abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10870719
Voor de mensen die Reiki (vorm van magnetiseren (zonder magneten )) niet kennen: het is een soort handopleggen, maar dan met 2 handen. Tussen je handen gaat energie stromen (aanraking niet eens nodig) en dat zou een genezende werking hebben.

Als ik bij mezelf kijk, kan ik de energie opwekken als ik me heel eventjes concentreer. Mijn handen beginnen dan te tintelen. Als ik mijn handen dan ook nog eens met de palm naar elkaar toe en een paar cm ertussen hou (5-15 cm werkt echt goed) dan voel ik gewoon een spanningveld opbouwen.

Nou is mijn vriendin hier redelijk sceptisch in en geloofde mij maar half, dus ik zei: steek je hand ertussen (nog steeds geen aanraking). Ik concentreerde weer even en vroeg: "Voel je iets?" Haar reactie: "Of ik iets voel? Mijn hele hand tintelt als een gek!"

Zou dat een soort vorm van Reiki zijn of is het iets anders?

En ja, alles nuchter voor de lolbroeken onder ons

dus
pi_10870783
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 08:37 schreef pirke het volgende:
[..verhaal..]
Dit soort onderwerpen hoort in TRU, en erodome kan je er alles over vertellen.
De kogel kwam van links, de smurf kwam van rechts, laten we met zijn allen recht door zee gaan! Nu met vernieuwd user-icon.
pi_10870907
Hij zou misschien beter in TRU passen, maar ik zoek een eventuele wetenschappelijke verklaring voor deze waarneming
dus
pi_10871175
hoe voelt het dan bij jouw precies zo'n spanningsveld?
pi_10871333
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 09:17 schreef -Pepe- het volgende:
hoe voelt het dan bij jouw precies zo'n spanningsveld?
Dat is juist het moeilijke om uit te leggen, je voelt het "gewoon". Je kan de energie voelen stromen, van je linkerhand naar je rechterhand. Elke zenuw in m'n hand wordt heel gevoelig, je kan je eigen bloed door je handen voelen stromen. Dit gaat dus gepaard met een lichte tot zware tinteling in je handen.

Hoelang je het vast houdt (dat gevoel), hoe moeilijker de concentratie wordt. Maar ik heb het zo vaak "geoefend" (vasthouden als ik het kreeg) dat ik het dus kan oproepen wanneer ik wil.

[edit]
Over dat spanningsveld: hoe dichter ik mijn handen bij elkaar hou, hoe heftiger de tinteling wordt.
[/edit]

dus
pi_10871359
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 08:55 schreef pirke het volgende:
Hij zou misschien beter in TRU passen, maar ik zoek een eventuele wetenschappelijke verklaring voor deze waarneming
Ik zat zelf te denken aan statische electriciteit. Als je een bepaalde soort stof draagt, dan kun je jezelf opladen, zelf voel je daar niks van. Dit opladen kan gebeuren gedurende de dag of na een x aantal bewegingen. Komt je vriendin ertussen met haar handen, kan ze dichtbij genoeg komen om lading over te laten springen en dan gaan haar handen tintelen.

Het kan natuurlijk ook psychisch zijn, maar die verklaring is wat flauw.

De kogel kwam van links, de smurf kwam van rechts, laten we met zijn allen recht door zee gaan! Nu met vernieuwd user-icon.
pi_10871406
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 09:27 schreef Heron_Ymus het volgende:

[..]

Ik zat zelf te denken aan statische electriciteit. Als je een bepaalde soort stof draagt, dan kun je jezelf opladen, zelf voel je daar niks van. Dit opladen kan gebeuren gedurende de dag of na een x aantal bewegingen. Komt je vriendin ertussen met haar handen, kan ze dichtbij genoeg komen om lading over te laten springen en dan gaan haar handen tintelen.

Het kan natuurlijk ook psychisch zijn, maar die verklaring is wat flauw.

In zoverre dat je statische electiciteit niet op kan wekken wanneer je wil, en het is een constant gevoel, geen vonk. Je ziet helemaal niets, je voelt het alleen.

Psychisch lijkt me sterk, dan zou m'n vriendin niets voelen op het moment dat ik me concentreer. (ze was er ook echt van geschrokken dat haar hand begon te tintelen)

dus
  woensdag 4 juni 2003 @ 09:30:16 #8
49296 ds_polleke
Apostel Paulus de boskabouter
pi_10871421
schopje naar truth?
If my answers scare you.. stop asking scary questions.
pi_10871481
he ik probeerde het ook even. eerst vinger voor vinger dan geheel en langs mn voet(dunste lichaamsdeel voor handen) en voelde idd iets grappig!
pi_10871521
m'n moeder is reiki-master, zoals de term luidt die is er dus vet mee bezig en kan ook dat soort spanningsvelden opbouwen e.d

iig...dat zegt ze ik ben er altijd vrij sceptisch over, maar er zal natuurlijk wel een kern van waarheid inzitten

maar sommige dingen die gerelateerd zijn met dit onderwerp vind ik wel verwerpelijk, zo zouden de plaatsen waar je je spullen zet erg veel invloed hebben op de "energiën" die door het huis stromen

water onder een trap is uit den boze! dat hebben wij dus ook niet

Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_10871553
en als je het langs huidhaartjes doet voelt het dan net of ze rechtop gaan staan?
pi_10871572
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 09:34 schreef WeirdMicky het volgende:
m'n moeder is reiki-master, zoals de term luidt die is er dus vet mee bezig en kan ook dat soort spanningsvelden opbouwen e.d

iig...dat zegt ze ik ben er altijd vrij sceptisch over, maar er zal natuurlijk wel een kern van waarheid inzitten

maar sommige dingen die gerelateerd zijn met dit onderwerp vind ik wel verwerpelijk, zo zouden de plaatsen waar je je spullen zet erg veel invloed hebben op de "energiën" die door het huis stromen

Nee jullie hebben bier onder de trap
Even a broken clock is right twice a day.
pi_10871622
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 09:34 schreef WeirdMicky het volgende:

ja dat heet feng shui dacht ik. Ook een huis aan het eind van een weg bij een driespong zou niet best zijn enzo. Ben ik nogal sceptisch over het algemeen.
pi_10871749
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 09:37 schreef danos het volgende:

[..]

Nee jullie hebben bier onder de trap

dat is toch altijd snel op dat zal wel minder uitmaken

maar ik ben er ook vrij sceptisch over hoor, maar ik laat mn moeder lekker dr gang gaan, al heb ik wel last van een enorm kreng in de gang waar je altijd tegenaan stoot (die hangt) en dan vet geluid maakt

is nml goed voor de energie bij de trap en gang

pi_10871818
Dingen wel of niet onder de trap zetten heb ik geen verstand van

Maar wat ik me afvraag: wat voor energie wordt er dan opgewekt?

dus
pi_10871881
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 09:49 schreef pirke het volgende:
Dingen wel of niet onder de trap zetten heb ik geen verstand van

Maar wat ik me afvraag: wat voor energie wordt er dan opgewekt?

(volgens mij) een negatieve stroom energie door het huis

overigens een leuk punt...volgens die theorien moet je ook met je hoofd richting het zuiden liggen met slapen, toevallig deed ik t al

pi_10871919
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 09:52 schreef WeirdMicky het volgende:
(volgens mij) een negatieve stroom energie door het huis
Ik bedoelde tussen 2 handen
dus
pi_10871943
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 09:54 schreef pirke het volgende:

[..]

Ik bedoelde tussen 2 handen

woops, ik voel me weer te snel aangesproken
pi_10871996
in principe is dat dezelfde energie VOLGENS reiki(chi). net zoals de energie van acupunctuur enzo.
pi_10872680
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 08:37 schreef pirke het volgende:
Voor de mensen die Reiki (vorm van magnetiseren (zonder magneten )) niet kennen: het is een soort handopleggen, maar dan met 2 handen. Tussen je handen gaat energie stromen (aanraking niet eens nodig) en dat zou een genezende werking hebben.

Als ik bij mezelf kijk, kan ik de energie opwekken als ik me heel eventjes concentreer. Mijn handen beginnen dan te tintelen. Als ik mijn handen dan ook nog eens met de palm naar elkaar toe en een paar cm ertussen hou (5-15 cm werkt echt goed) dan voel ik gewoon een spanningveld opbouwen.

Nou is mijn vriendin hier redelijk sceptisch in en geloofde mij maar half, dus ik zei: steek je hand ertussen (nog steeds geen aanraking). Ik concentreerde weer even en vroeg: "Voel je iets?" Haar reactie: "Of ik iets voel? Mijn hele hand tintelt als een gek!"

Zou dat een soort vorm van Reiki zijn of is het iets anders?

Er zijn een paar mogelijkheden, 1 is de aura die je voelt....

Hier kan je hele leuke spelletjes mee doen, die je gelijk leren hoe de aura te voelen.......

Ga tegenover elkaar zitten, niet al te dichtbij, je moet wel met de handen bij elkaar kunnen komen.

Hou je handen op een meter anderhalve meter van elkaar verwijderd en ga dan heel langzaam steeds dichterbij, zie maar wanneer je wat gaat voelen.

Zodra je wat voelt kan je daarmee gaan spelen, voel maar eens goed, draai dus een beetje met je handen in wat je voelt enzo(als je ermee gaat spelen, deel je ervaringen hier!!!! ).

Je zal zien dat hoe dichterbij je komt bij elkaar, hoe sterker de sensatie word.

Doe dit ook eens door al voelend naar iemand toe te lopen vanaf een meter of 10 afstand, dan kan je voelen waar de grensen van de aura liggen.

Ook kan je zo het hele lichaam gaan "scannen", je laat degene die je wil voelen gaan liggen, je doet je handen boven het persoon 1 a 2 handbreedtes erboven, dan ga je heel rustig aan over het persoon heenvoelen, je kan en mag de afstand tot het lichaam veranderen al naar gelang je eigen gevoel.
Met een beetje geluk zal je verschillen gaan voelen in de aura, sommige plekken zullen warmer zijn als andere, sommige plekken zullen wat "ruw" aanvoelen enz. enz. enz.

Ben je ermee klaar doe dan het volgende....
Sla je handen eerst af(niet bij het persoon), net zoals je water van je handen af slaat.

Dan ga je vanaf de kruin zachtjes strijkend over het lichaam heen tot de voeten(weer een afstand van zo 1 a 2 handbreedtes aanhouden).
Doe dit een keer of 5 , elke keer als je weer omhoog gaat met je handen zorg je ervoor dat je palmen van je handen niet naa het persoon zijn gericht.

Doe dit aan beide zijde's van het lichaam, tussendoor sla je nog even af(het afslaan zet ik er voor de zekerheid bij, iemand die met energie werkt weet wanneer hij/zij af moet slaan, als je die oefening nog niet hebt gehad dan weet je dat nog niet, dus kan je het er maar beter gewoon bij doen)

Dan is de aura weer prachtig glad....

Waarom kan je de aura nou zo makkelijk voelen?

Ieder mens heeft een magnetisch veld om zich heen en in zich meerdere magnetische velden.
Dit is wat je voelt, dit is ook waar je alle gegevens van het lichaam uit kan halen, is er wat mis in het lichaam, dan is er ook wat mis in het energieveld om iemand heen.

In je handen zitten je palmchakra's, deze zijn uitermate geschikt voor het uitgeven van energie.

Ieder mens kan energie geven, dit noemen we magnetiseren, of polarisatie....

Je kan de energie opwekken door goed in je handen te wrijven, in je handen te klappen....

Je kan ook hier weer mee spelen, je kan energie-ballen maken, is erg leuk om te doen, je kan ze zelf doorgeven aan iemand.

Je wekt even de energie op door flink te wrijven of door in je handen te klappen.

Dan hou je je handen op zo'n 20 a 30 cm van elkaar af voor je borst(hart-hoogte, ook hier zo'n 20 a 30 cm van vandaan).

Dan ga je met je vingers wiebelen(een soort golfbeweging).
Je zal voelen dat de energie tussen je handen opbouwd, deze vormd zich tot een bal.

Zodra de bal er goed genoeg is kan je ermee gaan spelen, draai hem rond, maak hem groter en kleiner, probeer hem eens door te geven(is lastiger als je denkt ).

Als je kan visualiseren maak hem dan eens van een andere kleur....

Ben je klaar met de bal, blaas hem dan weg.
Oftewel breng je handen naar je mond, haal diep in je buik adem en blaas rustig de energie weg, naar voorkeur zeg je(mag in je hoofd) dat de energie moet gaan waar het nodig is.

Ik zet 1 kleine kanttekening neer met het spelen of werken met dit soort energie....

Je moet weten wat je doet met dit soort dingen, in tegenstelling tot reiki heb je bij polarisatie/magnetiseren de kans dat je dingen overneemt(klachten).
Dit voorkom je door erg goed geaard te zijn, door goed te weten wat je doet....

Spelen mag, dat kan geen kwaad, maar probeer niet de energie in iemand te sturen, als je dat wil doen, verdiep je dan eerst in de materie....

Hou spelletjes met energie leuk, niet ermee plagen, geen rare dingen ermee doen, zeer zeker niet voor "slechte" zaken aanwenden.

In die gevallen is het geen speelgoed, je moet er met respect mee omgaan.

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_10873194
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 10:27 schreef erodome het volgende:
lang verhaal
Ik zal vanmiddag als ik thuis ben eens kijken wat ik teweeg kan brengen

Een aantal dingen heb ik (onbewust) al een keer gedaan, bijvoorbeeld dat voor je borst houden (liggend), en dan de energie naar je hoofd en weer naar beneden sturen tot het bij je voeten komt... helaas heb ik niet zo'n lange armen dat ik die daar niet echt onder controle heb, meestal wordt hij dan weer door m'n voeten geabsorbeerd en voel ik echt een flinke "stroom" energie door m'n hele lijf schieten die echt doorgaat tot in m'n kruin.

dus
  woensdag 4 juni 2003 @ 10:52:36 #23
21607 the.moderator
Schapen neuken doe je zo!
pi_10873228
Schopje naar The Truth is in Here... a.u.b.
Dyab Abou Jahjah was van 1988 tot 1991 Hezbollah-strijder in Libanon en is nu opgeklommen tot AEL pooier van Allah ...
pi_10873513
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 10:52 schreef the.moderator het volgende:
Schopje naar The Truth is in Here... a.u.b.
quote:
dus
  woensdag 4 juni 2003 @ 11:12:38 #25
21607 the.moderator
Schapen neuken doe je zo!
pi_10873646
quote:
Dan moet je niet off-topic gaan en het wetenschappelijk houden. De enige serieuse reacties zijn echter persoonlijke observaties van jezelf en niet wetenschappelijke alternatieve prietpraat van anderen.

Reiki
Reiki
Magnetiseren
Cursussen reiki
Reiki gevaarlijk?
Reiki beoefenaars?
Ketting van reiki circels
Reiki e.a. oosterse massagevormen
FOK-FORUM REIKI mailgroep opgericht
Dyab Abou Jahjah was van 1988 tot 1991 Hezbollah-strijder in Libanon en is nu opgeklommen tot AEL pooier van Allah ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')