quote:Ik ben nog steeds ziek..
Op woensdag 4 juni 2003 02:02 schreef golfer het volgende:
Straks weer werkuh.
quote:Ehm,
Op dinsdag 3 juni 2003 23:10 schreef golfer het volgende:
Uhm..Voetbal-café..gaan de dames het hier over muziek hebben.Wat een watjes, er klopt echt niets van dat onderzoek dat net in NOVA was over hooligans, of jullie zijn nep-hoolies.
Ik ben voor 98% autochtoon, 25% van de tijd aan de drugs,, ik ben voor 72% met justitie in aanraking geweest, gebruik 23% van de tijd geweld, en ben eeuwig 24,5 jaar...
Ik voldoe
quote:Voor mij zo'n 10 jaar geleden dat ik ze zag in Parijs...
Op woensdag 4 juni 2003 01:37 schreef golfer het volgende:[..]
ja,ja.
En na 21 jaar dus weer.
quote:Komt omdat jij hier van die kutmuziek draait: zet eens wat fatsoenlijks op man!
Op dinsdag 3 juni 2003 23:10 schreef golfer het volgende:
Uhm..Voetbal-café..gaan de dames het hier over muziek hebben.Wat een watjes, er klopt echt niets van dat onderzoek dat net in NOVA was over hooligans, of jullie zijn nep-hoolies.
En dan klagen dat het niet genoeg winst maakt hiero
quote:mja, en 1 op de 6 mensen hep 5 anderen om zich heen.
Op woensdag 4 juni 2003 08:22 schreef Doc het volgende:[..]
Ehm,
Ik ben voor 98% autochtoon, 25% van de tijd aan de drugs,, ik ben voor 72% met justitie in aanraking geweest, gebruik 23% van de tijd geweld, en ben eeuwig 24,5 jaar...
Ik voldoe
quote:Je hoeft het niet zo te bewijzen, doccie
Op woensdag 4 juni 2003 08:22 schreef Doc het volgende:[..]
Ehm,
Ik voldoe
quote:en ik nog een celletje...
Op woensdag 4 juni 2003 01:57 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Dude, toen was ik 2..
.
quote:Yup, mooie vrijetrap van Joe Cole, alleen was het wisselbeleid om te janken. Wat heb je aan een oefenwedstrijd als je 11 spelers wisselt
Op woensdag 4 juni 2003 00:39 schreef Dr.Daggla het volgende:
Er was een leuke samenvatting net van Engeland - Servie & Montenegro. 2-1 voor de Engelsen..
Iemand gekeken?
quote:* sqlsmurft zag op teletekst de uitslag en geeft sportief een biertje terug aan Dylan Dog
Op dinsdag 3 juni 2003 16:01 schreef Dylan Dog het volgende:
* Dylan Dog hoopt als Bosschenaar dat ie bijsmaak nog even blijft hangen.Je ondertitel bevalt me wel trouwens...
[Dit bericht is gewijzigd door sqlsmurft op 04-06-2003 13:29]
Doe mij nou maar ff een glaasje prik
Bram de hooligan is een vandaal van alledag
Hij blowt, zuipt en slaat er driftig op los. Het Nederlands Elftal interesseert hem niet zo veel, maar bij Ajax, Feyenoord en FC Utrecht is hij graag van de partij. Niet voor het voetbal, maar omdat hij van geweld houdt. Dat is het beeld van de hooligan dat opdoemt uit een onderzoek naar voetbalvandalen dat dinsdag werd gepresenteerd.
Laten we hem Bram noemen. Een blanke man van 24 jaar. Geen vrouw, wel een vriendin, "maar die kan soms zo ontzettend zeiken." Bram woont nog thuis en kan beter met zijn moeder opschieten dan met zijn vader, met wie hij als jochie wel eens naar een voetbalwedstrijd is geweest. Op de basisschool ging het niet geweldig, maar hij volgde toch middelbaar beroepsonderwijs. Nu werkt hij voor een bedrijf dat kabels in de grond legt, een lichamelijk zware baan die maar een matig salaris oplevert.
Bram is gek op computerspelletjes, vissen en fitness. Maar het liefst gaat hij naar het voetballen. In spijkerbroek en houthakkersshirt. Niet alleen, maar met zijn vrienden.
Uren voor het begin van de wedstrijd spreken ze ergens af, meestal in een café. Daar drinkt Bram een paar pilsjes en soms worden het er meer dan tien. Niets bijzonders, dat doet hij doordeweeks ook regelmatig. Tussendoor rookt hij een jointje.
In een openhartig bui zegt Bram wel eens dat hij "vroeger een moeilijke jongen was." Als je hem vraagt of hij snel kwaad wordt, aarzelt hij tussen 'ja' en 'soms'. Wanneer dan? "Als iemand iets verkeerds zegt tegen mij, kan me dat geen moer schelen, maar als ze aan mijn ouders of mijn vriendin komen, dan ga ik door het lint." En wat doet hij als hij kwaad wordt? "Schreeuwen, schelden en slaan." Bram is hooligan.
Hij speelt op de man, constateert een groep Tilburgse onderzoekers. In opdracht van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport bestudeerden ze de achtergronden van de voetbalvandaal. Ze vonden vele Brammetjes. Pubers, jonge mannen, maar opvallend vaak ook dertigplussers die in het dagelijks leven geweld plegen. Bij voetbalwedstrijden gaan ze daar 'gewoon' mee door. Hooligans, zo constateren de onderzoekers, zijn eigenlijk geen voetbalvandalen, maar vandalen van alledag. Letterlijk.
Menig burger moet het ontgelden als hij toevallig in het café zit waar de Brammetjes van deze wereld graag vertoeven. Eén verkeerd woord of verkeerde beweging en Bram slaat er scheldend op los. De volgende morgen, vaak op het politiebureau, krijgt hij te horen dat hij weer eens iemand het ziekenhuis in heeft geslagen. Of dat hij de agenten die hem hebben gearresteerd compleet verrot heeft gescholden.
Een oudere agent heeft hem wel eens gevraagd hoe het met hem gaat. "Gelukkig?! Hoe kan ik dat nou weten?!" En in de toekomst? "Toekomst? Ik leef vandaag." Maar vindt hij het dan niet erg dat hij anderen in elkaar slaat, of verrot scheldt? Bram kan er niet warm of koud van worden.
Voor zijn vrienden is Bram de held. Hij regelt waar en wanneer ze elkaar ontmoeten voor een wedstrijd. Híj durft toch maar mooi een Mars op het veld te gooien als de tegenpartij een doelpunt maakt. Híj gooit een steen naar de trein of bus van de supporters van de tegenstander. En zijn vrienden doen hem in alles na. Bram geniet van die status. Of zijn club wint of verliest interesseert hem niet. Het gaat er om dat hij met zijn groep vrienden is, steeds dezelfde vrienden, dat vindt hij nou mooi.
"Denk maar niet dat ik iets over mijn vrienden ga vertellen, ik ben geen verrader." Bram wil rotzooi trappen. Het stadion is daar een uitgelezen plek voor. Eerst zuipen en blowen, dan lekker schelden en tot slot matten met supporters of politie. Maar, zeggen de onderzoekers tegen de minister, verkijk je niet op Bram. Houd hem doordeweeks beter in de gaten, dan zul je zien dat zijn gewelddadige uitbarstingen overal en nergens kunnen gebeuren. Pak hem op, klaag hem aan en zet hem vast. Wedden dat je binnen de kortste keren ook geen last meer hebt van zijn vrienden?
Vrij geinterpreteerd uit de reclame
quote:Tsja, als je zo laag opgeleid bent als ik vergeet je dat soort dingen...
Op woensdag 4 juni 2003 08:38 schreef SCH het volgende:Je vergat trouwens: laag opgeleid
![]()
Jullie zuipen mij veel te weinig en met die winst die ik op de bordjes brinta maak, kan ik deze tent niet runnend houden.
quote:We beginnen wel een eigen kroeg.
Op woensdag 4 juni 2003 19:57 schreef golfer het volgende:
Om uit de liquiditeitsproblemen van dit etablissement te geraken, denk ik er aan om een lidmaatschap in te stellen.Jullie zuipen mij veel te weinig en met die winst die ik op de bordjes brinta maak, kan ik deze tent niet runnend houden.
De Harry
quote:* PogueMahone gaat golfer helpen en besteld 243 bier
Op woensdag 4 juni 2003 19:57 schreef golfer het volgende:
Om uit de liquiditeitsproblemen van dit etablissement te geraken, denk ik er aan om een lidmaatschap in te stellen.Jullie zuipen mij veel te weinig en met die winst die ik op de bordjes brinta maak, kan ik deze tent niet runnend houden.
om de tent draaiende te houden he
quote:Kijk dat zijn de betere klanten, die zouden we meer moeten hebben.
Op woensdag 4 juni 2003 21:08 schreef PogueMahone het volgende:* PogueMahone gaat golfer helpen en besteld 243 bier
om de tent draaiende te houden he
In 1 keer een heel fust leeggetapt voor deze klant.
*Nieuw fust aansluit*
quote:* PogueMahone dondert van zijn kruk af en ziet dat hij nog meer dan 200 bier voor de kiezen heeft
Op woensdag 4 juni 2003 21:40 schreef golfer het volgende:[..]
Kijk dat zijn de betere klanten, die zouden we meer moeten hebben.
In 1 keer een heel fust leeggetapt voor deze klant.
*Nieuw fust aansluit*
quote:Mede mogelijk gemaakt door:
Op woensdag 4 juni 2003 20:47 schreef amnesiac het volgende:
Nog ff een toepasselijk plaatje bij de topictitel ...
en
Craig Bellamy
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |