abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 januari 2001 @ 16:20:07 #1
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_704934
Tja, de topictitel zegt het al.

Ik ga naar in maart naar Malta en vroeg me af of er iemand tips heeft over wat ik zeker moet gaan zien en wat zeker niet.

Verder vroeg ik me af of er pinautomaten zijn waar je met een Nederlandse/Engelse as kan pinnen.

pi_705305
jojogirl heb je al betaald?
anders zou ik overwegen een andere bestemming te kiezen, sorry

ik had er een week geboekt, maar heb van ellende na een dag(!) een vlucht naar sicilie geboekt, om pas op het eind van de week terug te komen

het zal in de zomer best wel aangenaam zijn, je kunt alles met engels doen, ook handig, en je kunt er gewoon pinnen hoor, maar voor minder geld had je met babs in instanbul kunnen zitten

en toch steeds weet ik niet goed uit te leggen waarom ik het leggen waarom ik het daar zo vervelend vond
zal aan mij gelegen hebben en iig een fijne reis

In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
  dinsdag 30 januari 2001 @ 19:02:36 #3
4177 Jojogirl
pi_705549
met Babs?
pi_705573
sorry, met barb, zie istanbul topic, dat was dus wel leuk en goedkoper
  woensdag 31 januari 2001 @ 11:50:14 #5
4177 Jojogirl
pi_707005
Verder niemand die naar Malta is geweest?
pi_707182
Ikke!
En ik vond het ook vreselijk.....

Ik zat in St Julians en dat was echt Salou in het kwadraat, ontzettend druk en heel erg gericht op 16/17 jarigen.

Verder was het strand heel klein en zaten we middenin een hittegolf in een app. zonder airco....
De bevolking spreekt wel redelijk Engels, maar waren waar wij zaten niet echt vriendelijk en behulpzaam. Daar kon ik me wel iets bij voorstellen, als je keek hoe de hele stad werd overgenomen door (jonge) toeristen...

Wat ik wel leuk vond (om even positief te eindigen ) was de excursie naar Valetta en Mdina, dat zijn mooie oude steden waar het wat rustiger is.

woensdag 31 januari 2001 @ 13:59:51 #7
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_707332
Nou Jojo, die reacties liegen er niet om. Trek het je niet aan meisje. Zelf ben ik nooit op Malta geweest, maar 't zal toch best wel meevallen denk ik zo. Ik hoop, ondanks de negatieve posts hiero, dat jullie met z'n 2-en toch een hele leuke vakanties hebben
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
  woensdag 31 januari 2001 @ 16:53:13 #8
269 vats
Live life to the max!
pi_708240
Ik weet niet wat de rest allemaal lult jojo, maar ik vond Malta echt fantastisch!

Het is een lekker klein eiland, wat dus goed in een korte tijd te verkennen is! Je kan overal heerlijk eten, en iedereen spreekt engels, want dat is de nationale taal!

Pinnen gaat heel goed, je kunt bij elke goede bank gewoon je pasje in die gleuf laten glijden

Een paar tips van dingen die je niet moet missen:

- De blauwe grot (dit is een grot aan de kust, je kunt er in varen met een bootje, de zon die de grot in schijnt maakt het water fel blauw, erg mooi gezicht

- Valetta, de hoofdstad van Malta is echt heel mooi om te zien, vol hele mooie gebouwen, winkels en restaurants. Naast Valetta zitten de touristenorde Sliema en St Julians (met haar touristenwijk Paceville)

In Paceville zitten alle jongeren (zat ik ook) het barst daar van disco's en cafes. Sliema is een stuk rusiger.

Ik zou lekker naar Malta gaan, heerlijk weer, heerlijke zeewater (mooi zandstrand is er ook, moet je naar golden bay gaan, dat is vlak bij Gozo) eten is erg goed en niet duur. Autohuur is ook erg laag, ik had 2 jaar geleden een jeep inclusief benzine en verzekering voor 60 gulden per dag, op die manier zie je het meeste van dit eiland!

Veel Plezier

woensdag 31 januari 2001 @ 16:55:18 #9
4177 Jojogirl
pi_708257
Vats, weet jij toevallig ook of er minimumleeftijd (of minimaal x jaar je rijbewijs) is voor autohuur?
  woensdag 31 januari 2001 @ 17:50:02 #10
269 vats
Live life to the max!
pi_708486
Hmm ff denken, ik was er in de zomer van 98 en was toen dus 22. Ik denk dus dat die leeftijd op 21 staat. Verschilt heel erg veel per land dat auto huren.

Vorig jaar was ik op Cyprus, daar kon ik geen auto huren, minimale leeftijd 25 daarzo.

Anyway, wil je meer weten, laat het me weten!

cpdekker@caiw.nl

vrijdag 2 februari 2001 @ 22:01:35 #11
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_714970
Malta is zeker niet zo slecht als eerder werd beweerd.
Auto huren is misschien niet zo verstandig: huurauto's zijn herkenbaar aan hun nummerplaten en genieten niet veel respect in het verkeer dat een kruising is van Engels (links rijden) en Italiaans (aan de kant, hier kom ik!). Maar Malta is niet groot en er rijden nog van die oude Engelse bussen.
Ga in Valetta ook naar de MAlta Experience om in korte tijd het een en ander van de geschiedenis op te pikken. Zelf heb ik ook nog een excursie gemaakt, waarbij je 's ochtends een rondrit maakte over Gozo en 's middags een zeiltrip om Comino heen. Verplicht nummer daarbij is de Blue Lagoon, wat onwaarschijnlijk helder water bevat.
Laat je niet ontmoedigen, maak er gewoon een leuke vakantie van!
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  donderdag 29 maart 2001 @ 09:58:11 #12
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_872879
En Jojo en Hoekie? Hoe was het op Malta? Hebben jullie mooi weer gehad? Is het een leuk eiland of was het eens maar nooit weer?
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
  donderdag 29 maart 2001 @ 10:05:50 #13
4177 Jojogirl
pi_872899
Het weer was super: meer dan 25 graden en zonnig (eigenlijk hoort het in maart 20 graden te zijn,maar we hadden extreme mazzel).
Malta is erg mooi, veel leuke plaatsjes, mooie kerkjes etc. De andere twee eilandjes (Gozo en Comino) zijn ook erg mooi, vooral de Blue Lagoon die naar Comino ligt.
Verder was het echt heel makkelijk om overal te komen. Het busnetwerk is nl. vrij uitgebreid en werkt prima (ook erg goedkoop trouwens).

Helemaal toppie vakantie gehad dus.
Nou nog hopen dat de foto's gelukt zijn.

pi_873485
Mooi,
ik zal het gewoon slecht getroffen hebben die keer dat ik er was. Het weer was toen ook zwaar ellendig, en met goed weer is het al snel een feestje in vergelijking met het kille noordzeeklimaat.

Ik ben blij dat je je niets van het negatieve verhaal hebt aangetrokken, als ik de temperaturen hoor word ik stinkjaloers.

*offtopic
En je was met hoekie?
mijn pc was kapot, ik kon de mail niet beantwoorden en ben het mailadres kwijt!

donderdag 29 maart 2001 @ 14:55:55 #15
4177 Jojogirl
pi_873794
Ja ik was met Hoekie, heb z'n meeladres al naar je toegestuurd.
pi_873820
quote:
Op 29 maart 2001 10:05 schreef Jojogirl het volgende:
Helemaal toppie vakantie gehad dus.
Nou nog hopen dat de foto's gelukt zijn.
Fijn dat jullie het leuk hebben gehad en fijn dat jullie terug zijn.

Je had daar op Malta zelfs nog aan ons FOKkers gedacht hè

Als je liever hebt dat ik deze link hier verwijder, doe ik dat wel hoor.
http://www.fokforum.nl/showtopic/37626

[Dit bericht is gewijzigd door Kielef op 29-03-2001 15:05]

eigenlijk ben ik een straathond
  donderdag 29 maart 2001 @ 15:42:42 #17
9342 abraham
[Smart statement Pending]
pi_873968
Malta is een prima plek voor een weekje.
Wat je zeker moet doen duiken, is zo'n beetje de leukste plek in de middelandse zee. Veel duikscholen, volledige cursussen maar ook 2 daagse intro's.

Ga ook ff op het buureiland Gozo kijken. Net iets groener maar nog kleiner. Voor de liefhebber is het eiland tevens archeologisch en historisch interessant. Je alleen in het nachtleven storten en dood aan het strand hangen is op Malta een keuze, geen noodzaak als in Salou

If at first you fail, re-define your objective.
  donderdag 29 maart 2001 @ 15:50:29 #18
4177 Jojogirl
pi_874001
Jaja Kielef kon het inderdaad niet laten Maar er waren daar ook zo ontzettend veel internetcafé's.

Dat duiken ga ik zeker een keer doen als we er nog eens komen. 1 weekje was eigenlijk gewoon veel te kort, maar wel heel leuk.

vrijdag 30 maart 2001 @ 12:53:17 #19
1762 YPPY
Yppiaans
pi_875386
quote:
Op 29 maart 2001 15:50 schreef Jojogirl het volgende:
Jaja Kielef kon het inderdaad niet laten Maar er waren daar ook zo ontzettend veel internetcafé's.
Waaaaaaaaaaaaaaar zijn die internetcafé's allemaal?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 31 maart 2001 @ 21:27:16 #20
4177 Jojogirl
pi_879600
In Paceville (waar alle clubs van het eiland zitten) zitten er zoveel dat je ze niet kan mislopen. De goedkoopste zit om de hoek van de straat met de Empire en de Havana erin, naast de Blackbull Pub.
Die was nu Lm 0.60 per uur, wat dus drie en halve gulden per uur is.
  dinsdag 3 april 2001 @ 09:38:12 #21
1762 YPPY
Yppiaans
pi_888716
quote:
Op 31 maart 2001 21:27 schreef Jojogirl het volgende:
In Paceville (waar alle clubs van het eiland zitten) zitten er zoveel dat je ze niet kan mislopen. De goedkoopste zit om de hoek van de straat met de Empire en de Havana erin, naast de Blackbull Pub.
Die was nu Lm 0.60 per uur, wat dus drie en halve gulden per uur is.
Dat is nou belangrijke informatie!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  dinsdag 3 april 2001 @ 09:42:44 #22
4177 Jojogirl
pi_888724
En ik maar denken dak de enige verslaafde ben.
  woensdag 4 april 2001 @ 14:19:06 #23
1762 YPPY
Yppiaans
pi_895652
quote:
Op 03 april 2001 09:42 schreef Jojogirl het volgende:
En ik maar denken dak de enige verslaafde ben.
nee hoor, dat ben je dus niet. Ik moet toch even mijn ouders mailen om te zeggen dat ik veilig ben aangekomen?

uhm... maar mijn ouders hebben geen mail

oja, toch maar ontopic. Weet jij hoelang de boot erover doet van Valetta naar Sliema?

*OUD heilige*
  woensdag 4 april 2001 @ 14:41:18 #24
4177 Jojogirl
pi_895817
Ik weet het niet, maar het kan nooit lang zijn. De bus die om de baai heen van Sliema naar Valletta rijdt, doet er nog geen kwartier over.
Tenzij je natuurlijk een rondvaartboot neemt, kan het dus niet echt lang duren.
pi_1229411
Ok, nog even een vraagje voordat we zaterdag vertrekken: wat is het handigst om mee te betalen op Malta? Gewoon Maltese Lira meenemen, of is er een valuta die men liever ziet daar? (Denk aan Turkije, waar je het beste Duitse Marken mee naar toe kunt nemen)
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')