abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 mei 2003 @ 10:11:22 #1
26417 Dovenwereld
Ingenieur Informatica
pi_10727551
DEN HAAG - Ministers zouden zeker twee maal zoveel moeten verdienen als nu, zegt oud-minister De Boer (LPF) van Verkeer en Waterstaat woensdag in een interview met Trouw. En dan nog zou het schril afsteken bij de salarissen die in de top van het bedrijfsleven worden verdiend.

Oud-minister De Boer (LPF). (Foto: WFA DIRK HOL)

,Ik heb begrepen dat vorige week kandidaten nee hebben gezegd tegen de formateur omdat zij deze functie zich financieel niet kunnen veroorloven. Dan deugt het systeem toch niet," meent De Boer.

Hij vindt het hoog tijd dat de salarisstructuur van ministers op de schop gaat. Een minister maakt vreselijk veel uren en draagt een grote verantwoordelijkheid. Het huidige salaris (ongeveer 120.000 euro) is daarmee niet in overeenstemming, aldus De Boer.

WEER PROEFballon..van ex-minister

pi_10727567
dit kabinet wil toch loonmating
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_10727571
Mee eens.

Salarissen van directeuren bij semi-overheid liggen veel hoger. Da's krom.

woensdag 28 mei 2003 @ 10:12:39 #4
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_10727582
Ik ben het ermee eens. Niet alleen heb je veel verantwoordelijkheid maar daarnaast is het misschien wel moeilijker om na je ministerschap een goede baan te vinden. Salarissen mogen van mij omhoog !
pi_10727608
Het is wel waar wat ie zegt... maar je kan het ook omdraaien... de top in het bedrijfsleven verdient misschien wel te veel...
pi_10727639
van mij niet

zij eisen van ons als normale werknemers een loonmatiging.
Dan kan je het niet aan de bevolking verkopen dat hun lonen met 50% zouden stijgen. Ik zou dat dus absoluut niet tolereren!!

pi_10727652
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 10:13 schreef Skimmer het volgende:
Het is wel waar wat ie zegt... maar je kan het ook omdraaien... de top in het bedrijfsleven verdient misschien wel te veel...
Ook de directeur van een woningbouwstichting, van een verzorgingstehuis, etc etc. Dat zijn echt geen 'topmensen'. Maar wél (indirect) door de overheid betaald.
pi_10727655
Ja de salarissen van de top in het bedrijfsleven liggen veel te hoog, maar is het ook niet zo dat je politiek ook nog een beetje vanuit een bepaalde overtuiging bedrijft?
Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
If you shake my hand better count your fingers ...
pi_10727667
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 10:13 schreef Skimmer het volgende:
je bent me al voor ja ...
denk dat het meer zegt over de hoogte van de salarissen in het bedrijfsleven dan die bij de overheid.
pi_10727673
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 10:14 schreef jordjuuh25 het volgende:
van mij niet

zij eisen van ons als normale werknemers een loonmatiging.
Dan kan je het niet aan de bevolking verkopen dat hun lonen met 50% zouden stijgen. Ik zou dat dus absoluut niet tolereren!!

Ik weet niet of jij kunt rekenen maar een verdubbeling is een stijging van 100%, niet 50%.
  woensdag 28 mei 2003 @ 10:16:30 #11
46106 dimage
Beroeps levensgenieter
pi_10727678
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 10:11 schreef Dovenwereld het volgende:
DEN HAAG - Ministers zouden zeker twee maal zoveel moeten verdienen als nu, zegt oud-minister De Boer (LPF) van Verkeer en Waterstaat woensdag in een interview met Trouw. En dan nog zou het schril afsteken bij de salarissen die in de top van het bedrijfsleven worden verdiend.

Oud-minister De Boer (LPF). (Foto: WFA DIRK HOL)

,Ik heb begrepen dat vorige week kandidaten nee hebben gezegd tegen de formateur omdat zij deze functie zich financieel niet kunnen veroorloven. Dan deugt het systeem toch niet," meent De Boer.

Hij vindt het hoog tijd dat de salarisstructuur van ministers op de schop gaat. Een minister maakt vreselijk veel uren en draagt een grote verantwoordelijkheid. Het huidige salaris (ongeveer 120.000 euro) is daarmee niet in overeenstemming, aldus De Boer.

WEER PROEFballon..van ex-minister

helemaal met die man eesn.. HIj / Zij regeren wel een heel land en hebben dus een zeer grote verantwoording.. het is toch bij het belachelijke af dat een directeur van schiphol 4 x het salaris van een minister heeft
pi_10727699
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 10:16 schreef dimage het volgende:

[..]

helemaal met die man eesn.. HIj / Zij regeren wel een heel land en hebben dus een zeer grote verantwoording.. het is toch bij het belachelijke af dat een directeur van schiphol 4 x het salaris van een minister heeft

Beetje makkelijk gezegd ... die ministers hadden ook een andere carrierewending kunnen nemen. En echt arm zijn ze nu ook weer niet.
Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
If you shake my hand better count your fingers ...
  woensdag 28 mei 2003 @ 10:17:43 #13
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_10727716
Financieel niet kunnen veroorloven??!!

OMG wat voor kosten maken die lui dan wel niet...3 huisjes paar jachten zeker...

Laat ze maar lekker zoveel houden als ze hebben, iedereen moet inleveren en zij krijgen meer zeker..dacht het niet!

woensdag 28 mei 2003 @ 10:22:55 #14
19840 Libris
Live from Singapore
pi_10727819
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 10:17 schreef Noca het volgende:
Financieel niet kunnen veroorloven??!!

OMG wat voor kosten maken die lui dan wel niet...3 huisjes paar jachten zeker...

Laat ze maar lekker zoveel houden als ze hebben, iedereen moet inleveren en zij krijgen meer zeker..dacht het niet!

Als je een tijd in het bedrijfsleven hebt gezeten en je salaris is opeens een vierde van wat je normaal verdiende is het mogelijk dat je het financieel niet kan (en in zekere mate ook wil) veroorloven.
pi_10727823
Belachelijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! eigenlijk zouden we met z'n allen in staking moeten gaan.... ! Kan me hier errug boos over maken!:(
pi_10727845
Ik vind dat het niet alleen moet gaan om het geld. Als je veel geld wil verdienen moet je gewoon niet je tijd verdoen bij de overheid. Je bent minister of lid van een partij uit idealisme. Of dat nou de SP is of de VVD.
pi_10727975
8000 euro per maand netto is zeker niet voldoende???
Ziek hoor, en als ex-minister vind je echt wel werk in een of andere raad van commisarissen...

de Boer stond sowieso al niet echt bekend om zijn realistische ideeen...

woensdag 28 mei 2003 @ 10:31:05 #18
29429 Dissection
King of all kings
pi_10727989
Salarissen van het bedrijfsleven omlaag, simpel
pi_10728143
120.000 euro....maar hij vergeet de eeuwige roem
pi_10728268
Ze runnen een 'bedrijf' van 16miljoen 'werknemers'. Daar mag je dan ook naar verdienen vind ik.
  woensdag 28 mei 2003 @ 10:50:01 #21
25777 Dauntless
Een hyperoniem hyponiem
pi_10728378
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 10:44 schreef DaForZz het volgende:
Ze runnen een 'bedrijf' van 16miljoen 'werknemers'. Daar mag je dan ook naar verdienen vind ik.
Ben ik mee eens tot een bepaalde grens, maar ze verdienen eigelijk bar weinig.
Aan de andere kant dan ook geen 7 jaar door betalen als je, je plicht niet vervuld !
-Aantal geposte afbeeldingen in B&H sinds 1 januari 05: 2320.
-Gebruikte webruimte: 880mb
pi_10728471
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 10:31 schreef Dissection het volgende:
Salarissen van het bedrijfsleven omlaag, simpel
Indien het mogelijk is om dat omlaag te krijgen, ja...
Maar bedenk daarbij dat die mensen ook wel eens naar andere landen zouden kunnen uitwijken dan, en men in Nederland toch ook die top van het bedrijfsleven nodig heeft...
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_10728504
En dit topic gaat van GC naar POL.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  woensdag 28 mei 2003 @ 10:58:04 #24
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10728552
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 10:54 schreef sweek het volgende:

[..]

Indien het mogelijk is om dat omlaag te krijgen, ja...
Maar bedenk daarbij dat die mensen ook wel eens naar andere landen zouden kunnen uitwijken dan, en men in Nederland toch ook die top van het bedrijfsleven nodig heeft...

Maar waarom wordt er dan zo gehamerd op loonsmatiging?
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 10:56 schreef sweek het volgende:
En dit topic gaat van GC naar POL.
Pas na 3 kwartier kwam je erachter?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_10728564
Als je door het investeren van een paar miljoen (zoveel is dat niet op 't totaal) in salarissen ervoor kunt zorgen dat je kwalitatief betere mensen krijgt in 't bestuur van het land, dan heb je die paar miljoen binnen no-time terugverdiend, en méér.

Idealisme in de politiek is leuk, en noodzakelijk, maar volstrekt niet voldoende.

(En een voetbalclub mag wél met een paar miljoen gesteund worden van overheidsgeld... een carpoolstrook mag wél een paar miljoen kosten...)

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')