quote:bron
Pentagon erkent overbodig theater bij redding Lynch
NEW YORK, vrijdag
De spectaculaire reddingsoperatie van de krijgsgevangen soldaat Jessica Lynch uit een Iraaks ziekenhuis, blijkt grotendeels in scène te zijn gezet door speciale Amerikaanse eenheden.
Voor het eerst heeft het Pentagon voorzichtig toegegeven dat de heldhaftige overval op het Nasirija hospitaal wellicht niet nodig was geweest.
De Amerikaanse commando's hebben zelfs geweigerd van de artsen een sleutel aan te pakken van de afdeling waar soldaat Lynch lag. In plaats daarvan beukten de commando's met veel geweld deuren in en werden losse flodders afgevuurd. Van Iraakse soldaten was geen spoor te bekennen.
Eerder had de Britse omroep BBC al gemeld dat de bevrijding van soldaat Lynch, waarvan de videobeelden over de hele wereld gingen, helemaal geen heldhaftige operatie was. De bewering van de BBC dat het om een misplaatste publiciteitsstunt ging, kreeg aanvankelijk een golf van kritiek in de rechtse media in de VS. De Amerikaanse regering moest deze week nog een fikse tegenvaller incasseren. Uit een rapport van de CIA blijkt dat tijdens het beleg van Bagdad een Amerikaanse tank ten onrechte het vuur heeft geopend op het Palestine Hotel. Daarbij vonden een Spaanse en Oekraïense journalist de dood.
Hoewel het Pentagon en minister Colin Powell van Buitenlandse Zaken aanvankelijk bij hoog en bij laag volhielden dat de tankcommandant juist had gehandeld omdat vanuit het Palestine Hotel werd geschoten, blijkt dit niet waar te zijn. Familie van de omgekomen Spaanse journalist heeft gisteren drie Amerikaanse militairen officieel beschuldigd van moord en oorlogsmisdaden.
Waar moeilijk doen als het makkelijk kan
.
edit: voordat iemadn weer gaat huilen, ik heb het nu over diegenen die meegespeeld hebben in deze "film"....
[Dit bericht is gewijzigd door TimmyAsd op 30-05-2003 10:54]
quote:Toch goed dat er door al de media steeds minder geheim te houden is:
De Amerikaanse regering moest deze week nog een fikse tegenvaller incasseren. Uit een rapport van de CIA blijkt dat tijdens het beleg van Bagdad een Amerikaanse tank ten onrechte het vuur heeft geopend op het Palestine Hotel. Daarbij vonden een Spaanse en Oekraïense journalist de dood.
Hoewel het Pentagon en minister Colin Powell van Buitenlandse Zaken aanvankelijk bij hoog en bij laag volhielden dat de tankcommandant juist had gehandeld omdat vanuit het Palestine Hotel werd geschoten, blijkt dit niet waar te zijn. Familie van de omgekomen Spaanse journalist heeft gisteren drie Amerikaanse militairen officieel beschuldigd van moord en oorlogsmisdaden
Mja het was te verwachten dat die Lynch actie genept was, zag er TE gelikt en strak uit.. zelfs voor getrainde troepen.
Ondertussen werden ze gefilmd door een leger journalisten met enorm filmlampen, die gewoon tussen de troepen liepen (rechtop!).
Amerikanen doen alles voor de juiste indruk.
quote:
De Amerikaanse commando's hebben zelfs geweigerd van de artsen een sleutel aan te pakken van de afdeling waar soldaat Lynch lag. In plaats daarvan beukten de commando's met veel geweld deuren in en werden losse flodders afgevuurd. Van Iraakse soldaten was geen spoor te bekennen.
waarom zou je het makkelijk doen als het ook moeilijk kan....
The key to succes.
quote:
Op vrijdag 30 mei 2003 11:17 schreef SportsIllustrated het volgende:
Wat zeiken jullie nu? Al die precisiebommen gingen wel vervelen op een gegeven moment. Een goed regisseur houdt van afwisseling.The key to succes.
quote:Dag!
Op vrijdag 30 mei 2003 11:22 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
quote:nee, zwaaide je weg, d8 je gaat naar amerika toe, je opgeven om het "kwaad" te bestrijden..
Op vrijdag 30 mei 2003 11:28 schreef SportsIllustrated het volgende:[..]
Dag!
Ga je naar Jenin?
was met die zogenaamde 'raid' op dat verlaten paleis ook zo.
dat is oorlog, je moet toch wat als je tegenstander op tv meld dat je een snake bent crawling through miles of desert in disarray & very lost en dat je gecrushed gaat worden vanuit een omsingeling
lekker boeiend, feit blijft dat mevrouw lynch gevangen was genomen en gewond uit een ziekenhuis achter vijandige linies is bevrijd en dat blijft een knappe prestatie van welke hoek je het ook bekijkt
quote:
Op vrijdag 30 mei 2003 11:30 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
nee, zwaaide je weg, d8 je gaat naar amerika toe, je opgeven om het "kwaad" te bestrijden..
quote:Nou, dat betwijfel ik. Sommige rescuemissies zijn inderdaad heldhaftig. Maar hierbij was geen Iraakse soldaat te bekennen. Men kreeg zelfs netjes een sleutel aangereikt om een deur te openen
Op vrijdag 30 mei 2003 11:31 schreef sp3c het volgende:
lekker boeiend, feit blijft dat mevrouw lynch gevangen was genomen en gewond uit een ziekenhuis achter vijandige linies is bevrijd en dat blijft een knappe prestatie van welke hoek je het ook bekijkt
quote:Ik denk dat ze me niet nodig hebben
Op vrijdag 30 mei 2003 11:30 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
nee, zwaaide je weg, d8 je gaat naar amerika toe, je opgeven om het "kwaad" te bestrijden..
quote:ach gossie, waarom niet? ze vallen binnenkort vast nog wel een land aan, Iran bijv. Leuk uitstapje toch....
Op vrijdag 30 mei 2003 11:37 schreef SportsIllustrated het volgende:[..]
Ik denk dat ze me niet nodig hebben
.
quote:jaja ik kan ook lezen, niet bij elke heldendaad vliegen de kogels je om de oren ...
Op vrijdag 30 mei 2003 11:33 schreef Disorder het volgende:[..]
Nou, dat betwijfel ik. Sommige rescuemissies zijn inderdaad heldhaftig. Maar hierbij was geen Iraakse soldaat te bekennen. Men kreeg zelfs netjes een sleutel aangereikt om een deur te openen
dit weet je echter nooit van te voren, voor hetzelfde geld zit er 1 zo'n would be suicidebomber met zo'n vestje met gebruikershandleiding achter die deur waar ze de sleutel van kregen en waren ze toch allemaal goed dood
feit blijft dat mevrouw vanachter vijandelijke linies bevrijd is en dat vind ik een heldendaad op zich of er nu bij geschoten wordt of niet
quote:balkenende zal het wel weer steunen maar toch niet steunen
Op vrijdag 30 mei 2003 11:40 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
ach gossie, waarom niet? ze vallen binnenkort vast nog wel een land aan, Iran bijv. Leuk uitstapje toch....
en kap is met trollen, er zijn genoeg andere topics misschien kan je daar een waardevolle contributie gaan leveren want hier heb je klaarblijkelijk nix meer te melden
quote:ik zou het eerder een heldendaad vinden als ze kleine kinderen zouden redden en de problemen die er nu allemaal zijn zouden oplossen, en dan denk ik aan de wederopbouw van het land, ziektes tegenhouden etc....
Op vrijdag 30 mei 2003 11:41 schreef sp3c het volgende:[..]
jaja ik kan ook lezen, niet bij elke heldendaad vliegen de kogels je om de oren ...
dit weet je echter nooit van te voren, voor hetzelfde geld zit er 1 zo'n would be suicidebomber met zo'n vestje met gebruikershandleiding achter die deur waar ze de sleutel van kregen en waren ze toch allemaal goed dood
feit blijft dat mevrouw vanachter vijandelijke linies bevrijd is en dat vind ik een heldendaad op zich of er nu bij geschoten wordt of niet
quote:balkenende heeft niets te zoeken in de politiek, dat zo een oetlulletje ons land moet leiden, het is triest. En ik heb hier genoeg te zoeken, als je iets niet kan hebben ga je lekker zelf weg
Op vrijdag 30 mei 2003 11:42 schreef sp3c het volgende:[..]
balkenende zal het wel weer steunen maar toch niet steunen
en kap is met trollen, er zijn genoeg andere topics misschien kan je daar een waardevolle contributie gaan leveren want hier heb je klaarblijkelijk nix meer te melden
quote:moeten ze het land nu verlaten of moeten ze alle problemen oplossen ... ik ben confused
Op vrijdag 30 mei 2003 11:43 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
ik zou het eerder een heldendaad vinden als ze kleine kinderen zouden redden en de problemen die er nu allemaal zijn zouden oplossen, en dan denk ik aan de wederopbouw van het land, ziektes tegenhouden etc....
quote:hey zolang je met zinvolle reactie's komt hoeft er van mij niemand weg maar dat eeuwige getroll hier vind ik zo nutteloos
Op vrijdag 30 mei 2003 11:44 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
balkenende heeft niets te zoeken in de politiek, dat zo een oetlulletje ons land moet leiden, het is triest. En ik heb hier genoeg te zoeken, als je iets niet kan hebben ga je lekker zelf weg
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |