abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 juni 2003 @ 08:29:31 #1
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_10870666
Kat vergiftigd: Eigen schuld, dikke bult?

De stelling:

Om de zoveel tijd zie je het wel weer eens op Hart van Nederland voorkomen. In *** worden katten vergiftigd en de politie heeft geen idee wie dat doet.
Kleine kans dat zo'n iemand gepakt wordt want als jij in je tuin in een hoekje een schaaltje vergiftigd eten neerzet of je hangt in het holst van de nacht een vergiftigde vis in een boom in een buurt waar veel katten lopen dan is de pakkans heel erg klein.

Maar goed, het gebeurt dus enigzins met regelmaat dat katten vergiftigd worden. Bij HvN zag je ook iemand voor de camera vertellen dat hij al 5 katten binnen 1,5 jaar tijd is kwijt geraakt en dat het laatste slachtoffer door spoedig ingrijpen niet nummer 6 is geworden. Dan ga ik bij me denken van: hallo, als je je kat om de haverklap doodvindt dan ge je bij nummer 2 toch denken van "zullen we maar eens voorlopig geen kat nemen?" want kennelijk laat men die beesten gewoon vrij rondlopen buiten.

In zo'n geval heb ik wel zoiets van: eigen schuld, dikke bult. je laat je kat vrij rondlopen buiten, men kijkt niet naar dat beest om en het loopt zonder toezicht buiten. Dat beest komt in andermans tuinen en niet iedereen is daar even blij mee getuige het feit dat er toch zo vaak weer een item over verschijnt in de krant of op TV. Ik laat m'n hond ook niet zonder toezicht op de buurt rondlopen, ik zie eigenlijk nauwelijks andere beesten dan katten vrij rondlopen in de buurt zonder toezicht. Echter gezien de regelmaat waarbij die dieren vergiftigd worden is het een gevaar waarmee je als baasje rekening dient te houden wanneer je besluit een kattenluik in je deur te doen en die beesten vrij rond te laten lopen.

In mijn optiek is het dus: of je houdt ze binnen, of je stelt ze bewust bloot aan allerlei gevaren waaronder de mogelijheid tot vergiftiging.

en als je kat dan wat overkomt heb ik zoiets van: eigen schuld, dikke bult, had je hem maar binnen moeten houden.

-----------------------------------------------------------

overigens is het wellicht handig om het vorige topic te kijken wat betreft opmerkingen. Zo hebben kattenhouders al meerdere malen de kind-kat vergelijking gemaakt wat dus totaal irrelevant is. Een kind voed je op totdat hij een zekere mate van zelfbewustheid heeft. je leert hem niet op straat te rennen en geen snoepjes aan te nemen van vreemde mensen. Dat kun je niet bij een kat. Derhalve snijdt de vergelijking "ja maar als je kind buiten speelt zonder jouw toezicht en hij komt onder een auto, is het dan ook de schuld van de ouders?" Ja als het gaat om baby's en peuters/kleuters die je niet geleerd hebt om te gaan met het verkeer (kan ook niet met baby's) en Nee als je kind gewoon hebt geleerd om te gaan met de "gevaren van de straat" en er overkomt hem toch wat.

[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 4 juni 2003 @ 08:34:53 #2
53099 Pacstah
Gek op dolfijnen
pi_10870700
Ik heb zelf ook een kat, en die komt dus niet buiten. Ten eerste omdat ik niet wil dat ie buiten komt vanwege dit soort gevaren, en verkeer enzo. Ten tweede omdat anderen er inderdaad last van kunnen hebben en ten derde omdat ik geen kat neem om hem alleen te zien wanneer het etenstijd is. Ik heb zo'n heerlijke knuffelkat, en dat vind ik heerlijk. Ik zal haar dus ook altijd binnenhouden.
Maar er zijn ook katten die gewoon zo af en toe buiten komen, en als je dan je kat verliest door zoiets is dan ook verschrikkelijk. Dus eigen schuld dikke bult vind ik niet geheel terecht in deze..
As 't net kin sa't moat, dan moat it mar sa it kin | www.pacstah.nl
  woensdag 4 juni 2003 @ 08:38:59 #3
20682 firstwollie
opblaaskrokodil
pi_10870740
ik heb ook een kat, een hele oude al
Member of the Dark Projekt
Anal intruder!
pi_10870747
Vergiftigen e.d. is zwaar onzinnig.

Ik geef toe dat ik me groen en geel erger aan de katten van de mensen om me heen, daar zij katten nemen, vervolgens de katten BUITEN laten de hele dag (ze doen echt niets in hun eigen tuin ), en soms s' nachts weer binnen laten : wat is dan het nut van het hebben van een kat, behalve het ermee lastig vallen van de buren om je heen, die telkenmale de stront uit hun tuin kunnen scheppen.

Ik heb het een keer verzameld, en bij de bewuste buurvrouw in d'r tuin geflikkerd. Ze begreep de boodschap

woensdag 4 juni 2003 @ 08:40:47 #5
53099 Pacstah
Gek op dolfijnen
pi_10870755
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 08:39 schreef WebbySP het volgende:
Vergiftigen e.d. is zwaar onzinnig.

Ik geef toe dat ik me groen en geel erger aan de katten van de mensen om me heen, daar zij katten nemen, vervolgens de katten BUITEN laten de hele dag (ze doen echt niets in hun eigen tuin ), en soms s' nachts weer binnen laten : wat is dan het nut van het hebben van een kat, behalve het ermee lastig vallen van de buren om je heen, die telkenmale de stront uit hun tuin kunnen scheppen.

Ik heb het een keer verzameld, en bij de bewuste buurvrouw in d'r tuin geflikkerd. Ze begreep de boodschap

Jah, misschien is dat inderdaad de manier om het duidelijk te maken.
Ik begrijp hieruit dat je dus zelf geen kat hebt?
  woensdag 4 juni 2003 @ 08:45:29 #6
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_10870798
Ik vind het ge-wel-dig!

Nu vind ik ook dat in parken bakken met vergiftigd voedsel moeten staan. Immers, hondenbezitters zijn er de schuld van dat je kinderen niet in schijtvrij gras kunnen spelen.

Laat die honden ook maar schijten in je eigen tuin, daarmee voorkom je een hoop ergernissen.

Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_10870808
Ik sluit mij volledig aan bij het bericht van Pacstah. Ook onze kat (helaas geen meervoud meer sinds zaterdag Moesten we onze oudste kat laten inslapen......) blijft ook altijd binnen. Maar je kunt niet zomaar stellen dat je buitenlopende beesten bewust blootsteld aan dit soort gevaren.

Bij mij in de tuin schijten meer honden dan katten. En honden begraven het niet en de uitwerpselen zijn ook flink wat groter.... Maar die ga ik toch ook niet vergiftigen? Of postduiven die mijn auto onderschijten, die schiet ik toch ook niet uit de lucht?

Nee het zijn gestoorde mensen die dit soort dingen doen, en daar zou de maatschappij tegen beschermd moeten worden. Gewoon een beetje tolerantie zou al helpen. En misschien zelf ook een oogje in het zeil houden.

Ik denk niet dat je blij bent als je kindje van kleuterleeftijd naast de bosjes bij een zandbak een schoteltje met vergif vind. Kinderen van die leeftijd hebben nog wel eens de neiging om alles in hun mond te stoppen..................

Puja ca pujaniyesu etam mangalam uttamam. Eer en respect aan hen die het waard zijn, strekt uit tot grote zegening. (Uitspraak Boeddha)
  woensdag 4 juni 2003 @ 08:47:35 #8
53099 Pacstah
Gek op dolfijnen
pi_10870816
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 08:45 schreef robh het volgende:
Ik vind het ge-wel-dig!

Nu vind ik ook dat in parken bakken met vergiftigd voedsel moeten staan. Immers, hondenbezitters zijn er de schuld van dat je kinderen niet in schijtvrij gras kunnen spelen.

Laat die honden ook maar schijten in je eigen tuin, daarmee voorkom je een hoop ergernissen.

Daar ben ik het dus niet mee eens. Je kunt het de honden niet kwalijk nemen dat hun baasjes hun overal los laten lopen en onderschijten.. Zolang ze het weer opruimen is er niets aan de hand. Dan zou je nog eerder een bakje vergiftigde patat ofzo in de parken moeten zetten..
Ik vind het echt enorm zielig voor de beessies.. die kunnen er toch nix aan doen...
pi_10870821
Als ik de spontane uithalen van mijn vrouw niet tot kattig gedrag reken : nee.

Ik ben geen kattenhater, maar heb het er ook niet op.

Ze zijn me te eigenzinnig, en er zal ook never zo'n haarbal mijn huis in komen....behalve dan die kat die via het dakraam een keer onze slaapkamer voor een katten-clubhuis had aangezien.

-"Pappa, ik wil een katje !"
-"Dat is goed hoor, schatje, zodra je op jezelf woont."

Leven en laten leven, maar niet in mijn huis / tuin

pi_10870838
quote:
Ik vind het ge-wel-dig!

Speel je zo graag in het park dan rob?

Ik hou me katten binnen, of het nou voor verkeer is of voor dit soort ongein. En dan nog is niet zeker dat ie niets overkomt..

Where facts are few, experts are many.
pi_10870889
Waarom zou 'je kat buiten laten' gelijk staan aan 'niet naar omkijken'?

Raar stukje, verder.

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 4 juni 2003 @ 08:55:45 #12
16625 robh
pi_10870911
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 08:47 schreef Pacstah het volgende:

Daar ben ik het dus niet mee eens. Je kunt het de honden niet kwalijk nemen dat hun baasjes hun overal los laten lopen en onderschijten.. Zolang ze het weer opruimen is er niets aan de hand. Dan zou je nog eerder een bakje vergiftigde patat ofzo in de parken moeten zetten..
Ik vind het echt enorm zielig voor de beessies.. die kunnen er toch nix aan doen...

Ja daaag, moeten die beesten daar maar niet schijten. Houden ze het maar op totdat ze thuis zijn. Is niet zo moeilijk hoor. Mensen doen dat vaak ook.

Als je niet voor je hond kan zorgen moet het beest maar dood. Simpel.

Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  woensdag 4 juni 2003 @ 08:56:45 #13
49728 killer_mac
Ik denk dus ik leef
pi_10870929
Geen katten nemen werkt veel beter kunnen ze ook niet worden vergiftigd.

Ik irriteer me ook mateloos aan die katten van de buren. Heb je net een nieuwe auto, zit er zo'n kut kat op lekker met zijn nagels.
Meteen vol met krassen natuurlijk.
Of je hebt je tuin net helemaal in orde komt er weer zo'n kat die je vuilniszakken gaat mollen omdat kut beest iets rook.

Kijk die beesten moeten gewoon uit mijn tuin blijven maar ik ga ze niet vergiftigen hoor. Ik heb een water muur gebouwd. Als ze mijn tuin in proberen te komen gaat de tuinslang aan, blijven ze mooi weg. Alleen zoek ik nog een oplossing voor mijn auto

het leven is mooier dan je denkt, dus sta er bij stil en geniet
pi_10870946
Ik ben van mening dat je je katten binnen moet houden, of moet leren niet in andermans tuin te schijten.
Als vergelding vergiftigen kan natuurlijk niet, maar een verantwoordelijk katteneigenaar moet weten, dat als katten overlast veroorzaken er altijd idioten kunnen zijn die op een rare manier wraak nemen.
  woensdag 4 juni 2003 @ 08:59:45 #15
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_10870970
quote:
Ik vind het ge-wel-dig!

Voor honden zijn speciale uitlaatplaatsen: daar laat je dus geen kinderen spelen...
In mijn tuin staat geen bordje: KATTEN SCHIJT HIER MAAR HOOR.
ook SIM -PEL
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_10870990
vroeger hadden we een kat die ook vergiftigd is en als ik die persoon nu nog tegen zou komen zou ik hem een kilo rattegif in zn strot douwen
stelletje ziek debielen die zulk soort dingen doen gewoon met gelijke munt terug betalen

bij ons was het dus gewoon een ziek figuur die zowat alle katten afliep temaken voor bontjassen

[Dit bericht is gewijzigd door Fixit op 04-06-2003 09:04]

pi_10870998
Heeft er iemand al aangedacht dat er ook mensen zijn met tuin deuren en dat katten daar door nog wel eens naar buiten willen glippen?

Dus niet elke kat die buiten rond loopt is daar ook geplanned door het baasje.

woensdag 4 juni 2003 @ 09:04:44 #18
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_10871020
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 09:02 schreef Unstable_Element het volgende:
Heeft er iemand al aangedacht dat er ook mensen zijn met tuin deuren en dat katten daar door nog wel eens naar buiten willen glippen?

Dus niet elke kat die buiten rond loopt is daar ook geplanned door het baasje.

Tja een foutje kan een keer gebeuren natuurlijk: het gaat er om dat er mensen zijn die hunn katten gewoon eten geven, naar buiten schoppen en er verder niet naar omkijken.

overigens is dieren vermoorden weerzinwekkend en dus niet de oplossing.

Get on your boots!
Last.fm | Twitter
pi_10871037
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 08:56 schreef killer_mac het volgende:

Geen katten nemen werkt veel beter kunnen ze ook niet worden vergiftigd.

Of niet auto-rijden, kun je ook niet doodgereden worden.
Of niet buiten komen, kun je ook niet neergestoken worden.
Of niet leven, kun je ook niet doodgaan.

.

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  woensdag 4 juni 2003 @ 09:07:17 #20
16625 robh
pi_10871049
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 08:59 schreef Dandelion het volgende:

Voor honden zijn speciale uitlaatplaatsen: daar laat je dus geen kinderen spelen...
In mijn tuin staat geen bordje: KATTEN SCHIJT HIER MAAR HOOR.
ook SIM -PEL

Hoelang ben jij al niet in een normaal park geweest? Al die schijthonden moeten ook gewoon dood.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_10871056
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 09:07 schreef robh het volgende:

[..]

Hoelang ben jij al niet in een normaal park geweest? Al die schijthonden moeten ook gewoon dood.

je praat wel erg veel poep amigo
  woensdag 4 juni 2003 @ 09:08:53 #22
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_10871061
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 09:06 schreef Jarno het volgende:

[..]
Of niet auto-rijden, kun je ook niet doodgereden worden.
Of niet buiten komen, kun je ook niet neergestoken worden.
Of niet leven, kun je ook niet doodgaan.
.

Tja alleen kan de mens voor zichzelf zorgen en een kat dus niet.
Punt is dat de katteneigenaar voor zijn kat moet zorgen: als je die redenering volgt moet hij er ook voor zorgen dat die kat niet vergiftigd wordt door mallooten.
Get on your boots!
Last.fm | Twitter
pi_10871070
Maar goed, wij houden onze kat sowieso binnen. Ten eerste is ze me te dierbaar om doodgereden of gejat of erger te worden en ten tweede vind ik idd dat mensen geen overlast van mijn huisdier hoeven te hebben.

Maar om te veronderstellen dat mensen die hun kat WEL buiten laten, er niet naar omkijken en vragen om vergiftiging, is van een debiliteit waar de Josti-band nog een puntje aan kan zuigen.

pi_10871083
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 09:08 schreef Dandelion het volgende:

Punt is dat de katteneigenaar voor zijn kat moet zorgen: als je die redenering volgt moet hij er ook voor zorgen dat die kat niet vergiftigd wordt door mallooten.

De volgende keer dat een 16-jarig meisje verkracht wordt, zal ik aan deze uitspraak denken. Immers, haar ouders hadden voor haar moeten zorgen en haar niet buiten moeten laten! Zo vraag je er toch om, he?
  woensdag 4 juni 2003 @ 09:12:16 #25
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_10871107
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 09:07 schreef robh het volgende:

[..]

Doodsverwensing! Ban

Dat is dus de verantwoordelijkheid van de hondeneigenaar in dat geval. Die zorgt ervoor dat zijn hond daar gaat zitten schijten. Dat is aso-ciaal gedrag.

Maar nu heb je het over een park: openbaar gebied
Mijn tuin is geen openbaar gebied. Totaal onvergelijkbare situatie.

Ben het wel met je eens dat het asociaal is, maar die honden kunnen er niets aandoen, net als die katten.

Get on your boots!
Last.fm | Twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')