quote:Waar heb je dit gelezen??
Op zondag 8 juni 2003 12:26 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Saddam zat in de VS, dat weet ik zeker... geloof het of niet.
quote:oke dan geloof je het niet, dat is aan jou.... ik ga er niet verder op in. laten we maar verder doorpraten over de toestand na de oorlog in Irak...
Op zondag 8 juni 2003 12:34 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Ja hoor, BHFH, voor jou wel. Zou je dit soort gezwam niet in TRU plaatsen dan? Daar zijn ze dol op dit soort beweringen, vooral als er geen bronnen aan te pas komen..
quote:dat kan ik niet zeggen. Dus daarom wellicht ook beter er niet verder op door te gaan... dit verhaal komt nog wel eens bovendrijven in de toekomst... (denk dan aan mij
Op zondag 8 juni 2003 12:37 schreef schatje het volgende:[..]
Waar heb je dit gelezen??
quote:Kom op zeg, doe nu niet of je James Bond himself bent en dat je op het punt staat je dekmantel op te blazen.
Op zondag 8 juni 2003 12:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
dat kan ik niet zeggen. Dus daarom wellicht ook beter er niet verder op door te gaan... dit verhaal komt nog wel eens bovendrijven in de toekomst... (denk dan aan mij
)
Niets verbaast me in deze wereld, dus ik zou eventueel nog wel meegaan in dat verhaal over de 1e golfoorlog; maar dan moet je wel met bronnen komen (serieuze bronnen).
quote:Waarom eigenlijk niet?
Op zondag 8 juni 2003 12:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
dat kan ik niet zeggen.
Ik heb bewijs dat Bush een gemuteerde schildpad is, maar dat mag ik ook niet geven.
Dus zeg ik het maar niet.
quote:uh ik dacht 50% reptillian?
Op zondag 8 juni 2003 13:03 schreef robh het volgende:Ik heb bewijs dat Bush een gemuteerde schildpad is, maar dat mag ik ook niet geven.
Dus zeg ik het maar niet.
Amerikaanse troepen in Fallujah schieten Iraakse aanvaller dood 08-06-2003
Amerikaanse soldaten in Fallujah, 50 kilometer ten westen van de Iraakse hoofdstad Bagdad, hebben zaterdagavond een van twee Irakezen doodgeschoten die het vuur op hen hadden geopend. De Amerikanen waren op patrouille toen ze door het tweetal werden aangevallen. De tweede aanvaller wist te ontkomen. Dit heeft het Central Command zondag bekendgemaakt.
In Fallujah en omgeving worden steeds vaker aanvallen uitgevoerd op Amerikaanse soldaten. De commandant van de Amerikaanse grondtroepen in Irak, David McKiernan, zei dat hij de aanvallen ziet als wanhoopspogingen van individuele aanhangers van Saddam Hussein. Volgens hem is er geen sprake van georganiseerd verzet.
Woensdag stuurden de Amerikanen 1.500 extra soldaten naar Fallujah, die het geweld in het gebied waar de stad ligt moeten beteugelen.
[Copyright 2003, Novum Nieuws / Associated Press]
Nou ja, zonder formele overgave van Irak kun je het niet afdoen als terrorisme.
Zo zit je na twee weken oorlog 'rustig' naar de Iraakse tv te kijken naar beelden van een ontmoeting tussen Saddam Hussein en zijn zoon, zie je ineens iets bekends: 'Hé, zijn dat niet mijn gordijnen?' Dat overkwam de Iraakse zakenvrouw Nada Yunis die haar huis verhuurde aan de baas van de Republikeinse Garde.
Bron: http://www.time.com/time/magazine/article/0,9171,1101030616-457361,00.html
Een dag na het tv-optreden bombardeerden de Amerikanen haar straat, maar dan het verkeerde woonblok. Yunis zegt 'zeker te weten' dat ze Saddam daarna nog heeft zien lopen. Maar ja, wat is 'zeker' in Irak?
Verder: in Bagdad is een inwoner een internetdagboek begonnen. Het adres van de site leest bijna als 'gein in Bagdad'.
http://geeinbaghdad.blogspot.com/
quote:Volledig artikel: http://news.independent.co.uk/world/americas/story.jsp?story=414392
Saddam is alive and offering bounty for US soldiers, says Chalabi
Saddam Hussein is alive and operating in northern Iraq, and is using $1.3bn looted from the central bank to offer bounty for all American soldiers who are killed, the leader of the most prominent pro-Western Iraqi exile group claimed yesterday.The former dictator intends to have his revenge, in the belief that he "can sit it out and get the Americans going", Ahmed Chalabi, the leader of the Iraqi National Congress (INC), told the Council of Foreign Relations in New York.
Het gevaar is dus nóg niet echt geweken.
quote:
De Amerikaanse bezettingsmacht in Irak heeft voor het land op enkele kleine poetsbeurten na de Iraakse strafwetgeving van 1969 overgenomen, zo heeft donderdag een woordvoerder van de Anglo-Amerikaanse coalitie meegedeeld. In 1969 was de Baathpartij van ex-president Saddam Hoessein precies één jaar aan de macht, na een door de CIA gesteunde staatsgreep.De coalitie bracht enkel een paar kleine, maar noodzakelijke aanpassingen aan: zo was het in de oorspronkelijke strafwetgeving verboden kritiek te leveren op Saddam of op de Baath-eenheidspartij. De woordvoerder kon niet zeggen of ook de anti-Israëlische wetsartikels uit de "code Saddam" zijn verwijderd. (LOR)
quote:
If you were to suggest that it was a resistance movement, harakat muqawama, resistance party in Arabic, that would suggest the people didn't believe they had been liberated, and of course, all good-natured peace loving people have to believe they were liberated by the Americans, not occupied by them. What you're finding for example is a whole series of blunders by Paul Bremer, the American head of the so-called coalition forces, at least coalition authority in Baghdad.First of all, he dissolved the Iraqi Army. Well, I can't imagine an Army that better deserves to be dissolved. But that means that more than quarter of a million armed men overnight are deprived of their welfare and money. Now if you have quarter of a million armed Iraqis who suddenly don't get paid any more, and they all know each other, what are they going to do? They are going to form some kind of force which is secret, which is covered; then they will be called terrorists, but I guess they know that, and then of course they will be saying to people, why don't you come and join us.
Helikopter
Donderdag werd in het westen van Irak een Amerikaanse Apache-helikopter neergehaald, die betrokken was bij gevechten tegen "ongeregelde troepen", zoals een legerwoordvoerder bekendmaakte. Het leger meldde donderdag ook dat deze week bijna vierhonderd aanhangers van de verdreven Iraakse president Saddam Hussein waren opgepakt.
Bron: Nu.nl
Die aanval werd donderdagochtend ingezet met een luchtaanval op het kampement, 150 kilometer ten noordwesten van hoofdstad Bagdad. "Het is een grote operatie die nog voortduurt", aldus een legerwoordvoerder.
Volgens generaal Myers van het Amerikaanse leger zijn de Iraki's goed getraind en flink bewapend. "Het was een moeilijk gevecht. Ze waren duidelijk goed voorbereid". Bij de operatie zijn ook elite-eenheden van het Amerikaanse leger ingezet.
Inlichtingendiensten van de VS onderzoeken of in het kamp ook buitenlandse terroristen werden opgeleid.
Hinderlaag
Bij een gevecht dichter bij Bagdad, op ongeveer zestig kilometer afstand, doodden Amerikaanse soldaten 27 Iraki's die een tankeenheid aanvielen.
Volgens het centrale commando van de VS was er sprake van een "georganiseerde groep" die de tanks in een hinderlaag leidde. Daarna vuurden ze granaten op de eenheid af. In de directe gevechten erna werden vier Irakezen gedood.
Veel Irakezen vluchtten daarna, maar werden onder vuur genomen door Apache helikopters en tanks. 23 van hen werden hierbij gedood.
Sinds het einde van de oorlog zijn ongeveer veertig Amerikanen gedood bij hinderlagen en door sluipschutters in het Soennitische Centraal-Irak. Daar had de verdreven Iraakse leider Saddam Hussein de meeste aanhang.
(nos)
quote:Hoeveel Apache's zijn er nu eigenlijk total losses tot nu toe?
Op vrijdag 13 juni 2003 13:03 schreef yakuza het volgende:
BAGDAD - Amerikaanse militairen hebben tijdens een actie tegen een vermeend 'terroristenkamp' in het noorden van Irak zeker zeventig mensen gedood. Dit heeft een woordvoerder van het Amerikaanse leger in Irak vrijdag bekendgemaakt. Een militair raakte gewond.
De aanval op het gebied ten noordwesten van de hoofdstad Bagdad begon al donderdag. De VS lieten toen weten dat de actie bedoeld was om "aanhangers van de Baath-partij, paramilitaire groeperingen en andere subversieve elementen" uit te roeien.Helikopter
Donderdag werd in het westen van Irak een Amerikaanse Apache-helikopter neergehaald, die betrokken was bij gevechten tegen "ongeregelde troepen", zoals een legerwoordvoerder bekendmaakte. Het leger meldde donderdag ook dat deze week bijna vierhonderd aanhangers van de verdreven Iraakse president Saddam Hussein waren opgepakt.
Bron: Nu.nl
Het aantal begint toch wel op te lopen nu dat toestel zou in die omgeving hun machtigste wapen moeten zijn.
Een meerderheid van de Israëlische bevolking is tegen de recente golf raketaanvallen op Palestijnse activisten. Dat is vrijdag gebleken uit een enquête van de krant Yediot Ahronot.
De Israëlische regering zei vrijdag dat voortaan niet alleen de gewapende leden maar ook de politieke topfiguren van de radicale beweging Hamas doelwit zijn van de aanvallen. Een woordvoerder van de Israëlische regering zei dat er geen immuniteit bestaat voor iedereen die terroristische activiteiten uitvoert of beveelt.
Van de ondervraagden wil 58 procent dat Israël voorlopig stopt met het liquideren van activisten om de Palestijnse premier Mahmoud Abbas de kans te geven zichzelf in te werken. Abbas probeert opnieuw gesprekken aan te knopen met Hamas, maar die weigert te onderhandelen over een staakt-het-vuren.
Uit de enquête blijkt ook dat 67 procent van de Israëliërs het eens is met de recente uitspraak van premier Ariel Sharon dat Israël de bezetting van de Palestijnse gebieden moet opheffen.
[Copyright 2003, Novum Nieuws / Associated Press]
quote:
Iraakse herder eist 200 miljoen van Rumsfeld
RAMADI - Een Iraakse herder eist 200 miljoen dollar van het Amerikaanse leger als compensatie voor de dood van zeventien familieleden en tweehonderd schapen. Zij kwamen om doordat Amerikaanse raketten op zijn tenten terechtkwamen.Dat zei de advocaat van de 71-jarige schapenhoeder Sarhan vrijdag. Zijn zaak is de eerste die de Iraakse rechtbanken onder de Amerikaans-Britse bezettingsmacht in behandeling zullen nemen.
Donald Rumsfeld. (Foto: AP)
De tenten van Sarhan kwamen op 4 april onder vuur te liggen. De bedoeïenen waren juist enkele dagen daarvoor opgetrokken van het dorpje al-Altash. Dat lag vlakbij een Iraakse legerbasis die de coalitietroepen hevig bombardeerden. Een eind verderop in de woestijn dacht het familiehoofd wel veilig te zijn, maar dat bleek een misvatting."Vlak voor het avondgebed sloeg een raket vlakbij ons in, kort daarop gevolgd door een tweede. Die viel recht in het vrouwencompartiment", aldus de 25-jarige halfbroer van Sarhan. "Het was verschrikkelijk. We konden niet zien welke lichaamsdelen nu van wie waren."
Alleen Sarhan en zijn halfbroer overleefden het bombardement. Zij bevonden zich net een eindje bij de tenten vandaan, waar zij zich in voorbereiding op het avondgebed ritueel wasten.
Twee maanden later is de plek des onheils nog steeds bezaaid met de resten van raketten, kinderkleren en de karkassen van schapen.
De advocaten van de herder denken dat zij een goede kans maken. "De oorlog was illegaal omdat die niet door de VN was goedgekeurd." Bovendien hopen zij dat de Amerikaanse minister van Defensie Rumsfeld en generaal Tommy Franks in de rechtszaal zullen verschijnen.
quote:voor hem werkt het amerikaanse systeem dus wel
Op zaterdag 14 juni 2003 02:21 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |