Altijd fijn om te weten, dat mijn vak (software ontwerpen) op waarde geschat wordt.
Worden ministers op 'digibetisme' geselecteerd?
quote:Alleen op anti-beta zijn... daarom gaat de kenniseconomie ook naar de kloten over een paar jaar...
Op dinsdag 20 mei 2003 22:12 schreef Halinalle het volgende:
quote:Leer jij uien snijden op de uni? Waar zit je, Wageningen?
Op dinsdag 20 mei 2003 22:20 schreef Libris het volgende:
Die man weet dus totaal niet waar ie het over heeft? Uit snijden, computerprogramma schrijven, tja, kan het beide wel, maar heb dan ook een universitair diploma..
Mijn mama heeft mij uien leren snijden
quote:Het ging om de context dat van werkloze jongeren nu meer actie en minder zelfgenoegzaamheid verwacht kan worden om aan een baan te raken.
Minister de Geus (sociale zaken) over jongeren, die nu wegens het niet hebben van een diploma uit de boot dreigen te vallen:
"Ze moeten een ui kunnen snijden, een band kunnen plakken en een computerprogramma kunnen maken". (Uitspraak uit Het elfde uur, 20 mei)Altijd fijn om te weten, dat mijn vak (software ontwerpen) op waarde geschat wordt.
quote:Het leven is toch zo zwart-wit
Op dinsdag 20 mei 2003 22:19 schreef DeWaasheid het volgende:
Iedereen op fok is toch zo blij met de rechtse regering..
quote:Die man ook. En daarbij is hij ook nog eens minister geworden.
Op dinsdag 20 mei 2003 22:20 schreef Libris het volgende:
Die man weet dus totaal niet waar ie het over heeft? Uit snijden, computerprogramma schrijven, tja, kan het beide wel, maar heb dan ook een universitair diploma..
Zal wel iets als: "met een computerprogramma kunnen werken" zijn geweest.
Ik kan wel een ui snijden en een band plakken maar een computer programmeren, nee dat gaat niet lukken.
Ach ik heb nog 2 weken uni te gaan dus misschien leer ik dat nog snel
quote:Waar het de Geus in de betreffende tekst om ging was dat het huidige bedrijfsleven jonge arbeidskrachten zoekt die ze meteen kan inzetten. Mensen met twee rechter handjes dus, kennelijk ontbreekt dat. Vervolgens gaf hij aan de komende periode te besteden aan het arbeidsklaar of inzetbaar maken van jongeren door middel van scholing,begeleiding of opdat ze werkervaring konden opdoen en niet zouden verworden tot een verloren generatie.
Op woensdag 21 mei 2003 23:03 schreef Lexie het volgende:
Welke idioot kan er nou geen ui snijden?
Deze goede voornemens van de Geus worden daarop hier totaal uit de context gerukt, verkeerd begrepen en vanuit dat onbegrip wordt er wat schamper over gedaan. Zo kabbelt het alledaagse leven wat voort.
quote:..ik wil helemaal geen ui snijden!
Op woensdag 21 mei 2003 23:03 schreef Lexie het volgende:
Welke idioot kan er nou geen ui snijden?
..gelukkig heb ik al een baan
quote:Vuile racist!
Op woensdag 21 mei 2003 06:19 schreef sjun het volgende:[..]
Het leven is toch zo zwart-wit
php:<?
echo "hello world";
?>
quote:Ow... 'echo' in PHP... klinkt niet zo moeilijk... moet ik dan ook maar eens naar gaan kijken..
Op donderdag 22 mei 2003 10:31 schreef Hamsterhoofd het volgende:
PHP
quote:Ik heb de uitzending niet gezien hoor, maar wat bedoelde hij met die uitspraak? Was het komisch bedoeld? Of bedoelde hij iets van: zelfs als jongeren die zonder diploma werkloos worden moeten ze in elk geval bepaalde vaardigheden hebben? Of moet voorkomen worden dat ze uitvallen? Of krijgen ze teveel onnodige vaardigheden te leren?
Minister de Geus (sociale zaken) over jongeren, die nu wegens het niet hebben van een diploma uit de boot dreigen te vallen:
"Ze moeten een ui kunnen snijden, een band kunnen plakken en een computerprogramma kunnen maken". (Uitspraak uit Het elfde uur, 20 mei)
Ik heb gereformeerde ministers nooit goed begrepen.
quote:Ik kreeg de indruk dat hij werkelijk dacht, dat het maken van computerprogramma's van een vergelijkbaar niveau als het snijden van een ui of het plakken van een band.
Op donderdag 22 mei 2003 10:38 schreef raider101 het volgende:[..]
Ik heb de uitzending niet gezien hoor, maar wat bedoelde hij met die uitspraak? Was het komisch bedoeld? Of bedoelde hij iets van: zelfs als jongeren die zonder diploma werkloos worden moeten ze in elk geval bepaalde vaardigheden hebben? Of moet voorkomen worden dat ze uitvallen? Of krijgen ze teveel onnodige vaardigheden te leren?
Ik heb gereformeerde ministers nooit goed begrepen.
Ook weer geregeld
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |