abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10908526
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 16:13 schreef rvand het volgende: Misschien moet het verband met Bolkestein's uitlatingen ook maar eens onderzocht worden.
Prima. Maar niet in deze draad.

Even een visuele reminder (beelden blijven meestal beter hangen)

We hebben het in deze draad niet over:

Maar over

en zijn maten (m/v).

Trouwens, als ik dat plaatje van Duyvendak had gemaakt had ik 'm niet met geweer afgebeeld. Zo'n fikkende Makro op de achtergrond vind ik al niet kinderachtig.

[voor de volledigheid: plaatjes heb ik hier vandaan.]

[Dit bericht is gewijzigd door rroloff op 05-06-2003 16:29]

donderdag 5 juni 2003 @ 16:23:01 #177
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_10908561
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 16:13 schreef rvand het volgende:
Misschien moet het verband met Bolkestein's uitlatingen ook maar eens onderzocht worden. Op de mogelijkheid dat de LPF (met Fortuyn) de grootste zou worden reageerde hij met de (profetische?) woorden:

'God verhoede dat'

dan wel in een ander topic....
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_10908695
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 16:23 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

dan wel in een ander topic....

Your honor, I'll rephrase the statement:

De link die Siebelt legt tussen GL en Volkert is net zo vergezocht (of: net zoveel waard) als de mogelijkheid dat Volkert zich aangesproken voelde door de uitlating van Bolkestijn - 'God verhoede dat' - als reactie op mogelijke verkiezingswinst van Pim Fortuyn.

pi_10911745
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 16:29 schreef rvand het volgende: De link die Siebelt legt tussen GL en Volkert is net zo vergezocht (of: net zoveel waard) als de mogelijkheid dat Volkert zich aangesproken voelde door de uitlating van Bolkestijn - 'God verhoede dat' - als reactie op mogelijke verkiezingswinst van Pim Fortuyn.
Wat zegt Siebelt dan precies over die link, rvand?
  donderdag 5 juni 2003 @ 19:07:58 #180
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_10911809
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 16:21 schreef rroloff het volgende:
Even een visuele reminder (beelden blijven meestal beter hangen)
Is dat nou echt nodig? De linkse mensen gaan toch ook niet elk topic over rechtse politici bevuilen met onzinnige en kinderachtige plaatjes?
Mein Koran. Humorloze mensen zouden verboden moeten worden.
pi_10935744
Deze morgen was er nog een leuke discussie over op Radio 1, tussen een redacteur van HP de tijd en een ex-1ste Kamerlid van GL.

Hoe die redacteur door middel van een paar kritische kanttekeningen bij de verklaring van de GL'er hem op de kast wist te jagen

De GL'er gaf trouwens wel toe dat er een heel groot netwerk was maar natuurlijk deden die allemaal niets verkeerd en nam hij afstand van geweldadige activisten etc. De redacteur koeltjes: "dat is nieuw voor mij dat u daar afstand van neemt" waarop de GL'er een beetje begon te tieren en wat meteen het einde van het interview inluidde ... jammer.

vrijdag 6 juni 2003 @ 19:40:35 #182
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_10937289
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 17:54 schreef battlesickloner het volgende:
De redacteur koeltjes: "dat is nieuw voor mij dat u daar afstand van neemt" waarop de GL'er een beetje begon te tieren en wat meteen het einde van het interview inluidde ... jammer.
Wake-up, de powers that be zijn allemaal links; zelfs jouw tandarts.
Dus kijk maar uit, weet je zeker dat hij geen zendertje in je holle kies heeft gestopt?
pi_10937521
Ik weet niet of er mensen bekend zijn met de "6 degree"-theorie. Iedere persoon op aarde staat in connectie met iedere willekeurige andere persoon op aarde in maximaal 6 lijnen via andere personen. Oftewel persoon A kent persoon B kent persoon C kent persoon D kent persoon E kent persoon F.

Daar doet dit wel een beetje aan denken. Het is m.i. niet zo vreemd dat er dwarsverbanden zijn tussen 'gewone' linkse bewegingen en 'extreme' linkse bewegingen. Er zijn ook wel connecties tussen 'gewone' rechtse partijen en 'ultra' rechtse partijen. Maar dat wil nog niet zeggen dat GroenLinks Volkert de hand boven het hoofd houdt of de PvdA verantwoordelijk is voor de criminele wandaden van RaRa (wat overigens een rechts complot was, maar dit terzijde).

Ik heb het artikel in HP gelezen, en de beschuldigingen die Siebelt erin uit zijn niet echt nieuw. Ik heb het helaas nog niet online gezien, anders zou ik er wat uitvoeriger op reageren, maar één stukje had ik even overgeschreven...

quote:
"Waarmee ik als vanzelf terechtkom bij rechter Nol Vermolen, die Volkert een belachelijk lage straf oplegde. Deze PvdA'er was als bestuurslid van VluchtelingenWerk Nederland betrokken bij het vervalsen van paspoorten voor de Koerden. Zowel VluchtelingenWerk als Greenpeace wordt gesponsord door de Postcodeloterij. Net als Volkerts VMO."
Zoals ik al eerder in dit topic meldde wordt bijvoorbeeld het Wereld Natuur Fonds ook gesponsord door de Postcodeloterij. Is Prins Bernhard nu ook een verdachte volgens Siebelt? VMO wordt trouwens al jaren niet meer gesteund, nadat er berichten in de media waren verschenen dat ze boeren zouden afpersen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 6 juni 2003 @ 22:14:53 #184
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_10939960
Was Volkert lid van GL dan?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_10940125
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 22:14 schreef Ulx het volgende:
Was Volkert lid van GL dan?
Neeehheeee...

Wijnand Duyvendak is kamerlid voor GroenLinks en was in de jaren 80 terrorist. Verder was hij directeur van Milieudefensie en werkte Volkert bij de Vereniging Milieu-offensief. Die weer beide gesponsord worden/werden door de Postcodeloterij.
Ook had Volkert veel profijt van het saboteren door GroenLinks van BVD-acties in Wageningen, begin jaren 90. Iemand die toen lid was van GroenLinks was op 6 mei wethouder voor GL in Wageningen en waarschuwde op die avond een collega van Volkert zodat er mogelijk belastende informatie kon worden vernietigd.

Dat is in 2 alineas het verhaal van P. Siebelt over het directe verband tussen Volkert en GroenLinks. Verder worden er in het interview in HP diverse prominente GL-ers (Mirjam de Rijk, Wilbert Willems) direct of indirect gelinkt aan gewelddadig activisme en is er een heel stuk te lezen over mogelijke wraakacties van links tegen Peter Siebelt (Die ooit molotov-cocktails klaar had liggen in zijn tuin om ze te gebruiken tegen mogelijke aanvallers. Niet dat hij ooit is aangevallen overigens.).

pi_10940256
Zoals ik het vandaag gehoord had is de band tussen GL en Milieudefensie erg hecht, En Milieuoffensief is op zijn beurt de evil twin van milieudefensie.

En eigenlijk hechtte ik eerst niet zoveel geloof aan het hele verhaal, tot ik die GL'er zo verdacht bezig hoorde.

Zijn argumenten:
- Iedereen kent mekaar maar dat is niet belangrijk.
Is wel belangrijk, dat is net het hele punt ... nl dat GL de poltieke bovenlaag vormt waarop de onderlaag rekent.

- De feiten zijn oud en die kennen we allemaal.
Waardeloos argument, het gaat om de dwarsverbanden.

En het telefoontje van de GLer op de avond van 6 mei aan milieuoffensief past wel heel toevallig in dit verhaal

Misschien dat ik dat boek van Siebel toch maar eens moet lezen.

vrijdag 6 juni 2003 @ 22:46:32 #187
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_10940550
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 22:31 schreef battlesickloner het volgende:
Zoals ik het vandaag gehoord had is de band tussen GL en Milieudefensie erg hecht, En Milieuoffensief is op zijn beurt de evil twin van milieudefensie.
Milieuoffensief heeft niets te maken met Milieudefensie.

Evil twin? Vereniging Milieuoffensief was gewoon een clubje dat rechtszaken aanspande tegen boeren die de milieuregels aan hun laars lapten.

Mein Koran. Humorloze mensen zouden verboden moeten worden.
  Overall beste user 2022 vrijdag 6 juni 2003 @ 22:59:37 #188
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_10940913
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 22:25 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Neeehheeee...

Wijnand Duyvendak is kamerlid voor GroenLinks en was in de jaren 80 terrorist. Verder was hij directeur van Milieudefensie en werkte Volkert bij de Vereniging Milieu-offensief. Die weer beide gesponsord worden/werden door de Postcodeloterij.
Ook had Volkert veel profijt van het saboteren door GroenLinks van BVD-acties in Wageningen, begin jaren 90. Iemand die toen lid was van GroenLinks was op 6 mei wethouder voor GL in Wageningen en waarschuwde op die avond een collega van Volkert zodat er mogelijk belastende informatie kon worden vernietigd.

Dat is in 2 alineas het verhaal van P. Siebelt over het directe verband tussen Volkert en GroenLinks. Verder worden er in het interview in HP diverse prominente GL-ers (Mirjam de Rijk, Wilbert Willems) direct of indirect gelinkt aan gewelddadig activisme en is er een heel stuk te lezen over mogelijke wraakacties van links tegen Peter Siebelt (Die ooit molotov-cocktails klaar had liggen in zijn tuin om ze te gebruiken tegen mogelijke aanvallers. Niet dat hij ooit is aangevallen overigens.).

Ow.

Da's wel heel ernstig dan.

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_10941783
Ik heb die discussie op de radio vanochtend ook gehoord.
Battlesickkloner heeft blijkbaar een totaal ander gehoorapparaat
Die man van GroenLinks werd fel omdat de journalist maar niet uit kon leggen waar nou precies de verbanden lagen. De theorie van Kozzmic werd feilloos bevestigd.

Bovendien blijft Niemoller, de betrokken journalist, kritiekloos achter Siebelt staan. Hij heeft niet de moeite gedaan om zelf de bronnen te checken en mensen te laten reageren op de aantijgingen. Op zijn minst een staaltje van dubieuze journalistiek.

pi_10941845
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 22:46 schreef Gil-galad het volgende:

[..]

Milieuoffensief heeft niets te maken met Milieudefensie.

Evil twin? Vereniging Milieuoffensief was gewoon een clubje dat rechtszaken aanspande tegen boeren die de milieuregels aan hun laars lapten.

Ja, een nogal fundamentalistisch groepje maar wel van bevlogen mensen die veel moeite deden om de wet te handhaven. Daar zou rechts juist trots op moeten zijn. VMO is helemaal geen enge club, de manier waarop ze ineens gecriminaliseerd worden is van een misselijkmakende futloosheid. Laat mensen eens met een beter verhaal komen.

Er zijn ook dwarsverbanden tussen het OSL en de VVD, moeten we daar ook allerlei conclusies uit gaan trekken?

pi_10946210
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 23:40 schreef SCH het volgende:
Er zijn ook dwarsverbanden tussen het OSL en de VVD, moeten we daar ook allerlei conclusies uit gaan trekken?
Als leden van de OSL linkse politici vermoorden, en VVDers het mogelijkmaken dat bewijsmateriaal van deze misdaden wordt vernietigt, dan zou ik het graag zien dat er iemand die dwarsverbanden tussen OSL en VVD eens blootlegt.
  zaterdag 7 juni 2003 @ 11:48:11 #192
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_10946252
quote:
Op zaterdag 7 juni 2003 11:45 schreef rroloff het volgende:

[..]

Als leden van de OSL linkse politici vermoorden, en VVDers het mogelijkmaken dat bewijsmateriaal van deze misdaden wordt vernietigt: graag!

weet er nog wel eentje....

VVD steunt Amerika, Amerika steunde OSL, OSL pleegt aanslag WTC; is VVD hiermee indirect medeschuldig?

pi_10946754
quote:
Op zaterdag 7 juni 2003 11:48 schreef Nyrem het volgende: VVD steunt Amerika, Amerika steunde OSL, OSL pleegt aanslag WTC; is VVD hiermee indirect medeschuldig?
Sorry, ik kan je niet volgen. Ik ben niet bang om een complottheorie te overdenken, maar om te denken dat leden van het OSL de aanslag op het WTC hebben gepleegd gaat mij iets te ver.
pi_10947137
quote:
Op zaterdag 7 juni 2003 12:24 schreef rroloff het volgende:

[..]

Sorry, ik kan je niet volgen. Ik ben niet bang om een complottheorie te overdenken, maar om te denken dat leden van het OSL de aanslag op het WTC hebben gepleegd gaat mij iets te ver.

Precies, dus je bent het er mee eens dat het hele Siebeltgedoe flauwekul is.
pi_10947264
quote:
Op zaterdag 7 juni 2003 12:53 schreef SCH het volgende:
Precies, dus je bent het er mee eens dat het hele Siebeltgedoe flauwekul is.
Zou je me geen woorden in de mond willen leggen, SCH?

Ik schreef (afgezien van een grammaticale fout):

"Als leden van het OSL linkse politici vermoorden, en VVDers het mogelijkmaken dat bewijsmateriaal van deze misdaden wordt vernietigt, dan zou ik het graag zien dat er iemand die dwarsverbanden tussen OSL en VVD eens blootlegt."

wat - mutatis mutandis - overeenkomt met deze uitspraak:

"Als leden van de VMO rechtse politici vermoorden, en GroenLinksers het mogelijk maken dat bewijsmateriaal van deze misdaden wordt vernietigt, dan zou ik het graag zien dat er iemand die dwarsverbanden tussen VMO en GroenLinks eens blootlegt."

pi_10947390
quote:
Op zaterdag 7 juni 2003 13:04 schreef rroloff het volgende:

...GroenLinksers het mogelijk maken dat bewijsmateriaal van deze misdaden wordt vernietigt...

Daar ga je de fout in (en dan bedoel ik niet de t op het einde van vernietigt ).

- Het is geen feit dat de Wageningse wethouder doelbewust VMO inlichtte om ze te waarschuwen.
- Het is geen feit dat er na het telefoontje van deze man bewijsmateriaal werd vernietigd.
- Het is geen feit dat dit een door GroenLinks gelegitimeerde actie is.

Het is wel een feit dat Siebelt in dit geval de waarheid verdraait om zijn verhaal beter te maken. Het is niet waar dat op de computers van VMO bestanden zijn gewist, dus als Siebelt dat aandraagt dan dient hij dat te staven met een bron. De bestanden op de privé-computer van Volkert werden vroeg op de avond van de 6e mei (vermoedelijk) gewist, dus zeker niet na het telefoontje van de Wageningse wethouder aan VMO. Op het moment dat die jongen van VMO belde met de vriendin van Volkert zat de politie al bij haar thuis en was zij dus op de hoogte van de aanhouding.

zaterdag 7 juni 2003 @ 13:33:26 #197
3904 Koos Voos
teringhond
pi_10947624
' Het is niet waar dat op de computers van VMO bestanden zijn gewist..'

goh.. hoe weet JIJ dat ?

pi_10947678
quote:
Op zaterdag 7 juni 2003 13:14 schreef Kozzmic het volgende:
- Het is geen feit dat de Wageningse wethouder doelbewust VMO inlichtte om ze te waarschuwen.
Nee hij belde voor de gezelligheid
[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
  zaterdag 7 juni 2003 @ 13:42:22 #199
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10947744
quote:
Op zaterdag 7 juni 2003 13:37 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Nee hij belde voor de gezelligheid

Hij belde vor opheldering? Omdat hij het verhaal van 2 kanten wilde horen? Kan ook...
quote:
Op zaterdag 7 juni 2003 13:33 schreef Koos Voos het volgende:

goh.. hoe weet JIJ dat ?

Onschuldig totdat anders wordt bewezen... Of heb jij bewijzen dat die bestanden zijn gewist?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_10947748
quote:
Op zaterdag 7 juni 2003 13:33 schreef Koos Voos het volgende:

goh.. hoe weet JIJ dat ?

Hoe weet jij of Siebelt dat het wel het geval is? Hij noemt het als een vaststaand feit, maar vertelt er niet bij waarop hij dat feit baseert. Zo kan iedereen allerlei boude beweringen gaan doen natuurlijk. Van een onderzoeker mag je toch wel enige zorgvuldigheid verwachten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')