quote:Hij wil al jaren de politiek in. Jammer dat hij geen president kan worden omdat hij niet van Amerikaanse afkomst is. Hij zou een goede kans maken imho.
Arnold Schwarzenegger is seriously considering running for California governor after the summer release of his new movie, Terminator 3: Rise Of The Machines. The Hollywood action hero says the only thing standing in his way is if his family objects to his political move. He explains, "When I get to that point that I say, 'I want to run,' I will have that conversation with my family and with my close friends." He says the advice of his wife Maria Shriver - a relative of America's political Kennedy clan - will be especially significant. He adds, "She has to give the green light and feel comfortable with it because she moved away from Washington to get away from all that kind of stuff. I'm not thinking about it now, but I might start thinking about after Terminator 3 is released. So much has to be done for marketing, publicity, commercial tie-ins, and the merchandising."...
De Oostenrijkse acteur, Arnold Schwarzenegger, is nu nog te zien in 'Terminator 3: Rise of the Machines', maar de ster heeft ook politieke aspiraties. Na de primiere van z'n nieuwste film (zomer 2003) overweegt Arnie om zich kandidaat te stellen voor het gouverneursschap van California.
De acteur koestert al langer de ambitie de politiek in te gaan en na alle promotieactiviteiten van Terminator 3 wil hij zijn droom in vervulling laten gaan. "Maar mijn vrouw moet nog wel het groene licht geven", aldus Schwarzenegger.
quote:Ja, dan kun je er ook geen president worden.
Op dinsdag 27 mei 2003 21:33 schreef maka het volgende:
kan je er ook geen president worden als je er 40 jaar woont ofzo?
Anyway, dit plaatje komt nu wel erg goed van pas:
[Dit bericht is gewijzigd door Disorder op 27-05-2003 23:01]
quote:Misschien kan hij dan een coup plegen?
Op dinsdag 27 mei 2003 23:07 schreef Yipo_Palaffis het volgende:
Eén geluk, hij kan nooit president van de VS worden.
Maar ben ook wel benieuwd naar zijn programma.
quote:En ik vraag me af hoeveel vuile was de tegenpartij (democraten?) naar boven haalt van Arnie. dat hij anabolen slikte en dat zijn pappie Nazi was weten we inmiddels al.
Op dinsdag 27 mei 2003 23:10 schreef Disorder het volgende:
Het zal me niets verbazen als hij straks juist met heel veel vredelievende, vriendelijke standpunten komt.
quote:alle niet-oostenrijkers Amerika uit?
Het zal me niets verbazen als hij straks juist met heel veel vredelievende, vriendelijke standpunten komt.
quote:Schwarzenegger heeft zich allang gedistanieerd van de Nazi's.
Op dinsdag 27 mei 2003 23:16 schreef Nyrem het volgende:
alle niet-oostenrijkers Amerika uit?
quote:Het is natuurlijk wel een Europeaan.
Weg met Gray Davis!
In 2006 zijn er weer gouverneursverkiezingen in CA volgens mij.....
quote:Nee, een Amerikaanse president dient in Amerika geboren te zijn. Eenzelfde beperking geldt trouwens ook voor het Nederlandse premierschap heb ik begrepen.
Op dinsdag 27 mei 2003 21:33 schreef maka het volgende:
kan je er ook geen president worden als je er 40 jaar woont ofzo?
quote:lintjes knippen/niks?
Op dinsdag 27 mei 2003 23:54 schreef SunChaser het volgende:
Wie praat mij even bij. Wat doet een gouveneur en wat is zijn status?
ik roep natuurlijk ook maar wat
quote:De Verenigde Staten zijn officieel een "Federale Republiek van 50 Staten", waarbij elke staat afzonderlijk geregeerd wordt, en daarom ook eigen wetten en belastingen kent. Er zijn tevens federale wetten die voor de gehele VS gelden en niet door een staatswet opzij gezet kunnen worden.
Op dinsdag 27 mei 2003 23:54 schreef SunChaser het volgende:
Wie praat mij even bij. Wat doet een gouveneur en wat is zijn status?
Elke staat heeft een eigen parlement (huis van afgevaardigden) en een senaat. De gouverneur is in principe eenzelfde type functie als die van president, alleen over 1 van de 50 staten. De gouverneur heeft net als een president ook een vice-gouverneur. Ook zijn heeft een staats-regering de beschikking over diverse ministerposten.
De gouverneur wordt op eenzelfde manier gekozen als de president. Net als de president is de gouverneur lid van een bepaalde partij (meestal de Democraten of de Republikijnen) en heeft een termijn van 4 jaar. Gouverneurs worden meestal 2 jaar na de presidentsverkiezingen gekozen. De presidentsverkiezingen waren in 2000 en komen in 2004. De gouverneursverkiezingen waren in 2002 en komen weer in 2006.
quote:Als Bush president kan worden, dan kan de Terminator dit ook wel worden lijkt me.
Op woensdag 28 mei 2003 09:08 schreef SunChaser het volgende:
Dus een gouveneur heeft veel macht over/in een staat? En je moet eerst gouveneur zijn voordat je president wordt toch?
quote:Ik denk dat ze nooit tevreden zijn. Als je ondertussen binnen bent. (zoals Arnie en Will) dan ga je toch rustig genieten van je pensioen. Er zijn weinig acteurs in staat om een of een staat of een land te besturen volgens mij. Al was die ene kerel van predator volgens mij wel Senator ofzo.
Op woensdag 28 mei 2003 09:12 schreef SunChaser het volgende:
Wat is dat toch met acteurs en politiek? Will Smith heeft bijvoorbeeld gezegd de eerste zwarte president van de VS te worden.
quote:Wel eens van Ronald Reagan gehoord? Oke, hij kon het niet, maar dat was voor de Amerikanen geen belemmering hem 2 ambtstermijnen als president te geven, na wat termijnen als gouverneur.
Op woensdag 28 mei 2003 09:23 schreef ShaoliN het volgende:[..]
Ik denk dat ze nooit tevreden zijn. Als je ondertussen binnen bent. (zoals Arnie en Will) dan ga je toch rustig genieten van je pensioen. Er zijn weinig acteurs in staat om een of een staat of een land te besturen volgens mij. Al was die ene kerel van predator volgens mij wel Senator ofzo.
quote:Reagan
Op woensdag 28 mei 2003 09:32 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Wel eens van Ronald Reagan gehoord? Oke, hij kon het niet, maar dat was voor de Amerikanen geen belemmering hem 2 ambtstermijnen als president te geven, na wat termijnen als gouverneur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |