abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10292464
Ok om maar weer eens leven in te blazen in dit toch wel zeer interessante onderwerp.

Nu zonder slowchat/offtopic gelul.

De oude topics:

Ouija bord/glaasje draaien.
Ouija bord / Glaasje draaien [ Part 2 ]
oujia bord het werkt

verder interessante sites:

Ouija achtergrond
Gevaren van Ouija
Ouija uitleg
Ouija board

verder nog leuk om te weten:

Aub geen waarschuwingen zonder eigen ervaringen of onderbouwing want daar hebben wij vrij weinig aan

Dus niet zo: Doe dit niet het is levensgevaarlijk

Wel goed: Doe dit niet wat ik zelf heb persoonlijk ervaren dat.

edit: bij deze is het niet meer de bedoeling of het wel of niet waar is maar om eigen ervaringen... en waarschijnlijk word er in de zomervakantie een meet gehouden waar we het allemaal kunnen onderzoeken/waarnemen voor de belangstellenden

muus mag hij zo wel?

[Dit bericht is gewijzigd door afraidtech op 08-05-2003 18:40]

donderdag 8 mei 2003 @ 11:45:23 #2
36884 Hells_Angel
Ik ben Gruis, geen bikermuis!
pi_10292661
niet dat dit echt een nuttige opmerking is maarre ik ben zelf ook wel erg nieuwsgierig of dat soort dingen nou echt zijn...
en daar kom ik denk ik maar op 1 manier achter he!
ik doe het ooit nog wel!
als ik geen zin meer heb om te leven, als ik 70 ben ofzo doe ik het wel
misschien toch wel bang dat het echt is....
?
Een engel uit de hel, klinkt als iets moois uit beide werelden.
Lost in the 4400
Know thyself
  donderdag 8 mei 2003 @ 11:50:28 #3
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_10292822
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 11:38 schreef afraidtech het volgende:
...

Wel goed: Doe dit niet want ik zelf heb persoonlijk ervaren dat.

muus mag hij zo wel?

Heeft een allochtone geest bezit van je genomen?
pi_10292928
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 11:45 schreef Hells_Angel het volgende:
niet dat dit echt een nuttige opmerking is maarre ik ben zelf ook wel erg nieuwsgierig of dat soort dingen nou echt zijn...
Ik heb het eerder gezegd in het andere topic (en heb nog steeds de bron niet gevonden), maar geblinddoekt (dus met een buitenstaander die de letters noteert), schijnt het niet te werken. Daarmee is nog niet alles gezegd, maar ik vind dat wel opmerkelijk (als het waar is).
quote:
en daar kom ik denk ik maar op 1 manier achter he!
ik doe het ooit nog wel!
Zelf proberen als ultieme en alleszeggende test. Ik snap dat dus niet. Ik denk dat je zelf in zo'n situatie veel te beïnvloedbaar bent, bijvoorbeeld door een (onbewust) verwachtingspatroon of onderhuidse angst. Een reden waarom het 'werkt' is volgens mij nu juist omdat mensen bang zijn dat het werkt (en dan heb ik het even over de zogenaamde klopgeesten en niet over de gevormde woorden).
Het zou dus grootschalig onderzocht moeten worden.
"Buckle your seatbelt Dorothy, because Kansas is going bye-bye"
  donderdag 8 mei 2003 @ 11:55:54 #5
36884 Hells_Angel
pi_10293009
ja een groots onderzoek ernaar lijkt me ook erg boeiend!!

wie gaat dat doen dan?

maarja word het dan wel geloofd als het echt blijkt te werken???

Lost in the 4400
Know thyself
pi_10293026
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 11:53 schreef Koerok het volgende:

[..]

Zelf proberen als ultieme en alleszeggende test. Ik snap dat dus niet. Ik denk dat je zelf in zo'n situatie veel te beïnvloedbaar bent, bijvoorbeeld door een (onbewust) verwachtingspatroon of onderhuidse angst. Een reden waarom het 'werkt' is volgens mij nu juist omdat mensen bang zijn dat het werkt (en dan heb ik het even over de zogenaamde klopgeesten en niet over de gevormde woorden). Nee, het zou grootschalig onderzocht moeten worden.

precies ben het met je eens, ik word er steeds sceptischer over... ik denk dat het gewoon hersen spinsels zijn... en je zelf onderbewust het glas beweegt...

maar in mijn laatste ervaring kwam er een getal 67 uit.. maar persoonlijk heb ik er niets met het nummer 67 wrom zou ik dan onderbewust naar nummer 67 gaan dan?

pi_10293120
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 11:56 schreef afraidtech het volgende:
maar in mijn laatste ervaring kwam er een getal 67 uit.. maar persoonlijk heb ik er niets met het nummer 67 wrom zou ik dan onderbewust naar nummer 67 gaan dan?
Ten eerste: Ik neem aan dat je het niet in je eentje deed.
Ten tweede: Zou je je bij de getallen 34, 73 of 56 niet hetzelfde hebben afgevraagd?
pi_10293151
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 11:55 schreef Hells_Angel het volgende:
maarja word het dan wel geloofd als het echt blijkt te werken???
De fanatic believers overtuig je nooit, helemaal niet als ze 'ervaringsdeskundig' zijn.
pi_10293162
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 11:59 schreef Koerok het volgende:

[..]

Ten eerste: Ik neem aan dat je het niet in je eentje deed.
Ten tweede: Zou je je bij de getallen 34, 73 of 56 niet hetzelfde hebben afgevraagd?

deed het wel in me eentje

en met 34 en 56 zou ik mij het wel hebben afgevraagt

meopa is73

pi_10293192
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 11:56 schreef afraidtech het volgende:
precies ben het met je eens, ik word er steeds sceptischer over... ik denk dat het gewoon hersen spinsels zijn... en je zelf onderbewust het glas beweegt...
Ik moet er wel bijzeggen, dat als er inderdaad onbewuste sturing achter zit, dat het dan nog steeds een interessant fenomeen is.
pi_10293323
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 12:00 schreef afraidtech het volgende:
deed het wel in me eentje
ok.
quote:
en met 34 en 56 zou ik mij het wel hebben afgevraagt
me opa is 73
En je hebt vast wel meer familie, vrieden en kennissn die wel eens jarig zijn, een huisnummer hebben, zoveel jaar getrouwd zijn, etc.
M.a.w.: Met getallen kun je alle kanten op.
Het wordt pas interessant als je op 5 mei 2002 geblindoekt wordt, je niet weet hoe het bord ligt (bijv. op de kop) en dat er dan toch een zin uitkomt als: "Morgen wordt Pim doodgeschoten".
That would be spooky.
pi_10293362
Nog even een reply van mij uit een van die andere topics hierover:
quote:
Op donderdag 28 maart 2002 19:12 schreef vosss het volgende:
Heb het een keertje gedaan en heb er absoluut geen behoefte aan om dit nog eens te doen

Glaasje draaien, bladieblabla, contact met een 'geest'.
Toen vroeg iemand of 'ie (die geest dus) een sigaret wilde.
Reply: Ja.

Prima, ik steek een Gaullie op en leg die horizontaal op het omgekeerde glas.
Niemand zat onder de tafel of zat met z'n handen aan die peuk noch het glas

Peuk trekt in 1 keer helemaal op en alle rook zit in het glas. (freaky shit he) Is nog niet alles.
Wij kijken naar die filter. (als je hard aan een sig trekt word die filter toch donkerbruin) In die filter pik maar dan ook pikzwart de vorm van een hakenkruis.

Mij niet meer gezien iig!

Ohja voor de sceptici onder ons die dit onzin vinden:
I don't give a fuck, we waren met zn 7 of 8en en hebben dit allemaal gezien en nee we hadden geen drugs gebruikt

You don't know who or what you're messing with
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_10293435
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 12:07 schreef vosss het volgende:
[..]

precies... maar dat zou ik persoonlijk graag willen uitzoeken, of het nou echte entiteiten/geesten zijn of je onderbewust zijn... ffies kijken of ik binnenkort weer de gelegenheid heb om het bord te pakken.
  donderdag 8 mei 2003 @ 13:01:29 #14
39685 Sirchay
bel snel en bestel nu
pi_10294616
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 12:07 schreef vosss het volgende:
[..]

ikw as er niet bij, dus zal zeker niet zeggen dat het niet waar is
maar de verhalen worden wel steeds creatiever, en de drang om het te proberen steeds groter....

maar ookal zijn het allemaal hersenspinsels, toch lijkt het me erg interesant want dat heeft de menselijke geest erg veel onbekende krachten...

there is no such place as hell, but you can make it if you try
pi_10294696
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 13:01 schreef Sirchay het volgende:
maar ookal zijn het allemaal hersenspinsels, toch lijkt het me erg interesant want dat heeft de menselijke geest erg veel onbekende krachten...
Hmm, een kracht zou ik het toch niet willen noemen.
pi_10294867
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 13:04 schreef Koerok het volgende:

[..]

hoe wil je het dan noemen?
  donderdag 8 mei 2003 @ 13:27:54 #17
36884 Hells_Angel
pi_10295327
ik ben dit topic aardig aan het volgen nu en wat fijn is dat er tenminste normaal gepraat word hier!!
niet gelijk op elkaar lopen zeiken maar normaal praten!
FIJN IS DAT!!

moest ik ff kwijt

verder ben ik druk bezig maar ik volg ut wel! best intressant!

Lost in the 4400
Know thyself
pi_10295786
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 13:10 schreef afraidtech het volgende:
hoe wil je het dan noemen?
Eerst even waar het over gaat, anders praten we misschien langs elkaar heen. Je hebt het bijv. over hersensppinsels. Ik zie niet in hoe daar krachten mee gemoeid zijn. Hersenspinsel vallen toch in de categorie waanvoorstellingen, misperceptie, hallicinatie, m.a.w.: 'a malfunction of the brain'?

Daarnaast het fenomeen dat zonder bewuste sturing, er woorden en zinnen worden gevormd. Ervan uitgaande dat er iemand in het groepje zit die onbewust zo'n zin heeft bedacht en gevormd, dan is er toch ook geen sprake van kracht?

donderdag 8 mei 2003 @ 14:04:52 #19
39685 Sirchay
bel snel en bestel nu
pi_10296328
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 13:04 schreef Koerok het volgende:

[..]

ik vind dat eigenlijk toch wel een kracht,
de geest is instaat om dingen die je als mens in je onderbewuste weet te uiten doormiddel van een glas zonder dat je er bewust druk op uitoefend.

als je dat een beetje onder conrole kan krijgen is dat toch best handig denk ik

donderdag 8 mei 2003 @ 14:10:03 #20
25737 spookie
Banaantje?
pi_10296448
Ik begin daar niet aan veel te gevaarlijk

En ik heb het niet nodig.

oops ohh my ...
pi_10296569
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 14:04 schreef Sirchay het volgende:
ik vind dat eigenlijk toch wel een kracht,
de geest is instaat om dingen die je als mens in je onderbewuste weet te uiten doormiddel van een glas zonder dat je er bewust druk op uitoefend.
Maar kracht duidt op energie overdracht en los van de kinetische energie die je uitoefent op het glas, is daarvan natuurlijk geen sprake. Met kracht benadruk je hooguit dat het een bijzonder en misschien ook wel praktisch fenomeen is.
quote:
als je dat een beetje onder conrole kan krijgen is dat toch best handig denk ik
Je kunt het ook onder controle krijgen. Je verzint een tekst en gaat vervolgens gewoon tegen het glas duwen.
  donderdag 8 mei 2003 @ 14:19:16 #22
39685 Sirchay
bel snel en bestel nu
pi_10296693
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 14:14 schreef Koerok het volgende:

[..]

Maar kracht duidt op energie overdracht en los van de kinetische energie die je uitoefent op het glas, is daarvan natuurlijk geen sprake. Met kracht benadruk je hooguit dat het een bijzonder en misschien ook wel praktisch fenomeen is.
[..]

Je kunt het ook onder controle krijgen. Je verzint een tekst en gaat vervolgens gewoon tegen het glas duwen.

je weet best wat ik bedoel :S

je gaat echt niet zomaar een zin bedenken die je wil dat er komt...
iig niet bewust, dat komt dus uit je onderbewustzijn. dit kunnen dus dingen zijn waar je onbewust heel druk mee bezig bent en dus best voor belang kunnen zijn in je bewuste leven. dan kan je misschien problemen waar je in het leven tegenaan loopt makkelijker oplossen.

het is echt niet zo dat je zegt van 'nu gaat de geest zegen dat hij 67 is' en dat het dan gebeurt, er is iets met dat getal als je dat onbewust 'genereerd' en als je dat dus kan controleren dan weet je dus misschien ook wat er met dat getal is... kan dus best handig zijn lijkt me

pi_10296991
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 14:19 schreef Sirchay het volgende:
je gaat echt niet zomaar een zin bedenken die je wil dat er komt...
iig niet bewust, dat komt dus uit je onderbewustzijn. dit kunnen dus dingen zijn waar je onbewust heel druk mee bezig bent en dus best voor belang kunnen zijn in je bewuste leven. dan kan je misschien problemen waar je in het leven tegenaan loopt makkelijker oplossen.
Dit snap ik allemaal wel, maar ik wil gewoon spraakverwarring voorkomen. Je bedoelt dat het een krachtig psychologisch hulpmiddel kan zijn en als het waar is wat je allemaal beweert, dan is dat het natuurlijk ook. Het is alleen geen kracht op zich.
quote:
het is echt niet zo dat je zegt van 'nu gaat de geest zegen dat hij 67 is' en dat het dan gebeurt, er is iets met dat getal als je dat onbewust 'genereerd' en als je dat dus kan controleren dan weet je dus misschien ook wat er met dat getal is... kan dus best handig zijn lijkt me.
Dat kan natuurlijk, maar ik wil er toch nog maar even op wijzen dat je met getallen alle kanten opkunt en dat de kans klein is dat je er achter komt waar dat getal betrekking op heeft (omdat je bijna altijd wat kunt verzinnen).
  donderdag 8 mei 2003 @ 14:35:28 #24
36884 Hells_Angel
pi_10297103
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 14:31 schreef Koerok het volgende:

[..]

Dit snap ik allemaal wel, maar ik wil gewoon spraakverwarring voorkomen. Je bedoelt dat het een krachtig psychologisch hulpmiddel kan zijn en als het waar is wat je allemaal beweert, dan is dat het natuurlijk ook. Het is alleen geen kracht op zich.
[..]

Dat kan natuurlijk, maar ik wil er toch nog maar even op wijzen dat je met getallen alle kanten opkunt en dat de kans klein is dat je er achter komt waar dat getal betrekking op heeft (omdat je bijna altijd wat kunt verzinnen).

je moet kracht niet zo letterlijk nemen m8!
want ook ik beschouw het als een soort kracht!
Lost in the 4400
Know thyself
  donderdag 8 mei 2003 @ 14:48:19 #25
39685 Sirchay
bel snel en bestel nu
pi_10297450
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 14:31 schreef Koerok het volgende:

[..]

[..]

je hebt wel gelijk de naam kracht is misschien een beetje fout.

de dingen die ik zeg zijn alleen nog maar verklaringen en dus niet wat ik vind hoor, ik probeer dat voor me zelf nog uit te vinden.

en met getallen kan je veel kanten op, maar door de vraag veel specfieker te stellen of door te weten hoe je het antwoord moet interpeteren kan je er toch wel wat van uitlijden lijkt mij

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')