kan zijn op het signaal :
warmte, koude, dikke lagen bewolking (cumulus), vochtigheidsgraad. het luistert allemaal vrij nauw.
als je al die mogelijke oorzaken kent, dan vind je het een wonder dat internet meestal wel werkt
@iemoe :
mail ff je postcode en huisnummer door dan kijk ik eens of ik iets voor je kan doen. Is eigenlijk werk van klantenservice, maar misschien kan ik ze overtuigen
quote:Wat bedoel je met een verkeerd Account ?
Op dinsdag 10 juni 2003 11:41 schreef bluebit het volgende:[..]
Je hebt een verkeerd account, dat wordt as we speak veranderd. Kijk het dan nog maar eens aan of het beter gaat.....
ik hoop van wel in ieder geval
[Dit bericht is gewijzigd door djoxygene op 10-06-2003 22:47]
Ben sinds kort lid van Chello (me ingeschreven tijdens de krijg-een-gratis-digicamera-bij-chelloabbo). Tijdens het aanmelden, dat via de telefoon ging, werd mij verteld dat het niet mogelijk is om zonder machtiging lid te worden. Ik wilde namelijk elke maand netjes een acceptgiro ontvangen.
1) Klopt dit daadwerkelijk?
2) Hoe kan ik er nog voor zorgen dat mijn machtiging word omgezet in acceptgiro's ?
Alvast vriendelijk bedankt!
Want het is wel buitengewoon irritant dat ik nu geen plaatjes kan uploaden oid.
code:Misschien dat jullie dat weten, heb ik de laatste firmware in mijn Motorola modem?Software Version: SB4100E-4.1.11-SCM05-NOSHELL
Hardware Version: 3
MIB Version: II
GUI Version: 1.0
VxWorks Version: 5.3
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |