Ik ga naar in maart naar Malta en vroeg me af of er iemand tips heeft over wat ik zeker moet gaan zien en wat zeker niet.
Verder vroeg ik me af of er pinautomaten zijn waar je met een Nederlandse/Engelse as kan pinnen.
ik had er een week geboekt, maar heb van ellende na een dag(!) een vlucht naar sicilie geboekt, om pas op het eind van de week terug te komen
het zal in de zomer best wel aangenaam zijn, je kunt alles met engels doen, ook handig, en je kunt er gewoon pinnen hoor, maar voor minder geld had je met babs in instanbul kunnen zitten
en toch steeds weet ik niet goed uit te leggen waarom ik het leggen waarom ik het daar zo vervelend vond
zal aan mij gelegen hebben en iig een fijne reis
Ik zat in St Julians en dat was echt Salou in het kwadraat, ontzettend druk en heel erg gericht op 16/17 jarigen.
Verder was het strand heel klein en zaten we middenin een hittegolf in een app. zonder airco....
De bevolking spreekt wel redelijk Engels, maar waren waar wij zaten niet echt vriendelijk en behulpzaam. Daar kon ik me wel iets bij voorstellen, als je keek hoe de hele stad werd overgenomen door (jonge) toeristen...
Wat ik wel leuk vond (om even positief te eindigen ) was de excursie naar Valetta en Mdina, dat zijn mooie oude steden waar het wat rustiger is.
Het is een lekker klein eiland, wat dus goed in een korte tijd te verkennen is! Je kan overal heerlijk eten, en iedereen spreekt engels, want dat is de nationale taal!
Pinnen gaat heel goed, je kunt bij elke goede bank gewoon je pasje in die gleuf laten glijden
Een paar tips van dingen die je niet moet missen:
- De blauwe grot (dit is een grot aan de kust, je kunt er in varen met een bootje, de zon die de grot in schijnt maakt het water fel blauw, erg mooi gezicht
- Valetta, de hoofdstad van Malta is echt heel mooi om te zien, vol hele mooie gebouwen, winkels en restaurants. Naast Valetta zitten de touristenorde Sliema en St Julians (met haar touristenwijk Paceville)
In Paceville zitten alle jongeren (zat ik ook) het barst daar van disco's en cafes. Sliema is een stuk rusiger.
Ik zou lekker naar Malta gaan, heerlijk weer, heerlijke zeewater (mooi zandstrand is er ook, moet je naar golden bay gaan, dat is vlak bij Gozo) eten is erg goed en niet duur. Autohuur is ook erg laag, ik had 2 jaar geleden een jeep inclusief benzine en verzekering voor 60 gulden per dag, op die manier zie je het meeste van dit eiland!
Veel Plezier
Vorig jaar was ik op Cyprus, daar kon ik geen auto huren, minimale leeftijd 25 daarzo.
Anyway, wil je meer weten, laat het me weten!
cpdekker@caiw.nl
Helemaal toppie vakantie gehad dus.
Nou nog hopen dat de foto's gelukt zijn.
Ik ben blij dat je je niets van het negatieve verhaal hebt aangetrokken, als ik de temperaturen hoor word ik stinkjaloers.
*offtopic
En je was met hoekie?
mijn pc was kapot, ik kon de mail niet beantwoorden en ben het mailadres kwijt!
quote:
Op 29 maart 2001 10:05 schreef Jojogirl het volgende:
Helemaal toppie vakantie gehad dus.
Nou nog hopen dat de foto's gelukt zijn.
Je had daar op Malta zelfs nog aan ons FOKkers gedacht hè
Als je liever hebt dat ik deze link hier verwijder, doe ik dat wel hoor.
http://www.fokforum.nl/showtopic/37626
[Dit bericht is gewijzigd door Kielef op 29-03-2001 15:05]
Ga ook ff op het buureiland Gozo kijken. Net iets groener maar nog kleiner. Voor de liefhebber is het eiland tevens archeologisch en historisch interessant. Je alleen in het nachtleven storten en dood aan het strand hangen is op Malta een keuze, geen noodzaak als in Salou
Dat duiken ga ik zeker een keer doen als we er nog eens komen. 1 weekje was eigenlijk gewoon veel te kort, maar wel heel leuk.
quote:Waaaaaaaaaaaaaaar zijn die internetcafé's allemaal?
Op 29 maart 2001 15:50 schreef Jojogirl het volgende:
Jaja Kielef kon het inderdaad niet latenMaar er waren daar ook zo ontzettend veel internetcafé's.
quote:Dat is nou belangrijke informatie!
Op 31 maart 2001 21:27 schreef Jojogirl het volgende:
In Paceville (waar alle clubs van het eiland zitten) zitten er zoveel dat je ze niet kan mislopen. De goedkoopste zit om de hoek van de straat met de Empire en de Havana erin, naast de Blackbull Pub.
Die was nu Lm 0.60 per uur, wat dus drie en halve gulden per uur is.
quote:nee hoor, dat ben je dus niet. Ik moet toch even mijn ouders mailen om te zeggen dat ik veilig ben aangekomen?
Op 03 april 2001 09:42 schreef Jojogirl het volgende:
En ik maar denken dak de enige verslaafde ben.
uhm... maar mijn ouders hebben geen mail
oja, toch maar ontopic. Weet jij hoelang de boot erover doet van Valetta naar Sliema?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |