abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 mei 2003 @ 11:22:38 #1
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_10581152
In dit topic kan je een eigen "shop survey" posten van een bepaalde online shop. Dit topic geld dan in principe ook als een soort "naslagwerk" voor anderen die online willen kopen en nog geen idee hebben waar ze dat willen doen.

Regels voor dit topic zijn:

• Geef duidelijke argumenten waarom je een winkel goed of slecht vind, argumenten als "Winkel A is goed, ze zijn snel" zijn een beetje loos.

• Geef duidelijke informatie over die winkel, dus website, email adres, verzendkosten, etc

• Het is niet de bedoeling dat je hier een vraag post "Hoe is winkel B?" als die nog niet in dit topic staat gaan we ervanuit dat niemand daar nog besteld heeft (dit om alles overzichtelijk te houden)

• Slowchat is uit den boze en alle niet toedoende reacties worden verwijderd zonder pardon

• Het maakt niet uit dat een gameshop al een keer geweest is, hoe meer surveys, hoe duidelijker je beeld is van zo'n winkel

• Alleen shop surveys worden hier dus gepost

• Vanaf nu kan je hier ook gewoon vragen naar winkels. Of er mensen ervaring mee hebben enzo. Mind the slowchat btw

[Dit bericht is gewijzigd door Notorious_Roy op 11-09-2003 16:42]

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
      woensdag 21 mei 2003 @ 11:27:02 #2
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_10581230
    Als ik het goed begrijp moet ik hier nu melden dat ik Motogp 2 heb besteld bij play.com met als rede dat ik het NU wil spelen en niet ga zitten wachten tot hij uitkomt in NL.
    Money is no issue.

Oh en ik heb vertrouwen in deze site, heb verschillende dvd's er al gekocht.

The truth was in here.
    pi_10581313
    Zal ik dan maar beginnen? .

Naam winkel: Dimension Plus
    url: www.dimensionplus.nl

Algemene indruk: 8
    Service: 6
    Afhandeling bestelling: 9
    Prijs: 5

Heb er 2x wat besteld en ben er niet echt tevreden over.. ze zijn aardig duur en de service kan ook beter (had paar keer mailtje gestuurd met een vraag maar geen antwoord gekregen).
    De site daarentegen is mooi en overzichtelijk en de bestellingen word netjes bezorgd in doos met piepschuim en beschermende verpakking om het produkt.

woensdag 21 mei 2003 @ 11:37:39 #4
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_10581409
    Ik zal beginnen met de Online Gameshop waar ik al mijn zooi vandaan haal:

Dimension Plus

quote:
    Dimension Plus is opgericht in 1995. Van oorsprong een postorderbedrijf in PC CD-Rom spellen, maar al gauw werd de winkelvestiging in Groningen geopend. Hier vindt u momenteel een ruim aanbod aan software en hardware voor alle gangbare spelconsoles
    Adressen:

Steentilstraat 12-14
    9711 GM GRONINGEN
    Tel. 050-3129818
    Fax. 050-3117749
    Email: groningen@dimensionplus.nl

IJsselkade 3b
    7001 AN DOETINCHEM
    Tel. 0314-366945
    Email: doetinchem@dimensionplus.nl

Algemeen email adres: e-mail: info@dimensionplus.nl

Dimension Plus is een goede online winkel in mijn ogen vanwege verschillende redenen:

• Ze hebben verstand van zaken (hun release lijst klopt meestal redelijk met de werkelijkheid, ze weten wat je bedoeld als je ze mailt, etc)
  • De homepage is duidelijk en informatief, alleen niet altijd even snel.
  • De prijzen zijn meestal een paar euro lager dan bij andere winkels (zo had ik Mario Sunshine bijv voor ¤ 54,95 ipv ¤ 59,95)
  • Ze hebben een mooi spaarsysteem voor vaste klanten (zometeen meer info hierover)
  • Ze zijn snel, als ik het geld overschrijf (via bank of giro) dan hebben ze het geld een dag later, en weer een dag later ligt je bestelling op je deurmat
  • Het Spaarsysteem

quote:
    Spaar voor kortingen van 25 %!!!

Met het Dimension Plus spaarsysteem heeft u de mogelijkheid om te sparen voor kortingen tot 25%! Als u aan het systeem deelneemt krijgt u bij elke 12 euro die u besteedt 1 spaarpunt. Deze punten worden in onze computer op uw 'spaarrekening' vastgelegd. Elke keer dat u iets bestelt worden de spaarpunten automatisch bijgeschreven.

U kunt korting krijgen bij de volgende puntenaantallen:

10 punten geeft recht op 5% korting*
    20 punten geeft recht op 10% korting*
    40 punten geeft recht op 25% korting*

*Korting op maximaal 2 artikelen bij een aankoop, spelconsoles en de door Dimension Plus aangegeven artikelen uitgezonderd. Spaarpunten zijn eenmalig te gebruiken voor kortingen. Lees verder naar onderen meer over de voorwaarden.

U kunt zelf bepalen wanneer u van de korting gebruik maakt.

Verdere voorwaarden op de site

Verzendkosten
    quote:
    Rembours verzendkosten:
    De snelste en meest praktische oplossing. Vaak heeft u de bestelling al binnen 24 uur in huis. U betaalt aan de postbode. ¤ 7,00

Creditcard (EuroCard/Mastercard / VISA)
    U betaalt via uw creditcard. Na authorisatie zullen wij de bestelling versturen. Geef uw creditcardnummer telefonisch door. ¤ 4,50

Vooruitbetaling (prepaid)
    U maakt het verschuldigde bedrag over op ons bank- of gironummer. U krijgt een e-mail van ons met de hiervoor benodigde gegevens. Na ontvangst van uw betaling wordt de bestelling verstuurd. ¤ 2,25

Ikzelf ga altijd voor vooruitbetaling. Alles word netjes bezorgd in een goede verpakking met piepschuim. En ze mailen mij altijd binnen 24u terug.
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    pi_10581496
    www.nedgame.nl

Voor 4 uur besteld, volgende dag in huis.
    Goeie service, en nooit problemen gehad.

Hebben ook nog weleens aanbiedingen.

Let's drop some acid and go to a titty bar.
      woensdag 21 mei 2003 @ 15:59:36 #6
    53268 HomerJ
    Your talking to me?
    pi_10587161
    Naam winkel: GCshop
    url: www.gcshop.nl

Service: 7,2
    Prijs: 9,5

Ik heb er nu 6 keer wat bestelt 4 keer Gamecube spel 1x freeloader en 1x PC-spel

De prijs is erg goed, bv: Toen Metroid prime uitkomt was hij maar 42,50 en nog veel meer van zulke titels.

Je betaalt bij het verzenden 2¤ maar voor die 15-20 euro goedkoper is dat niks.

Goed forum, waar ze al je vragen snel beantwoorden.

Alleen niet te veel producent dus onbekende zal je er niet vinden.

Alleen spellen voor deze systemen:
    Pc,
    X-box
    Gamecube
    PS-2

Grootste minpunt zijn goede spellen. Als je daar Zelda bestelt kunnen ze meestal niet aan alles voldoen. Daarom heb je soms hem 1 week later.

Maar ik vind het prima, en bestel daar vaak

Erg betrouwbaar

"the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
    pi_10590829
    quote:
    Op woensdag 21 mei 2003 15:59 schreef HomerJ het volgende:
    Naam winkel: GCshop
    url: www.gcshop.nl

Service: 7,2
    Prijs: 9,5

Ik heb er nu 6 keer wat bestelt 4 keer Gamecube spel 1x freeloader en 1x PC-spel

De prijs is erg goed, bv: Toen Metroid prime uitkomt was hij maar 42,50 en nog veel meer van zulke titels.

Je betaalt bij het verzenden 2¤ maar voor die 15-20 euro goedkoper is dat niks.

Goed forum, waar ze al je vragen snel beantwoorden.

Alleen niet te veel producent dus onbekende zal je er niet vinden.

Alleen spellen voor deze systemen:
    Pc,
    X-box
    Gamecube
    PS-2

Grootste minpunt zijn goede spellen. Als je daar Zelda bestelt kunnen ze meestal niet aan alles voldoen. Daarom heb je soms hem 1 week later.

Maar ik vind het prima, en bestel daar vaak

Erg betrouwbaar

4x wat besteld daar in binnen de normale tijd in huis, het leveren duurt wat langer omdat ze alleen werken met vooruitbetaling. Maar top service en top prijs
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
      donderdag 22 mei 2003 @ 14:56:42 #8
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_10608422
    Final Fantasy Goodies

Deze shop richt zich puur en alleen op Final Fantasy Games en Merchandise.
    Ze hebben geen super uitgebreid assortiment, maar wel leuke dingen voor de echte fans!

FFGoodies heeft oa games (ikzelf heb er de uiterst zeldzame FF VII voor de PSX en FF III voor de SNES gekocht) en merchandise als sleutelhangers, knuffels en zippo's ®

Ze zijn niet goedkoop, dit is misschien een nadeel, maar iemand die iets ECHT wil hebben (zonder al te veel moeite) heeft het er wel voor over!

Meteen op de index pagina staan de algemene regels en de uitgebreide regels staan ook duidelijk vermeld.

Als je bied op een artikel krijg je een mail, en als je overboden word dan krijg je ook meteen een email.
    Als je een object wint krijg je ook meteen een mail met alles wat je moet doen. Houd er rekening mee dat als je één keer niet betaald je NOOIT meer iets kan kopen daar!

Verder is de eigenaresse super vriendelijk per email!

Ze hebben ook een nieuwsbrief waarin de nieuwste objecten staan!

Verzendkosten:

quote:
    Hieronder staan de verzendmethoden die gehanteerd worden. De hoogste bieder dient het aan te geven wanneer er voorkeur gegeven wordt aan een andere verzendmethode.
    Brievenbuspost: Item past door TPG brievenbus V.a. € 0,39
    Pakketpost: Item past niet door TPG brievenbus of is zwaarder dan 3 kilogram V.a. € 5,50
    Aangetekende post: Geregistreerd vervoer t/m 1 kilogram (kan worden gevolgd op internet), vergoeding bij schade (maximaal € 46,00) V.a. € 5,75
    Aangetekende post met verzekerd vervoer: Geregistreerd vervoer (kan worden gevolgd op internet), vergoeding bij schade (maximaal € 450,00) V.a. € 7,25
    Je moet vooraf betalen dmv overschrijven op Girorekening.

Toch wel een toppertje dit!

pi_10961225
    Naam winkel: Replay
    url: www.replay.nl

Service: 8
    Afhandeling bestelling: 8.5
    Prijs: 8

Replay is een gameshop met een aantal filialen, vooral in het zuiden van het land.

Adressen:
    Hoogstraat 151A
    5615 PC Eindhoven
    Telefoon: 040 2552627
    Email: eindhoven@replay.nl

Hinthamerstraat 90
    5211 MG Den Bosch
    Telefoon: 073 6120130
    Email: denbosch@replay.nl

Goirkestraat 28A
    5046 GK Tilburg
    Telefoon: 013 5436678
    Email: tilburg@replay.nl

Haagdijk 60
    4811 TV Breda
    Telefoon: 076 5200800
    Email: breda@replay.nl

Beekstraat 19
    6001 GG Weert
    Telefoon: 0495 549160
    Email: weert@replay.nl

Ze hebben games voor de Xbox, gamecube, PC, GBA en playstation 2. Ook hebben ze een klein assortiment van oudere platformen. In de winkels kan je ook je oude spellen verkopen.

Replay biedt de meeste spellen aan voor de normale winkelprijzen. Replay heeft wel leuke acties. Zo hebben ze momenteel een 3 voor 50 euro actie voor de gamecube en hebben ze om de paar weken nieuwe prijsshockers. Dit is voor elk platform een recente afgeprijsde game.

Zodra je besteld hebt krijg je een mailtje, en zodra alles op de post gedaan is krijg je er nog een.

De verzendkosten zijn 7,50 euro en alles wordt onder rembours betaald. Je betaalt dus aan de postbode. Als je meer dan 50 euro besteed dan zijn de verzendkosten gratis.

RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
    pi_10961231
    Naam winkel: Bart Smit
    url: www.bartsmit.nl

Algemene indruk: 5
    Service: 6
    Afhandeling bestelling: 8
    Prijs: 7

Dit is de online shop van de Bart Smit. Ze hebben geen uitgebreid aanbod, en verkopen eigenlijk alleen de meest populaire games en af en toe eens een aanbieding. Je kan hier ook games reserveren. Ze hebben games voor de Xbox, gamecube, PC, GBA en playstation 2.

De site zelf is niet echt duidelijk opgebouwd en het is daarom zoeken of er iets van je smaak bij zit. De prijzen zijn voor het meerendeel gelijk aan de normale winkelprijzen.

Als je een spel reserveert dan krijg je een mailtje of een SMSje als het spel beschikbaar is. Vervolgens moet je het spel dan opnieuw opzoeken en bestellen.

De verzendkosten zijn 2,50 euro en alles wordt onder rembours betaald. Je betaalt dus aan de postbode.

De site is niet echt de moeite waard omdat het aanbod zo klein is, maar af en toe hebben ze wel goede aanbiedingen. Zo heb ik Pikmin, SSB:M en Luigi's Mansion voor 60 euro totaal gekocht.

pi_10961238
    Naam winkel: Free Record Shop
    url: www.frs.nl

Service: 7
    Afhandeling bestelling: 8
    Prijs: 7.5

Dit is de online shop van de grote Free Record Shop keten. ze verkopen hier (bijna) alles wat de winkels zelf ook verkopen. Erg handig dus als je niet alle aanbiedingsbakken langs wil struinen. Er is soms wel wat prijsverschil met de echte winkels, maar vaak is de online shop dan voordeliger.

Ze hebben games voor de Xbox, gamecube, PC, GBA, playstation 1 en playstation 2. Ook hebben ze af en toe nog een paar leuke Nintendo 64 spellen in de aanbieding.

Als je iets besteld hebt dan heb je verschillende opties.
    - je kan het in de winkel naar keuze afhalen en dan daar betalen
    - je kan het thuis of ergens anders laten bezorgen, nadat je via een van de volgende manieren hebt betaald:
    *Mobile2Pay (minimumbedrag EURO 6,99)
    *EuroCard/MasterCard
    *Visa
    *American Express
    *Diners Club
    *SET EuroCard/MasterCard (voor houders van een SET-certificaat; hiervoor heb je speciale software nodig van deze creditcardmaatschappij)
    *SET Visa (voor houders van een SET-certificaat; hiervoor heb je software nodig van deze creditcardmaatschappij)
    *SET Maestro (voor houders van een SET-certificaat; hiervoor heb je speciale software nodig van deze creditcardmaatschappij)
    *Rabo Direct
    *Automatische Incasso
    *Overboeking via bank-/of girorekening
    *Internetcheque / www.bon

Je kan ook een kortingsbon gebruiken bij je bestelling, deze kan je tijdens het bestellen invullen.

pi_11554332
    Ik heb net bij Free Record Rise of Nations besteld. Bij betaling met Mobile2Pay betaal je geen bezorgkosten. Dat scheelt wel ff:P Je moet wel al eens eerder met Mobile2Pay hebben betaald. Bij je eerste order kun je nl max voor ¤ 25,- kopen.
    pi_11651470
    Zelf heb ik wat goede ervaringen bij www.igshop.nl (shop van www.insidegamer.nl)

Heb hier de volgende import titels besteld voor de Cube:
    Winning Eleven 6: Final Evolution @ 69,95 (levertijd 1 dag)
    Animal Crossing @ 66,95 (levertijd 4 dagen)
    Viewtiful Joe @ 69,95 (levertijd 10 dagen)

Over Viewtiful Joe had ik een mail gestuurd, want stond niet op hun website. Deze hebben ze dus gewoon mee laten komen en op hun website gezet. Ze doen dus ook aan verzoekjes en kunnen eigenlijk alles mee laten komen.
    Dus er werd me van tevoren verteld hoelang het ongeveer zou gaan duren.

Ook heb ik deze zelf opgehaald in Putten (daar zijn ze gevestigd) en hebben daar een gameshop gemaakt wat zeker ook de moeite waard is.
    Misschien eens een tip om langs te gaan, want er is vrij veel te zien aan aparte producten etc.
    Games hebben ze vrij weinig moet ik zeggen, maar hardware is er wel heel veel.

Ook had ik een Freeloader besteld bij Winning Eleven, dus deze ook snel geleverd, de rest liet wat langer op zich wachten.
    Maar als ik het dan vergelijk met andere Online Shops met Import in hun assortiment dan is igshop toch een stuk goedkoper, dus heb ik het er wel voor over.

Verdere info over www.igshop.nl:
    Vooruitbetaling: 2 Euro
    Creditcard: 6 Euro
    Rembours: 9,50 Euro

Te bereiken op:
    verkoop@insidegamer.nl
    0341-557777

Totaalcijfer van mij is denk ik een 8,5 voor igshop.nl

Succes!

pi_11667077
    GameShop.nl
    Algemene Indruk: 9
    Service: 10+
    Afhandeling bestelling: 10+
    Prijs: 6

Dit is echt een aanrader!!!
    De service is heel goed je bestelt een game je kan kiesen tussen afhalen of dat ze het komen brengen (kost meer geld).
    Ze hebben alle spellen zowat alleen de prijs kan soms nog een tikeltje duur zijn.

[14.gif]
      woensdag 9 juli 2003 @ 16:34:57 #15
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_11667319
    [u'l=http://www.futurezone.nl]FutureZone[/url]

Ze hebben een erg trage site, maar wel veel dingen op voorraad. Zo ook de Strategy Guides van Final Fantasy Anthology en FF Chronicles. Deze zocht ik al een lange tijd en heb ze daar besteld.

Je moet je eerst aanmelden, geen probleem. Je krijgt ook meteen een ontvagst mail dat ze je gegevens hebben gehad en je hebt meteen een klantnummer waarmee je die mooie producten kan bestellen.

Zo gezegd, ze gediggydaan.

Helaas heb ik nix ontvangen, geen bevestigingsmail van de bestelling en geen producten.

Ik heb ze daarom een mail gestuurd met vragen enzo. Geen reactie. Dit is nu een maand of wat geleden denk ik. Erg slecht dus

Een 2 krijgen ze.

woensdag 9 juli 2003 @ 16:37:46 #16
    21410 Fliepke
    Serieuze waarheid
    pi_11667356
    WWW.dvdcrave.com

Internetshop uit australie waar je veel console spellen een stuk goedkoper kunt bestellen dan hier.
    ik heb al verscheidene spellen besteld voor mn XBox 10-15 euro goedkoper dan de spellen hier. En dat is inclusief de verzendkosten.

Hiermee komen we op het nadeel van dvdcrave de levertijd bedraagt ongeveer een week of net iets meer.
    Het is een keer fout gegaan bij splinter cell, en toen hebben ze hem gewoon nog eens verstuurd en toen ging het wel goed.

Voor de rest prima shop!

pi_11670765
    www.dvdboxoffice.com

Algemeen:
    dvdboxoffice is een Canadese webwinkel waar je spellen en dvd's kunt bestellen. Waar ze uniek in zijn is dat ze wereldwijd gratis verzenden. Tevens verzenden ze de pakketjes zo dat je geen douanerechten en BTW hoeft te betalen. De spellen zijn er beduidend goedkoper dan hier. Je bent bijvoorbeeld voor GBA- en gamecubespellen rond de 15 euro goedkoper uit in vergelijking met Nederland. Een nadeel is dat je alleen met creditcard kunt betalen.

Mijn ervaring:
    Ik heb er twee keer iets besteld en beide keren zaten er 11 dagen tussen het moment van bestellen en het moment dat het pakket op de deurmat lag. Wat ik overigens een groot voordeel vond, was dat ze het pakket zo versturen dat de postbode het gewoon in de brievenbus kan gooien, zodat je niet thuis hoeft te zijn om het pakket te ontvangen/ je het pakket niet op hoeft te halen op het postkantoor. Qua prijs maken ze waar wat ze beloven. Bij beide bestellingen kwam ik rond de 44 euro uit terwijl de bestelde spellen hier 60 zouden hebben gekost. Als je kunt accepteren dat je bestelling niet binnen een paar dagen binnen is, is dvdboxoffice een goedkope winkel die je waar voor je geld geeft.

pi_11670892
    www.lik-sang.com

Algemeen:
    Lik-Sang is een webwinkel uit Hong Kong. Ze zijn niet heel goedkoop maar hebben als grote voordeel dat ze de nieuwste Japanse spellen snel binnen hebben. Verder hebben ze een groot assortiment van gamesaccessoires voor de verschillende consoles. Bij fysiek grote bestellingen (bijvoorbeeld gamepads) loop je al snel aan tegen de hoge verzendkosten (minimaal boven de 18 EUR) maar bij bijvoorbeeld het bestellen van spellen (kleinere pakketten) liggen de verzendkosten rond de 5 EUR. Of er douanerechten en BTW over betaald moet worden ligt er puur aan of het pakket gecontroleerd wordt bij de douane. De verzendtijd varieert van drie dagen tot drie weken.

Mijn ervaring
    Ik heb één keer iets besteld bij Lik-Sang en dat waren 5 gamepads voor de gamecube die hier niet verkocht werden. De verkoopprijs was 33% lager dan de prijs van vergelijkbare gamepads in Europa dus de relatief hoge verzendkosten (38 EUR) heb ik in principe wel terugverdiend. Ik heb de bestelling op een donderdagochtend besteld en de dinsdag erna is hij binnengekomen. Samenvattend: ik ben erg tevreden over Lik-sang vanwege het assortiment, de relatief lage prijs van de bestelde goederen en de snelheid van aflevering.

pi_12590929
    ah hier issie dus

oke, nog maar een keertje...

is er iemand hier bekend met de website www.xinga.com ?

zoja, hoe is de service enzo? heb je er goede ervaringen mee etc etc///

pi_12590952
    voor watvoor games wil je er kopen? Voor import is boxoffice goed
    pi_12591400
    quote:
    Op woensdag 20 augustus 2003 23:07 schreef gieling.com het volgende:
    voor watvoor games wil je er kopen? Voor import is boxoffice goed
    het is meer voor onderdelen. Saturn en Megadrive joypads, megadrive adapters, megadrive S-Video kabel...

Als ik die prijzen daar zie zijn ze best goedkoop, daarom vraag ik ook of er mensen zijn met ervaringen...

verder hebben ze ook nog andere dingen daar zoals een complete laser voor de dreamcast etc, maar die heb ik niet nodig...

woensdag 20 augustus 2003 @ 23:23:03 #22
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_12591472
    quote:
    Alleen shop surveys worden hier dus gepost
    Als er nog nix staat over Xinga, dan weten we het blijkbaar nog niet.
    pi_12591533
    quote:
    Op woensdag 20 augustus 2003 23:23 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Als er nog nix staat over Xinga, dan weten we het blijkbaar nog niet.

hmm, zal ik maar wat posten als ik wat spul binnenkrijg?
    pi_12592528
    Kan ik misschien meeliften met je bestelling? Even kijken of ze wat leuks hebben.
    pi_12592682
    quote:
    Op woensdag 20 augustus 2003 23:52 schreef Khadgar het volgende:
    Kan ik misschien meeliften met je bestelling? Even kijken of ze wat leuks hebben.
    ik heb hem al geplaatst, sorry
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')