abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10401198
Ik hoop met deze tread en deze links een einde te maken aan een discussie over universele energie. Dit is een wetenschappelijk artikel dat veel duidelijke informatie bevat hoe onze wereld echt in elkaar zit.

Dat alles energie is en dat alles met elkaar verbonden is.
Suc6 met lezen. Eigenlijk wat wijze mensen ons al duizenden jaren vertellen, maar wat nu eindelijk eens wetenschappelijk is verwoord.

Wetenschap en spiritualiteit hand in hand.

Betekent niet dat je geen op en aanmerkingen mag maken en als je zelf in staat bent een beter artikel te schrijven, be my guest.
------------------------------------------------------------

http://mentalforce.tripod.com/euniv/bookeu_nl/ol.1-12.htm
http://mentalforce.tripod.com/euniv/bookeu_nl/ol.13-20.htm
http://mentalforce.tripod.com/euniv/bookeu_nl/ol.21-29.htm
http://mentalforce.tripod.com/euniv/bookeu_nl/ol.30-31.htm

[Dit bericht is gewijzigd door GuardianAngel op 13-05-2003 16:03]

pi_10401302
en wat is jouw mening?
onder
pi_10401397
Als je met links naar andere plaatsen begint kun je net zo goed Fok! opdoeken...
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
pi_10401473
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 15:52 schreef Haanibal het volgende:
en wat is jouw mening?
Dat Universele Energie bestaat en dat het te voelen en te zien is als je daarvoor open staat.
pi_10401490
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 15:52 schreef Haanibal het volgende:
en wat is jouw mening?
Zijn mening is dat de discussies moeten stoppen.
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 15:55 schreef seriewoordenaar het volgende:
Als je met links naar andere plaatsen begint kun je net zo goed Fok! opdoeken...
Hij wil de discussie opdoeken, niet fok
Lambo of Rekt
pi_10401530
Ik zie helemaal geen wetenschappelijk artikel. Ik zie een site (met kut popups) waarin een verhaal wordt verteld. Absoluut geen wetenschappelijk artikel. Geen wetenschappelijke onderbouwing van het geheel, losse citaten, populistisch gebrabbel, het laten vallen van termen die mensen wel kennen maar niet snappen dus het zal wel wetenschappelijk dus moeilijk dus okay zijn. Kortom, waar is dan de wetenschap?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_10401544
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 15:57 schreef GuardianAngel het volgende:

[..]

Dat Universele Energie bestaat en dat het te voelen en te zien is als je daarvoor open staat.

En dat is wetenschap?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_10401564
Aah, zo'n wetenschappelijk artikel. Een artikel waarover niet gediscussieerd mag/ hoeft te worden omdat het wetenschappelijk verwoord is. Inderdaad, dat klinkt wel als wetenschap. Not.

Edit: Ik reageer hiermee meer op EggsTC dan op de TS, mijn excuses.

[Dit bericht is gewijzigd door Zpottr op 13-05-2003 16:06]

pi_10401583
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 15:55 schreef seriewoordenaar het volgende:
Ga je gang.

Ik probeer met dit artikel de wetenschappers onder ons even iets te geven waar ze een poosje op kunnen studeren. Misschien dat als ze zoveel logica in zo'n lap tekst zien ze eens stoppen met twijfelen.

Helaas heb ik dit artikel niet zelf geschreven.

pi_10401763
IK ZIE ALLEEN KUT POP-UPS EN DIE ZIJN KUT MET JE GHEYE ENERGIE!!11
pi_10401821
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 16:00 schreef GuardianAngel het volgende:

[..]

Ga je gang.

Ik probeer met dit artikel de wetenschappers onder ons even iets te geven waar ze een poosje op kunnen studeren. Misschien dat als ze zoveel logica in zo'n lap tekst zien ze eens stoppen met twijfelen.

Helaas heb ik dit artikel niet zelf geschreven.

Ik zie geen logica, louter meningen en overpeinzingen....
When does the hurting stop ? ...
pi_10402018
Goed, ik heb nu duidelijk wat ik al dacht.

De enige manier om in de wereld van de spiritualiteit te kunnen denken
is door ervaring in het leven tot inzicht komen. Dat kan een ander niet
voor je doen, dat moet je zelf doen.

Er is dus geen korte weg. Je zult het allemaal zelf moeten doen.

Het is onmogelijk voor iemand die "skeptisch" is om de verbanden te zien die iemand ziet die het door ervaring zich eigen heeft gemaakt.

Ik kan op geen enkele manier jou bewijzen dat het zo is. Dat artikel bevat voor mij de informatie die nodig is om de verbanden te leggen. Ik denk dat de kennis die ik door ervaring bij me draag daar debet aan is.

Het leven zal aan je bewijzen dat het allemaal zo is is je daar serieus naar durft te vragen en als je er klaar voor bent.

Ik stop met deze discussie.

[Dit bericht is gewijzigd door GuardianAngel op 13-05-2003 16:21]

pi_10402192
Nu zal ik even iets minder sceptisch doen dan de rest, na enkele stukjes gelezen te hebben...

Het zou kunnen. (Het eerste deel althans, over de opbouw van voorwerpen naar moleculen naar atomen naar elektronen naar super-strings)

Het probleem, zoals de schrijver zelf al zegt, is dat ze niet aangetoont en dus niet bewezen kunnen worden.

En, aan de negatieve kant, beweert de schrijver dat ziektes e.d. veroorzaakt worden door storingen in het energieveld. Nu kunnen storingen in dit veld wellicht zwakheid ofzo veroorzaken, maar de schrijver lijkt vergeten te zijn dat ziektes ook niets meer zijn dan levende organismen, die ons lichaam gebruiken om te overleven.

Leuk verhaaltje, misschien zelfs wel een aardige theorie, maar de schrijver heeft (minstens) een paar vitale punten toch verkeerd denk ik.

Look to either the past or the future, and you will find either hope or despair. Look to both, and you will find direction.[br]Look at the present for strength.[br]Look all around you, for balance...
pi_10402518
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 16:21 schreef Amazon het volgende:
Nu zal ik even iets minder sceptisch doen dan de rest, na enkele stukjes gelezen te hebben...

Het zou kunnen. (Het eerste deel althans, over de opbouw van voorwerpen naar moleculen naar atomen naar elektronen naar super-strings)

Het probleem, zoals de schrijver zelf al zegt, is dat ze niet aangetoont en dus niet bewezen kunnen worden.

En, aan de negatieve kant, beweert de schrijver dat ziektes e.d. veroorzaakt worden door storingen in het energieveld. Nu kunnen storingen in dit veld wellicht zwakheid ofzo veroorzaken, maar de schrijver lijkt vergeten te zijn dat ziektes ook niets meer zijn dan levende organismen, die ons lichaam gebruiken om te overleven.

Leuk verhaaltje, misschien zelfs wel een aardige theorie, maar de schrijver heeft (minstens) een paar vitale punten toch verkeerd denk ik.

Vatbaar zijn voor ziekten, een lage weerstand......
Wat zeg je dan in feite. Je energie is te laag om weerstand te bieden.

Een 100% gezond lijf dat geen energie bevat die resoneert met die van een ziekte zal ook niet ziek worden. Verdiep je eens in Chi en QiGong en kijk dan eens of je nog achter je uitspraak blijft staan.

dinsdag 13 mei 2003 @ 20:29:05 #15
37633 Wizard_of_life
His Infernal Majesty
pi_10408203
Ja ik ken het stuk wat er in die links staat. Een artikel gebaseerd op wetenschap. Ik weet niet of de topic starter hiermee probeert te zeggen kijk, zie je nou wel dat er meer is tussen hemel en aarde. Het klinkt wel aardig, maar elke wetenschappen kan jou ook vertellen dat de wetenschap nog lang niet alles beschrijft wat er in onze wereld gebeurd en vergeet niet dat theorien en fysische wetten ook maar beschrijvingen zijn van fenomenen. Als je het pauli principe kent dan weet je dat de uitzondering de regel bevestigd.

Ik denk dat er nooit iets zal zijn als absolute uitsluiting of ware erkenning van het feit van universele energie (waarmee ik denk dat de topic starter Ki bedoeld). Wetenschap is de religie van de moderne tijd, vergeet dat niet. Eerder waren filosofien over het leven niet zozeer op harde feiten berust, maar dat betekend niet dat alle ideeen die toen geopperd zijn slecht of dom waren. Er zitten veel waarheden in oosterse filosofie waar wij met z'n allen hier in het westen nog best een puntje aan kunnen zuigen. Wat ik wel een ben met de topic starter dat ik ook geloof in de universele energie en dat je die zeker kan voelen als je je er voor openstelt, je moet natuurlijk wel even weten hoe je je dan moet openstellen...

don't you know my tears will cause an inferno
  donderdag 15 mei 2003 @ 21:57:42 #16
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_10461170
quote:

[..]

Weten lijkt mij mooier, maar goed, eerst openstaan dus.
Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
pi_10464383
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 16:31 schreef GuardianAngel het volgende:

[..]

Vatbaar zijn voor ziekten, een lage weerstand......
Wat zeg je dan in feite. Je energie is te laag om weerstand te bieden.

Een 100% gezond lijf dat geen energie bevat die resoneert met die van een ziekte zal ook niet ziek worden. Verdiep je eens in Chi en QiGong en kijk dan eens of je nog achter je uitspraak blijft staan.

Het is aangetoond dat ziektes óf organismen zijn (bacteriën), óf los DNA met een enzympje in een eiwitomhulseltje (virussen). Het is óók aangetoond dat deze bestreden worden door witte bloedlichaampjes (en hoe ze het doen, namelijk mbv eiwitten die de organismen/het virus afbreken). Ik zie niet hoe je de energie-theorie hier nog tussen wilt wringen.
Als je neus andersom zou staan, zou je verdrinken onder de douche.
  vrijdag 16 mei 2003 @ 10:03:27 #18
34156 Mirage
Smile !!!
pi_10467411
energie.. ziekten...
n.a.v. de voorgaande posts een klein stukje hoe ik ernaar kijk.

Je energie(storing) maakt niet dat je lichamelijk ziek wordt...
Ziek wordt je o.a. van bacteriën en virussen.
Deze breken je delen in je lichaam af of brengen ze in onbalans.. Je lichaam verdedigd je lichaam zelf...
Je witte bloedlichaampjes vechten onder andere tegen infecties...

Je lichaam bestaat echter uit héle kleine deeltjes die ieder ( afzonderlijk van elkaar ) bewegen/trillen.
Dit maakt dat je lichaam één grote energiebundel is in mijn ogen.
JIJ kan werken met energie en alles om je heen.. én dus ín je...
Je kan energie naar de plek sturen ... je kan een " wandeling " door je lichaam maken met allemaal
" hulptroepjes " van je lichaam zelf náár de plek die dat nodig heeft...
Door je energie in balans proberen te houden.. pak je dus ook ( misschien wel onbewust ) de lichamelijke/tastbare deel van jezelf onbalans aan..
(in)direct bewerk je die namelijk.

Dit geeft ongeveer weer hoe ik de link tussen ziek...gezond.. lichamelijke functies.. cellen.. energie..zie.

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_10468983
Leuk verhaaltje, maar wat ik zie zijn vnl drogredenen. In de trend van "Dit is de snaartheorie, wetenschappelijk erkent, dat kunnen we dus Universele Energie noemen. Ziekte is een verstoring in deze U.E. dus met Ki kan je het genezen". Erg kort door de bocht!

Het hele verhaal doet me ook denken aan een Sylvia Millecamp (spelling?) syndroompje.

Men gaat ervan uit dat het lichaam van origine Perfect is en dan ook geen ziektes kan oplopen. Door een verstoring in de energiebalans, raakt je lichaam Perfect-zijn af, en dit kan je verhelpen door weer nieuwe energie in het lichaam te pompen naar de juiste plaatsen om het weer Perfect te krijgen en de ziekte te genezen. Sure

Laat ik je een illusie armer maken: Het lichaam is niet perfect! Het is altijd vatbaar voor ziekten. Ziekte wordt NIET veroorzaakt door een verstoring in de Universele Energie balans. Bacterieën en virussen zijn de OORZAKEN van ziekte en niet de SYMPTOMEN. Er zijn zoveel processen in het lichaam, de kans dát er iets fout gaat is aanwezig, DÍT is de oorzaak van kanker, niet een verstoorde universele energie balans.

Als je wordt opgegeten door een horde leeuwen, of vergiftigd wordt door een slang, en je gaat dood, komt dat dan door een verstoring in de Universele Energie balans? Natuurlijk niet.
Als je wordt aangevallen door 100 piraña's dan ga je ook niet dood door een verstoring van de Universele Energie balans.
Maar opeens hebben we mysterieuze kleine dingen die we niet kunnen zien zoals bacterieën en virussen. Ze kunnen ons opeten of vergiftigen en dat komt dan zeker wél door een verstoring van de Universele Energie balans. Kom op...

De arrogantie dat wij met ons denken natuurwetten, waar het hele heelal zich aan houdt, kunnen buigen of breken is natuurlijk van de zotte.

En weer een stukje onzinnige proza.
  vrijdag 16 mei 2003 @ 11:24:28 #20
34156 Mirage
Smile !!!
pi_10469255
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 11:11 schreef Mobious het volgende:

De arrogantie dat wij met ons denken natuurwetten, waar het hele heelal zich aan houdt, kunnen buigen of breken is natuurlijk van de zotte.

Je bent onderdeel ervan...

je moet ze ook niet buigen of breken.. je moet leren wat je er allemaal mee kan.

ermee wèrken is iets anders dan buigen of breken.

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_10477909
Tja universdele levensenergie bestaat wel degelijk, ik werk er bijna dagelijks mee in mijn reiki behandelingen.....

http://www.reiki.nl
http://www.reikicentrum.nl

staat een wereld aan informatie over Ki de universele levensenergie

Usui Reiki werkt met universele levensenergieen.......

Wat doet reiki....??

Reiki zuivert je energeibanen in je lichaam van allerlei rommel die je in de loop der jaren in je lichaam hebt opgeslagen ...(denk bv aan psychische problemen )

Bij een reiki 1 initiatie (inwijding) worden je energiekanalen opnieuw geopend (opnieuw want je wordt geboren met de kanalen open maar die slippen door negativiteit snel weer dicht in de loop der jaren(bv nee dit mag niet enz))

Reiki zorgt dus zoals ik al zei ervoor dat je energiebanen in je lichaam weer schoon worden en openstaan voor universele levensenergie.....als je ingewijd bent kun je met deze energieen jezelf helen en anderen ook....je fungioneerd dan als medium voor deze energieen...tijdens een behandeling kost dit dus niet jezelf energie want die betrek je als behandelaar uit het universum (deze bron is onuitputtel;ijk) je fungioneerd als doorgeef luikje om het zo te noemen....

Universele levensenergie bestaat wel degelijk....

Wat doet die energie nog meer met je...?:

de energie waar ik het hierover heb is tevens een energie die ervoor zorgt dat je lichaam zichzelf hersteld van dingen zoals ziektes enz......je snapt al wat een reiki behandelaar dan ook doet die vergroot het zelfgenezingsproces van de "patient"(om de te behandelen persoon even zo te noemen)door de patient te vullemn met nieuwe verse energieen.....

Ikzelf heb reiki 1e en 2e graad ga volgende week voor masterschap initiaties krijgen!!!!! Masterschap houdt niks meer in dan dat je zelf in staat bent inwijdingen te geven en je krachten nog meer vergroot worden....masterschap wordt masterschap genoemd omdat je in staat bent anderen te voorzien van reiki energeien dmv initiaties(inwijdingen) een master is dan ook niks meer dan een gewone reiki beoefenaar...hij kan alleen wat meer.

Ik hoop dat dit verhaaltje een beetje een goede uitleg heeft gegeven over universele energiene (k had ut voornamelijk over levensenergie maar toch de doelstelling van energieen is hetzelfde...zijn ze er!)

ow ja sorry voor de typo's brak toetsenbord hierow en beetje gehaast typewerk

Groet,

Lauwrence AKA CyBeRBuLL
"Begin de dag met een lach"

[Dit bericht is gewijzigd door cyberbull op 16-05-2003 17:47]

pi_22632082
Hi,

Die link is verouderd...

Volgens mij heb ik het al een keer eerder gelezen en ik zou het nu graag aan mijn vriendin willen laten lezen. Weet jij of het nog ergens online staat?

Alvast bedankt.
pi_22641893
<edit>

never mind
Most people in this world think there is no such force as one that we cannot see or touch.... what if there is ?
pi_22679780
quote:
Als zoiets bestaat, moet je het kunnen meten. Dat is net zoiets als een wichelroede, die reageert op " veldlijnen". Het werkt, zoveel is duidelijk. Maar dan is het ook wetenschappelijk te verklaren, en kun je zo'n veld fysisch modelleren. Anders zou ik diep teleurgesteld zijn in onze schepper. Zo'n mooi heelal maken, en dan dergelijke inconsistenties er in laten sluipen...doodzonde.
pi_22693160
[code]
Sorry, but the page or the file that you're looking for is not here.
• Please check to see that you've entered the correct URL.
• The owner of this site may have chosen to delete their membership.
• The site may have been removed due to a violation of Tripod's Terms of Service.
• The site may have been moved to a different URL.

Please search again for this page, or others like it with the search box above.

[/code]

jammerjammerjammer, iemand spiegeltje?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')